Jeesus on Kuningas!

real king

Kristus on Herra: Kun hän sulkee, ei kukaan avaa. Kun hän avaa, ei kukaan sulje. Käy siis iloisin mielin autuuden porteista sisälle ja tunnusta: "Minun Herrani ja minun Jumalani."

240

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polut suoriksi

      Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"; ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa:

      Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

      Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

      Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

      • real king

        ”...mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä.” (Joh.4:14)

        Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää. (Joh.6:51)


      • Salattu totuus
        real king kirjoitti:

        ”...mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä.” (Joh.4:14)

        Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää. (Joh.6:51)

        Haluaisin muistuttaa teitä Jeesukseen aidosti uskovia eräästä historiallisesta tosiasiasta. Natsisaksan kansallissosialismi pohjautui vankasti luterilaiselle kristillisyydelle. Heidän "veljespuolueensa" nykysuomessa on lähinnä kristillisdemokraatit.

        Jokainen tietää, että Natsit saivat hyvin pitkälti oikeutuksensa juutalaisten teurastamiseen siitä, että juutalaiset olivat Jeesuksen murhaajia ja harhaoppisia. Ei ole todellakaan kauaa siitä, kun luterilaisen uskon nimissä on tehty karmeita hirmutekoja. Ääri-islamilaisten terroristien teot ovat pisara Itämeressä siihen verrattuna.

        Jeesus on kuningas!


      • Uskonnon uhri
        Salattu totuus kirjoitti:

        Haluaisin muistuttaa teitä Jeesukseen aidosti uskovia eräästä historiallisesta tosiasiasta. Natsisaksan kansallissosialismi pohjautui vankasti luterilaiselle kristillisyydelle. Heidän "veljespuolueensa" nykysuomessa on lähinnä kristillisdemokraatit.

        Jokainen tietää, että Natsit saivat hyvin pitkälti oikeutuksensa juutalaisten teurastamiseen siitä, että juutalaiset olivat Jeesuksen murhaajia ja harhaoppisia. Ei ole todellakaan kauaa siitä, kun luterilaisen uskon nimissä on tehty karmeita hirmutekoja. Ääri-islamilaisten terroristien teot ovat pisara Itämeressä siihen verrattuna.

        Jeesus on kuningas!

        Minä kerron teille, miten uskomaton voima ihmisen ajattelulla on. Minun vanhempani olivat syvästi helluntaiuskovaisia ja kävimme säännöllisesti kirkossa, koko perhe. Kun minä tulin murrosikään, aloin kapinoida perheeni uskontoa vastaan, koska se oli mielestäni silmänpalvontaa. Kotona tapahtui myös sellaisia asioita, joista en halua edes kertoa.

        Ensin vanhempani ja ja vanhin veljeni painostivat minua kovin sanankääntein. Sitten minut vietiin helluntailaisen papin käsittelyyn. Hän tulkitsi välittömästi, että minä olen riivaajan vallassa. Hän aloitti riivaajan ulosajon jo ensimmäisellä "hoitokerralla". Aloin itsekin uskoa, että olen pahasti saastainen ja Jumalan hylkäämä. Tilanne oli niin pelottava ja lamaannuttava, että jonkin ajan päästä sairastuin ruoansulatuselimistön tulehdukseen. Se äityi niin pahaksi, että jouduin hetkeksi jopa sairaalaan tiputukseen.

        Vasta sairaalassa lääkäri alkoi kysellä, että onko minulla jotain huolia tai vaikeuksia. Kerroin hänelle tilanteeni rehellisesti. Hän varasi minulle välittömästi ajan psykiatrille. Se pelasti minut elävien kirjoihin. Sen jälkeen en ole astunut jalallani helluntaiseurakunnan ovesta sisään. Ei tässäkään ole kyse uskonnon pahuudesta, vaan joidenkin siellä toimivien ihmisten täydellisestä sokeudesta ja tunteettomuudesta.


      • Kaarina E.
        Uskonnon uhri kirjoitti:

        Minä kerron teille, miten uskomaton voima ihmisen ajattelulla on. Minun vanhempani olivat syvästi helluntaiuskovaisia ja kävimme säännöllisesti kirkossa, koko perhe. Kun minä tulin murrosikään, aloin kapinoida perheeni uskontoa vastaan, koska se oli mielestäni silmänpalvontaa. Kotona tapahtui myös sellaisia asioita, joista en halua edes kertoa.

        Ensin vanhempani ja ja vanhin veljeni painostivat minua kovin sanankääntein. Sitten minut vietiin helluntailaisen papin käsittelyyn. Hän tulkitsi välittömästi, että minä olen riivaajan vallassa. Hän aloitti riivaajan ulosajon jo ensimmäisellä "hoitokerralla". Aloin itsekin uskoa, että olen pahasti saastainen ja Jumalan hylkäämä. Tilanne oli niin pelottava ja lamaannuttava, että jonkin ajan päästä sairastuin ruoansulatuselimistön tulehdukseen. Se äityi niin pahaksi, että jouduin hetkeksi jopa sairaalaan tiputukseen.

        Vasta sairaalassa lääkäri alkoi kysellä, että onko minulla jotain huolia tai vaikeuksia. Kerroin hänelle tilanteeni rehellisesti. Hän varasi minulle välittömästi ajan psykiatrille. Se pelasti minut elävien kirjoihin. Sen jälkeen en ole astunut jalallani helluntaiseurakunnan ovesta sisään. Ei tässäkään ole kyse uskonnon pahuudesta, vaan joidenkin siellä toimivien ihmisten täydellisestä sokeudesta ja tunteettomuudesta.

        Tuo viestisi on täkein, minkä olen näillä sivustoilla lukenut. Minä olen sinun laillasi uskonnon uhri. Uskon yhä, että Jeesus on Kuningas, mutta helluntailais- ja lestadiolaissaarnaajat ovat sielunvihollisen kätyreitä. Minä voisin kertoa paljonkin järkyttäviä asioita, mutta en viitsi enää pöyhiä tunkiota. Itse pääsin eroon niistä porukoista ja olen nyt onnellinen ihminen.


    • Vaikka Jeesus oliskin kuningas, niin asia on jo vesittynyt uskovien löysäilyn takia. Missä ne teot, joita kuningas piti itsestäänselvinä?

      • xxxxxxVaikka Jeesus oliskin kuningas, niin asia on jo vesittynyt uskovien löysäilyn takia. Missä ne teot, joita kuningas piti itsestäänselvinä? xxxxxxx

        On totta, että uskovat eivät ole vielä tehneet kaikkia niitä tunnustekoja, joita Jeesus kehoitti heitä tekemään, mutta täysin virheratkaisu on lähteä sen perusteella ateismin tielle. Siellä ei ainakaan niitä tekoja tehdä!


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxxxVaikka Jeesus oliskin kuningas, niin asia on jo vesittynyt uskovien löysäilyn takia. Missä ne teot, joita kuningas piti itsestäänselvinä? xxxxxxx

        On totta, että uskovat eivät ole vielä tehneet kaikkia niitä tunnustekoja, joita Jeesus kehoitti heitä tekemään, mutta täysin virheratkaisu on lähteä sen perusteella ateismin tielle. Siellä ei ainakaan niitä tekoja tehdä!

        JAAKOB. Miksi petät iseäsi? Mitä siitä hyödyt?


      • Totuus kyllä löytyy

        Jos luette Raamatun tekstejä, siis niitä alkuperäisiä ja aitoja, Jeesus asettuu aivan toisenlaiseen valoon kuin nykyraamattujen kertomana. Vain Uusi testamentti puhuu Jeesuksesta Jumalan poikana. Ja sielläkin vain hänen aikalaistensa ihmisten kertomana. Myöskään mistään Pyhästä hengestä tai kolminaisuudesta ei puhuta alkuperäisteksteissä sanaakaan.

        Jos Jeesus oikeasti olisi ollut Jumalan poika, Jumala olisi taatusti näyttänyt sen kaikelle kansalle. Mutta Jeesus kuoli mestauspaaluun huutaen avukseen profeetaksi myöhemmin ylennettyä Eliaa. Hän huusi: Eeli, Eeli, lama sabaktani (Elia, Elia, miksi minut hylkäsit). Miksi hän ei huutanut avukseen isäänsä Jumalaa???

        Juutalaiset ovat ehkä maailman älykkäin kansa. Ja hekään eivät tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, vaan odottavat Jumalan poikaa vasta tulevaksi. Juutalaisten mielestä Jeesus oli essealainen munkki. Essealaiset olivat Jeesuksen ajan toisinajattelijoita, jotka vihasivat valtakoneiston farisealaista rappiota.

        Minä en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon, mutta olen hyvin kiinnostunut Raamatusta ja myös Koraanista. Olen siis täydellisen puolueeton kaikessa jakamassani tiedossa!!!


      • eipä perrää
        Totuus kyllä löytyy kirjoitti:

        Jos luette Raamatun tekstejä, siis niitä alkuperäisiä ja aitoja, Jeesus asettuu aivan toisenlaiseen valoon kuin nykyraamattujen kertomana. Vain Uusi testamentti puhuu Jeesuksesta Jumalan poikana. Ja sielläkin vain hänen aikalaistensa ihmisten kertomana. Myöskään mistään Pyhästä hengestä tai kolminaisuudesta ei puhuta alkuperäisteksteissä sanaakaan.

        Jos Jeesus oikeasti olisi ollut Jumalan poika, Jumala olisi taatusti näyttänyt sen kaikelle kansalle. Mutta Jeesus kuoli mestauspaaluun huutaen avukseen profeetaksi myöhemmin ylennettyä Eliaa. Hän huusi: Eeli, Eeli, lama sabaktani (Elia, Elia, miksi minut hylkäsit). Miksi hän ei huutanut avukseen isäänsä Jumalaa???

        Juutalaiset ovat ehkä maailman älykkäin kansa. Ja hekään eivät tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, vaan odottavat Jumalan poikaa vasta tulevaksi. Juutalaisten mielestä Jeesus oli essealainen munkki. Essealaiset olivat Jeesuksen ajan toisinajattelijoita, jotka vihasivat valtakoneiston farisealaista rappiota.

        Minä en kuulu mihinkään uskontokuntaan tai lahkoon, mutta olen hyvin kiinnostunut Raamatusta ja myös Koraanista. Olen siis täydellisen puolueeton kaikessa jakamassani tiedossa!!!

        Löysääpä on sinunkin tietos, Totuus kyllä löytyy. huhaaaaaata.


      • pertsa2012

        jokkeri sanoi :
        Vaikka Jeesus oliskin kuningas, niin asia on jo vesittynyt uskovien löysäilyn takia. Missä ne teot, joita kuningas piti itsestäänselvinä?
        _____________
        Kyse oli armolahjoista jokkeri ja eikö sinua yhtään hävetä levitellä lapsellisia
        "ideoitasi" aikuisten ihmisten joukossa??

        Saat sitten kuoltuasi saarnata sanomaasi samanmielisessä porukassa jos et
        tee parannusta.

        1.Korinttolaiskirje :
        12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?


    • 144

      Jeesus sanoo: "Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.", Joh. 14:6

      • 441

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."


      • Tyhmä uskova
        441 kirjoitti:

        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

        Rakas 441, ymmärrätkö sinä, mitä Jeesus tuolla yritti sanoa? Jos ymmärrät, suomenna se minullekin.

        Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku vedenpaisumuksessa.


      • tosityhmätuskovat
        Tyhmä uskova kirjoitti:

        Rakas 441, ymmärrätkö sinä, mitä Jeesus tuolla yritti sanoa? Jos ymmärrät, suomenna se minullekin.

        Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku vedenpaisumuksessa.

        ei islamistit ei ikinä tätä ymmärrä ja kameleista ei apua, ovat huonoja uimareita.


      • Jeesus!
        Tyhmä uskova kirjoitti:

        Rakas 441, ymmärrätkö sinä, mitä Jeesus tuolla yritti sanoa? Jos ymmärrät, suomenna se minullekin.

        Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku vedenpaisumuksessa.

        Jeesus


      • ymmärrän toki
        Tyhmä uskova kirjoitti:

        Rakas 441, ymmärrätkö sinä, mitä Jeesus tuolla yritti sanoa? Jos ymmärrät, suomenna se minullekin.

        Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku vedenpaisumuksessa.

        toki ymmärrän vain idiootti ei ymmärrä


      • A ja O
        Jeesus! kirjoitti:

        Jeesus

        Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.


    • Voi voi! Tyhjiä lauseita. Jos TEKISITTE niitä tekoja, joita Jeesus edellytti, niin asia OK.

      • siinä

        Mt 7:12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.


      • xxxxxVoi voi! Tyhjiä lauseita. Jos TEKISITTE niitä tekoja, joita Jeesus edellytti, niin asia OKxxxxxxxx

        No, tekevätkö ateistit sitten niitä tekoja enemmän? Jos ei, niin turhaan silloin olet ateisti!


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxxVoi voi! Tyhjiä lauseita. Jos TEKISITTE niitä tekoja, joita Jeesus edellytti, niin asia OKxxxxxxxx

        No, tekevätkö ateistit sitten niitä tekoja enemmän? Jos ei, niin turhaan silloin olet ateisti!

        JAAKOB. Ateistit eivät koskaan ole sanoneet tekevänsä mitään tekoja Jeesuksen nimessä. Mutta kristityt ovat. Olet epätoivoinen huijari.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        JAAKOB. Ateistit eivät koskaan ole sanoneet tekevänsä mitään tekoja Jeesuksen nimessä. Mutta kristityt ovat. Olet epätoivoinen huijari.

        xxxxxJAAKOB. Ateistit eivät koskaan ole sanoneet tekevänsä mitään tekoja Jeesuksen nimessä. Mutta kristityt ovat. Olet epätoivoinen huijarixxxx

        Uskoville on annettu ainakin lupaus ja auktoriteetti tehdä tunnustekoja Jeesuksen nimessä. Ateisteilla ei sitäkään, joten ei ole mitään hyötyä olla ateisti.


      • Jaakob kirjoitti:

        xxxxxJAAKOB. Ateistit eivät koskaan ole sanoneet tekevänsä mitään tekoja Jeesuksen nimessä. Mutta kristityt ovat. Olet epätoivoinen huijarixxxx

        Uskoville on annettu ainakin lupaus ja auktoriteetti tehdä tunnustekoja Jeesuksen nimessä. Ateisteilla ei sitäkään, joten ei ole mitään hyötyä olla ateisti.

        JAAKOB. Jos ateistit eikä kristinuskoiset tee mitään Jeesuksen nimessä, niin mitä hyötyä olla kristitty? Pelkää lupaus ei riitä ilman konkreettisia tekoja. Et ole tästä maailmasta, vaan toiselta planeetalta. Olet naurettava kristitty.


      • El.aiM
        Jaakob kirjoitti:

        xxxxxJAAKOB. Ateistit eivät koskaan ole sanoneet tekevänsä mitään tekoja Jeesuksen nimessä. Mutta kristityt ovat. Olet epätoivoinen huijarixxxx

        Uskoville on annettu ainakin lupaus ja auktoriteetti tehdä tunnustekoja Jeesuksen nimessä. Ateisteilla ei sitäkään, joten ei ole mitään hyötyä olla ateisti.

        Jaakob

        Et sä pääse tosta kimurtelemalla ohi. KÄSKY on, että parantakaa sairaat. Missä olettekin.


    • Kuningasten Kuningas

      Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja Hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.

      Ja Hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja Hänen päässään oli monta kruunua, ja Hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin Hän itse,
      ja Hänellä oli yllään vereen kastettu viitta,

      ja nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan SANA.

      Ja Häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen. Ja Hänen suustaan lähtee terävä miekka, että Hän sillä löisi kansoja. Ja Hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja Hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan. Ja Hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi:

      _______________________________________________________
      _________ "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra." _________
      _______________________________________________________

    • Kuka Hän on?

      Jeesus on Kaikkivaltiaan Jumalan, maailmankaikkeuden Luojan, ainoa poika, Jeesus Kristus. Jumalan poikana hän on Jumala itse. Aina syntiinlankeemuksesta meidän päiviimme asti ihmiset ovat rikkoneet Jumalaa vastaan, eli tehneet syntiä. 2000 vuotta sitten Jeesus syntyi ihmiseksi maanpäälle korjatakseen tuon välirikon ihmisen ja Jumalan välillä. Rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan hän luopui oikeudestaan olla Jumala ja tuli ihmiseksi. Hän eli ihmisenä tuodakseen sanoman anteeksiannosta ihmiskunnalle. Hän kuoli ihmisenä ihmiskunnan syntien tähden, jotta jokainen, joka uskoo häneen, voisi pelastua ja palata Jumalan yhteyteen. Kolme päivää kuoleman jälkeen Isä Jumala herätti Jeesuksen kuolleista ihmisenä ja antoi hänelle maailman kuninkuuden.

      • Epätietoinen uskova

        Minua on kouluajoista asti vaivannut yksi tapahtuma. Kun Jeesus teki Golgatan kummulla kuolemaa, hän huusi lähes viimeisinä sanoinaan "Eeli, Eeli, lama sabaktani". Raamatussa tämä on käännetty "Jumalani, miksi minut hylkäsit".

        Hyvin useat Raamatun tutkijatkin ihmettelevät edelleen tätä. Sana Eeli ei suinkaan ole Jumala tai isä. Se on sama kuin Elia. Jeesus uskoi vankasti profeetta Eliaan oppeihin, tämä tiedetään varmuudella. Voisiko sittenkin olla niin, että Jeesus huusikin "Elia, Elia, miksi minut hylkäsit"? Elikö Jeesus siinä uskomuksessa, että Elia pelastaisi hänet?

        Täällä on paljon hurskaita ihmisia. Kertokaa te, mistä tässä oikeasti oli kyse?


      • ELaiM
        Epätietoinen uskova kirjoitti:

        Minua on kouluajoista asti vaivannut yksi tapahtuma. Kun Jeesus teki Golgatan kummulla kuolemaa, hän huusi lähes viimeisinä sanoinaan "Eeli, Eeli, lama sabaktani". Raamatussa tämä on käännetty "Jumalani, miksi minut hylkäsit".

        Hyvin useat Raamatun tutkijatkin ihmettelevät edelleen tätä. Sana Eeli ei suinkaan ole Jumala tai isä. Se on sama kuin Elia. Jeesus uskoi vankasti profeetta Eliaan oppeihin, tämä tiedetään varmuudella. Voisiko sittenkin olla niin, että Jeesus huusikin "Elia, Elia, miksi minut hylkäsit"? Elikö Jeesus siinä uskomuksessa, että Elia pelastaisi hänet?

        Täällä on paljon hurskaita ihmisia. Kertokaa te, mistä tässä oikeasti oli kyse?

        Epätietoinen uskova

        Kyse ei ollut Isän hylkääminen. Menisin jopa niin pitkälle että kysessä oli Per-ke-le. Ja hänen hylkääminen.

        Maailmahan oli annettu Per-ke-leen valtaan.


      • Jeesus on Herra !
        Epätietoinen uskova kirjoitti:

        Minua on kouluajoista asti vaivannut yksi tapahtuma. Kun Jeesus teki Golgatan kummulla kuolemaa, hän huusi lähes viimeisinä sanoinaan "Eeli, Eeli, lama sabaktani". Raamatussa tämä on käännetty "Jumalani, miksi minut hylkäsit".

        Hyvin useat Raamatun tutkijatkin ihmettelevät edelleen tätä. Sana Eeli ei suinkaan ole Jumala tai isä. Se on sama kuin Elia. Jeesus uskoi vankasti profeetta Eliaan oppeihin, tämä tiedetään varmuudella. Voisiko sittenkin olla niin, että Jeesus huusikin "Elia, Elia, miksi minut hylkäsit"? Elikö Jeesus siinä uskomuksessa, että Elia pelastaisi hänet?

        Täällä on paljon hurskaita ihmisia. Kertokaa te, mistä tässä oikeasti oli kyse?

        Evankeliumi Luukkaan mukaan 22

        42. " sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".
        43. Niin hänelle ilmestyi taivaasta enkeli, joka vahvisti häntä.
        44. Ja kun hän oli suuressa tuskassa, rukoili hän yhä hartaammin."

        Jeesus kyllä tiesi, mikä hänen tehtävänsä oli. MIksi hän tuli maanpäälle ja miksi hän kuoli meidän syntisten takia.

        Evankeliumi Markuksen mukaan 15

        33." Ja kuudennella hetkellä tuli pimeys yli kaiken maan, ja sitä kesti hamaan yhdeksänteen hetkeen.
        34. Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä:

        "Eeli, Eeli, lama sabaktani?"

        Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? "

        Hetkeksi Jumala hylkäsi oman rakkaan poikansa! Hän huusi avukseen Jumalaa ei Eliasta ! Kuten "muutamat " paikalla olijat luulivat.


        35. "Sen kuullessaan sanoivat muutamat niistä, jotka siinä seisoivat: "Katso, hän huutaa Eliasta".36. Ja muuan juoksi ja täytti sienen hapanviinillä, pani sen ruovon päähän ja antoi hänelle juoda sanoen: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias ottamaan hänet alas".

        37." Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä ".

        Vanhan testamentin ennustus Jeesuksen kasvusta ja kuolemasta ja syntien kantamisesta RISTILLE !

        JESAJA 53

        1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

        2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta.

        Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.

        3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

        4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

        5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

        6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.

        Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

        7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin

        karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli?
        Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta;

        minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.

        9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa;

        mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa,

        sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.

        10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.

        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja
        Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi.

        Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani,

        vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa;

        sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan,

        ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja

        hän rukoili pahantekijäin puolesta.


    • Jeesus elää

      Joh. 3:16: "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän", on maailman arvokkain uutinen. Jeesus elää!

      • Hei.

        Tässäpä mukava ketju :) Lisää tällaista. Onko edelliset mieluisimpia Raamatun jakeitanne? "Onnellisia ne, jotka saavat voimansa sinusta, ne jotka kaipaavat pyhälle matkalle." Psalmi 84 : 6.

        Pirkko-pappi


      • Jeesuskysymyksiä

        Jesus on Jumalan ainoa poika, onko Jeesuksella siskoja taivaassa tai muualla maailmankaikkeudessa?

        Jeesus on nyt paiskinut töitä noin 2000 vuotta, mikähän hänellä mahtaa olla eläkeikä?

        Jeesus Kristus, onko Kristus Jeesuksen sukunimi, vai mitä se tarkoittaa?

        Mitä vedenpitäviä todisteita on olemassa siitä, että Jeesus todella teki kaikki ihmetekonsa?


      • forever 2013

        Jeesus elää iankaikkisesti!


      • Hänelle Kunnia ja Vo
        forever 2013 kirjoitti:

        Jeesus elää iankaikkisesti!

        Armo teille ja rauha Häneltä, joka On ja joka Oli ja joka Tuleva On, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat Hänen valtaistuimensa edessä, ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, Häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme Verellänsä ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, Hänelle Kunnia ja Voima Aina ja Iankaikkisesti! Amen.


      • lisää jakeita
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei.

        Tässäpä mukava ketju :) Lisää tällaista. Onko edelliset mieluisimpia Raamatun jakeitanne? "Onnellisia ne, jotka saavat voimansa sinusta, ne jotka kaipaavat pyhälle matkalle." Psalmi 84 : 6.

        Pirkko-pappi

        jees!


      • lue
        Jeesuskysymyksiä kirjoitti:

        Jesus on Jumalan ainoa poika, onko Jeesuksella siskoja taivaassa tai muualla maailmankaikkeudessa?

        Jeesus on nyt paiskinut töitä noin 2000 vuotta, mikähän hänellä mahtaa olla eläkeikä?

        Jeesus Kristus, onko Kristus Jeesuksen sukunimi, vai mitä se tarkoittaa?

        Mitä vedenpitäviä todisteita on olemassa siitä, että Jeesus todella teki kaikki ihmetekonsa?

        Lue Raamattua.


      • kiitos 2014
        lisää jakeita kirjoitti:

        jees!

        kiitos


    • Kuka uskoo

      Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

      Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut Hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme Hänet, mutta ei ollut Hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

      Mutta totisesti, meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä. Me pidimme Häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

      Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme. Häntä piinattiin, ja Hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei Hän suutansa avannut. Ahdistettuna ja tuomittuna Hänet otettiin pois, mutta kuka Hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä Hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus Häntä.

      Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö Hän tuli kuoltuansa, sillä Hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut Hänen suussansa. Mutta Herra näki hyväksi runnella Häntä, lyödä Hänet sairaudella.

      Jos sinä panet Hänen sielunsa vikauhriksi, saat nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu Hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden saat nähdä sen ja tulet ravituksi. [*1] Tuntemuksensa kautta Hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa. Sentähden minä jaan Hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa Hän saalista jakaa; sillä Hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja Hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, Hän kantoi monien synnit, ja Hän rukoili pahantekijäin puolesta.

      ([*1.] Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. KR-38 alkup versio) Jesaja.

    • Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! (1.kor.15:57)

    • Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun! (2.Kor.2:14)

    • Sillä Herra on Henki ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. (2.Kor.3:17)

    • Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. 2.Tim.1:7

    • Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne. 1.Piet.4:14

    • Sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman, ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme. 1.Joh.5:4

      Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika. 1:joh.5:5

      • Hei,
        "Hänelle Herra suo siunauksensa,
        pelastuksen Jumala katsoo hänet vanhurskaaksi." Psalmista 24

        Pirkko-pappi


    • ipen1

      Room 6-8 luvut on aika ydintä.
      Otetaan vaikkapa Room6:
      1. Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
      2. Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
      3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
      4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
      5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
      6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
      8. Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
      9. tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
      10. Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
      11. Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

      Muuttava voima on siinä evankeliumissa että Jeesus Kristus ei jäänyt hautaan vaan Hän on nyt Isän oikealla puolella, meidän puolestamme, meidän hyväksemme. Niinkuin hän sanoo juuri ennen lähetyskäskyä :
      Matt 28:18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      -> Jeesus on kaikkivaltias ja rakastava !

    • Kuka Perii?

      Hengen hedelmä on
      - rakkaus,
      - ilo,
      - rauha,
      - pitkämielisyys,
      - ystävällisyys,
      - hyvyys,
      - uskollisuus,
      - sävyisyys,
      - itsensähillitseminen.
      ...........................................Sellaista vastaan ei ole Laki.



      Lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat:
      - haureus,
      - saastaisuus,
      - irstaus,
      - epäjumalanpalvelus,
      - noituus,
      - vihamielisyys,
      - riita,
      - kateellisuus,
      - vihat,
      - juonet,
      - eriseurat,
      - lahkot,
      - kateus,
      - juomingit,
      - mässäykset

      ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      • Hyviä nuo "Hengen Hedelmät".

        Paavali kirjoitti nuo, mutta itse syyllistyi niiden rikkomiseen. Ei Paavali ollut sävyisä, ei pitkämielinen, ei osannut hillitä vihanpurkauksiaan, ei ollut ystävällinen, eikä hänellä ollut rauhaakaan.


    • Jeesuksen omat

      Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

      Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

    • tehneet parannuksen?

      Hakaristein varustettujen Korasin synagoogalattioiden kertomaa:

      Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa istuen tehneet parannuksen.
      Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän. Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.

      Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Joka kuulee teitä, se kuulee Minua, ja joka hylkää teidät, hylkää Minut; mutta joka Minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

      Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden." Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman. Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

      Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."


      Iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

    • minun Ystäväni

      Vanhan Testamentin Korkea Veisu on keskustelu Jeesuksen, Jeesuksen oman Suulemittaren ja kyykkyttäväin itseriittoisten Jerusalemin kirkkotytärten välillä. Rebekkain tönimä Suulemitar on näille kertonut Jeesuksesta - yllättäin kiinnostus on herännyt. Luepa Suulemittaren kuva rakkaastaan, Kuningasten Kuninkaasta:

      Jerusalemin Rebekat:

      "Millainen on sinun ystäväs muiden ystävien suhteen, sinä kaikkein ihanaisin vaimoin seassa? Minkäkaltainen on sinun ystäväs muiden ystävien suhteen, ettäs meitä olet niin vannottanut? "

      Suulemitar:

      "Minun ystäväni on valkia ja punainen, kaunistettu kymmenentuhannen seassa. Hänen päänsä on paras ja kallein kulta; Hänen hiuksensa ovat kaharat ja mustat niinkuin kaarne. Hänen silmänsä ovat niinkuin mettisen silmät, vesiojan tykönä, rieskalla pestyt, ja ovat täynnä."

      "Hänen poskensa ovat niinkuin kaunistettu ryytimaa, niinkuin yrttein kukkaset; Hänen huulensa ovat niinkuin ruusut, jotka vuotavat mirrhamin pisaroita. Hänen kätensä ovat niinkuin kultaiset sormukset, täynnä turkosia; Hänen ihonsa on niinkuin puhdas elephantin luu, saphirilla kaunistettu."

      "Hänen jalkansa ovat niinkuin marmoripatsaat, perustetut kultaisten jalkain päälle; Hänen hahmonsa on niinkuin Libanon ja valittu sedri. Hänen suunsa on suloinen, ja Hän itse kokonansa ihanainen. Senkaltainen on minun ystäväni, minun rakkaani on senkaltainen, te Jerusalemin tyttäret."

      Kork.Veisu 5, Biblia 1776

      • Saaronin orjakukka

        Rebekkain vihat, Suulemittaren puolustelut, orjuutus:

        Älkää katsoko sitä, että minä olen musta, päivän paahtama. "Minä olen musta, mutta ihana, te Jerusalemin tyttäret, kuin Keedarin teltat, kuin Salomon seinäverhot. Äitini pojat vihastuivat minuun, panivat minut viinitarhain vartijaksi - omaa viinitarhaani en vartioinut."

        Orjuutettu Suulemitar rukouksessa, saa vastauksen:

        - "Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja." =rikkaruoho, leskenlehti.

        - Jeesus: "Niinkuin lilja orjantappurain keskellä, niin on Minun Armaani neitosten keskellä." "Niinkuin omenapuu metsäpuitten keskellä, niin on Minun Rakkaani nuorukaisten keskellä; Minä halajan istua sen varjossa, ja sen hedelmä on Minun suussani makea.

        - Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on Hänen lippunsa minun ylläni. "
        ...........Tässä Suulemitar sai kokea Jumalan Rakkauden sydämessään.


    • Ihmiskunnan opettaja

      Jeesuksen opetus on koko läntisen kulttuurin perusta. Monet lait perustuvat Jeesuksen opetuksiin. Jeesuksen opetukset ovat moraalisesti ja eettisesti korkeinta mahdollista. Kukaan ei ole voinut koko 2000 vuoden aikana kehittää eteenpäin Kristuksen moraalista opetusta.

      • Autuas kuulee Minua

        Eikö viisaus kutsu, eikö taito anna äänensä kuulua? Ylös kummuille, tien viereen, polkujen risteyksiin hän on asettunut. Porttien pielissä, kaupungin portilla, oviaukoissa hän huutaa: "Teitä minä kutsun, miehet, ja ihmislapsille kaikuu minun ääneni. Tulkaa, yksinkertaiset, mieleviksi; tulkaa järkeviksi, te tyhmät. Kuulkaa, sillä jalosti minä puhun, ja avaan huuleni puhumaan, mikä oikein on; sillä totuutta minun suuni haastaa, ja jumalattomuus on minun huulilleni kauhistus.

        Vanhurskaat ovat Minun suuni sanat kaikki, ei ole niissä mitään petollista, ei väärää. Ne ovat kaikki oikeat ymmärtäväiselle, suorat niille, jotka löysivät tiedon.

        Ottakaa Minun kuritukseni, älkääkä hopeata, ja tieto ennen valituinta kultaa. Sillä parempi on viisaus kuin helmet, eivät mitkään kalleudet vedä sille vertaa. Minä, viisaus, olen perehtynyt mielevyyteen, olen löytänyt tiedon ja taidollisuuden. Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta Minä vihaan.

        Minulla on neuvo ja neuvokkuus; Minä olen ymmärrys, Minulla on voima. Minun avullani kuninkaat hallitsevat, ruhtinaat säädöksensä vanhurskaasti säätävät. Minun avullani päämiehet vallitsevat ja ylhäiset, maan tuomarit kaikki. Minä rakastan niitä, jotka Minua rakastavat, ja jotka Minua varhain etsivät, ne löytävät minut. Minun tykönäni on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus. Minun hedelmäni on parempi kuin kulta, kuin puhtain kulta, Minun antamani voitto valituinta hopeata parempi.

        Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa, antaakseni niille, jotka Minua rakastavat, pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarrekammionsa.

        Herra loi Minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Iankaikkisuudesta Minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista. Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin Minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin Minä, kun Hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan. Kun Hän taivaat valmisti, olin Minä siinä, kun Hän veti piirin syvyyden pinnalle, kun Hän teki vahvoiksi pilvet korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun Hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun Hän vahvisti maan perustukset, silloin Minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin Hänen edessänsä kaikin ajoin; leikitsin Hänen maanpiirinsä päällä, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

        Siis te, lapset, kuulkaa Minua; autuaat ne, jotka noudattavat Minun teitäni! Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan. Autuas se ihminen, joka Minua kuulee, valvoo Minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee Minun ovieni pieliä! Sillä joka Minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion. Mutta joka menee Minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka Minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."


    • real king sanoi :
      Kristus on Herra: Kun hän sulkee, ei kukaan avaa. Kun hän avaa, ei kukaan sulje. Käy siis iloisin mielin autuuden porteista sisälle ja tunnusta: "Minun Herrani ja minun Jumalani."
      ___________
      Samoin sanon - minun Herrani ja Kuninkaani.
      Välillä lankean ,mutta minut nostetaan taas ylös.

    • kaikki, minkä teette

      - Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      - Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

      - julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.

      - Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

      - ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

      - Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

      - Paavali Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. (eikä rooman pyramidia)

      - julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,

      - Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

      - Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

      - Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

      - Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen." Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

      - Paavali julisti Jumalan valtakuntaa ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella.

      - meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

      - Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.

      - eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

      - jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

      - Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

    • Kiitä Herraa minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, Hänen pyhää nimeänsä.

      Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää Hän on sinulle tehnyt,

      Hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi. (Ps.103:1-3)

      • masentunut naisJob

        Ihana! Suosikkejani.

        lunastaa sinun henkesi haudasta

        ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella


    • voimallinen sodassa

      Daavidin virsi.

      Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on, maanpiiri ja ne, jotka siinä asuvat. Sillä Hän on sen perustanut merten päälle, vahvistanut sen virtojen päälle.

      Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa Hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta. Tämä on se suku, joka Häntä kysyy, joka etsii Sinun kasvojasi, - tämä on Jaakob. Sela.

      Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, Kunnian Kuninkaan käydä sisälle! Kuka on se Kunnian Kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.

      Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, Kunnian Kuninkaan käydä sisälle! Kuka on se Kunnian Kuningas? Hän on Herra Sebaot, Hän on Kunnian Kuningas. Sela.

    • Kiitos Jeesus

      Olen kuullut, on kaupunki tuolla
      Yllä maan, päällä pilvien usvain
      Luona välkkyväin taivasten rantain
      Siellä kerran, ah, olla mä saan
      Halleluja, mun lauluni raikuu
      Halleluja, mä kaupunkiin kuljen
      Vaikka jalkani uupuen vaipuu
      Joka askel mun kotiin päin vie

      Olen kuullut, on maa ilman vaivaa,
      Ilman kyyneltä, taistoa, huolta
      Kipu, sairaus, tuskaa ei tuota
      Siellä kerran, ah, olla mä saan
      Halleluja, siel riemuita voimme
      Halleluja, jo epäilys haihtui
      Enää koskaan en horjuen kulje
      Olen saapunut Jumalan luo

      Olen kuullut, on valkoinen puku
      Ja on hohtavat kultaiset kruunut
      Sekä autuas taivainen suku
      Siellä kerran, ah, olla mä saan
      Halleluja, nyt henkeni kiittää
      Kun jo kuulla voin taivaisen laulun
      Side katkee mi' maahan mut liittää
      Tiedän, siellä jo pian olla saan

      Halleluja, nyt henkeni kiittää
      Kun jo kuulla voin taivaisen laulun
      Side katkee mi' maahan mut liittää
      Tiedän, siellä jo pian olla saan

    • Minun Nimeni Tähden

      "Katso, Minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat; ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen Minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.

      "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen. Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät. Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi Minun Nimeni Tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."

      "Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne. Totisesti Minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin. "

    • Joh. 8:12

      Joh. 8:12: Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

      • osallisuus

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

        Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä: "Hän pysyy teidän luonanne ja on teissä."


      • aamen !
        osallisuus kirjoitti:

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

        Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä: "Hän pysyy teidän luonanne ja on teissä."

        JESAJA 65

        1. Minä olen suostunut niiden etsittäväksi, jotka eivät minua kysyneet,

        niiden löydettäväksi, jotka eivät minua etsineet;

        minä olen sanonut kansalle, joka ei ole otettu minun nimiini: Tässä minä olen, tässä minä olen!


    • jesuporton kohtalo

      "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme.
      Sillä totiset ja vanhurskaat ovat hänen tuomionsa; sillä hän on tuominnut sen suuren porton, joka turmeli maan haureudellaan, ja on kostanut ja on vaatinut hänen kädestänsä palvelijainsa veren."

    • Saviruukku 2013

      Olen särkynyt saviruukku,
      pala palalta murtunut pois.
      Vain ihmettelin ja itkin,
      en en millään murtunut ois.
      Sinä Herra minut murskasit,
      vaan talletit kaikki palat.
      Niin paljon minua rakastit,
      tahdoit uutta kokonaan.

      Anna savelle uusi muoto,
      tee minusta uusi ruukku.
      Niin rakkautesi nyt näytät,
      taas murtunutta käytät.
      Tahdon kertoa särkyneille,
      ei siruja heitetä pois.
      Kallista halpa savinkin
      Mestarin kädessä ois.

      • Vain Yksin Jeesus

        Tästä suloisesta lurituksesta puuttui Jeesus. Kuka siis on sen rapparimystiikan rakentaja 'mestari'?

        Niin olkoon kaikille ja koko kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, Hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

        Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.' Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


    • Joh. 14:21

      Joh. 14:21: Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta JOKA MINUA RAKASTAA, HÄNTÄ MINUN ISÄNI RAKASTAA, JA MINÄ RAKASTAN HÄNTÄ JA ILMOITAN ITSENI HÄNELLE."

    • Jesus Christ

      Tuhkasta nousee aamu

      Moni tänään kulkee tietään itkien, joskus kuolemaansa hiljaa etsien.
      Tappioiden taakka murtaa sydämen, avun huutoa vain kukaan kuule ei.

      Valon kaipuu piinaa, tyyntyä ei voi. Viha sielus ylle synkän varjon loi.
      Apu ihmisten ei koskaan muuttaa voi, nosta katsees elon raunioista pois!

      Tuhkasta nousee aamu, aamu uus, ikuinen.
      Tuhkasta nousee aamu, jos vain uskot Kristukseen.
      Tuhkasta nousee aamu, aamu uus, ikuinen.
      Tuhkasta nousee aamu rakkauden.

      Rakkaus Herran poistaa tuskat sydämen, anteeksantamuksen voima, tunnet sen.
      Ylösnousemus sun sielus kohottaa, taivaskodin kerran matkas saavuttaa.

      Tuhkasta nousee aamu, aamu uus, ikuinen.
      Tuhkasta nousee aamu, jos vain uskot Kristukseen.
      Tuhkasta nousee aamu, aamu uus, ikuinen.
      Tuhkasta nousee aamu rakkauden.

    • Jeesus, vain SINÄ

      "Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki Sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

      "Ruhtinaat vainoavat minua syyttä, mutta minun sydämeni pelkää Sinun Sanojasi. Minä riemuitsen Sinun puheestasi, niinkuin suuren saaliin saanut.
      Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta Sinun Lakiasi minä rakastan.

      "Seitsemästi päivässä minä ylistän Sinua Sinun vanhurskautesi oikeuksien tähden. Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat Sinun Lakiasi, eikä heille kompastusta tule.

      "Minä odotan Sinulta pelastusta, Herra, ja täytän Sinun käskysi. Minun sieluni noudattaa Sinun Todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan. Minä noudatan Sinun Asetuksiasi ja Sinun Todistuksiasi, sillä kaikki minun tieni ovat Sinun edessäsi.

      "Herra, suo minun valitukseni tulla Sinun Kasvojesi eteen, anna minulle ymmärrys Sinun sanasi jälkeen. Tulkoon minun anomiseni Sinun Kasvojesi eteen, pelasta minut Sinun Lupauksesi mukaan.

      "Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä Sinä opetat minulle Sinun käskysi.
      Minun kieleni veisatkoon Sinun lupauksistasi, sillä kaikki Sinun Käskysi ovat vanhurskaat. Sinun kätesi olkoon minun apuni, sillä minä olen valinnut Sinun asetuksesi.

      "Minä ikävöitsen pelastusta Sinulta, Herra, ja Sinun Lakisi on minun iloni.
      Saakoon minun sieluni elää ja ylistää Sinua, ja Sinun oikeutesi minua auttakoot. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas; etsi palvelijaasi, sillä minä en unhota Sinun Käskyjäsi.

    • Isältä Saatu Käsky

      Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: Minä Olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen Minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

      Minä olen ovi; jos joku Minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.

      Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.
      Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

      Minä olen se hyvä paimen, ja Minä tunnen omani, ja Minun omani tuntevat Minut, niinkuin Isä tuntee Minut ja Minä tunnen Isän; ja Minä annan henkeni lammasten edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee Minun johdattaa, ja ne saavat kuulla Minun Ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

      Sentähden Isä Minua rakastaa, koska Minä annan henkeni, että Minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä Minulta ota, vaan Minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja Minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn Minä olen saanut Isältäni."

    • Risti vain

      Katsooko Hän vielä ikkunastaan
      vain nähdäkseen yhden eksyneen?
      Juokseeko Hän vielä meitä vastaan ,
      kun tuhlaajan näkee palaavan?
      Lausuuko Hän vielä syytetylle:
      Armahdetaan tänään kahleistaan?
      Antaako Hän puhtaat vaatteet ylle,
      kun syntinen tulee itkien?

      Sama vanha ristinpuu,
      kaiken ylle kaareutuu.
      Risti vain -- ei kestä mikään muu
      Ei ole muuta pysyvää,
      jälkemmekin häviää.
      Risti vain -- jäljelle jää.

      Tietääkö Hän, kuinka kaiken tuhlaan?
      Huomaako sen, kuinka harhailen?
      Kutsuuko Hän, silti minut juhlaan
      ja tulla saan -- kotiin uudestaan?

      Sama vanha ristinpuu,
      kaiken ylle kaareutuu.
      Risti vain -- ei kestä mikään muu.
      Ei ole muuta pysyvää,
      jälkemmekin häviää.
      Risti vain -- jäljelle jää.

      • Risti✜Retkut

        Konstantinuksen ✜ Risti. Rukoile sitä - vastaako se sinulle? Huuda avuksesi, siinäkö ✜ nimessä syntinen Pelastuu?

        Opettele jo lukemaan.


      • Messukes✜kustelu
        Risti✜Retkut kirjoitti:

        Konstantinuksen ✜ Risti. Rukoile sitä - vastaako se sinulle? Huuda avuksesi, siinäkö ✜ nimessä syntinen Pelastuu?

        Opettele jo lukemaan.

        Taizemessulla nirvanaan, Ig Nazimietiskelyllä Himmler heaven.


    • Minä rankaisen

      Kuulkaa Herran sana, te israelilaiset, sillä Herralla on oikeudenkäynti maan asukasten kanssa; sillä ei ole uskollisuutta, ei laupeutta eikä Jumalan tuntemusta maassa.

      Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa. Sentähden maa murehtii, ja kaikki siinä asuvaiset nääntyvät, metsän eläimet ja taivaan linnut; myöskin kalat merestä katoavat.

      Älköön vain kukaan nuhdelko, älköön kukaan ojentako, vaikka sinun kansasi on kuin pappien nuhtelijoita! Niin sinä kompastut päivällä, myös profeetta kompastuu yhdessä sinun kanssasi yöllä; ja minä hävitän sinun äitisi.

      Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on taitoa vailla. Koska sinä olet hyljännyt taidon, hylkään Minä sinut, niin ettet saa olla Minun pappinani. Koska olet unhottanut Jumalasi lain, unhotan myös Minä sinun lapsesi.

      Niin paljon kuin heitä on, niin paljon he ovat tehneet syntiä Minua vastaan. Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi. Minun kansani synnistä he saavat ruokansa, heidän pahoja tekojansa heidän sielunsa himoitsee.

      Mutta papin on käyvä niinkuin kansankin: Minä rankaisen häntä hänen vaelluksestansa ja Minä kostan hänelle hänen tekonsa. He syövät, mutta eivät tule ravituiksi, he harjoittavat haureutta, mutta eivät lisäänny, sillä he eivät ole tahtoneet ottaa vaaria Herrasta.

      Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen. Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva sille vastaa; sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.

      • rikas prnokauppias

        "Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi. Minun kansani synnistä he saavat ruokansa"

        Ja niin kypsyy tämäkin tottelemattomuuden hedelmä:
        - islamon kunnia on salamurha, muhametin insesti
        - suomisetan kunniaksi jäteaukko
        - kauppa käy


      • Pikkanen kappeli
        rikas prnokauppias kirjoitti:

        "Minä muutan heidän kunniansa häpeäksi. Minun kansani synnistä he saavat ruokansa"

        Ja niin kypsyy tämäkin tottelemattomuuden hedelmä:
        - islamon kunnia on salamurha, muhametin insesti
        - suomisetan kunniaksi jäteaukko
        - kauppa käy

        Sinua jos haluaisi panna pakoputkeen, tulee vaikeuksia. On nimittäin vaikea tietää, kumpi reikäsi on pakoputli.


    • Jeesuksen luokse

      Menen Jeesuksen luokse. Sanat viimeiset huulillain soi. Taivaan kunnaalla kirkkahimmalla vihdoin ylkäni nähdä mä voin. Taivaan kunnaalla kirkkahimmalla vihdoin ylkäni nähdä mä voin.

      Menen Jeesuksen luokse. Enkeljoukko mun noutavi pois. Minut liitetään pyhien joukkoon. Mustat mullat ei estää mua vois. Minut liitetään pyhien joukkoon. Mustat mullat ei estää mua vois.

      Menen Jeesuksen luokse. Kutsun satamaan purteni saa. Taivaskotihin uskoni kantaa. Se on Jumalan ihana maa. Taivaskotihin uskoni kantaa. Se on Jumalan ihana maa.

      Menen Jeesuksen luokse teitä rakkaita odottamaan. Ethän rakkaani puolestain itke surunkyyneltä ainoaakaan. Ethän rakkaani puolestain itke surunkyyneltä ainoaakaan.

      Menen Jeesuksen luokse. Kotiin saavun, pian levätä saan. Lasken ankkurin kristallivirtaan, astun rannalle Jumalan maan. Lasken ankkurin kristallivirtaan, astun rannalle Jumalan maan.
      http://www.mikseri.net/artists/armas/menen-jeesuksen-luokse/465655/

    • Monestiko Tapahtuu

      Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta, ja hävitti nämä kaupungit ynnä koko lakeuden sekä kaikki niiden kaupunkien asukkaat ja maan kasvullisuuden.

    • JEESUS!

      Jeesuksen nimi on kaikessa

      Jeesus,Jeesus... tuohon nimeen

      Jeesus, Jeesus, Jeesus nimi pyhä

      Jeesus, Jeesus, kuule ylistykseni

      Jeesus Kristus, Herrain Herra

      Jeesus Kristus on sama

      Jeesus, kuinka suloinen oot

      Jeesus kuljettaa

      Jeesus Messias, nimi on yli

      Jeesus on ensimmäinen

      Jeesus on Herra, Hän on kuningas

      Jeesus on Herramme, Jeesus on

      Jeesus on Herramme, nousi

      Jeesus on kaiken täyttänyt

      Jeesus on lauluni aihe

      Jeesus on mun ja minä Hänen

      Jeesus on tie, mi taivaaseen

      Jeesus on voittanut

      Jeesus, olet Herrani

      Jeesus, olet ihmeellinen

      Jeesus olet mun

      Jeesus, Sua rakastan

      Jeesus, tahtoisin olla

      Jeesustain ylistän laulaen

      Jeesustain ylistän nyt ja ainiaan

      Jeesustani kiitän

      Jeesus vain tyyntää voi

      Jeesus, ylhäisin nimi

      Jeesus ylistystä sulje aina

      • Siunattu hulluus

        Jos vaihdat Jeesuksen tilalle Pirkon (Jalovaara), niin hihhulit lankeavat hänen jalkojensa juureen, antaen kaikki Rahansa Pirkolle.


    • vanhassa testamentis
    • in medias res

      Jeesus: Kaiken, minkä te jätitte tekemättä yhdelle minun vähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.

      • JESUS my SAVIOR

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"(Joh.6:40).


      • Elävän Veden Jano
        JESUS my SAVIOR kirjoitti:

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"(Joh.6:40).

        "Jos joku janoaa, niin tulkoon Minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo Minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."


    • Kristallivirta 2013

      Kristallikirkkaan virran rantaa,
      valkeat joukot riemuin käy.
      Palmuja voiton laulain kantavat he,
      Kyyneltä yhtään siell´ ei näy.
      Sinne mä kaipaan joukkoon autuaiden,
      Luo Jeesuksen ja enkelten.

      Alhoissa maan nyt kuljen vielä,
      Taipale jalkaa uuvuttaa.
      Kristallivirran kaukaa välkkyvän nään,
      Katseeni sinne kiiruhtaa.
      Rannalla sen on ihmeinen elonpuu,
      Kalvosta virran heijastuu.

      Siellä saan nähdä kasvot Herran,
      Kirkkaudessa, loistossaan.
      Silloin en muista kyynelpolkujani,
      Häntä kun yksin katson vaan.
      Oi, Jeesus johda, kanna, vie perille.
      Kristallivirran rannalle.

      Siellä mä uusin kielin kiitän,
      Kirkkaana siellä kannel soi.
      Kauas on jääneet päivät taistelujen,
      Herra kun kaiken uudeks loi.
      Elämän virran kirkkaan äyräillä saan
      Yhtyä lauluun valtavaan.

      • etsivä löytää

        Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.


      • Ekumeniavartiosto
        etsivä löytää kirjoitti:

        Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.

        Tätä aarretta ei edes EUkkulan Ekumeniavartiosto voi varastaa: tänäänhän direktiiviensä mukaan rahvaan löytämät aarteet anastetaan Keisarin holveihin.
        http://www.scribd.com/doc/85508748
        Holvien kattorakenteista kuvia...


      • Mooses
        Ekumeniavartiosto kirjoitti:

        Tätä aarretta ei edes EUkkulan Ekumeniavartiosto voi varastaa: tänäänhän direktiiviensä mukaan rahvaan löytämät aarteet anastetaan Keisarin holveihin.
        http://www.scribd.com/doc/85508748
        Holvien kattorakenteista kuvia...

        Sen voin ainakin ilolla panna merkille, että te tosiuskovaiset olette oppineet käyttämään tietokonetta ja kopioimaan tekstejä viesteihinne. Oman seurakuntani viisaalla kirkkoherralla on tapana lausahtaa: iloista peistaajaa Jumala rakastaa.

        Tätäkin "keskustelupalstaa" lukiessani tulee mieleen, että ketä varten tämä on olemassa? Olen itse saanut leipäni mediasta ja markkinoinnista vuosikymmenet. Sitä taustaa vasten en voi käsittää, miksi uskoa markkinoidaan tällä tavalla, näin alkukantaisen tyhmästi?

        Toki ymmärrän sen, että te olette maallikkosaarnaajia, kuten Pirkko Jalovaarakin. Mutta Pirkko sentään käärii teiltä tyhmiltä rahat omiin taskuihinsa. Mutta te kulutatte aikanne täällä heiluttamalla miljoonia kertoja kaluttua luuta, jossa ei ole enää edes lihan hajua. Eihän tuossa ole järjen hiventäkään.


      • +1+1+1+1+1+1+1+1+pis
        Mooses kirjoitti:

        Sen voin ainakin ilolla panna merkille, että te tosiuskovaiset olette oppineet käyttämään tietokonetta ja kopioimaan tekstejä viesteihinne. Oman seurakuntani viisaalla kirkkoherralla on tapana lausahtaa: iloista peistaajaa Jumala rakastaa.

        Tätäkin "keskustelupalstaa" lukiessani tulee mieleen, että ketä varten tämä on olemassa? Olen itse saanut leipäni mediasta ja markkinoinnista vuosikymmenet. Sitä taustaa vasten en voi käsittää, miksi uskoa markkinoidaan tällä tavalla, näin alkukantaisen tyhmästi?

        Toki ymmärrän sen, että te olette maallikkosaarnaajia, kuten Pirkko Jalovaarakin. Mutta Pirkko sentään käärii teiltä tyhmiltä rahat omiin taskuihinsa. Mutta te kulutatte aikanne täällä heiluttamalla miljoonia kertoja kaluttua luuta, jossa ei ole enää edes lihan hajua. Eihän tuossa ole järjen hiventäkään.

        Järki = anna aina itsellesi 1 piste.


      • Tosi tyhmä mies
        etsivä löytää kirjoitti:

        Taivasten valtakunta on peltoon kätketyn aarteen kaltainen, jonka mies löysi ja kätki; ja siitä iloissaan hän meni ja myi kaikki, mitä hänellä oli, ja osti sen pellon.

        Tuo mies teki kyllä tosi tyhmästi, jos hän asuu Suomessa. Suomen lain mukaan tuo aarre kuuluu valtiolle, ei todellakaan sille maan keinottelumielessä ostaneelle miehelle.


      • Meeri V.
        +1+1+1+1+1+1+1+1+pis kirjoitti:

        Järki = anna aina itsellesi 1 piste.

        Kuvitteletko sinä, että ellei Jeesus olisi antanut itselleen -pisteitä, kukaan olisi vaivautunut häntä kuuntelemaan? Kyllä se vaan on niin, että kissan on itse nostettava häntänsä pystyyn, jos haluaa saada silityksiä.


    • sillä Hänen armonsa

      "Kuulkaa minua, te Juudan ja Jerusalemin asukkaat. Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." Ja neuvoteltuaan kansan kanssa hän asetti veisaajat veisaamaan Herralle ylistysvirsiä pyhässä kaunistuksessa ja kulkemaan aseväen edellä sanoen: "Kiittäkää Herraa, sillä Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

      "Ja juuri kun he aloittivat riemuhuudon ja ylistysvirren, antoi Herra väijyjiä tulla ammonilaisten, mooabilaisten ja Seirin vuoristolaisten selkään, jotka olivat hyökänneet Juudan kimppuun; ja heidät voitettiin. Sillä ammonilaiset ja mooabilaiset asettuivat Seirin vuoristolaisia vastaan tuhoamaan ja hävittämään heitä; ja kun he olivat lopettaneet Seirin asukkaat, auttoivat he toisiaan toistensa tuhoamisessa.

      "Kun Juudan miehet tulivat paikalle, josta voi tähystää erämaahan, ja kääntyivät joukkoon päin, niin katso, ruumiita makasi maassa, ei kukaan ollut pelastunut.

    • Eikö ketään pelastun

      ei kukaan ollut pelastunut.

      Eikö kukaan? Eikö yhtään miekkaa noussut surmaamaan veisaajia?

      • tomuun asti.

        Moab upposi jo aiemmin.

        Mooab tallataan siihen paikkaansa, niinkuin oljet tallautuvat lantaveteen. Ja hän haroo siinä käsiään, niinkuin uija haroo uidessansa, mutta Herra painaa alas hänen ylpeytensä ynnä hänen kättensä rimpuilut. Sinun korkeitten muuriesi varustukset hän kukistaa, painaa alas, syöksee maahan, tomuun asti.


    • Yksin et taistele!

      Yksin en kulje, en hetkeäkään.
      Vierelläin aina mä Jeesuksen nään.
      Suojellen, varjellen,
      nostaen, auttaen
      kanssain Hän käy kautta maailman tään.

      Kiusauskorpehen synkeähän
      tieni jos johtaa,
      käy vierellä Hän.
      Yksin en taistele,
      suurta on tietää se,
      yön kun mä ylläin nään myrskyävän.

      Murhe kun murtavi sydäntäni,
      läsnä on silloinkin Mestarini.
      Lohtua taivahan
      tuopi Hän vaivahan,
      kyyneleet kaikki pois kuivaelevi.

      Hiljaisen hetken taas Herra kun suo,
      silloin mä mujistan:
      oi, verensä vuo
      hinta on sieluni-
      oi rakas Mestari,
      synteini tähden on haavasi nuo.

      Yksin en kulje, en hetkeäkään,
      vierelläin aina mä Jeesuksen nään,
      Ylistys Ylhäisen,
      parhaimman Paimenen!
      Rakkaus suuri, sen turviin mä jään.

      • Pastori Silli

        MORAALI, Lauri Viita

        Siisti pitää aina olla
        sanoi kissa hietikolla
        raapi päälle tarpeenteon
        pienen, sievän santakeon


    • Hänen Sanansa

      Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: Elämän Sanasta -
      ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen Iankaikkisen Elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille - minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja Hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

      Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme Häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.

      Jos sanomme, että meillä on yhteys Hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin Hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa, Veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

      Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on Hän uskollinen ja vanhurskas, niin että Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja Hänen Sanansa ei ole meissä.

      • Jalo Vaara

        Onko nyt enää yhtään ihmistä, joka tosissaan väittää itseään synnittömäksi? Tuossa suhteessa kyllä Hänen sanansa on aikalailla nulliteetti tänä päivänä.


    • iankaikkinen valkeuS

      Ei kuulu enää väkivaltaa sinun maassasi, ei tuhoa, ei turmiota sinun rajaisi sisällä, ja sinä kutsut pelastuksen muuriksesi ja kiitoksen portiksesi.

      Ei ole enää aurinko sinun valonasi päivällä, eikä valaise sinua kuun kumotus, vaan Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja sinun Jumalasi sinun kirkkautesi.

      Ei sinun aurinkosi enää laske, eikä sinun kuusi vajene, sillä Herra on sinun iankaikkinen valkeutesi, ja päättyneet ovat sinun murheesi päivät.

    • MUISTA JOKA PÄIVÄ

      Paljon ois aihetta lapsella kiittää.
      Jumalan lahjoja kaikille riittää.
      Päivä jo yksikin aamusta varhain
      iltahan ehditty lahja on parhain.

      Kauniina nauhana vuosien päivät
      helmenä jokainen muistoksi jäivät.
      Elämän päivien ketju on kallis.
      Isä ei yhden ees kadota sallis.

      Lapsonen siis kätehes yhtehen liitä
      kaikista päivistä Jeesusta kiitä.
      Aina se muistaos tänään on juuri
      varattu Sinulle siunaus suuri.

    • Tämän muistan

      Autuaita ovat ne,
      jotka epäilevät ja koettelevat
      eivät ne,
      jotka perässä juoksevat

      • karttakaa pahaa

        Juoksemista kielletty ei ole :)

        Tämäkin ohje vain Pyhässä hengessä kastetulle:

        Olkaa aina iloiset. Rukoilkaa lakkaamatta. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa. Henkeä älkää sammuttako, profetoimista älkää halveksuko,

        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; karttakaa kaikenlaista pahaa.

        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja Hän on sen myös tekevä. Veljet, rukoilkaa meidän edestämme. Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla. Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.


    • karitsan veressä

      Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
      Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa, sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
      Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
      Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
      Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
      Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle, sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä.

      • Lord

        Amen, tule Herra JEESUS!


    • Jeesus on Herra

      Pyhän Hengen saamisen ehtona on usko Herraan Jeesukseen.

    • 2013

      Joka aamu on armo uus,
      miksi huolta siis kantaa!
      Varjot väistyy ja vajavuus,
      Jeesus voimansa antaa.
      Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
      meidän kanssamme nyt ja aina on,
      täällä suo Isän suosion,
      rauhan luonansa siellä.


      Joka aamu on armo uus,
      huolet voimme siis heittää.
      Rangaistuksenkaan ankaruus
      ei voi armoa peittää.
      Herran hoidosta kiittäkäämme,
      kun hän taivasta varten kasvattaa,
      murheen allakin armahtaa,
      hänen turviinsa jäämme.


      Kaikki entinen katoaa,
      itkun, riemunkin aiheet,
      moni arvoitus ratkeaa,
      uudet alkavat vaiheet.
      Kohta koittaa jo päivä Herran,
      se on hänellä yksin tiedossaan.
      Siksi kiitosta veisaamaan,
      hänen voitto on kerran!

    • hänen voitto on kerr

      "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat Häntä vastaan puhuneet."

      Kääntäen: jumalattomat syntiset tulevat täyttämään koko maailmansa tällä saasteellaan mikä ennustus tänäänkin täyttyy.

      "Siksi kiitosta veisaamaan,
      hänen voitto on kerran!"

      • elävät vedet virtaav

        Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
        Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.

        Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
        Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

        Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.

        Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja Hänen Himensä Yksi.


    • luona Jeesuksen

      TUO MAA, PÄÄLLÄ PILVIEN

      ”Tuo maa, päällä pilvien,
      tuo maa, luona Jeesuksen,
      tuo maa, oi kuinka kaipaankaan,
      sen että nähdä saan,
      tuon ihmeellisen maan….”

    • Suuri Hän on

      Kirkkaus Kuninkaan, puettu kunniaan.
      Maa nyt iloitkoon, maa nyt iloitkoon.
      Hän valoon kietoutuu ja pimeys piiloutuu,
      se eessään pakenee, eessään pakenee.

      Ikuinen Hän on, on aika kädessään.
      On tulevaisuutein Hänen kädessään.
      Kolmiyhteinen Jumalamme on,
      Uhrikaritsa, Uhrikaritsa.

      Kerto:
      Niin suuri Hän on, laulakaa, niin suuri Hän on!
      Pian kaikki nähdä saa: niin suuri Hän on.

      Nimes korkein on, ylistyksen arvoinen.
      Mä tahdon laulaa: suuri Hän on!

    • Jeesus on Kuningas ja Herra. Pääsiäisen suuri ihme.

      Kautta kristillisen historian on keskusteltu tekojen tarpeesta. Toki on oletettavaa, että kristityn elämässä näkyy se, että hän on kristitty ja toimii sen mukaan. Kuitenkaan ihminen ei voi pelastaa teoilla itseään taivaaseen. Vain Golgatan kautta tulleeseen armoon vetoamalla voimme pelastua.

      Tällä en kiellä tekojen merkitystä. Vastuullinen kristitty pyrkii aina parhaaseensa. Jotenkin minua puhuttelee, kun Jeesus sanoi ristillä ryövärille, joka katui. Tänä päivänä olet oleva kanssani taivaassa.

      Pääsiäisen Herra Jeesus Kristus on oleva meidän turvamme elämässä ja kuolemassa.

      Tuo on mielenkiintoinen kohta, mitä Jeesus huusi ristillä. Yleisesti se on ymmärretty, että siinä kohtaa Jeesus on kokenut Jumalan hylkäämisen ja syntisen maailman taakan harteillaan.

      Halauan toivottaa meille kaikille siunattua pääsiäistä
      Tuula -pappi

    • Oi jospa Hänet

      Jeesus on Kuningas ja Herra. Pääsiäisen suuri ihme.

      Oi jospa Hänet Löytäisit omana Vapahtajanasi!

      • kätkettynä

        kallisarvoinen helmi


    • Room. 10:9

      Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.

      • Oi jospa Hänet

        Ehdottomasti. Että näin on käynyt, sen huomaa jokainen. Siitä että yksilö alkaa muuttua Jeesuksen kuvan kaltaiseksi - ojentaumalla Hänen Sanansa mukaan, hyljäten aiemmat mutu -opit missä eli.

        Naispapittarelle tämä tarkoittaa Hänen Sanansa mukaan uusia haasteita...

        Ja Jeesus on Kuningas ja Herra. Pääsiäisen suuri ihme.


    • arodia

      Mitä sitten tarkoittaa Matteuksen evankeliumin 25 :n luvun jakeet 31-46. Pärjääkö täällä ihan pelkillä fiilistelyillä?

      • Pärjää - Missäpärjää

        "Pärjääkö täällä ihan pelkillä fiilistelyillä? "

        Kyllä.

        Iäisyys sit meneekin h e l v e t i s s ä


    • mutumies

      Luulempa että pelkät eläköönhuudot Jeesukselle ei ihan riitä.

    • Ylistetty olkoon Her

      Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani, Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.

      Ylistetty olkoon Herra! - niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.

    • Suuri Hän on

      Kirkkaus Kuninkaan, puettu kunniaan.
      Maa nyt iloitkoon, maa nyt iloitkoon.
      Hän valoon kietoutuu ja pimeys piiloutuu,
      se eessään pakenee, eessään pakenee.

      Ikuinen Hän on, on aika kädessään.
      On tulevaisuutein Hänen kädessään.
      Kolmiyhteinen Jumalamme on,
      Uhrikaritsa, Uhrikaritsa.

      Niin suuri Hän on, laulakaa, niin suuri Hän on!
      Pian kaikki nähdä saa: niin suuri Hän on.

      Nimes korkein on, ylistyksen arvoinen.
      Mä tahdon laulaa: suuri Hän on!

      • Vieras ∆ pyramidi

        "Kolmiyhteinen Jumalamme on"

        Näinhän harhaoppimme Rooman keisari messumurhaaja kirkkoisämme Konstantinus sen määräsi, raamattunsa väärentäen hääräsi: sai ujutettua yhden pyr∆midinsa lisäyksen Matteuksen loppuun.

        Tässä näyte Konstantinuksesta: http://www.scribd.com/doc/85508748

        Vieras ∆ pyramidioppi jossa Jeesuksesta tehdään alaston pikkupoika Maria huoran sylissä.


    • Oi Jeesus

      Veresi mun puhdistaa, Veres syntini kaikki sovittaa
      Veres mun syömmessäin Elämäin se uudistaa
      Kun peset minut lunta valkeemmaks, valkeemmaks,
      Oi Jeesus, sä kuolit tähteni

    • Veri Karitsan, Karit

      Jeesus veresi puhdistaa,
      Jeesus veresi puhtaaksi pesee,
      Jeesus veresi puhdistaa,
      kaikesta vääryydestä.

      Veri Karitsan, Karitsan,
      Veri Karitsan, Karitsan,
      Golgatalta

    • Jeesus Kristus

      Kasta mua Hengellä helluntain. Sitä, oi Herrani, pyydän vain.
      Henkesi voimalla voiton saan vaivoissa, taistoissa synnin maan.

      Kasta mua Hengellä helluntain, Sytytä liekki mun rintahain,
      liekki mi kuluttaa kuonan pois, anteeksiantavan mielen lois.

      Kasta mua Hengellä helluntain. uudista työsi mun sielussain
      niin, että Sinulle toimin, töin kiitosta veisaisin päivin öin.

      Kasta mua Hengellä Helluntain, että mä valvoa voisin ain,
      valvoa, kunnes mä muuttaa saan, Kotihin taivahan kunniaan.

      • Mikä henki missä

        Pelottavia nämä virvatulet ilman Jeesusta, pelastajaani. Mistä ne tulevat?


      • se on
        Mikä henki missä kirjoitti:

        Pelottavia nämä virvatulet ilman Jeesusta, pelastajaani. Mistä ne tulevat?

        Pyhähenki.


      • ei herjaa vihollinen
        se on kirjoitti:

        Pyhähenki.

        Ongelma näetsen on siinä että meidän porttokirkko opettaa haureutta herra herra nimellä. Quirinius on myös kolminaisuuden jumala ja Konstantinus kirkkoisällemme 'pyhä' henki. Onkin pirullista kuinka tuossa laulussa jesuiitta voi laulaa täysin palkein rinnallasi - sinä palvot Jeesusta, jesuiitta palvoo Herraa ja Henkeä, iloitsee isässään p e r k e leessä.

        Mutta jos laulussa ylistetäänkin Jeesusta, tuo kriminaali vaikenee.

        Mieti laulujen sanoitusasioita tältä kannalta - kuinka nuo vapaamuurarien tekemät laulut voisivat palvella Jeesusta? Kauhistus yltympäri! Tämä toki merkitsee erottelijalta kivuliaita päätöksiä...

        Daavid kauhistui Ps.55

        "Daavidin mietevirsi. Jumala, ota korviisi minun rukoukseni, älä kätkeydy, kun minä armoa anon. Kuuntele minua ja vastaa minulle. Minä kuljen rauhatonna murheessani ja huokaan, koska vihamies huutaa ja jumalaton ahdistaa; sillä he vyöryttävät minun päälleni turmiota ja vihassa minua vainoavat.

        "Sydämeni minun rinnassani vapisee, kuoleman kauhut lankeavat minun päälleni. Pelko ja vavistus valtaa minut, pöyristys peittää minut. Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon! Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa. Sela. Minä rientäisin pakopaikkaani rajuilman ja myrskyn alta.

        Sekoita, Herra, tee eripuraiseksi heidän kielensä, sillä minä näen väkivaltaa ja riitaa kaupungissa. Yötä päivää he sitä kiertävät, sen muureja pitkin, vääryys ja vaiva on sen keskellä. Sen keskellä on turmio, sorto ja petos ei väisty sen torilta.

        Sillä ei minua herjaa vihollinen - sen minä kestäisin - eikä minua vastaan ylvästele minun vihamieheni - hänen edestään minä voisin lymytä; vaan sinä, minun vertaiseni, sinä, minun ystäväni ja uskottuni, jonka kanssa me elimme suloisessa sovussa, yhdessä vaelsimme Jumalan huoneeseen juhlakansan kohinassa!

        Karatkoon kuolema heidän kimppuunsa, menkööt he elävältä alas tuonelaan, sillä heidän asunnoissansa ja sydämissänsä vallitsee sula pahuus. Mutta minä huudan Jumalaa, ja Herra pelastaa minut.

        Tästä samasta aiheesta kertoo tämä ketju
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11263207
        Suomi24 / Suhteet / Kirkko kuulolla / Vapaamuurarit ja ev.lut kirkko selvästi yhteistyössä 83 Vastausta 295 Lukukertaa


    • vereen kastet viitta

      ◙ Usko Jeesukseen Sanan kautta:
      "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

      "Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja Hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja Hänen päässään oli monta kruunua, ja Hänellä oli kirjoitettuna Nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin Hän itse, ja Hänellä oli yllään vereen kastettu viitta, ja Nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

      ◙ Kaste Jeesuksessa:
      "Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

      ◙ Pyhä Hengen Lahja sidottu kasteeseen Jeesuksen Nimessä:
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

      ◙ Edeltävalmistetut Teot, Jeesuksessa:
      "Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


      ◙ Kärsimyksen Kaste Jeesuksessa toisten edessä:
      "Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, ynnä iankaikkisen kirkkauden.

      ◙ Vainon Tulikaste Jeesuksessa:
      "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

    • Jeesus mestari

      Illan tultua Jeesus sanoi,
      vastarannalle lähtekäämme,
      Väki lähetettiin pois,
      Jeesus nousi venhoseehen
      Matka näin käynnistyi,
      Järvi oli tyyni kaunis
      Linnut laulaa kaunihisti

      Tuuli nousi, myrsky saapui
      keinuttaen venhottamme
      Loppu laulu lintusten
      Rupesi meit pelottamaan
      Jeesus myrskyn taltutti
      sanallansa tyynnytti
      laulu lintusten jälleen kuuluu
      Aloitamme paluumatkan
      Jeesus turvaa kotimatkan

    • Siion lunastetaan

      Heidän maansa tuli täyteen hopeata ja kultaa, eikä heidän aarteillaan ole määrää; heidän maansa tuli täyteen hevosia, eikä heidän vaunuillaan ole määrää. Heidän maansa tuli täyteen epäjumalia, he kumartavat kättensä tekoa, sitä, minkä heidän sormensa ovat tehneet.

      Silloin ihminen masentuu ja mies painuu maahan, mutta älä anna heille anteeksi. Mene kallion kätköön, piiloudu maan peittoon Herran kauhua ja Hänen valtansa kirkkautta pakoon. Ihmisten ylpeät silmät painuvat maahan, miesten korskeus masentuu, ja sinä päivänä Herra yksinänsä on korkea.

      Luopiot ja syntiset saavat kaikki turmion, ja ne, jotka hylkäävät Herran, hukkuvat. Sillä he saavat häpeän niistä tammista, joita te himoitsitte, ja pettymyksen puutarhoista, jotka te valitsitte. Sillä teidän käy kuin tammen, jonka lehdet lakastuvat, ja kuin puutarhan, joka on vailla vettä. Ja mahtaja tulee rohtimeksi ja hänen tekonsa kipinäksi, ja molemmat palavat yhdessä, eikä ole sammuttajaa.

      ◙ Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
      ◙ Voi niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme"!
      ◙ Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
      ◙ Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
      ◙ Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
      ◙ Voi niitä jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!

      Sentähden, niinkuin tulen kieli syö oljet ja kuloheinä raukeaa liekkiin, niin heidän juurensa mätänee, ja heidän kukkansa hajoaa tomuna ilmaan, sillä he ovat ylenkatsoneet Herran Sebaotin Lain ja pitäneet pilkkanansa Israelin Pyhän Sanaa.

      ___________________________________________________________


      Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja Hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. Serafit seisoivat Hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, Pyhä, Pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä Hänen kunniaansa." Ja kynnysten perustukset vapisivat heidän huutonsa äänestä, ja huone täyttyi savulla.

      Siion lunastetaan oikeudella ja sen kääntyneet vanhurskaudella.

    • His love

      Jesus
      the reigning King is alive and well today.

      • Jeesus sanoo:

        "Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! "
        Joh.13:34


    • Opetuslapsen Rakkaus

      "Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että Hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin Hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti OPETUSLAPSILLEEN rakkautta loppuun asti."

      "Ja ehtoollisella oltaessa OPETUSLASTEN KANSSA, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen, niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki Hänen käsiinsä ja että Hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten Hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt."

      ____________________________________________________________
      Jeesus siis pesi tuossa myös Juudaksen jalat. Tämän pesun jälkeen Juudas lähti kavallusretkelleen seurakunnan murhanhimoisten pappien tykö. Kun Juudas oli mennyt, yksitoista opetuslasta vastaanotti Jeesukselta uuden käskyn...
      ____________________________________________________________


      Uuden käskyn Minä annan OPETUSLAPSILLENI, että rakastatte toisianne, niinkuin Minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät Minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

      .

      Tämä käsky tulee todeksi Pyhällä Hengellä kastettujen keskuudessa sillä tämä Rakkaus on Jeesuksen Rakkaus - joka on Hengen Hedelmä Hänen Opetuslapsissaan.

    • Suo.Del.Lut.Kko

      Heh. Miksi rakkaudeton kirkkolollan DELETE automaatti sensuroi Raamatun Jeesuksen sanoja? Koska ehjä ja kokonainen Raamatun sanoma on sille kauhistus. Kirkon pääpromoottorin nimi on niin hävettävä että se tulee deletoida. p e r k e l e e n Valta romahtaisi ilman sensuuria.

      _____________________________________________________________

      Opetuslapsien Rakkaus 30.3.2013 18:04
      Opetuslapsien Rakkaus 30.3.2013 18:04

      ◊ "Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että Hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin Hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti OPETUSLAPSILLEEN rakkautta loppuun asti."

      ◊ "Ja ehtoollisella oltaessa OPETUSLASTEN KANSSA, kun p e r k e l e jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen, niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki Hänen käsiinsä ja että Hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö, nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä. Sitten Hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt."

      ____________________________________________________________
      Jeesus siis pesi tuossa myös Juudaksen jalat. Tämän pesun jälkeen Juudas lähti kavallusretkelleen seurakunnan murhanhimoisten pappien tykö. Kun Juudas oli mennyt, yksitoista opetuslasta vastaanotti Jeesukselta uuden käskyn...

      Tämä käsky tulee todeksi Pyhällä Hengellä kastettujen keskuudessa sillä tämä Rakkaus on Jeesuksen Rakkaus - joka on Hengen Hedelmä Hänen Opetuslapsissaan.
      ____________________________________________________________


      ◊ "Uuden käskyn Minä annan OPETUSLAPSILLENI, että rakastatte toisianne, niinkuin Minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne. Siitä kaikki tuntevat teidät Minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

    • Tätä rakkauden käskyä mekin voimme noudattaa ja ainakin etsiä elämässämme hyvää, parasta toistemme edestä. Aina emme siinä onnistu, mutta voimme yrittää parhaamme.

      Kristus on kuollut ja ylösnoussut meidän vuoksemme ja sitä tänäänkin saamme juhlia ja siitä iloita.

      Tuula -pappi

    • Onko Jeesus Herrasi?

      "rakkauden käskyä mekin voimme noudattaa"

      Käsky kuuluu VAIN Jeesuksen omille sillä sehän on Lain Loppu.

      ............ Onko Jeesus Herrasi? ............
      _____________________________

      • impotentti allah

        ai ei oo. Hmm, sehän näkyy...

        allahu akbar ?


    • Kirkko kuulolla,

      naispapit teuraalla. Kiitos sinulle, viestisi on yksi järkevimmistä, jonka olen täällä lukenut pitkiin aikoihin! Kirkko laittaa viattomat naispapit tänne grillattavaksi. Äijäpapit varmaan vetelevät kotona kahvia ja öylättiä. Yhtään miespappia en ole täällä nähnyt kommentoimassa, ei yhtään ainutta, vaikka heitä lienee ammattikunnasta edelleen ylivoimainen enemmistö. Oli suunnaton siunaus, että kirkkomme hyväksyi naispappeuden!

      Minä olen vannoutunut heteromies, mutta nyt kyllä sanon, että naispapeilla on enemmän munaa kuin teillä kulkustenkannattajapapit. Taitaapi kirkolla olla nyt todellakin housunpersaus tulessa, kun pannaan akat asialle? Ja tätä en sano vähäisemmässäkään määrin naispappeja väheksyen, aivan päinvastoin!

      Kiinnitin jo huomioni siihen, kun arkkipiispa Kari Mäkisen homoavioliitot sallivan tv -haastattelun jälkeen marssitettiin julkisuuteen kirkonmiehiä, jotka todistivat Mäkisen puhuneenkin ihan jotain muuta. Sen jäkeen ilmoitettiin, että arkkipiispa Kari Mäkinen ei enää anna tästä asiasta haastatteluja. Älkää välittäkö, kirkolta voi nykyään odottaa juuri tällaista. Joku kirjoitti täällä, että kirkossa toisinajattelijat nujerretaan ankaralla kädellä. Yhteisiin muroihin ei kusta ja sillä sipuli!

      Kirkon harjoittama käsittämätön hengellinen politiikka johtaa siihen, että kirkosta katoavat kaikki omilla aivoillaan ajattelevat ihmiset, niin homot kuin heterotkin, niin kokoomuslaiset kuin Perussuomalaiset. Vihreät, Vasemmistoliittolaiset ja Kristillisdemokraatit ovat jo lähteneet.

      Kirkon toimintastrategia on kuin yrittäisi perustaa Kaikkien Suomalaisten Puolueen KSP:n Ei se onnistu reaalielämässä, eikä se tule onnistumaan kirkossakaan. Ja kirkon johto tuntuu vieläpä auttavan kaikin keinoin täydellistä tuhoa. Kysymys on enää vain siitä, ketkä viimeiseksi sammuttavat valot Herran huoneistamme.

      Tutkiskelkaa Suomen kristityt näitä sanojani sydämissänne! Palaan asiaan Pääsiäisen jälkeen tällä samalla teemalla.

      Hyvää Pääsiäistä ja Herran siunausta kaikille!

    • Olkaa Pyhät

      Olkaa siis Minulle Pyhät, sillä minä, Herra, olen Pyhä, ja Minä olen teidät erottanut muista kansoista olemaan Minun omani.

    • ettei maa oksentaisi

      Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa.

      Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne - sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi -
      ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä.

    • vierailija8
    • nyt maailmassa.

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

    • Oi Herra

      Oi Herra, luoksein jää, jo ilta on,
      ja kadonnut on valo auringon.
      Ken muu mua murheissani lohduttais,
      kelt' turvan hädässänsä sielu sais.

      Päiväni rientää kohti loppuaan,
      on ilo maallinen kuin varjo vaan.
      Ei ole täällä mitään pysyvää,
      vain sinä, Herra, sinä luoksein jää.

      Sä pahan väijytykset turhiks teet,
      sä tuskat liennät, kuivaat kyyneleet.
      Miss' on nyt, kuolema, sun voittosi,
      kun Herra Jeesus, olet kilpeni.

      Sun, Herra, ristisi mua valaiskoon,
      kun tieni painuu kuolon laaksohon.
      Sen valon tieltä varjot häviää.
      Eläissä, kuollessa sä luoksein jää.

    • Jobin Täyttymys

      Oi Herra, luoksein jää, jo ilta on,
      ja kadonnut on valo auringon.

      Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
      rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!


      _________________________________________________________

      rautataltalla ja lyijyllä
      Ja TAPAHTUI NIIN: lyijykirjaisimIlla painokoneet hakkasivat miljardeja kertoja Jobin toivomuksen - maailman miljardeihin raamattuihin. Joiden 'paperi' on suurimmaksi osaksi 'kalliota' eli kaoliinia.
      _________________________________________________________

      Mutta minä tiedän Lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä Hänet - eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.

    • sovitettu

      Niin minä sanoin: "Voi minua! Minä hukun, sillä minulla on saastaiset huulet, ja minä asun kansan keskellä, jolla on saastaiset huulet; sillä minun silmäni ovat nähneet kuninkaan, Herran Sebaotin." Silloin lensi minun luokseni yksi serafeista, kädessään hehkuva kivi, jonka hän oli pihdeillä ottanut alttarilta, ja kosketti sillä minun suutani sanoen: "Katso, tämä on koskettanut sinun huuliasi; niin on sinun velkasi poistettu ja syntisi sovitettu."

    • Raamattu on satu

      http://j.gs/21Qx siitä painamalla pääset eroamaan kirkosta helposti ja nopeasti!
      Miksi turhaan kannataa asiaa johon ei oikeasti edes usko? Ja maksaa vielä 1% palkastaa siihen, kirkollisverona! Kusetusta sanon minä... Antakaa "jumalalle" 1% palkastanne niin pääsette taivaaseen.

    • Vain yksin Jeesus

      Vain yksin Jeesus mulle riittävi,
      vain hänen luonaan tyyntyy syömmeni.
      Vain luona ristin hiljaa vartoen
      saan kaiken hältä, mä mitä tarvitsen.

      Kun virvatulten liekki häilyvä
      on täällä onnekkainkin elämä.
      Pois rientää hetket onnen päivien,
      vain Jeesus antaa voi onnen ainaisen.

      Vain Jeesus riittää, kun kaiken peittää yö
      ja sydän tuskan täyttämänä lyö.
      Kun kuljen kautta korven pimennon,
      vain Jeesus riittää, Hän yksin luonain on.

      Vain Jeesus riittää, kun myrskyt raivoaa
      ja aallot uhkaa purren upottaa.
      Oi auta Herra, huudan tuskissain.
      Hän tyyntää myrskyn, kun on mun purressain.

      On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
      ja päärlyportit mulle avautuu.
      On luonain Hän, kun jätän tämän maan
      ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.

    • On luonain Jeesus

      On luonain Jeesus, kun silmäin sulkeutuu
      ja päärlyportit mulle avautuu.
      On luonain Hän, kun jätän tämän maan
      ja Isän kotiin mä muutan ihanaan.

    • Jeesuksen voima

      Golgatan veressä voima on,
      Voima niin siunattu verraton.
      Pyhässä veressä Jeesuksen
      Voima on suuri ja ihmeellinen.
      Golgatan veressä voima on,
      Voima niin siunattu verraton.

      Veri voi puhdistaa syntisen,
      Veri voi uudistaa jokaisen.
      Pyhässä veressä Jeesuksen
      Voima on suuri ja ihmeellinen.
      Veri voi puhdistaa syntisen,
      Veri voi uudistaa jokaisen.

      Väsyneet kulkijat tulla saa,
      Sairaat ja heikot hän parantaa.
      Pyhässä veressä Jeesuksen
      Voima on suuri ja ihmeellinen.
      Väsyneet kulkijat tulla saa,
      Sairaat ja heikot hän parantaa.

      Karitsan häihin jo kutsu soi,
      Karitsan häät kohta alkaa voi.
      Pyhässä veressä Jeesuksen
      Voima on suuri ja ihmeellinen.
      Karitsan häihin jo kutsu soi,
      Karitsan häät kohta alkaa voi.

    • Herran Jeesuksen

      Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

      Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, Minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!

      Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

    • Eivät suuret vedet

      Jeesuksen Rakkaus On niin Ihmeinen.

      Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki. Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."

    • Matkamies maan

      Niinkuin muuttolintusen tie
      kotoa kauas matka vie.
      Jää turvaksi,Herrani,rakkaiden luo,haltuhus kaikkeni uskoa saan.
      Käy kanssani,mulle sä siunaus suo,auttaos määräni saavuttamaan.

      Niinkuin muuttolintusen tie
      taivasta kohti kulku vie.Kuin unelma kiitävi elämä pois
      kirkkausrantahan kodista maan.
      Suo,että mun sieluni valmisna ois,
      auttaos onneni saavuttamaan.

      • isän † ritari

        Niinkuin muuttolintusen tie: Tämän laulun voisi laulaa myös Knight of Hospitallier -ristinritari - teurastettuaan kylän asukkaat ja kultasaalista nostellessa juhtain selkään - matkalla isän kotiin Vatikaanin holveille vastaanottamaan uutta †-mitalia onnistuneesta operaatiosta.

        Sinä tietenkin laulat sen vilpittömästi, siinä ei vikaa olekaan. Mutta suurin osa lauluista ei Kelpaa Jumalalle - kun niitä ei ole Hänen Ainokaiselle Pojalleen Jeesuksell erikseen siunattu ja soivat myös valheveljien, kirkkorapparien virsinä.

        Mistä muista Sanansa kertoo ellei näistä:

        "Vie pois Minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa !

        "Minä vihaan, Minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. Sillä vaikka te tuotte Minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne Minulle kelpaa, enkä Minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen.

        "Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro."


    • Herra Jeesus

      Oi Herra, jos mä matkamies maan
      lopulla matkaa nähdä sun saan!
      Oi, jos mä kerran
      näkisin Herran
      kunniassaan!

      Sinua kaipaa sydämeni,
      sun puolees huutaa mun henkeni.
      On yksin tästä
      sen ikävästä
      kyyneleni.

      Muut kaikki hylkää, vaan sinä et.
      Autuuden särkyneet sydämet
      sinulta saavat,
      sä luet haavat
      ja kyynelet.

      Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
      vaikkei ois toivoa ollenkaan.
      En päästä sua,
      ennen kuin mua
      käyt siunaamaan.

      Oi Herra, suothan sä minulle
      sun armos voimaksi matkalle.
      Anteeksi anna,
      mua nosta, kanna,
      vie perille!

      Oi saanhan joukkoon autuaitten
      kanss' ystäväini ja omaisten
      mä päästä kerran
      luo armon Herran.
      Oi saanhan sen!

    • Jää armosi vain

      Jää ristisi vain ja veren suuri voima, kun aika muuttuu, mahdit katoaa. Se myös, mitä aikaansain on kohta poissa ja niin kuin ruoho tuuleen katoaa. Sen tiedän nyt vain, sen että armo riittää. Kristuksen verta siitä tahdon kiittää. Kun mennyt on muu, niin luottaa uudestaan armoosi saan niin rajattomaan.

    • luja luottamus

      Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi...

      Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

    • Jeesus pelastaa

      Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

    • Rakkaat ystävät!

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

      • anti.......

        "Ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa."


    • nuhtele, varoita, k

      Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

      Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

      Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

    • Sinun Nimesi kiitost

      Minä ylistän Herraa kaikesta sydämestäni, ilmoitan kaikki Sinun ihmetyösi.

      Minä iloitsen ja riemuitsen Sinussa, veisaan Sinun Nimesi kiitosta, Sinä Korkein.
      Sillä minun viholliseni peräytyivät, kaatuivat maahan ja hukkuivat Sinun Kasvojesi edessä.

    • rapparin G-jumalat

      Mutta te, jotka hylkäätte Herran ja unhotatte minun pyhän vuoreni, jotka valmistatte Gadille pöydän ja vuodatatte uhrijuomaa Menille - teidät minä määrään miekan omiksi ja kaikki te kumarrutte teurastettaviksi, sentähden ettette vastanneet, kun minä kutsuin, ettekä kuulleet, kun minä puhuin, vaan teitte sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, ja valitsitte sen, mikä ei ole minulle otollista.

    • Jeesuksen rakkaus

      Katso Kristus kadulla kulkee
      Ja Hän kurjinta tervehtää
      Hän ohi ei kiirehdikään
      Vaan juttelemaan jää.
      Ja katso nyt mitenkä kätensä
      Hän ojentaa arpisen
      Ja siihen suo tarttua käden
      Heikon, syntisen ihmisen.

      Kansanjoukko ohi vain kulkee
      Joku taaksensa vilkaisee
      Ja ivaten toiset nauraa
      Ja joku aattelee
      Ei ansaitse tuo kurja syntinen
      Noin valtavaa rakkautta
      On tuollainen huomaavaisuus
      Ihan turhaa tuhlausta

      Vaan he eivät käsitä lainkaan
      Mitä kadulla tapahtuu
      Käsi heikko kun Herran puoleen
      Jo hiljaa ojentuu.
      He eivät nyt käsitä syvyyttä
      Ei voimaa sen rakkauden
      Mi koskaan ei saata käydä
      Ohi kärsivän syntisen.

    • Mikäkristus ?

      Analysoipa tämä. Ensimmäinen on oikein, toinen hmm. Vertaapa sitä kuvaan isän holveissa...

      Jeesuksen rakkaus ↔ Katso Kristus kadulla kulkee ↔ isä katselee lastaan jne

      Paavi - CHRISTI IN REGNO CHRISTI
      eli 'Kristus' hallitsee 'Kristuksessa', raato raadossa, löyhkä löyhkässä...
      http://htmlimg2.scribdassets.com/ub3rlgeps26a22y/images/68-fd6c237f5b.jpg
      Äitikirkon kristi✠kultti - erämaa joka paikassa - ilman Jeesusta.

    • Niin alhaalla ei

      Niin alhaalla ei kukaan kulje, ettei siellä Jeesus ois. Hän ei ketään luotansa
      sulje, eikä karkoita yhtään pois.

      Maan alimpiin paikkoihin astui hän kantaen ristiään. Ja viittansa verestä
      kastui, repi haavoille piikit pään.

      Ja alemmas vieläkin johti tuo tuskien raskas tie, Hän syntistä naista käy
      kohti, yhä ryöväri yössä lie.

      Hän kieltäjän kurjankin kohtaa, ei väistä, vaan luokseen käy, ja rakkaus
      silmistä hohtaa, eikä kostoa, vihaa näy.

      Ja vieläkin alemmas tulla hän tahtoo, jos siellä ken on tunnolla haavoitetulla,
      joku kurja ja mahdoton.

      Niin alhaalla ei kukaan kulje, ettei siellä Jeesus ois. Hän ei ketään luotansa
      sulje, eikä karkoita yhtään pois.

    • Jeesus on Herra

      Vain Sinua Herrani, vain Sinua Herrani, vain Sinua rakastan, Herrani. Vallan saat, nyt tunnustan, että Jeesus on Herra. Hän on!

    • Oli-On-Aina

      Hän Oli. Hän On. Hän tulee Olemaan.

      Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
      Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä Hänet - eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.

    • Rauhanruhtinas

      Kansa joka tänäänkin vaeltaa pimeydessä
      On näkevä suuren valkeuden
      Sillä meille lapsi syntynyt on
      Beetlehemissä
      On annettu poika ihmeellinen

      Hän on rauhanruhtinas
      Hän on herra, hän on kuningas
      Hän on maailman valkeus
      Hän on toivo, hän on pelastus

      Julistamme vangituille me vain vapautusta
      Nyt avaimet löytyy kahleisiin
      Julistamme vuotta herran me näin otollista
      Ja lohtua tuomme murheisiin

    • Jeesus 2013

      "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen." Kol. 2:8

    • hoosianna Herralle!

      Anna lamppuuni öljyä, Herra.
      Anna lamppuni palaa myös.
      Anna lamppuuni öljyä, Herra,
      tahdon palaa, kunnes päättyy yö!
      Hoosianna, hoosianna, hoosianna kuninkaallemme!
      Hoosianna, hoosianna, hoosianna Herralle!

    • 1 Piet. 1:3

      Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista.

      • Ei! 1992© väärennös

        Ja sitten tuon 1992© väärennöksen päälle vapaa ja aito turmeltumaton ja saastuttamaton Jumalan Sana.


        "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten, jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana." 1 Piet. 1:3

        Miten läpeensä raiskattu väärennelmä tuo 1992© jesuiittakopio onkaan!
        JEESUKSESN KUOLLEISTANOUSEMISEN K A U T T A !


    • Jeesuksen sanat

      Matt. 6: 19-24.

      19: "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. 20: Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. 21: Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi.”

      • © -vapaa Jlan Sana

        Ja sitten tuon 1992© väärennöksen päälle vapaa ja aito turmeltumaton ja saastuttamaton Jumalan Sana.

        19. Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

        22. Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

        ________________________________________________________

        P.S. Oletkos muutoin hakenut kirkolta lupaa kopioida tänne tuota VatiEUkkulan keksimän Copyright Lain alaista raamatunväärennöstekstiä?

        "Jumalan Sana ei ole kahlehdittu". 2Tim2


    • Maailman valo

      Maailman valo
      Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

    • © -vapaa Jlan Sana

      Ja sitten tuon 1992© väärennöksen päälle vapaa ja aito turmeltumaton ja saastuttamaton Jumalan Sana:

      Jeesus puhui HEILLE=Fariseuksille eikä kansalle:

      "Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva Elämän Valkeus.
      Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä." Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka Minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä Minä tiedän, mistä Minä olen tullut ja mihin Minä menen; mutta te ette tiedä, mistä Minä tulen, ettekä, mihin Minä menen. "

    • Kristuksen jumaluus

      ” Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo.”

    • Jeesus 2013

      Jeesus, Hän on Kuningas Herrain Herra.

    • Jeesus on Kuningas!

      Tähti nousee Jaakobin heimon keskeltä,
      mies Israelin kansan joukosta.
      Ja hän murskaa kaikki vieraiden kansojen ruhtinaat,
      ja hänelle kuuluu kaikki maa;
      häntä ylistävät maailman kuninkaat,
      häntä palvelevat kaikki kansat.

      • Suuri Salaisuus

        Jumalat todellakin tulivat vieraalta planeetalta. Hei loivat ihmisen geenimanipulaation avulla omaksi kuvakseen. MUTTA, he vaikuttivat myös maapallon koko kehitykseen tavalla, jonka perusteella voidaan väittää, että nämä jumalat loivat myös koko eläinpopulaation.

        Minä uskon, että tämä asia alkaa selvitä muutamien vuosikymmenien sisällä, geenitutkimuksen edistyessä. Evoluutio sellaisena kuin Darvin sen esitti, on täydellinen mahdottomuus. Sitä vastaan sotivat tuhannet arkeologiset löydöt, puhumattakaan genetiikan uusista löydöistä. Meidän pitää tottua ajatukseen, että ainakin kaikki maan päällä liikkuvat elävät on todellakin luotu. Vasta siitä on alkanut näiden lajien evolutiivinen kehitys.

        Jeesus voi olla yksi Jumalan lukemattomista pojista, mutta ei hän toki ole Kuningas. Se on Jumala, joka on luonut kaiken elollisen maapallollamme. Minä ainakin kunnioitan näillä tiedollani Jumalaa, en suinkaan Jeesusta.


      • Suuri Salaisuus

        Oletko perehtynyt maapallon uskonnoliseen tilaan? Onko Jeesus pystynyt murskaamaan kaikki vieraiden kansojen ruhtinaat? Mitä on tapahtunut Jeesuksen maanpäälliselle kirkolle? Synti on lisääntynyt hurjimmin juuri Jeesuksesta julistavien kansojen keskuudessa! Tämä on kova väite, mutta pitää taatusti paikkansa.

        Jumala ei ole erehtymätön, kuten Raamattukin todistaa. Jumala on jo kostanut ihmisille monella tavalla. Jos luet Raamatusta Hesekielin kirjan ajatuksella, ehkä tajuat, että Kuningas siinä puhuu. Jeesus on vain yksi hänen "pojistaan", jos edes sitäkään. Ristillähän Jeesus huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Olisiko Jumala hylännyt oman poikansa, sitä en totisesti usko.


      • Suuri salaisuus
        Suuri Salaisuus kirjoitti:

        Oletko perehtynyt maapallon uskonnoliseen tilaan? Onko Jeesus pystynyt murskaamaan kaikki vieraiden kansojen ruhtinaat? Mitä on tapahtunut Jeesuksen maanpäälliselle kirkolle? Synti on lisääntynyt hurjimmin juuri Jeesuksesta julistavien kansojen keskuudessa! Tämä on kova väite, mutta pitää taatusti paikkansa.

        Jumala ei ole erehtymätön, kuten Raamattukin todistaa. Jumala on jo kostanut ihmisille monella tavalla. Jos luet Raamatusta Hesekielin kirjan ajatuksella, ehkä tajuat, että Kuningas siinä puhuu. Jeesus on vain yksi hänen "pojistaan", jos edes sitäkään. Ristillähän Jeesus huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Olisiko Jumala hylännyt oman poikansa, sitä en totisesti usko.

        Hyvä veli, miksi käytit samaa nimimerkkiä? No, ei sillä ole mitää merkitystä.

        Olen todellakin perehtynyt maapallon uskonnolliseen tilaan siltä osin, kun olen ehtinyt, eli en kovin hyvin. Sen toki tiedän, että oma Jumalani ei taatusti katso tätä menoa hyvällä.

        Minä uskon, että Hesekielin sanat ovat Jumalan sanaa, täysin toisin kuin Uuden testamentin todistelut. Minusta Jeesus ei ollut Jumalan poika, vaan essealainen munkki. Hänessä ei todellisuudessa ollut minkäänlaista jumalallisuutta. Hän levitti sitä samaa sanomaa, jota koko essealainen uskonlahko siihen aikaan.

        Teille Jeesukseen Jumalan poikana uskoville tämä on karmeaa tekstiä. Ymmärrän sen, mutta usein totuuden kuuleminen on kova paikka. Niin se oli aikoinaan minullekin. Mutta siitä voi alkaa myös uskomaton jano tietää lisää. En kadu sekuntiakaan, että lähdin sille tielle. Uskon vahvasti Jumalaan, joka on luonut meidät ihmiset omaksi kuvakseen!

        Korostan vielä, että en kuulu mihinkään uskonnolliseen seurakuntaan tai lahkoon! En ole myöskään ateisti, koska uskon, että Jumala loi meidät ihmiset ja ehkä paljon muutakin.


      • Kaikki yhdessä halle
        Suuri salaisuus kirjoitti:

        Hyvä veli, miksi käytit samaa nimimerkkiä? No, ei sillä ole mitää merkitystä.

        Olen todellakin perehtynyt maapallon uskonnolliseen tilaan siltä osin, kun olen ehtinyt, eli en kovin hyvin. Sen toki tiedän, että oma Jumalani ei taatusti katso tätä menoa hyvällä.

        Minä uskon, että Hesekielin sanat ovat Jumalan sanaa, täysin toisin kuin Uuden testamentin todistelut. Minusta Jeesus ei ollut Jumalan poika, vaan essealainen munkki. Hänessä ei todellisuudessa ollut minkäänlaista jumalallisuutta. Hän levitti sitä samaa sanomaa, jota koko essealainen uskonlahko siihen aikaan.

        Teille Jeesukseen Jumalan poikana uskoville tämä on karmeaa tekstiä. Ymmärrän sen, mutta usein totuuden kuuleminen on kova paikka. Niin se oli aikoinaan minullekin. Mutta siitä voi alkaa myös uskomaton jano tietää lisää. En kadu sekuntiakaan, että lähdin sille tielle. Uskon vahvasti Jumalaan, joka on luonut meidät ihmiset omaksi kuvakseen!

        Korostan vielä, että en kuulu mihinkään uskonnolliseen seurakuntaan tai lahkoon! En ole myöskään ateisti, koska uskon, että Jumala loi meidät ihmiset ja ehkä paljon muutakin.

        Uskon vahvasti Jumalaan, joka on luonut meidät ihmiset omaksi kuvakseen!

        Ihanaa. Taas uusi Katso Peiliä Pelastus -oppi!

        Liittykää kaikki, vanhanaikaista parannusta ei tarvitse tehdä, ryve vaan synnissäs katsellen jumalan kuvatustasi vaikka vatsaa vääntää...

        Puutteena tietenkin geneettinen saastuminen syntiinlankeemuksen kautta, porttikielto taivaaseen jne. Mutta ylistetään lujempaa ettei tuo särö kuulu!

        Halleluja!


    • JEESUS PELASTAA!

      "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

      • Amen...

        Amen Amen...


    • Joh. 3:16

      Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

      • © -vapaa Jlan Sana

        © -vapaa Jlan Sana

        Ja sitten tuon 1992© väärennöksen päälle vapaa ja aito turmeltumaton ja saastuttamaton Jumalan Sana - asiayhteydessään:

        "Niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan Hänellä Olisi Iankaikkinen Elämä.

        "Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma Hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.


      • Keittiöfilosofi
        © -vapaa Jlan Sana kirjoitti:

        © -vapaa Jlan Sana

        Ja sitten tuon 1992© väärennöksen päälle vapaa ja aito turmeltumaton ja saastuttamaton Jumalan Sana - asiayhteydessään:

        "Niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka Häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan Hänellä Olisi Iankaikkinen Elämä.

        "Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma Hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

        Jeesus on sanonut muun muassa näin:

        "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja se, joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias."

        Mitä mieltä olette näistä Jeesuksen sanoista? Minä olen tunnistavani noissa sanoissa todella omahyväisen ihmisen, suuren narsistin.


    • hymm

      Minä olen tunnistavani noissa sanoissa todella omahyväisen ihmisen, suuren narsistin.

      • minäparas +1

        oops 1


    • tv121

      Jeesukseen usko on oltava kaiken yläpuolella.

    • Joh.16:33

      Jeesus sanoo: maailmassa teillä on ahdistus, mutta ole turvallisella mielellä , minä olen voittanut maailman.

      • Keittiöfilosofi

        Viestisi on mielenkiintoinen. Me palvomme Jeesusta ja katolilaiset Jeesuksen äitiä, neitsyt Mariaa, Madonnaa. Jeesuksen isästä jopa evankelistat ovat eri mieltä, juutalaisten historiankirjoista puhumattakaan.

        Asuin Roomassa muutaman vuoden ja näin todellakin, miten ulkokultainen ja falski uskonto katolilaisuus onkaan. Pietarin kirkossa, joka on minusta maailman hienoin Herran pyhättö, palvotaan nimenomaan neitsyt Mariaa. Se oli minulle aluksi aikamoinen shokki. Eivät tavalliset katolilaiset tiedä Jumalasta juuri mitään. Heille riittää Madonna ja paavi.

        Minä näen selvästi, että täällä Suomessakin on syntynyt Jeesusta jumaloiva kulttiuskonto. Tietyissä uskonnollisissa lahkoissamme se on saanut jo ihan sairaalloisia piirteitä. Nyt sitä ollaan tuomassa kirkkoihin, jossa toki Jeesusta on palvottu jo ennestäänkin enemmän kuin Jumalaa. Mutta nyt Jeesuksen essealaisilta munkeilta oppimia silmänkääntötemppuja harjoitetaan jo Jumalan pyhätöissämme.

        Jumala loi jokaisen maapallomme ihmisen omaksi kuvakseen. Siksi meillä pitäisi olla vain yksi uskonto, usko Jumalaan. Mutta nyt meillä on eripuraisia uskonlahkoja enemmän kuin koskaan maapallon historiassa. Miksi Jumalan suuruus on niin vaikea hyväksyä?????


      • Jumalan Poika
        Keittiöfilosofi kirjoitti:

        Viestisi on mielenkiintoinen. Me palvomme Jeesusta ja katolilaiset Jeesuksen äitiä, neitsyt Mariaa, Madonnaa. Jeesuksen isästä jopa evankelistat ovat eri mieltä, juutalaisten historiankirjoista puhumattakaan.

        Asuin Roomassa muutaman vuoden ja näin todellakin, miten ulkokultainen ja falski uskonto katolilaisuus onkaan. Pietarin kirkossa, joka on minusta maailman hienoin Herran pyhättö, palvotaan nimenomaan neitsyt Mariaa. Se oli minulle aluksi aikamoinen shokki. Eivät tavalliset katolilaiset tiedä Jumalasta juuri mitään. Heille riittää Madonna ja paavi.

        Minä näen selvästi, että täällä Suomessakin on syntynyt Jeesusta jumaloiva kulttiuskonto. Tietyissä uskonnollisissa lahkoissamme se on saanut jo ihan sairaalloisia piirteitä. Nyt sitä ollaan tuomassa kirkkoihin, jossa toki Jeesusta on palvottu jo ennestäänkin enemmän kuin Jumalaa. Mutta nyt Jeesuksen essealaisilta munkeilta oppimia silmänkääntötemppuja harjoitetaan jo Jumalan pyhätöissämme.

        Jumala loi jokaisen maapallomme ihmisen omaksi kuvakseen. Siksi meillä pitäisi olla vain yksi uskonto, usko Jumalaan. Mutta nyt meillä on eripuraisia uskonlahkoja enemmän kuin koskaan maapallon historiassa. Miksi Jumalan suuruus on niin vaikea hyväksyä?????

        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.


      • Keittiöfilosofi
        Jumalan Poika kirjoitti:

        Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.

        Voisitkohan ystävällisesti kertoa minulle, miten Jumala kertoo Jeesuksen olevan hänen poikansa. Äläkä vain nyt sorru lainaamaan Uuden Testamentin tekstejä, koska ne eivät ole Jumalan sanaa. Paitsi tietenkin Johanneksen ilmestys, mutta sekään ei kerro alkuperäisessä muodossa sanallakaan Jeesuksesta.

        Mikä siis todistaa Jeesuksen olevan Jumalan poika?


      • Pyhä Henki
        Keittiöfilosofi kirjoitti:

        Voisitkohan ystävällisesti kertoa minulle, miten Jumala kertoo Jeesuksen olevan hänen poikansa. Äläkä vain nyt sorru lainaamaan Uuden Testamentin tekstejä, koska ne eivät ole Jumalan sanaa. Paitsi tietenkin Johanneksen ilmestys, mutta sekään ei kerro alkuperäisessä muodossa sanallakaan Jeesuksesta.

        Mikä siis todistaa Jeesuksen olevan Jumalan poika?

        Pyhä Henki - Jumalan Henki
        Ilman Pyhää Henkeä kukaan ei voi tulla tuntemaan Jeesusta Kristusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan.


      • Keittiöfilosofi
        Pyhä Henki kirjoitti:

        Pyhä Henki - Jumalan Henki
        Ilman Pyhää Henkeä kukaan ei voi tulla tuntemaan Jeesusta Kristusta henkilökohtaisena Vapahtajanaan.

        Anteeksi vain, mutta Tuo Pyhä Henki edustaa minulle hieman toista asiaa kuin mitä sinä esität.

        Pyhä Henki tai vain Henki elää meissä kaikissa luoduissa. Se on koko olemassaolomme mahdollistava voima. Jeesuksessakin oli toki sisällään tämä Pyhä Henki, kuten jokaisessa ihmisessä. Pyhä Henki on vain yksi nimitys elämän mahdollistaneelle järjestelmälle. Jumala on se arkkitehti, joka antoi tämän Pyhän Hengen meille maan ihmisille. Jeesus oli vain yksi meistä ja sellaisena häntä on kohdeltava. Ei Jumala ole delegoinut synneistä vapahtamista kenellekään, eikä tule koskaan delegoimaankaan.

        Jumala haluaa, että me kunnioitamme häntä elämän luojana, omankin elämämme mahdollistajana. Tästä syntyy meidän vastuumme elämää kohtaan. Meidän ei pidä koskaan ottaa itsellemme tuomarin roolia suhteessa toisen ihmisen elämään. Siksi Jeesuksen mestaus oli toki rikos Jumalan silmissä. Ihmisen surmaaminen on aina suunnaton rikos Jumalan silmissä. Sitä eivät pyhitä mitkään ihmisten kierot selitykset ja verukkeet.


      • adrs
        Keittiöfilosofi kirjoitti:

        Anteeksi vain, mutta Tuo Pyhä Henki edustaa minulle hieman toista asiaa kuin mitä sinä esität.

        Pyhä Henki tai vain Henki elää meissä kaikissa luoduissa. Se on koko olemassaolomme mahdollistava voima. Jeesuksessakin oli toki sisällään tämä Pyhä Henki, kuten jokaisessa ihmisessä. Pyhä Henki on vain yksi nimitys elämän mahdollistaneelle järjestelmälle. Jumala on se arkkitehti, joka antoi tämän Pyhän Hengen meille maan ihmisille. Jeesus oli vain yksi meistä ja sellaisena häntä on kohdeltava. Ei Jumala ole delegoinut synneistä vapahtamista kenellekään, eikä tule koskaan delegoimaankaan.

        Jumala haluaa, että me kunnioitamme häntä elämän luojana, omankin elämämme mahdollistajana. Tästä syntyy meidän vastuumme elämää kohtaan. Meidän ei pidä koskaan ottaa itsellemme tuomarin roolia suhteessa toisen ihmisen elämään. Siksi Jeesuksen mestaus oli toki rikos Jumalan silmissä. Ihmisen surmaaminen on aina suunnaton rikos Jumalan silmissä. Sitä eivät pyhitä mitkään ihmisten kierot selitykset ja verukkeet.

        Apostolinen, Nikean ja Athanasiuksen uskontunnustukset ovat kaikille kristillisille kirkoille yhteisiä ja ne kertovat yksimielisesti kuka Jeesus Raamatun mukaan oli.


    • Tässäkin

      joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi

      Tässäkin hellaan köytetty esiintyy.

    • valitut ja uskollise

      Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
      Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.


      He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä Hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat Hänen kanssansa."

    • Ikuinen Kuningas

      Sulle soikoon ikuinen ylistyslaulu
      Olet kruunattu nyt ja ainiaan
      Pyhyydessä hallitset, valtakuntas ei horju
      Suunnitelmas toteutat Sä päällä maan

      Kuningasten kuningas
      Jeesus, Kaikkivaltias
      Suuri Herra taivaan, maan
      Uskollinen ja Vanhurskas

      Morsian ja Henki sanoo: tule Herra, tule Jeesus

    • Jeesus, sä ainoa

      Jeesus, sä ainoa
      heikkojen auttaja,
      anteeksiantaja uupumaton!
      Pyhyys ja puhtaus,
      rakkaus, virvoitus,
      totuus ja armahdus sinussa on.

      Kun uuvun, haavoitun,
      huomassas, Herra, sun,
      suuren ja siunatun, levätä saan.
      Toiset jos hylkäävät,
      kasvosi lempeät
      puoleeni kääntyvät rohkaisemaan.

      Herrani, armahda,
      ohjaa ja taivuta,
      minne ja milloinka tahtosi vie.
      Neuvoilla Henkesi
      valaise mieleni.
      Tee, Jeesus, rakkaaksi ristisi tie.

      Ainoa puhtaus,
      syntisen uskallus,
      tuskassa lohdutus: pyhyytesi.
      Vaatteeksi anna se!
      Ohjaa ja varjele
      jokainen askele, Jeesukseni.

    • Kiitos Jeesus

      Ainoa puhtaus,
      syntisen uskallus,
      tuskassa lohdutus: pyhyytesi.
      Vaatteeksi anna se!

      Ohjaa ja varjele
      jokainen askele, Jeesukseni.

    • Eikö tämä: että

      Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?

      Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi. Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja Hän sanoo: "Katso, tässä Minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen, jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.

    • KRISTUSKALLIO

      1 Kor. 3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

      • Ainoa perustus

        Matt. 7:24-25 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.


      • 1 Kor. 3:10-15
        Ainoa perustus kirjoitti:

        Matt. 7:24-25 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.

        1 Kor. 3:10-15 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi, sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus...


    • Jeesus on portti

      Jeesus sanoo: "Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu."

    • Room. 6:14

      "Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!" Room. 6:14

    • pelastustie JEESUS

      Sinun tiesi on sittenkin parhain,
      vaikka meistä ei tuntuisi niin,
      vaikka veisi se kuoleman alhoon
      tai kyyneliin, kärsimyksiin.

      Sinun tiesi on sittenkin parhain,
      vaikka ohdaketietä se ois,
      vaikka maallisten riemujen sijaan
      vain tuskaa se sieluuni tois.

      Sinun tiesi on sittenkin parhain,
      siksi harvat sen löytävät vaan.
      Mutta päässä sen päärlyiset portit
      vie kunnaille iäisen maan.

    • Jeesus sanoo

      ”Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika. Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee… Niin kuin Isä herättää kuolleet ja antaa heille elämän, niin antaa myös Poika elämän kenelle tahtoo. Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle, jotta kaikki kunnioittaisivat Poikaa niin kuin he kunnioittavat Isää. Se, joka ei kunnioita Poikaa, ei kunnioita myöskään Isää, joka on hänet lähettänyt

    • Poika ei voi itsestä

      "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä Hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."

    • ARMON VARASSA

      SINULLE JOKA PUHUIT NIIN PAHAA VANHEMMISTASI JA USKOVISTA MUISTA ETTÄ ME JOKAINEN KERRAN SEISOMME JUMALAN VALKEAN VALTAISTUIMEN EDESSÄ JA TEEMME SIELLÄ TILIÄ MITÄ OLEMME SANONEET JA SANOMATTA JÄTTÄNEET TEE PARANNUS SYNNEISTÄSI NIIN ELÄMÄSI EHEYTYY JA SINUT SIIRRETÄÄN PIMEYDESTÄ VALKEUTEEN RUKOILEN ETTÄ ELÄMÄSI EHEYTYISIARMON SAANU

    • hyvä ketju

      onnex joku kaivoi tän ketjun esiin!!! mageeta

    • Yeshua HaMashiach

      jeesus on kingi siitä en tingi

      • Jeesus 2013

        hän on rauhan ruhtinas


    • Tämä on uskottava

      Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

    • Kristus-kuningas

      Kristus-kuningas,
      kaikkivaltias,
      joudu, voittoon vie jo valtakuntasi!
      Vielä tuskan maa
      kaipaa, odottaa.
      Milloin on se täynnä tuntemistasi?
      On viety sanaa autuuden
      jo halki vuosisatojen.
      Vielä miljoonat
      yössä kulkevat.
      Milloin valtasuuruutesi kirkastat?

    • Elävä todellisuus

      Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.”

    • el.Aim

      real king

      Muuten ihan oikein. Mutta poika ei olel Isä. Vaikka Isä on pojassa, ei poika ole Isä.

      • Jeesus on Kristus

        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.


      • EL;IM
        Jeesus on Kristus kirjoitti:

        22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
        23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
        24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

        Jeesus on Kristus

        Voi sinua.


    • Kun Jeesus saapuu

      Kun Jeesus saapuu, niin pilvihin Hän uskovaiset vie Kotihin he kerran uskoi Vapahtajaan, niin usko heille siellä palkitaan..

      Uskossa nosta katse ylös pilviin Kotimaani siellä nähdä saan ja sieltä välkkyy näky Hengen silmiin ja siellä pyhät levon kerran saa...

      Kun Jeesus saapuu me muutumme ja saamme ruumiit kirkastuneet se veren hinta on Jeesuksen Hän otti meidät kerran omakseen...

      Kun Jeesus saapuu, Hallelujaa me saamme laulaa Hallelujaa ja juhlat alkaa Karitsan, Hallelujaa..

    • Ikuinen Kuningas

      Sulle soikoon ikuinen ylistyslaulu
      Olet kruunattu nyt ja ainiaan
      Pyhyydessä hallitset, valtakuntas ei horju
      Suunnitelmas toteutat Sä päällä maan

      Kuningasten kuningas
      Jeesus, Kaikkivaltias
      Suuri Herra taivaan, maan
      Uskollinen ja Vanhurskas

      Morsian ja Henki sanoo: tule Herra, tule Jeesus

    • Yes he is

      Forever!

    • Teko on tie

      Lukekaa Matteusta ja yrittäkää paneutua Jeesuksen opetuksiin niin ei tarvitse hihkua joutavia mielistelyjä!

    • Evankeliumien lukeminen ei ole ollenkaan huono idea. Kannattaa lukea erityisesti Uutta testamenttia.

      Uskonnon uhrin asema voi olla hankala, mutta tarvittaessa voi ottaa yhtettä uskonnon uhrit ry:n tai paikallisseurakuntien papiin tai muuhun sielunhoitajaan, johon luottaa.

      Hengellinen väkivalta on aian väärin. Sen lähtökohdat on hyvin erilaioset, kuin aidon ja tervehenkisen uskon, joka ei koskaan pakota ketään mihinkään.

      Tuula -pappi

    • Jeesus!!!!

      1. Autuas aivan armosta vain, / lahjaksi taivaan autuuden sain. / Anteeksianto loppumaton / Herralta saatu on. / Jeesus, Jeesus, sun on kunnia / täällä nyt ja kerran taivaassa! / Kuoleman voitit Golgatalla, / aamen, halleluja!

      2. Maailma aivan autuas on: / kuolema Herran toi sovinnon. / Vangiksi kun veit vankeuden, / pois otit orjuuden. / Jeesus, Jeesus, sun on kunnia / täällä nyt ja kerran taivaassa! / Kuoleman voitit Golgatalla, / aamen, halleluja!

      3. Kiitos, oi Jeesus, lapsesi saan / olla jo aivan tällaisenaan. / Syntinen yksin kuolemassas / on pyhä, vanhurskas. / Jeesus, Jeesus, sun on kunnia / täällä nyt ja kerran taivaassa! / Kuoleman voitit Golgatalla, / aamen, halleluja!

      4. Aamen soi maassa, taivaassakin, / laulamme mielin turvallisin. / Soi sana kallis, muuttumaton: / aamen, se näin vain on. / Jeesus, Jeesus, sun on kunnia / täällä nyt ja kerran taivaassa! / Kuoleman voitit Golgatalla, / aamen, halleluja!

    • Jeesus 2014

      ”Yhä minä katselin yöllisiä näkyjä ja näin, miten taivaan pilvien keskellä tuli eräs, kuin ihmisen poika. Hän saapui Ikiaikaisen luo. Hänet saatettiin Ikiaikaisen eteen, ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.” (Dan. 7:13–14)

    • Joh. 18:36–37

      Kukaan profeetta ei ole koskaan väittänyt olevansa ikuinen kuningas, mutta Jeesus teki päinvastoin puhuessaan Pilatuksen kanssa: “’Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta. Jos se kuuluisi tähän maailmaan, minun mieheni olisivat taistelleet, etten joutuisi juutalaisten käsiin. Mutta minun kuninkuuteni ei ole peräisin täältä.’ ’Sinä siis kuitenkin olet kuningas?’ Pilatus sanoi. Jeesus vastasi: ’Itse sinä sanot, että olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten tullut tähän maailmaan, että todistaisin totuuden puolesta.’” (Joh. 18:36–37)

    • armahdustarjous

      Tuhatvuotisen ajanjakson jälkeen tuomion jälkeen luodaan uudet taivaat ja uusi maa. Siitä tiedämme, ettei kuolemaa enää ole, ei ole sairautta eikä kipua. Täydellinen vanhurskaus toteutuu. Syntiset, jotka hylkäsivät armahdustarjoukset, ja langennut enkelikunta ovat ikuisessa helvetissä kärsimässä ikuista rangaistusta.
      Jumalan armotarjous Jeesuksessa oli tarkoitettu kaikille, mutta kaikki eivät ota sitä vastaan. Armon torjunta kadottaa ihmiset.
      Uuden taivaan ja maan todellisuutta ei ole vielä täysin kuvattavissa, koska Herra tulee positiivisesti yllättämään uskovat. Koska meillä ei ole vielä edellytyksiä ymmärtää uuden taivaan ja maan todellisuutta. Ilmestyskirjakin käyttää likiarvoilmaisuja ” niin kuin” ja ” ikään kuin”, koska meillä ei ole vielä sanoja ilmaista taivaan todellisuutta.

    • Jeesus on Kuningas!
    • näin se vaan on

      näin on

    • Kyllä!

      kyllä!

    • Eipä ole näkynyt moista kylähullua nimeltä Jeesus!

    • Jeesus elää

      Ei vielä...

      • opista vaari

        Noudatatko Jeesuksen oppeja vai oletko vaan näitä herra, herra tyhjänhöpöttäjiä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1692
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1322
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      893
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      133
      776
    Aihe