Onko purjehdus vaikeaa?

Mun mielestä

Jostain syystä minulle on tullut sellainen vaikutelma purjehtijoista, että ovat melko lailla kädetöntä porukkaa.

Muutama poikkeus vahvistaa säännön.

19

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todella vaikeaa on

Minulle on tullut sellainen vaikutelma sinusta, että olet melko lailla vajakki.

• Ihmeellinen juttu

Mistä sinulle tuollainen vaikutelma on tullut?

• Niponiponipo

Aika moni purjehtija on tiukkapipoinen nipottaja tai parempaa väkeä omasta mielestään. Vaikka purjehdin itsekin niin tämä on totuus. Mutta on niitä mukaviakin onneksi...

• Onko vaikea olo?

Onko joku purjehtija nipottanut sinulle tai saanut sinut tuntemaan olosi huonommaksi?

Miksi monella purjehtijalla on mielestäsi pipo tiukalla?

• huomannut

Näyttää olevan aivan totta.

• 15+8

Purjehdus ei ole vaikaa mutta hyvin purjehtimien on vaikeaa. Jotkut ei usko fysiikan lakeja edes 20 vuoden purjehduksen jälkeen.

• Perustele hieman

Mitä fysiikan lakeja jotkut purjehtijat eivät mielestäsi usko?

Mikä on sinusta vaikeinta hyvin purjehtimisessa?

• 1+1=3
        Perustele hieman kirjoitti:

Mitä fysiikan lakeja jotkut purjehtijat eivät mielestäsi usko?

Mikä on sinusta vaikeinta hyvin purjehtimisessa?

Paljon näkee veneitä tulevan kevyessäkin kelissä kovassa kallistuksessa. Sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä nopean etenemisen kanssa. Jos purjehdusfiilistä haluaa perheelle hakea kantta kastelemalla niin mikäpä siinä. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee.

• Vasuri2

Kysyvä ei väylältä eksy, mutta täällä osa keskustelusta on vähän sen sorttista, että kummalla kädellä olisi helpompi kaivaa nenää, jos on oikeakätinen.

• kyselytunti*

Vastataan nyt provoon :). Kyllä purjeveneilijät oman näkemyksen mukaan hallitsevat keskimäärin paremmin veneensä. On sitten kyseessä rantautuminen tai veneellä liikkuminen. Jo pelkästään keväällä veneen purjehduskuntoon saattaminen mastonpystytyksineen vaatii osaamista. Ei vaikeaa, mutta vaatii perehtymistä.

Oli muuten älyvapain väite pitkiin aikoihin ilman minkäänlaista todellisuuspohjaa.

• Kädettömiä

Tarkoitatko sinä kädettömällä porukalla heitä: http://yachtpals.com/disabled-sailing-9112

Minusta tuo on kyllä aika hyvää hommaa, ja vaatii varmaan vammaisilta ihmisiltä aika paljon.

Vai ajattelitko, että he ovat se "poikkeus"?

• kyselytunti*

Hieno veto :). Omalta kohdalta ei riittäisi uskallusta, jos olisin vammainen.

• Kädettömiä
        kyselytunti* kirjoitti:

Hieno veto :). Omalta kohdalta ei riittäisi uskallusta, jos olisin vammainen.

Luulenpa että riittäisi, jos riittää "kädellisiin" touhuihin nyt.

Ihmiset, jotka tekevät asioita kykyjensä mukaan, ovat ihan samoja ihmisiä, oli käsiä tai ei.

Vastaavasti ihmiset, jotka nimittelevät kanssaihmisiään nimettömästi nettipalstoilla, tekevät sitä ihan riippumatta siitä, millaiset fyysiset edellytykset heillä on.

Ihmisyys asuu päässä, ei käsissä.

• En ole koskaan tavannut kädetöntä purjehtijaa. Kerran tapasin yksikätisen yksinpurjehtijan ja keskusteltuani hänen kansaan jonkin aikaa rohken udella kuinka mastoonmeno sujuu (olen itsekin yksinpurjehtija) yhdellä kädellä kun minulla on joskus
      vaikeata kahdellakin kädellä. No kaveri näytti, laittoi puosuntuolin ison falliin. Tuolissa oli vinssi ja pappa (72 v) vinssasi itsensä mastoon ja alas tultuaan otettiin ginit.

• Bossu

Purjehdus on aika lailla vaikeampaa kuin moottoriveneellä ajo. Purjehtijoiden täytyy itse asiassa osata ajaa sekä moottoriveneellä että purjeveneellä ja huoltaa molempien tekniikkaa. Toki veneilystä tahtoo se nautinto vähentyä aika lailla siinä vaiheessa kun laittaa moottorin käyntiin ja laskee purjeet.

• ...

Ei.

• kompassNorth

Navigointi.

• Nähty on

Monelle purjehdus on niin vaikeaa, että pitää ajaa koneella koko ajan.

• Onko järkee vai ei ?

Purjehdus ei ole vaikeaa mutta tällä palstalla näyttää joillekkin olevan todella vaikeaa pysyä asiassa ja asiallisena. Lapsellisia kommentteja suurin osa asiasta kuin asiasta. Jotkut vois mennä itseensä ja kysyä vaikka neuvoa vanhemmiltaan, että miten foorumeilla käyttäydytään tai sitten pitäkää turpanne kiinni jos ei ole oikeaa asiaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe