Onko oikein loukkaantua?

hellurei_

Jos jatkuvasti epäillään pettämisestä tai että sinua pidetään pettämiseen kykenevänä ihmisenä, vaikka et ole ikinä ketään pettänyt ja sellainen sotii arvomaailmaasi vastaan, niin onko oikein loukkaantua siitä?
Se, että joudut miettimään menojasi ja seuraasi, ettei vaan aiheuta epäilyjä vahingossakaan, kun kaikki tuntuu aina vaan viittaavan pettämiseen? Onko se oikein?

Tuntuu pahalta, että parisuhteessa toinen pitää sinua pettäjänä ilman mitään syytä. Vuosien uskollisuus ja silti vain yhä edelleen olet epäilyjen alaisena. Se tuntuu loukkaavalta, tuntuu ettei toinen tunne ollenkaan vielä vuosienkaan jälkeen, vaan pitää moraalittomana.

Ja se toinen ei itse pidä lupauksiaan, lupailee ja lupailee, mutta mitään ei ikinä tee ja jos muistuttaa lupauksesta, niin hänet on joko huijattu lupaamaan tai sitten yrittää luikerella siitä pois millä syyllä tahansa.

Nyt riitti. Mieluummin yksin kuin ihmisen kanssa, joka ei arvosta sitä mitä hänellä jo on.
Joskus hän on jopa sanonut, että toivoisi, että hänellä olisi tyttöystävä joka flirttailee muille ja paljastelee vähän :D onnea vaan siihen, kun ei kestä uskollistakaan kumppania.

2

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vain

      En koskaan ole pettänyt lupaustani, ja rakastan vain sinua. Ja en kyllä koskaan ole pitänyt sua pettäjänä.. olisikohan ihan omasta mielikuvituksesta lähtöisin nuo ajatukset.

    • hellurei_

      En tiedä kenelle kuvittelet puhuvasi, mutta tuskin olen se keneksi luulet.

      Ja ei se omasta päästä ole, kun joutuu niitä syytöksiä kuuntelemaan vuodesta toiseen ja vakuuttelemaan vuodesta toiseen, että mitään ei ole tehnyt. Mutta kaikki mitä sanoo on todiste siitä, että on tehnyt jotain, sanoi sitten mitä vaan. Yritä siinä nyt sitten olla jotenkin päin kun ihan sama miten olet niin aina väärin päin. "Et myöntäisi vaikka olisitkin tehnyt". No ei voi tietää, mutta en kai myönnä etenkään silloin, kun en ole mitään tehnyt! Että jos myöntäisin, niin sitten olisin syytön vai?!

      Joskus jo se, että jokin tavara on väärässä paikassa, on todiste, että joku on käynyt meidän kotonamme, vaikka olisi itse sen siihen jättänyt mutta ei vain muista sitä. Ja kun vaihdan petivaatteet, niin siitäkin pitää kuittailla, että oliko joku käynyt, kun juuri silloin pitää vaihtaa. Ja kaikki lakanan läikät pitää kysyä, että mistä sekin on peräisin, vaikka olisi ihan meidän keskinäisistä puuhista siihen tullut. On se aika kuluttavaa olla turhasta epäiltynä vuosikaudet ja selitellä normaalia elämää.

      Ja kaikesta pitää aina informoida, kai sitä nyt aikuisella ihmisellä saa olla omaakin elämää, josta ei tarvitse aikatauluja minuutilleen toiselle kertoa, eikä suunnitella ihan kaikkea etukäteen ja aina pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa. Etenkin, kun ei se toinenkaan niin tee, vaan menee missä menee ja silloin kun haluaa ja voi vapaasti muuttaa suunnitelmia. Kai nyt mullakin pitäisi ihan sama oikeus olla. Mutta kun "olet niin epäluotettava". Postinkin saa avata tuosta syystä ja kännykkää tutkia, mutta häntä kohtaan sellaiset teot ovat yksityisyyden loukkaamista.

      Kaikki pienetkin poikkeukset on merkki pettämisestä. esim. jos kaupassa menee pidempään kuin normaalisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe