Hei,
Olen nyt omistanut tuon i40 2.0 bensakoneella vuoden verran. Ajettu nyt 42tkm. Autossa on lämmittimenä eber 5kW.
Tällä hetkellä olleita ongelmia:
- rattin pinnoite hilseili (tämä euroopassa tunnettu ongelma yhteen erään livahtanut liian tehokas ratinlämmitin. Vaihtoivat takuuseen koko rati. Kun satuin huollossa kyselemään onko normaalia)
- Eberin "älyrikki" ei liity hyundaihin mutta oli hiukan ärsyttävä
- pelottavin ongelma on ollut alusta asti oleva öljyn kulutud. Ensin meni 0.7l / 8000km, sitten 0.7l / 9000km ja nyt on mennyt kahteen otteeseen 0.7 / 12500km. Onko muilla ollut vastaavaa ? Ja onko hävinnyt kokonaan vai jatkunut?
Niin ja kiitos jos joku voisi asiallisesti vastata, eikä aloittaa provoilua :)
I40 kokemukset / ongelmat
33
9326
Vastaukset
- Jo kolman Hyundai
Minulla kans i40. Olen tyytyväinen, ei mitään ongelmaa. Ratin pinnoitteen hilseily saattaa johtua myös käsien hikoilusta. Tulee sellaista hikieritettä joka syövyttää nahan. Mutta öljynkulutusta kannattaa kysyä huollosta. Sen kulutus on mielestäni liian suurta varsinkin kun 12500 km:n ajomäärällä joutuu jo kaksikertaa lisäämään 0,7 litraa. Onko Mobilin öljyä? Pitää olla tarkkana kun kokonaisöljymääräkin on vain 3,6 litraa. Meillä toisena autona on Elantra 2.0l koneella. Siinä käytämme Mobilin öljyä, eikä öljynpinta paljoa laske koko öljyn vaihto väliaikana.
- Kuskissa se vika
"Ratin pinnoitteen hilseily saattaa johtua myös käsien hikoilusta."
Pötypuhetta taas. Hyundain ratti kestää virheettä täyden taksikauden ja siinä hommassa ainakin kesällä saa hikoillakin. Kun ei voi ainakan tolpalla huudattaa ilmastointia koko ajan. Ei mitään perää hilseilyllä. Tai sitten, jos idiootti pesee kätensä jollakin peevelin hapolla ja sitten käy saman tien rattiin kiinni. Mutta ei oo auton vika.
- nippon denso
Vai ei saa kädet hikoilla kun hundailla ajaa??!!!!!HOHOOOOO
- k0upp3
kannattaa lueskella myös;
http://www.hyundaiclubfinland.com/forum/index.php?board=9.0
öljyn kulutukseen kannattaa haeskella vertailua vaikka VAG-puolelta niin ei tartte murehtia noin pienistä lukemista ;D
Vaikka en kyllä ole muuten lukenut että nuo veisi öljyä. - Hynymies
Mulla sama kulkine manuaali lootalla. Ajettu vasta 4000km ja suurin huolenaihe on loota/kytkin yhdistelmä. Onko uutuuden jäykkyytä, mutta synkronointi ei miielestäni pelaa ollenkaan. Tiedä häntä, mutta kuulostellaan. Muutenhan kärry on ihan jees peli. Iso tukuisa auto ja kyllä nuo korean polletkin tarvittaessa liikuttaa autoa mukavasti. Tuota vaihteiston toimintaa pitää tarkkailla. Joku on viturallaan, kun uusi peli takkuaa vaihdettaessa vaihteita.
- Karvinen.
Uutuutaan se vaihteisto on vain jäykkä.
- Hynymies
Karvinen. kirjoitti:
Uutuutaan se vaihteisto on vain jäykkä.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. On minulla ollut kuitenkin useampi uusi auto ja pääsääntöisesti VAG konsernin tuotteita. Tosin niillä meni litra öljyä ensimmäisen kymppitonnin aikana, mutta muuten toimivat moitteetta.
- Kake...
Hynymies kirjoitti:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. On minulla ollut kuitenkin useampi uusi auto ja pääsääntöisesti VAG konsernin tuotteita. Tosin niillä meni litra öljyä ensimmäisen kymppitonnin aikana, mutta muuten toimivat moitteetta.
VAG konsernin autoissa on nimittäin niitä vaihteistovikoja.
PASSATIN VIKASARJA
Jakohihnaongelmia.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Kampiakselin tiivistevuotoja.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Polttoainepumppuvikoja.
Moottorin kannentiivisteen palamisia
Sähkötoiminen kaasutin reistailee.
Käynnistysongelmia virta-avaimesta johtuen.
Dieseleissä on esiintynyt moottorien ylikuumenemisia ja kannentiivisteen palamisia.
Diesel-moottori saattaa sammua polttoainejärjestelmän releviasta johtuen.
Dieseleissä polttoainesuodatinvuotoja.
Moottorin jälkikäyntiongelmia.
Kaasuttimen kumilaippa saattaa vuotaa. Tämä aiheuttaa pakokaasupäästöissä korkean hiilivetypitoisuuden.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Polttoainepumppuvikoja.
Sytytyselektroniikassa esiintyy vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Vesiletkuvuotoja.
Laturivikoja. Laturin hihnan kunto kannattaa tarkistaa.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Kytkimen kitkapinta on normaalia kuluvampaa lajia. Materiaalia parannettiin 1991.
Vetonivelien suojuskumit ovat rikki.
Takapyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarrut puoltavat. Takajarrujen paineenrajoitusventtiilin toiminnassa ongelmia.
Käsijarruvivusto juuttuu.
Jarruletkuvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Alatukivarren takimmainen kumihela voi olla väljä.
Alapallonivelet ovat väljät.
Raidetangon päät väljät.
Ohjaustehostimessa öljyvuotoa.
Ylätukivarren pallonivel on väljä.
Sekalaiset viat
Keskuslukitus reistailee.
Sähkötoimisten ikkunannostimien vikoja.
Ovien lukkovikoja.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Pakokaasupäästöt (2007) A-Katsastus
Renkaat (2007) A-Katsastus
Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003, 2002, 2001) A-Katsastus
Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Ohjauslaitteet (2000, 1999, 1998) A-Katsastus
3C:
Etuakselisto, vetoakselien suojakumeissa vuotoja TÜV, GTÜ
Jarruletkut TÜV
3B ja 3C:
Kuluneet jarrut GTÜ
Moottorin öljyvuotoja GTÜ
Valovikoja GTÜ
Takaisinkutsuja
Etuakseliston mahdollinen murtuma (vm 1996 - 2000). KBA 2008
Raidetangonpäät, kuluminen 1999. ADAC
Alapallonivelen mahdollinen murtuma. ADAC 2004 (vuosimallit 1996-1999)
Alatukivarsi, tarkastus/kunnostus 2004. Trafi
Moottorin ohjainlaite, laitteeseen voi vuotaa vettä, uusinta 2005. Trafi
Raidetangonpäät, mutterien vaihto 2005 Trafi, mutterit saattavat irrota. VOSA 2005
Kaksoismassavauhtipyörä, tarkistus 2006 Trafi 2008 KBA Mahdollinen tulipalo viallisen vauhtipyörän vuoksi 2006. VOSA
Lasinpyyhkimien moottorinsuojus 2006. Trafi
Ohjausvaihde, kondensaattori 2008 Trafi, ohjattavuus hitaassa ajossa voi kärsiä kondensaattorivian vuoksi. ADAC 2008
Lämpösuoja 2008. Trafi
DSG-automaattivaihteiston ohjelmiston päivitys 2009. Trafi
2.0 TDI, tasapainotusakselien hammaspyörien kuluminen 2009. ADAC
Tielle jättäviä vikoja ADAC
Moottorinohjauksen häiriö (Diesel erityisesti 2006/2007)
Turboahtimen letku irronnut (Diesel 2007 asti)
Turboahdin rikki (2007 asti
Laturi rikki (Diesel 2007 asti)
Polttonesteen ruiskutusjärjestelmä rikki (Diesel 2007 asti)
Polttonestesuutin rikki (2008 asti erityisesti 2006)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2007 asti), erityisesti 2006)
Polttonestepumppu rikki, johtimen kiinnitys (Diesel erityisesti 2005/2006)
Sytytyspuola rikki (2006 asti)
Sähkötoiminen pysäköintijarru jumissa, ei kytkeydy irti (2008 asti, erityisesti 2006)
Moottorin öljynpaine liian alhainen (2007 asti, erityisesti 2005)
Akkuvikoja erittäin paljon (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
Suuttimet rikki (2007-2008)
Polttonestepumppu rikki, johtimen kiinnitysongelma (diesel, erityisesti 2006)
Sähkötoiminen pysäköintijarru jumittaa (2006, 2008)
Moottorinohjauksen häiriö (Diesel 2006, 2007)
Ruiskutusjärjestelmä rikki (Diesel 2007 asti)
Moottorivaurio, ääntelee (diesel 2008 asti)
Turboahdin rikki (2009 asti, erityisesti 2006)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (2010 asti)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2008 asti, erityisesti 2006)
Ahtopaineen säädin rikki (diesel 2009 asti)
Ajonestolaite rikki (2009 asti)
Virtalukko rikki (2008 asti)
Öljynpaine liian alhainen (2007 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
3B:
Etuakselisto ääntelee. Autobild
Ohjausvaihde vuotaa. Autobild
Epäluotettava automaattivaihteisto. Autobild
3B/BG:
Etuakselisto. ADAC
Erilaisia jarruvikoja. ADAC
Ruostetta kattokaiteissa sekä ovien ja luukkujen reunoissa. ADAC
Jäähdytysjärjestelmä. ADAC
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja. ADAC
3BG:
Huikeasti parantunut laatu edeltäjään verrattuna. Autobild
Etuakseliston nopea kuluminen hoidettiin korjauskehotuksella. Autobild
Edelleen turboahtimen vikoja. Autobild
3C:
Sivuääniä kojelaudasta. ADAC
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja. ADAC
Muutamia oikuttelevia navigaattoreita. Autobild
Joitakin jakopään hammashihnavikoja. Autobild
Nykiviä moottoreita. Autobild
Vapisevia valaisimia. Autobild
Maalauksessa puutteita. Autobild - silleen.
Kake... kirjoitti:
VAG konsernin autoissa on nimittäin niitä vaihteistovikoja.
PASSATIN VIKASARJA
Jakohihnaongelmia.
Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
Kampiakselin tiivistevuotoja.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Polttoainepumppuvikoja.
Moottorin kannentiivisteen palamisia
Sähkötoiminen kaasutin reistailee.
Käynnistysongelmia virta-avaimesta johtuen.
Dieseleissä on esiintynyt moottorien ylikuumenemisia ja kannentiivisteen palamisia.
Diesel-moottori saattaa sammua polttoainejärjestelmän releviasta johtuen.
Dieseleissä polttoainesuodatinvuotoja.
Moottorin jälkikäyntiongelmia.
Kaasuttimen kumilaippa saattaa vuotaa. Tämä aiheuttaa pakokaasupäästöissä korkean hiilivetypitoisuuden.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa.
Polttoainepumppuvikoja.
Sytytyselektroniikassa esiintyy vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Vesiletkuvuotoja.
Laturivikoja. Laturin hihnan kunto kannattaa tarkistaa.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Kytkimen kitkapinta on normaalia kuluvampaa lajia. Materiaalia parannettiin 1991.
Vetonivelien suojuskumit ovat rikki.
Takapyöränlaakerivikoja.
Jarruviat
Jarrut puoltavat. Takajarrujen paineenrajoitusventtiilin toiminnassa ongelmia.
Käsijarruvivusto juuttuu.
Jarruletkuvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Alatukivarren takimmainen kumihela voi olla väljä.
Alapallonivelet ovat väljät.
Raidetangon päät väljät.
Ohjaustehostimessa öljyvuotoa.
Ylätukivarren pallonivel on väljä.
Sekalaiset viat
Keskuslukitus reistailee.
Sähkötoimisten ikkunannostimien vikoja.
Ovien lukkovikoja.
Pakoputkistoviat
Pakoputkistovikoja.
Katsastuksessa havaittuja vikoja
Pakokaasupäästöt (2007) A-Katsastus
Renkaat (2007) A-Katsastus
Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Pakokaasupäästöt (2005, 2004, 2003, 2002, 2001) A-Katsastus
Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998) A-Katsastus
Ohjauslaitteet (2000, 1999, 1998) A-Katsastus
3C:
Etuakselisto, vetoakselien suojakumeissa vuotoja TÜV, GTÜ
Jarruletkut TÜV
3B ja 3C:
Kuluneet jarrut GTÜ
Moottorin öljyvuotoja GTÜ
Valovikoja GTÜ
Takaisinkutsuja
Etuakseliston mahdollinen murtuma (vm 1996 - 2000). KBA 2008
Raidetangonpäät, kuluminen 1999. ADAC
Alapallonivelen mahdollinen murtuma. ADAC 2004 (vuosimallit 1996-1999)
Alatukivarsi, tarkastus/kunnostus 2004. Trafi
Moottorin ohjainlaite, laitteeseen voi vuotaa vettä, uusinta 2005. Trafi
Raidetangonpäät, mutterien vaihto 2005 Trafi, mutterit saattavat irrota. VOSA 2005
Kaksoismassavauhtipyörä, tarkistus 2006 Trafi 2008 KBA Mahdollinen tulipalo viallisen vauhtipyörän vuoksi 2006. VOSA
Lasinpyyhkimien moottorinsuojus 2006. Trafi
Ohjausvaihde, kondensaattori 2008 Trafi, ohjattavuus hitaassa ajossa voi kärsiä kondensaattorivian vuoksi. ADAC 2008
Lämpösuoja 2008. Trafi
DSG-automaattivaihteiston ohjelmiston päivitys 2009. Trafi
2.0 TDI, tasapainotusakselien hammaspyörien kuluminen 2009. ADAC
Tielle jättäviä vikoja ADAC
Moottorinohjauksen häiriö (Diesel erityisesti 2006/2007)
Turboahtimen letku irronnut (Diesel 2007 asti)
Turboahdin rikki (2007 asti
Laturi rikki (Diesel 2007 asti)
Polttonesteen ruiskutusjärjestelmä rikki (Diesel 2007 asti)
Polttonestesuutin rikki (2008 asti erityisesti 2006)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2007 asti), erityisesti 2006)
Polttonestepumppu rikki, johtimen kiinnitys (Diesel erityisesti 2005/2006)
Sytytyspuola rikki (2006 asti)
Sähkötoiminen pysäköintijarru jumissa, ei kytkeydy irti (2008 asti, erityisesti 2006)
Moottorin öljynpaine liian alhainen (2007 asti, erityisesti 2005)
Akkuvikoja erittäin paljon (jo kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
Suuttimet rikki (2007-2008)
Polttonestepumppu rikki, johtimen kiinnitysongelma (diesel, erityisesti 2006)
Sähkötoiminen pysäköintijarru jumittaa (2006, 2008)
Moottorinohjauksen häiriö (Diesel 2006, 2007)
Ruiskutusjärjestelmä rikki (Diesel 2007 asti)
Moottorivaurio, ääntelee (diesel 2008 asti)
Turboahdin rikki (2009 asti, erityisesti 2006)
Pakokaasujen takaisinkierrätys rikki (2010 asti)
Hiukkassuodatin tukkeutunut (2008 asti, erityisesti 2006)
Ahtopaineen säädin rikki (diesel 2009 asti)
Ajonestolaite rikki (2009 asti)
Virtalukko rikki (2008 asti)
Öljynpaine liian alhainen (2007 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
3B:
Etuakselisto ääntelee. Autobild
Ohjausvaihde vuotaa. Autobild
Epäluotettava automaattivaihteisto. Autobild
3B/BG:
Etuakselisto. ADAC
Erilaisia jarruvikoja. ADAC
Ruostetta kattokaiteissa sekä ovien ja luukkujen reunoissa. ADAC
Jäähdytysjärjestelmä. ADAC
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja. ADAC
3BG:
Huikeasti parantunut laatu edeltäjään verrattuna. Autobild
Etuakseliston nopea kuluminen hoidettiin korjauskehotuksella. Autobild
Edelleen turboahtimen vikoja. Autobild
3C:
Sivuääniä kojelaudasta. ADAC
Erilaisia moottoriin liittyviä vikoja. ADAC
Muutamia oikuttelevia navigaattoreita. Autobild
Joitakin jakopään hammashihnavikoja. Autobild
Nykiviä moottoreita. Autobild
Vapisevia valaisimia. Autobild
Maalauksessa puutteita. Autobilduusimmissa katsastus tilastoissa passat ei pärjännyt olenkaan , vois sanoa
- DEDEE''
Hynymies kirjoitti:
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. On minulla ollut kuitenkin useampi uusi auto ja pääsääntöisesti VAG konsernin tuotteita. Tosin niillä meni litra öljyä ensimmäisen kymppitonnin aikana, mutta muuten toimivat moitteetta.
VOLKKARILLA MENEE TODELLA HUONOSTI:
http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/jaetti-takaisinkutsu-vaihdeviasta-vwlle-jopa-puolen-miljardin-lasku.html
- sdfgwe34
Ittellä ei omistajan kokemusta mutta taksissa olen kyytissä istunut ja haastatellut isäntää. Ei kyllä häneltä paljon kehuja löytynyt.
Meinasi, että vaihtoon menee ja palaa entiseen merkkiin.
Sitä en kysynyt mikä se merkki on mutta Hyndain kanssa hänellä ollut muutamia rokulipäiviä kun auto on ollut korjaamolla.
Ammattiautoilijat ovat paras mittari automerkkien kestävyydelle ja "laadulle"
10000km / kk kertoo karua kieltä missä mennään ja jyvät kyllä erottuvat akanoista.- KKSPS
Kyllä ainakin Hyundai Sonata on saanut paljon kehuja juuri taksikuskeilta.
- sswqw
Parhaimillaan taksi Diesel Sonatoilla on ajeltu 500 000-600 000 km.
- sdfgwe34
KKSPS kirjoitti:
Kyllä ainakin Hyundai Sonata on saanut paljon kehuja juuri taksikuskeilta.
Nyt on kysymyksessä i40
Sillä ei ajeta taksissa 500000km, ei edes maakunnan koulukyytejä.
Vantaan taksit ajavat 120000-140000 km / vuosi ja autot vaihtuvat viimeistään 3-vuoden välein jolloin täydet poistot saadaan.
Minun jututtamani taksari sanoi, että vuodessa näkee onko autosta taksiin vai ei ja Hyndai i40 ei hänen mielestään kestä sitä 24/7 ajoa kolmea vuotta ilman suurempaa remonttia.
Monta muuta merkkia kestää sen vain jarrupalojen ja iskareiden vaihdolla. - sdfgwe34
sswqw kirjoitti:
Parhaimillaan taksi Diesel Sonatoilla on ajeltu 500 000-600 000 km.
Taksellla ajetaan 3-vuotta ja vaihtoon.
Liikkeet on täynnä näitä 320000km ajettuja entisiä takseja.
Ei kukaan taksari aja 500000-600000km työajossa ennen vaihtoa. - Kyselijä,,
sdfgwe34 kirjoitti:
Nyt on kysymyksessä i40
Sillä ei ajeta taksissa 500000km, ei edes maakunnan koulukyytejä.
Vantaan taksit ajavat 120000-140000 km / vuosi ja autot vaihtuvat viimeistään 3-vuoden välein jolloin täydet poistot saadaan.
Minun jututtamani taksari sanoi, että vuodessa näkee onko autosta taksiin vai ei ja Hyndai i40 ei hänen mielestään kestä sitä 24/7 ajoa kolmea vuotta ilman suurempaa remonttia.
Monta muuta merkkia kestää sen vain jarrupalojen ja iskareiden vaihdolla.Kumma kun Sonata on sitten niin kestävä auto.Jos juttusi on tosi niin ihmetellä täytyy.
Mikä siinä i40:ssä ei sitten kestä? Voitko valaista asiaa. - Kovin vaihtelee
sdfgwe34 kirjoitti:
Taksellla ajetaan 3-vuotta ja vaihtoon.
Liikkeet on täynnä näitä 320000km ajettuja entisiä takseja.
Ei kukaan taksari aja 500000-600000km työajossa ennen vaihtoa."Ei kukaan taksari aja 500000-600000km työajossa ennen vaihtoa."
Et siis tiedä taksareista mitään. Osa ajaa autolla tuplakaudet, jos pääoman tuotto on sitä kautta parempi. Lisäksi kolmessa vuorossa ajettaville takseille voi tulla niin paljon kilometrejä lyhyessä ajassa, että vuosimallin vuoksi ei kannata vielä vaihtaa. Seutulan lentokentän jatkuvasti ajossa olevina takseina toimivat mm. saattavat kerryttää mittariin 550 000 ketterästi ja vuosimalli vaihdettaessa silti vielä tuore. - Välitunti ohi
Kyselijä,, kirjoitti:
Kumma kun Sonata on sitten niin kestävä auto.Jos juttusi on tosi niin ihmetellä täytyy.
Mikä siinä i40:ssä ei sitten kestä? Voitko valaista asiaa.Sonata kestää. Ja I40 kestää. Amisprovoilijoiden itsehillintä vaan ei kestä, vaan pitää tulla tänne satuilemaan.
- sdfgwe34
Kovin vaihtelee kirjoitti:
"Ei kukaan taksari aja 500000-600000km työajossa ennen vaihtoa."
Et siis tiedä taksareista mitään. Osa ajaa autolla tuplakaudet, jos pääoman tuotto on sitä kautta parempi. Lisäksi kolmessa vuorossa ajettaville takseille voi tulla niin paljon kilometrejä lyhyessä ajassa, että vuosimallin vuoksi ei kannata vielä vaihtaa. Seutulan lentokentän jatkuvasti ajossa olevina takseina toimivat mm. saattavat kerryttää mittariin 550 000 ketterästi ja vuosimalli vaihdettaessa silti vielä tuore.Tarkoitit varmaankin Helsinki-Vantaan takseja.
Näillä autoilla tulee max 140000km / vuosi.
Siksi monta tämän alueen taksaria tunnen, että tiedän mistä puhutaan.
Kukaan heistä ei pidä autoa yli 350000km:n tulkoon se sitten vaikka kahdessa vuodessa.
Pääoman tuotto saadaan maksimoitua 3- vuodessa kun autosta saa vähentää maksimi poistot, sen jälkeen alkaa kaikki vaan maksamaan.
Mun tutut vaihtaa taksinsa just oikeaan aikaan, hyvitys paras mahdollinen ennen suuria remontteja(takuu loppuu)
Tiedäthän, että auton jälleenmyyntiarvo tipahtaa tällaisessa ajossa n, 6000-7000e:a /vuosi ?
Jotain kuitenkin tiedän näistä kaupoista vaikka toisin luuletkin - Liikaa ajanut
sdfgwe34 kirjoitti:
Tarkoitit varmaankin Helsinki-Vantaan takseja.
Näillä autoilla tulee max 140000km / vuosi.
Siksi monta tämän alueen taksaria tunnen, että tiedän mistä puhutaan.
Kukaan heistä ei pidä autoa yli 350000km:n tulkoon se sitten vaikka kahdessa vuodessa.
Pääoman tuotto saadaan maksimoitua 3- vuodessa kun autosta saa vähentää maksimi poistot, sen jälkeen alkaa kaikki vaan maksamaan.
Mun tutut vaihtaa taksinsa just oikeaan aikaan, hyvitys paras mahdollinen ennen suuria remontteja(takuu loppuu)
Tiedäthän, että auton jälleenmyyntiarvo tipahtaa tällaisessa ajossa n, 6000-7000e:a /vuosi ?
Jotain kuitenkin tiedän näistä kaupoista vaikka toisin luuletkinRengeille ei kerrota oikeita asioita. Hyvä kuitenkin kun tunnustit, että mm. H:ki-Vantaan taksisavotta tuottaa tuon 140 000, jopa ylikin, vuodessa. Aikaisemmin sai väitellä siitäkin, että onko mokoma mahdollista. Haukuttiin suoraan valehtelijaksi. Silti jostakin ne kilometrit vaan mittariin tulevat: kun samaa autoa voi ajattaa suurimman osan vuodesta kolmea vuoroa.
Mutta aina ei kannata autoa vaihtaa kilometrien mukaan. Itse käytän kuluihin ja pääomaan Exceliä, josta näkyy, mitä kannattaa vaihtaa ja milloin. Kauppiaat tekevät onneksi innokkaasti vaihtotarjouksia. Niiden perusteella kannattaa joskus muuttaa suunnitelmia.
Iinelikymppisessä ei muuten ole mitään moitittavaa. Hintaluokassaan oikeinkin hyvä kiesi! - Åbo
Toiselta taksikuskilta taas kuulin että hyundai i40 ollut taksiajossa paljon luotettavampi kuin aikasemmin olleet mersut. tämä naiskuski oli ainakin kovin tyytytväinen
- I40 toimii hyvin
"Niin ja kiitos jos joku voisi asiallisesti vastata, eikä aloittaa provoilua :) "
Itehän aloitit. Ja koko ajan provoilet täällä. - Se klani vantaalta
Ajan vantaalla vw touranilla taksia,ja kun tolpalla keskustellaan autoista,niin en kyllä ole kuullut moitteita Hynystä.Aika erikoista kun sitten täällä joku tietää niin tarkkaan mikä kestää ja mikä ei.
- eeerwee
Täällä toinen klani renki Espoosta.
Ajan Hyndaita ja moitteilla on katetta - Klani edelleen
eeerwee kirjoitti:
Täällä toinen klani renki Espoosta.
Ajan Hyndaita ja moitteilla on katettaJoopa joo,kerro vaikka autonnumeron loppuosa,niin voidaan todeta,että et aja hynyllä.
- CRDi A
Tuon tasoinen öljynkulutus ei vielä ole mitenkään pelottavaa eikä edes oikeasti ongelma. Pikku riesa muistettavaksi kuitenkin...
Vaimon automaattidiesel i40 vei ensimmäisten 8000 km aikana tuon n. 0,7 l, sitten kulutus väheni aina ensimmäiseen huoltoon (25 000 km) asti ja loppui sen jälkeen kokonaan. Moottorityyppi on täysin toinen ja tällainen on ilmeisesti aika tyypillistä dieseleille, mutta voisihan tehtaan käyttämä öljykin olla kuluvaa sorttia? - Tänttärä
Nyt olen ajellut omallani 45 tkm. Auto on 1,7 diesel manuaali. Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Autossa ei ole ilmennyt vikoja. Talvellla on tarennut hyvin ihan tavaratalosta hankitulla sisätilalämmittimellä. Kulutus ollut kohtuullinen n. 5 l/100 km. Ajo on kyllä enimmäkseen matkaajoa. Ajossa auto on vakaa. Oljyjä en ole lisännyt itse kertaakaan . Oljyn vaihdot/lisäykset ovat tehneet huollossa.
- Miksu1999
Hei,
Tosiaan tuo Ratti ei ollut mikään provo vaan ihan maahantuojan myöntämä vika. Kuulema osaa 2011/loka marraskuussa valmistettuja autoja koski. Lämmitin oli vaan liian tehokas (ja sen tunsi) nyt on tullut vaihdosta reilu 10k ja ei hilseilyä enää. Ei tosiaan liity käsien hikoiluun mitenkään.
Öljyt nyt tuli vaihdettua 45tkm kohdalla varmuuden vuoksi (en uskalla 30tkm ajaa samoilla öljyillä). Huollossakin sanoi että eipä siitä haittaa ole. Eikä tuon kun itse tekee niin paljon maksa. Ei kuulem vaikuta takuuseen kun käytää vain oikeaa suodatinta. Öljynä on Mobil 3000 5w-40. Tuota käyttivät aikaisemmissakin huolloissa. Onko tuolla eroa tuohon mobil 1 5w-40 muuta kuin hinta?- hyundaii i30
Hyundai i 30 vm 2012 uusin korimalli nahkaratilla ilman lämmitystä.
Rattin pinnoite irtoilee laisseina. En saanut vielä uutta rattia ku ei ollut vielä tullut parempaa mallia. - Ceeed
hyundaii i30 kirjoitti:
Hyundai i 30 vm 2012 uusin korimalli nahkaratilla ilman lämmitystä.
Rattin pinnoite irtoilee laisseina. En saanut vielä uutta rattia ku ei ollut vielä tullut parempaa mallia.Sama juttu kiassa....
- Joku vaan
Ceeed kirjoitti:
Sama juttu kiassa....
Minulla on i30 Style -09. Ei ole ollut ongelmia nahkaratin kanssa.
- miksu123453
Morjens,
Nyt tuli 55tkm täyteen ja kääntyessä alkoi kuulua 'vikinää'. Wetterillä eivät tieneet mitään niin päätin tsekata vähön itse eli oli etupala kulunut varoitusääneen asti. Vaihdoin palat ja ääni katosi. Sen verta vaan ihmetytti kun oikealla sisempi pala oli kulunut toiselta puolelta enemmän (toisessa reunassa 3mm ja toisessa 1.5mm) varoitus äänen aiheuttava osa oli juuri tuolla kuluneenalla puolella.
Etupalat maksoi tarvikkeena tarviketorissa 50e ja vaihtoon meni yhteensö 30min parkkipaikalla. Tsekkasin maahantuojalta että tarvikepalat ei vaikuta takuuseen.
Wetteri pyysi lystistä vajaa 400e osineen ja töineen! - Anonyymi
Itsellä oli vm.2011 GDI 2,0 farmari Hyundai. Hyvä auto ajettavuudeltaan ja hiljainen, mutta koiranluita ja raidetangonpäitä meni. Ravistus ongelmaa jarruttaessa. En tiedä. On ollut autoja monta kymmentä vuotta. Öljy + suodatin n. 10 t välein, mutta n. 250 000 km jälkeen öljynkulutus oli n. 1l /2000 km. Siis suorasuihkutus. Nykyinen auto Honda Civic 71 000 km ajettu. Öljynkulutus tuskin havaittava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla623987- 512780
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162123- 991953
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141927Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3581494Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511420- 581187