Femoston conti ja painon nousu

.-)

Onko kellä kokemusta, lihottaako Femoston Conti?
Nyt syönyt viikon.

14

7779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noup1

      Ei lihottanut mua grammaakaan ja käyttänyt kaksi vuotta jo olen.

    • hormonit ei lihota

      Kyllä se on päinvastoin, niin että estrogeenivajaus lihottaa, sehän on päivänselvää jo pelkästään havainnomalla empiirisesti.

      • Hormoonihurmio

        Jaa, ja mitenkäs sitä empiirisesti havainnoit? Kysytkö jokaiselta vastaan tulevalta keski-ikäiseltä naiselta, käyttääkö hän hormoneja? Vai perustuuko väitteesi kenties vain omaan kokemukseesi?

        Minun kokemukseni korvaushoidosta on nimittäin täsmälleen päinvastainen. Olin juuri ennen hoidon aloittamista onnistunut saamaan painostani kuusi kiloa pois. Hoidon aikana (3 vuotta) paino nousi yhteensä 8-9 kg, josta ensimmäiset kuusi kiloa ensimmäisten puolen vuoden aikana.

        Mitään muuta syytä painonnousuun en keksinyt kuin korvaushoidon aiheuttama ruokahalun lisääntyminen.


      • hormonit ei lihota
        Hormoonihurmio kirjoitti:

        Jaa, ja mitenkäs sitä empiirisesti havainnoit? Kysytkö jokaiselta vastaan tulevalta keski-ikäiseltä naiselta, käyttääkö hän hormoneja? Vai perustuuko väitteesi kenties vain omaan kokemukseesi?

        Minun kokemukseni korvaushoidosta on nimittäin täsmälleen päinvastainen. Olin juuri ennen hoidon aloittamista onnistunut saamaan painostani kuusi kiloa pois. Hoidon aikana (3 vuotta) paino nousi yhteensä 8-9 kg, josta ensimmäiset kuusi kiloa ensimmäisten puolen vuoden aikana.

        Mitään muuta syytä painonnousuun en keksinyt kuin korvaushoidon aiheuttama ruokahalun lisääntyminen.

        Ensimmäinen korvaushoitovuosi pitäisi jättää kokonaan pois laskuista, koska vasta sen jälkeen alkaa nähdä mihin asettuu. Itsellänikin oli lihomista aluksi, aika reippaastikin välillä, ja kaikki laihdutetut kilot tulivat hetikohta takaisin. Nyt kun olen käyttänyt puolitoista vuotta, tilanne vaikuttaisi tasaantuneen ja alan olla samassa painossa kuin konsanaan joskus aiemmin ennen tätä fysiologista konkurssia. Samaa se ei tietenkään enää ole, mutta mieluummin popsin näitä kuin olen ilman, sillä oli se alun pudotus sen verran tyly kokemus.

        Sen olen havainnut empiirisesti, että naisilla housunkauluksen yli pursuava vyötärö on selvässä syy-yhteydessä elimistön estrogeenivajaukseen ja se ilmenee täysin riippumatta aiheuttaneista tekijöistä. Nuoremmilla voi korjaantua, vanhemmilla ei niinkään.


      • Hormoonihurmio
        hormonit ei lihota kirjoitti:

        Ensimmäinen korvaushoitovuosi pitäisi jättää kokonaan pois laskuista, koska vasta sen jälkeen alkaa nähdä mihin asettuu. Itsellänikin oli lihomista aluksi, aika reippaastikin välillä, ja kaikki laihdutetut kilot tulivat hetikohta takaisin. Nyt kun olen käyttänyt puolitoista vuotta, tilanne vaikuttaisi tasaantuneen ja alan olla samassa painossa kuin konsanaan joskus aiemmin ennen tätä fysiologista konkurssia. Samaa se ei tietenkään enää ole, mutta mieluummin popsin näitä kuin olen ilman, sillä oli se alun pudotus sen verran tyly kokemus.

        Sen olen havainnut empiirisesti, että naisilla housunkauluksen yli pursuava vyötärö on selvässä syy-yhteydessä elimistön estrogeenivajaukseen ja se ilmenee täysin riippumatta aiheuttaneista tekijöistä. Nuoremmilla voi korjaantua, vanhemmilla ei niinkään.

        Voihan sen tietysti noinkin laskea, mutta kun ne silloin hoidon alkuvaiheessa tulleet kilot eivät ole mihinkään kadonneet, vaikken ole korvaushoitoa enää pariin vuoteen käyttänyt. Kyllä minä silloin katsoisin, että ne ovat aiheuttaneet lihomisen, eri asia olisi, jos kilot olisivat jotenkin mystisesti tippuneet alkuvaiheen jälkeen.

        Itsestäänhän kilot eivät tietenkään koskaan tipu, vaikka tuntuu, että ne lisääntyvät ihan ilman toimenpiteitä. Laihduttamishaluja ei ole hoidon jälkeen ollut, olen toistaiseksi tyytynyt siihen, että paino ei enää nouse.


      • Eivät ne lääkkeet...
        Hormoonihurmio kirjoitti:

        Jaa, ja mitenkäs sitä empiirisesti havainnoit? Kysytkö jokaiselta vastaan tulevalta keski-ikäiseltä naiselta, käyttääkö hän hormoneja? Vai perustuuko väitteesi kenties vain omaan kokemukseesi?

        Minun kokemukseni korvaushoidosta on nimittäin täsmälleen päinvastainen. Olin juuri ennen hoidon aloittamista onnistunut saamaan painostani kuusi kiloa pois. Hoidon aikana (3 vuotta) paino nousi yhteensä 8-9 kg, josta ensimmäiset kuusi kiloa ensimmäisten puolen vuoden aikana.

        Mitään muuta syytä painonnousuun en keksinyt kuin korvaushoidon aiheuttama ruokahalun lisääntyminen.

        "Mitään muuta syytä painonnousuun en keksinyt kuin korvaushoidon aiheuttama ruokahalun lisääntyminen."

        Mutta eihän painonnousun syynä tässä tapauksessa ole korvaushoito vaan sinä itse: korvaushoito lisää ruokahalua, mutta sinusta itsestäsi on kiinni, syötkö enemmän vai entiseen malliin.
        Lääkkeet, jotka itsessään aiheuttavat painonnousua esim. vaikuttamalla aineenvaihduntaan, ovatkin jo eri asia.


    • noup2

      Ei ole lihottanut minua ainakaan. Vähän on ylimääräistä, mutta olen onnistunut Femostonia käyttäessä kyllä pudottamaankin painoa. Oikeastaan asia on niin, että kun olo on hyvä ja "normaali", jaksaa liikkuakin paremmin ja vähän tarkkailla syömisiäkin. Voi tietysti olla yksilöllistäkin, miten painoon vaikuttaa.

    • Musta kissa

      Olen syönyt vain vuoden Femoston 1/10 -valmistetta. En lihonut yhtään, ruokatavat olivat samat kuin ennenkin. Tosin siitä tuli karmea pahoinvointi sivuvaikutuksena. Olin 4 kk ilman ja söin varmaan 4 kiloa suklaata sinä aikana. Nyt aloitin Femoston contin 0,5/2,5, kun on ylitetty menopaussi. Saa nähdä, mitä tämä vaikuttaa.

      Tosi on, että jo 10 vuotta (olen nyt 54 v.) on pitänyt katsoa, mitä suuhunsa laittaa, muuten painoa tulee kyllä ihan eri lailla kuin nuorena.

    • nimimerkki2013

      Itselläni toi suuren helpotuksen Femoston 2/10. Hikoilin niin, että se alkoi aiheuttaa jo lähes fobian kaltaista tilaa; en halunnut tavata ihmisiä (hikoilu kasteli minut ihan märäksi noin 10- 15 krt vuorokaudessa). Hikoilu jäi pois jo viikon Femostonin aloittamisesta. Mutta paino! Paino on noussut kahdssa viikossa 4 kiloa, vaikka syön vähemmän ja liikun enemmän. Turvotusta etenkin nilkoissa. Muuten olo erinomainen. Itselläni kaikki alkoi kuukausi sen jälkeen, kun täytin 50-v.
      Kuukautiset jäivät pois, iho allergisoitui, paino nousi, mutta hikoilu oli kauheinta. Ja kaikki on nyt hyvin, siis jo kahdessa viikossa, mutta painon nousu turhan rajua.

      • Anonyymi

        Tuliko vuotoa femoston conti aikana? Sitä tässä jännitän. Minulla olisi femoston conti 0,5 /2,5 mg resepti valmiina mutta en uskalla aloittaa vuotojen pelossa. Kun alkuun voi tulla vuotoa. Mulla oli esivaihde vuosissa niin rajua se vuotaminen etten enää jaksaisi..


      • Anonyymi

        Oliko vuotoa contin aikana?


      • Anonyymi

        Minulla kävi aivan samalla tavalla! En ole kuukautta vielä syönyt ja paino on noussut melkein 5 kiloa. Olo on aivan kauhea. Todella pullea vatsa, kuin olisin raskaana. Ei voi vetää sisään ja nilkatkin on turvonneet. Rintsikat liian kireät joten on tukala olla.. ja housut joilla olin liikenteessä 2 viikoa sitten ei mene resien yli. Mieliala on useasti masentunut mitä mulla ei ole koskaan ollut... tunnen itseni huonoksi ja olen herkkä. Ei ole kiinnostusta mihinkään ja into on loppunut liikkumiseen tai tekemiseen noin yleisesti...kuin olisin jonkun taian alla. Todellakaan en ole se iloinen ja energinen minä... mutta hikoilut on loppu. Soitan lääkärille ja kysyn jos suihke olisi parempi vaihtoehto. Pillerit kuulemma ei ole hyvät jos ei liiku paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kävi aivan samalla tavalla! En ole kuukautta vielä syönyt ja paino on noussut melkein 5 kiloa. Olo on aivan kauhea. Todella pullea vatsa, kuin olisin raskaana. Ei voi vetää sisään ja nilkatkin on turvonneet. Rintsikat liian kireät joten on tukala olla.. ja housut joilla olin liikenteessä 2 viikoa sitten ei mene resien yli. Mieliala on useasti masentunut mitä mulla ei ole koskaan ollut... tunnen itseni huonoksi ja olen herkkä. Ei ole kiinnostusta mihinkään ja into on loppunut liikkumiseen tai tekemiseen noin yleisesti...kuin olisin jonkun taian alla. Todellakaan en ole se iloinen ja energinen minä... mutta hikoilut on loppu. Soitan lääkärille ja kysyn jos suihke olisi parempi vaihtoehto. Pillerit kuulemma ei ole hyvät jos ei liiku paljon.

        Kannattaa odottaa vaikutuksen alkamista kuitenkin sellaiset 3 kk, että olo tasaantuu (toivon mukaan).

        Olen käyttänyt eri hormonivalmisteita, nyt viimeksi Femoston 2/10, ja paino ikävä kyllä nousee edelleen... Olin vaihdevuosien alkuun saakka hyvin hoikka, nyt en enää ole. En välitä tosin siitä, että kroppa on muuttunut, tärkeämpää on vointi muuten. Mutta tuntuu todella, että painon nousua ei saa pysäytettyä.


    • Anonyymi

      Paino nousee, kyllä!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe