Voiko ip osotteen vaihtaa?

Sonera/nettitikku

Kysyny useitakin kertoja Soneralta ip osotteen vaihtamisesta, mutta aina saanut vastaukseksi: EI voi!
Eikö todellakaan voi vaihtaa?

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Z45CBx

      Miksi sen pitäisi vaihtaa?

      • No mun koneelle

        on murtauduttu. Seuraa jatkuvasti mun nettiliikennettä, ja nakkelee heti minun kommenttieni jälkeen jotain mistä tunnistan sen ihmisen. Oudosti ei tänne vielä ole mitään kirjottanu. Jos nyt et satu olemaan tuo tietämäni ihminen.


      • Jatkan,,,,,,,,,,,,
        No mun koneelle kirjoitti:

        on murtauduttu. Seuraa jatkuvasti mun nettiliikennettä, ja nakkelee heti minun kommenttieni jälkeen jotain mistä tunnistan sen ihmisen. Oudosti ei tänne vielä ole mitään kirjottanu. Jos nyt et satu olemaan tuo tietämäni ihminen.

        Välillä kone sekoilee niin ettei meinaa mitään tolkkua saada. Poukkoilee semmosillekkin sivuille, missä en ole edes koskaan käynyt.
        Joskus jumii todella niin ettei saa muuten loppumaan jumimista kun suoraan virta pois, siis "tumppaamalla", ja uudelleen avaamalla.
        Aivan outoja vinkeitä. Konetta ei käytä kukaan muu kuin minä, joten ei johdu kenenkään toisen käyttämistä sivujen ilmestymisistä yllättäin.


      • Z45CBx
        Jatkan,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Välillä kone sekoilee niin ettei meinaa mitään tolkkua saada. Poukkoilee semmosillekkin sivuille, missä en ole edes koskaan käynyt.
        Joskus jumii todella niin ettei saa muuten loppumaan jumimista kun suoraan virta pois, siis "tumppaamalla", ja uudelleen avaamalla.
        Aivan outoja vinkeitä. Konetta ei käytä kukaan muu kuin minä, joten ei johdu kenenkään toisen käyttämistä sivujen ilmestymisistä yllättäin.

        Koneellasi on haittaohjelmia. Varmin tapa päästä eroon niistä on asentaa käyttöjärjestelmä ja ohjelmat uudestaan. Mikäli kaipaa nykyistä parempaa tietoturvaa niin Linux ja BSD ovat hyviä vaihtoehtoja.


    • Heips,

      Näin se on että käyttäjä ei pysty itse vaikuttamaan IP-osoitteeseen. Yleisesti ottaen, yhteyksissämme käytetään vaihtuvaa IP-osoitetta, ns. dynaamista IP-osoitetta. Siinä verkko antaa nettitikulle IP-osoitteen, aina kun sillä avataan nettiyhteys. Lähtökohtaisesti IP-osoite on eri aina jokaisella yhteyskerralla, mutta käytäntö osoittaa että usein se on myös sama. Mutta se, mikä verkosta tikulle "annetaan", käyttäjä ei voi siihen vaikuttaa.

      Suosittelen, että skannaat koneen läpi viruksista sekä haittaohjelmista, se auttaa usein tässä ketjussa mainitsemiisi ongelmiin. Ja parhain voisi olla jopa käyttöjärjestelmän uudelleen asennus, mutta toki se on työläämpi varmuuskopioiden takia.

      Tero@SoneraPartio

      • Sonera/nettitikku

        Kiitos vastauksista.

        Olin saanut s-postiin linkin tuttavalta kun pyysin apua, mikä ainakin minulle itselle näyttää joka avaamisen jälkeen eri ip osotteen, vaihtaen jopa paikkakuntaa. Numerointi on aina eri kuin edellisessä, ja paikkakunta läpi suomen kulkevalla kaavalla. Pitää tosin joka kerta avaamisen jälkeen tehdä tietyt klikkaukset, mutta se on pieni vaiva siihen kaikkeen häiriöön mitä oli.

        Nyt ei ole ollut ongelmaa hitaudessa eikä ole juminut.
        Oikein hyvää ja lämmintä kevättä ja nautitaan ulkoilusta kaikin mahdollisin keinoin ;o).


    • Hienoa että löysit itsellesi sopivan ratkaisun :)

      Nyt on tosiaan pidellyt hyviä kelejä, joten naatiskellaan :D

      Tero@SoneraPartio

      • Z45CBx

        Kyse ei ole oikeasta ratkaisusta. IP numeron vaihtuminen ei tuo mitään lisäturvaa vaan antaa nyt hänelle valheellisen turvallisuuden tunteen vaikka itse ongelma säilyy. Oikeastaan tilanne vain huononi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe