Nuorten käyttäytyminen kauhistuttaa

huolestuttavaaa

Kiehun niin paljon aiheesta tällä hetkellä että en tiedä mitenkä avautuisin. No kanavoin nyt vihani tänne.
Tajuaako Hämeenkyrön nuorten (yläasteikäisten..) vanhemmat kuinka yhteiskoululla rehottaa nuuska ja tupakkirinkejä? Tajuatteko että alaikäisen hallussa olevat päihteet ovat kiellettyjä? Nuoret diilailee surutta toisilleen tuotteita. Surullisen monta vielä käyttääkin niitä. Asiassa ei ole mitään hyvää,joten toivon teiltä kaikilta hetki aikaa miettiä mitä teidän nuoret kylillä tekee ja mitä asialle saataisiin loppu.

Vai salliiko todellakin vanhemmat tämän?

24

1104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pessi misti

Luultavastikaan monenkaan diilerin vanhemmat eivät vähääkään välitä, etenkään jos itsekin polttavat ja käyttävät nuuskaa.

• huolestuttavaaa

Voiko asia todellakin olla näin? Ettei vanhemmat välitä nuoristaan tuon vertaa? Mihin tämä maailma on todellakin menossa koska asia ei koske vaan niitä diilereitä vaan kaikkia nuoria heidän ympärilläänkin?

• tölkki

Jep, sillon kun me olimme nuoria alkoholia ja tupukkia ei käyttänyt kukaan. Istuttiin illat kotona kirjoja lueskellen ja tehtiin kotiaskareita hymyssä suin. Käytös oli kaikilla hyvää ja jokainen nuori kunnioitti vanhempiaan. Kouluun hiihdettiin 50km kesät talvet ja muutenkin elämäntavat olivat terveet ja nuhteettomat. Toista on tämä NYKYNUORISO, joka ei osaa käyttäytyä, juopottelee, vetää röökiä, imeskelee nuuskaa ja on muutenkin huonotapaisia. Näin meillä.

• ennenoliennen

haha tää on paras ikinä! kyllähä NYKYNUORISO on se maailman syöpä... ei mulla muuta :DD

• äly hoi

Loppujen lopuksi, eikö yläasteella oleva nuori kuitenkin itse tiedä mitä tupakka ja nuuska tekevät omalle terveydelle? Ja kuitenkin, tekevät vanhemmat mitä tahansa, kyllä nuoret aina keksivät keinot polttaa tupakkaa tai käyttää nuuskaa. Eiväthän kokopäivätyötä tekevät vanhemmat voi vaikuttaa siihen mitä oma nuori tekee ennen koulua tai saatika koulussa.
      Käyttäväthän ammattikoululaisetkin tupakkatuotteita ja yhä useampi täysi-ikäinenkin.
      Vaikka nuorten päihteiden käytössä ei olekaan mitään hyvää, on hirveätä kohdistaa viha vain nuoriin ja heidän vanhempiinsa. Eikö olisi vaikkapa viisaampi miettiä mitenkä saadaan täysi-ikäiset työttömät pullon kaatajat töihin tai miettiä tapoja jolla tuotaisiin nuorille tietoa entistä paremmin siitä mitä päihteet aiheuttavat pidemmällä tähtäimellä?

• Selviytyjä 666

Nuorisolla ei ole munaa sanoa EI kaverille joka tarjoaa sitä tupakkaa,nuuskaa tai viinaa. Muuten olet outo ja jäät kuvioiden ulkopuolelle, mutta so what ?
      Harva "kaveri" on kaveri vielä vuosikymmenien päästä. Kuinka moni hinkuu päästä luokkakokouksiin joissa näkee taas ne "kivat kaverit" ?
      Nuorten pitäisi olla se surullisen kuuluisa erilainen nuori joka ei mene tyhmyyksien perässä. Minä olin mutta eipä minua mihinkään koskaan kutsuttu mukaan ja yksin sain tallata koulun käytäviä. Mutta mutta. Minusta ei tullutkaan alkoholistia eikä mummojen potkijaa. Koulu ei kiinnostanut lukiota enempää mutta onpa tullut pari ammattitutkintoa taskuun. Palkka ei huimaa joten paskalle taipuu hyvin.
      Se että uskaltaa olla erilainen on erilainen myös aikuisena. En vieläkään juo tai polta joten olen varmaan tosi tylsä tyyppi. Mutta pystyn menemään ihmisjoukon eteen pitämään esitelmän ilman että jännitän sitä mitä ne nyt ajattelee minusta. Jos ei asiani kiinnosta niin takana on ovi josta voi poistua enkä katso sitä pahalla. Yksikään ei ole lähtenyt. Pointtini on se että oli sitten nuori tai aikuinen niin pitää uskaltaa olla oma itsensä eikä mennä massan mukana. Sen voi aloittaa ihan sanomalla ei kiitos sille tarjoajalle. Mutta siihen tarvitaan sitä munaa joka kyllä löytyy lopulta niiltä nuoriltakin jos vähän potkii persiille ja näyttää mallia.

• OLISKO SITA MUNAA KIRJOTTAA IHAN OMALLA NIMELLA...
        JUOKO NYKYNUORI UNOHTAAKSEEN,MISTA ESIMERKKI?
        MIETTIKAA HIUKAN NUORTEN KOULUTYOMAARAA JOS AIKOO MENESTYA.
        mISTA NUORI SAA ALKOHOLINSA? LEIKKAAKO SE FAIJAN KOSSUN JA JEMMAA YHEN MUTSIN VIINIPULLON, LAITTAAKO VIA SEKAAN FAIJAN DIAPAMIT..HA. YKSINKERTASESTI SUOMEN NUORISO VOI HUONOSTI,JAA MIKSI. MITEN IHMEESSA NUORET PYSTYY PANOSTAAN NIIN PITKALLE ETTAVOISIVAT PERUSTAA PERHEEN, SILLA SUOMIHAN ON MYYTY EI SIELLA OLE TULEVAISUUTTA.

• Oma Nimi , jookosta
        vesaat1 kirjoitti:

OLISKO SITA MUNAA KIRJOTTAA IHAN OMALLA NIMELLA...
        JUOKO NYKYNUORI UNOHTAAKSEEN,MISTA ESIMERKKI?
        MIETTIKAA HIUKAN NUORTEN KOULUTYOMAARAA JOS AIKOO MENESTYA.
        mISTA NUORI SAA ALKOHOLINSA? LEIKKAAKO SE FAIJAN KOSSUN JA JEMMAA YHEN MUTSIN VIINIPULLON, LAITTAAKO VIA SEKAAN FAIJAN DIAPAMIT..HA. YKSINKERTASESTI SUOMEN NUORISO VOI HUONOSTI,JAA MIKSI. MITEN IHMEESSA NUORET PYSTYY PANOSTAAN NIIN PITKALLE ETTAVOISIVAT PERUSTAA PERHEEN, SILLA SUOMIHAN ON MYYTY EI SIELLA OLE TULEVAISUUTTA.

Ei ole munaa koska olen nainen, sorry vesku ♥ vai tuletko näyttämään mallia ? Mutta ihan vihjeeksi, mulla on kuitenkin pitempi.

Äläkä raiskaa sitä caps lockia, kiitos.

• Oma Nimi , jookosta kirjoitti:

Ei ole munaa koska olen nainen, sorry vesku ♥ vai tuletko näyttämään mallia ? Mutta ihan vihjeeksi, mulla on kuitenkin pitempi.

hei raiskaaja kuiskaaja missa viipyy kuva ja nimi? Jussiviikolla nautitaan torikahvit silla yritan siksi tulla sinne sun iloks.

• Oma Nimi , jookosta kirjoitti:

Kun mietit mennytta aikaa 60 luvulta tahanpaivaan, niin mika on muuttunut? nuorten kielenkayto on huonontunut ja missa vika ? katso suomalaisia tai ulkolaisia viihreohjelmia niin siella on sama kielenkaytto kuin nuorisolla.Ennenkin juotiin viinaa pullonsuusta ja tapeltiin , perkele ja osa via tapettiin jollei kuollu viinaan . Poika kysy kerran multa et mis on mun kaverit ? kayn joka kesa ja syksy morjestamas mun kavereita , eli kun tuun suomeen ja kun taas lahren niin samalla viikolla kierran moikkaamassa tutut hemmot. Viime syksyna poika halus mukaan kun sanoin menevani moikkaan kaveretani koska olin lahrossa takaisin Thaimaahan. Ensin ajoin viljakkalaan sitten mantyrinteelle ja lopuks H.kyron vanhalle hautausmaalle. Hautakivia lukiessani kerroin pojalle aina pienen tarinan kyseisesta kaverista. Poika oli hiljanen koko paivan sen reissun ajan mut kotona tokas kun kahvit keitettiin , faija hei niita sun kavereita oli 33 sita en itse ollut koskaan tajunnut et millanen kato on ollut.siis nuoriso muistakaa kato kay joka ikaluokassa....

• vesaat2
        vesaat1 kirjoitti:

hei raiskaaja kuiskaaja missa viipyy kuva ja nimi? Jussiviikolla nautitaan torikahvit silla yritan siksi tulla sinne sun iloks.

nuoret käyköön koulua ja töitä löytyy varmasti, torilla tavataan

• Tölkki

Jep, nykyisin kun on ihan muotia olla erilainen, mutta silti sitä erilaisuutta kartetaan kuin ruttoa. Mielestäni ongelma on siinä, että lapsia ja nuoria aikuisia paapotaan liikaa. En nyt tarkoita, että pitäisi heitteille jättää, mutta jos on pumpulissa kasvatettu, niin eipä siinä juuri mitään opi. Sitten murkkuvaiheessa voi irtiotto vanhempien siipien suojasta voi ilmetä rajunakin. Kaikki toisella kymmenellä olevat tietävät varmasti alkoholin ja tupakan vaarat. Mutta muistaako kukaan vakavissaan vaikkapa 15 vuotiaana miettineensä, sitä ekaa röökiä sytyttäessä, mitä kaikkia seuraamuksia siitä sattaa tulla? Tuskin. Jotkut asiat on vaan opittava kantapään kautta. Vanhemmat voivat nuoriensa valintoihin vaikuttaa vain tiettyyn pisteeseen asti. Neuvoa ja opastaa oikeaan suuntaan. Mutta lopullinen valinta on nuoren omissa käsissä. Näitä ongelmatapauksia on ihan ns. Kunnon perheissä yhtälailla kuin niissämuka huonommissa perheissä. Ollaan vanhemmat kavereita toisillemme, tämän iän ikuisen syyllistämisen ja mollaamisen sijaan. Koskaan ei tiedä osuuko omalle kohdalle. Nuoren voi olla helpompikin puhua asioistaan jollekin muulle kuin omille vanhemmille. Eli korvat ja silmät auki ja laajennetaan välittämistä oman navan ulkopuolelle.

• wwmän

Ite nyt 56 syntyneenä seurailen pojanpoikien kasvua ja kehitystä ja oon tyytyväinen näkevääni , kyllä ovat kilttejä ja oppivaisia.Töllinmäessä kasvaneena .ekaluokalla 32 oppilasta joita ei todellakaan kiinnostanut koulu , mutta ollaan vaan eletty ,työmme tehty ,nyt kelpaa olla eläkkeellä vaikka Alangon Matti sano ettei tu vittuakaan teijän kans

• Pekka-poika77

Nuoret ei sen huonompia oo kuin ennenkään. Aikuiset sen sijaan, ne äidit ja isät, ne eivät tuon taivaallista välitä useinkaan kasvattamisesta. Rahaa annetaan, laiskaksi totutetaan, sossun tuelle opetetaan. Kyllä ne ongelmat johtuvat siitä, että lapsia on kiva tehdä mutta rankka kasvattaa loppuun asti huolella.

Jos lapsen saisi tehdä vasta vanhemmuuskoulutusta tarpeeksi saatuaan, näitä ongelmia olisi vähempi. Jos kaikkia syynättäisiin yhtä hyvin kuin adoptiolasten saajia, asiat etenisivät hyvään suuntaan. Ja sitten kuitenkin joillakuilla on otsaa pölistä, että "lapsella on oikeus äitiin ja isään" ja muuta höpöä. Lpaasella on oikeus huolenpitoon ja kasvatukseen. Monet lesbo- ja homoparit ovat muuten näyttäneet toteen sen, että OIKEASTI kasvattajaksi haluava menestyy yrityksessään ja kasvattaa tervehenkisiä aikuisia. Mutta niin - eipä se heteroparin sopivuus vanhemmiksi tule missään testatuksi. Ja esimerkkejä huonoista jäljistä on Hämeenkyrössäkin aika lailla.

• huahh

En etsi syyllisiä mutta minusta on vain kauheaa katsella kuinka nuoret yläasteikäiset rikkovat suomen lakia ja uhkaa terveyttään vain sen takia että ei olisi erilainen kuin muut. Mut niin,kuulunhan mä kans niihin luusereihin jotka ei uskallolla a oma ittens kun en tänne omaa nimeäni kirjoita.

• tölkki

Oletko nyt ihan varma,että tekevät tätä vain etteivät olisi erilaisia? Itse muistelisin, että sitä pussikaljaa juotiin, kun se oli uutta, jännää ja kiellettyä. Hauskanpidollakin oli oma osuutensa asiaan. Vaikkei se nyt sitten lopulta niin hauskaa ollut aina. Tuli pölhöiltyä ja kyllä niistä sitten jotain tuli opittuakin. Laki on ankara ja sitä tulee noudattaa. Onko kauheaa myös katsella miten aikuiset rikkovat lakia mm. kännykän puhumiseen ajon aikana, suojatien ohittaminen huolettomasti, ylinopeus yms.? Kun ne nuoret nyt kuitenkin sen pullonsa jostain saavat, niin parempi olisi jos sen juomisensa saisi kotoa (saa kauhistella ihan vapaasti) niin tietäisi ainakin mitä on juotu ja kuinka paljon. Ei tämä uusi laki asiaa miksikään muuta. Ja ihan vaan tiedoksi, että vaikka sitä pussikaljaa tuli aikoinaan juotua, niin nyt kohta nelikymppisenä, ei viinakset maistu enää ollenkaan. Viimeksi join jotain alkoholipitoista 3 vuotta sitten ja sitä ennenkin pari kolme kertaa vuodessa on riittänyt. Töissä olen ollut ammattikoulun päätyttyä, tähän päivään asti ja aion olla vastakin jos vaan töitä piisaa.

• sem sem

sellaseks se elama menee kun ei saa antaa korville ei omille mukuloille tai naapurin vaikka olis just polttamas jonkun autoa. taa on sita mammamafian aikaan saannosta. Perkele ennen kun teki jotain oikeen perkeleellista niin se tuntu persuuksis ja korvis monta paivaa. Jumalauta jos ennen olis koulus haistatellut opettajille tai kayttaytynyt huonosti ni jumalauta tuli korville ja turpaan.tekiko se pahaa? kysyn vaan...ennen vietiin korvasta kaytavaan ja sia tuli korville jos koulutunnilla hairitsi, mita nyt? opettajat pelkaa ja soittelee kotio et tulkaa hakeen toi teiran jalkikasvu kotio silla se voi huonosti,olisiko sia kotona joku asia huonolla mallilla taytysko sosutatin tulla katsoon ettei pienokaista kohrella kaltoin.

• tuhma tuomo

Viinaa ja huumeita lisää nuorille!

• peruss2

koittakaa ny oikeesti nuoret saa itte päättää mitä tekee

• perus2

Nuorilla on vain kokeilun halu lyön vetoa että jokainen on kokeillut nuorena sekä kaljaa että viina ja tupakkia eiköhä kannata kattoo peiliin

• 12vkyröskoskelta

poltan röökiä ime munaa homo

• keski-ikäinen

Poltin tupakkaa nuorena ja näin keski-ikäisenä ihmettelen kuinka tyhmä olinkaan. Rahan olisi voinut käyttää viksumminkin. Nyt vanhempana tajuan kuinka turhaa ja hölmöä tupakointi on. En kuitenkaan moralisoi sillä jos joku olisi tullut neuvomaan minua nuorena niin en olisi luultavasti ymmärtänyt. Kaikki tekevät valintansa itse.

• timojarkko49

tupakointi se on mikä tekee tosimiehen!!! jos en olisi kakarana ollut naurettava persereikä niin olisin alottanu polttamisen jo 9 vuotiaana.

• tosimiäs

ja niin siis ylempänä edelleen tarkotin jotain V I T U N NE E K E R I Ä joka työkseen sensuroi näitä tesktejä ja vie meidän naiset!!1! P E R K E L E E N lakupekat menisivät takasi sinne afrikkaan pyörittään kepappiansa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe