En tykkää itsestäni

yynita

Tämä on niin loputonta. Tunnen itseni usein niin rumaksi ja typeräksi ihmiseksi ikinä!! Välillä on päiviä kun olen tyytyväinen mutta niitä päiviä on harvoin. Useimmiten toivon etten olisi ikinä syntynytkään jos elämäni on kokoajan tälläistä kuin se nyt on. Ajattelen aina mitä muut minusta ajattelevat. En pysty muuttumaan vaikka kuinka yritän tsempata ja saada itsetuntoni ja varmuuteni kasaan. Olen kestänyt tätä jo muutaman vuoden. Ei ole ketään kaveriakaan jolta silloin tällöin voisin saada jonkinlaista positiivista kehua tai voisin purkaa asioitani vaikka tuskin ketään tälläinen itsesäälissä rypeminen kiinnostaakaan. Olotilani on tällähetkellä niin kurja! Esimerkkinä voin kertoa että mulle käy usein mm. niin että kotoa lähtiessäni menen ensin hyvillä mielin kauppaan mutta kaupassa ollessani minuun iskee järkyttävä epävarmuus jonka varmasti huomaa kun alan sekoilemaan kaupan hyllyillä ja viimeistään kassalla. Ja se epävarmuus tulee muiden ihmisten katsekontakteista, ajattelen että mitä ne minusta ajattelevat. On vaikea kuvitella että kukaan katsoisi minua hyvällä, suurinpiistein luulen ihmisten ensimmäisen ajatuksen minusta olevan "onpa ruma". Tänäänkin kävi niinkin kun olin "vaateostoksilla", löysin jotakin sovittamisen arvoista, mutta kun näin itseni sovituskopin peilistä niin siihen se sitten jäikin, eikä mikään vaatekappale näyttänyt hyvältä päälläni.
Kauneus on katsojan silmissä. Mutta haluaisin tietää olenko ruma, normaali vai kaunis.. noin suurinpiirtein. Mutta on vaikeaa saada muiden mielipiteitä kun en käy baareissa tai missään muuallakaan. Olen saanut kyllä joskus hyvinkin sydäntä lämmittäviä kommentteja kuvistani, ja minua on kuvieni perusteella kehuttu jopa oikeaksi kaunottareksi. Mutta en luota niihin, ne ovat vain kuvia minusta eikä niissä tule esiin todellista rumuuttani, kuten se että kasvojeni iho on häiritsevän punoittava ja ruma, jota kuvista ei tietenkään huomaa.

Tämä surkea itsetuntoni rajoittaa elämääni niin paljon! niin paljon että tuntuu elämäni menevän täysin hukkaan :( oon kuitenkin vasta nuori ihminen.

tälläinen purkautuminen minulta joka ei todennäköisesti auta oloani yhtään.

8

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jazukai85

Ei se itsensä piinaaminenkaan johda mihinkään hyvään ja terveeseen kehitykseen jatkoa ajatellen. Kauanko olet ajatellut itsestäsi noin negatiivisesti, muistatko mistä lähtien tai mistä se sai alkunsa?

Jokaisella tulisi olla jonkinlainen tukiverkko, jonka kautta omien ongelmienkin purkaminen olisi itsestään selvää.

Jos tarvit ystävää, niin muista viestillä :) [email protected]

• yynita

Negatiivisuus itseäni kohtaan on ollut jo kauan, en edes muista mistä lähtien. Ajoittain pystyn ajattelemaan jotain positiivistakin edes, mutta se positiivisuuskin häviää miltei samantien. Nyt kun oikein ajattelen niin mulla ei oikeastaan edes ole mitään varsinaista syytä mistä tämä on minuun iskenyt. Mutta juurtaa varmasti lapsuusajan koulukiusaamisesta ja sen myötä itseluottamus nollassa ja näin.

• tsemppiä eteenpäin

Koulukiusaaminen on yksi syy itsetunnon nujertumiseen. Voi olla että sinua ei ole pereessä usein kannustettu ja et ole saanut olla hyväksytty vain omana itsenäsi. Onko sinut huomattu vain silloin ja annettu palautetta kun olet sattunut epäonnistumaan. Kyllä sinä olet ihan tavallinen nuori ja ongelmasi on vain sinun mielessä. Kun olet nuori niin ehkä et ole vielä löytänyt kaikkia lahjojasi. On sinullakin omat vahvuutesi. Yritä vain pitkäjännitteisesti kehitellä niitä positiivisiä puolia ja juttuja. Älä anna niiden lopahtaa!

• yynita

Totta, että perheessäni ei ole kovinkaan usein kannustettu, varsinkaan silloin kun sitä nuoruudessa eniten tarvitsisi Mutta kiitos. yritän kovasti kehittyä.

• tsemppiä!

Olet varmasti aivan tavallisen näköinen. Nuo ajatuksesi kaupassa ym. kuulostaa todella tutulta, itselläni pahin on jo ohi. Jonkinlainen mieto mielialalääkitys sinullekkin voisi auttaa.. käy juttelemassa lääkärille/koulussa jonkun kanssa. Minkä ikäinen olet? Varmasti tuo hieman iän myötä myös helpottaa. Ja tuohon ihon punoittavuuteen.. itselläkin oli, mutta aloin syömään Bactosania ja iho on nyt paremmassa kunnossa.
      http://www.sinunapteekki.fi/catalog/hankintatukku/bactosan-clear-complexion-akne-ongelmiin-p-982.html

• yynita

Olen 20v. Luulisi että tähänkin ikään mennessä olisin kasvanut tästä ja olisin ihan sinut itseni kanssa. Kiitos vinkistäsi tuohon ihon punoittavuuteen :)

• Anonyymi

Sama ongelma :( mulla EI oo ystäviä. Illalla, kun muut on koululla, puistossa tai muualla viettämässä aikaa istuk kotona peilin edessä miettimässä miksi en ite oo siellä.
      Koska mua ei kutsuta. Ei juhliin, synttäreille, ei mihinkään. Ja mä tiedän, tiedän että ne puhuu musta pahaa. Mä en luule, mä TIEDÄN.
      Koen että en ole tarpeeksi hyvä, nätti, hauska tai muutenkaan hyvä ihminen. :(
      Ja mulla on vielä kaupan päälle iho sairaus:( melkein kuin akne mutta ei ihan

• Anonyymi

Koululle ja puistoon voi mennä illalla kutsumattakin. Varmasti porukat alkaisi juttelemaan.
        Synttärit on eri juttu sen takia, kun sinne yleensä kyllä kutsutaan. Oletko itse koskaan kutsunut kavereita omille synttäreillesi ?
        Kerrot, että istut illalla peilin ääressä ja mietit, mikset itse ole kavereiden mukana ulkona, niin miksi et ole, oletko keksinyt vastausta ?
        Miten voit tietää, että sinusta puhuttaisiin pahaa, onko joku kertonut siitä sinulle ?
        Myönnät myös, että koet itse, ettet ole hyvä, nätti, hauska tai muutenkaan hyvä ihminen. Se johtuu huonosta itsetunnosta, olisi mietittävä, miksi et tykkää itsestäsi.
        Jos ja kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, huomaa kyllä, että muutkin hyväksyvät.
        Ihosairaus ei menoa haittaa, ihmisillä on vaikeampiakin juttuja. Ja jos joku sen takia kiusaa tai haukkuu, niin sillä kiusaajalla on vain itsellään paha olla, ja se purkaa sen väärällä tavalla kohdistaen kiukkunsa muihin ihmisiin.
        Sano siinä peilin edessä itsellesi " olen ihan hyvä ja nätti ihminen, minä kelpaan ". Sen voi tehdä joka päivä, vaikka useamman kerran päivässä. Siitä voisi olla apua, joskus sellainen auttaa.
        Minä toivon sinulle kaikkea hyvää, ja toivottavasti sinulla alkaa mennä paremmin. Yritä hyväksyä itsesi, se on tärkeintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4730
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2461
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      576
      1851
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      9
      1693
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      112
      1563
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1197
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1138
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      988
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      987
    Aihe