Paraikaa jyllää hevosenliha-gate kun paljastui että naudanlihana onkin myyty hevosta. Samalla lailla pitää kuluttajansuojassa kiinnittää huomiota siihen, että autot valmistetaan siinä maassa josta niiden markkinoidaan olevan. Nyt sitten on ilmeisesti käsissä tilanne että itäisessä euroopassa valmistetuiksi luultuja autoja onkin valmistettu Venäjällä. Asialla on merkitystä, siirsihän eräskin valmistaja tuotannon pois Ugista koska ostajat halusivat saksalaisen auton, ei suomalaista itäautoa tehtynä entisessä ladatehtaassa.
Valmistusmaa-gate
32
449
Vastaukset
- Länsi-Güntheri
Niin, aikaisemminhan on paljastunut, että eräitä japanilaiseksi miellettyjä merkkejä valmistetaan Englannissa, Turkissa ja jopa Tsekissä.
Mutta miksi toistat tätä samaa p@skaa yhä uudelleen? Miten sinun provokirjoitukseesi sopii se yhtälö, että entisessä ladatehtaassa tehdään Mercedes Benz A-mallin autoa ja Fisker Karmaa jenkkimarkkinoille. HÄH?- Itä iigori
Kyllähän se minulle vallan sopii että entisessä ladatehtaassa tehdään Mercedes Benz A-mallin autoa ja Fisker Karmaa jenkkimarkkinoille, eria asia sopiiko se tuotteiden ostajille. Porschen tapauksessa ei sopinut. Minulle taas ei sovi se että luulen ostavani tsekkiläisen auton mutta saankin venäläisen.
- reppana on aina repp
Itä iigori kirjoitti:
Kyllähän se minulle vallan sopii että entisessä ladatehtaassa tehdään Mercedes Benz A-mallin autoa ja Fisker Karmaa jenkkimarkkinoille, eria asia sopiiko se tuotteiden ostajille. Porschen tapauksessa ei sopinut. Minulle taas ei sovi se että luulen ostavani tsekkiläisen auton mutta saankin venäläisen.
Voi sinnuu tietämätöntä typerystä.
- manne.
Itä iigori kirjoitti:
Nykyään ei edes saa ilmoittaa minkään tuotteen valmistusmaata. Globalisaatio on vienyt valmistuksen halvan työvoiman maihin, joissa on vakavia ihmisoikeusongelmia. Ostaessaan merkkituotteen ei voi mitenkään tietää missä mikäkin komponentti on valmistettu. Valmistusmaalla ei ole tänä päivänä minkään tuotteen kohdalla mitään merkitystä.
- Vai niin
manne. kirjoitti:
Nykyään ei edes saa ilmoittaa minkään tuotteen valmistusmaata. Globalisaatio on vienyt valmistuksen halvan työvoiman maihin, joissa on vakavia ihmisoikeusongelmia. Ostaessaan merkkituotteen ei voi mitenkään tietää missä mikäkin komponentti on valmistettu. Valmistusmaalla ei ole tänä päivänä minkään tuotteen kohdalla mitään merkitystä.
Missähän se valmistusmaan ilmoittaminen kielletään? Eri asia jos valmistaja tekee halpahankintavilunkia eikä itse halua kertoa, kertominen ei ole pakko.
Valmistusmaalla on hyvinkin suuri merkitys, esim itse en halua mitään venäläisistä osista venäjällä kasattua oktaaviusta. - manne.
Vai niin kirjoitti:
Missähän se valmistusmaan ilmoittaminen kielletään? Eri asia jos valmistaja tekee halpahankintavilunkia eikä itse halua kertoa, kertominen ei ole pakko.
Valmistusmaalla on hyvinkin suuri merkitys, esim itse en halua mitään venäläisistä osista venäjällä kasattua oktaaviusta.Et sä tiedä missä sun autos on oikeesti tehty, vaikka luulet tietäväsi.
- Länsi-Güntheri
Itä iigori kirjoitti:
Niin että täysi urbaanilegenda ja trollaajien keksimä juttu. Ladan valmistushan oli jo varmaan lopetettu silloin kun Boxteria alettiin tekemään. Ei mitään vaikutusta mihinkään muuta kuin näiden oskareiden omassa mielikuvituksessa.
Niin, ja mitä itse aiheeseen tulee, niin edelleenkään Venäjällä valmistettua Skodaa ei tuoda Suomeen. Sitä tehdään sikäläisin normein varustettuna paikallisille markkinoille. - Anonyymi
Itä iigori kirjoitti:
Eikö se riitä että on itäeurooppalainen auto? Made in Eastern Europe.
- pooooooooooooooooooo
Olet kyllä igor hauska kaveri.
- puolalainen logiikka
Isoimpia Bemareitakin tehdään Venäjällä. Valtaosa niistä menee suoraan sikäläisen kotimaan markkinoille mutta viedään niitä sieltä Saksaankin. Riippuen tuotanto/tilauskapasiteeteista yms.
Nokian talvirenkaat valmistetaan Venäjällä ja venäläinen metvursti Suomessa samoin ranskalaiset perunat Ahvenanmaalla joka on Suomea. - Mää tiärän
Venäjällä tehdyt voisi markkinoida malliin lisättävällä valmistusmaan tunnuksella. Esim. Octavia Caviar. Ja hanskalokeroon purkki kaviaaria kaupantekijäisiksi.
- manne.
Markkinoinnissa ei saa enää kertoa valmistusmaata. Kaviaarit voit hommata muualta kuin autokaupasta.
- iivana ..
manne. kirjoitti:
Markkinoinnissa ei saa enää kertoa valmistusmaata. Kaviaarit voit hommata muualta kuin autokaupasta.
Mossen kun aikanaan osti ni tuli purkki kaviaaria mukaan. Vai olikohan se toisin päin.
- Mossen premium-
iivana .. kirjoitti:
Mossen kun aikanaan osti ni tuli purkki kaviaaria mukaan. Vai olikohan se toisin päin.
varustelua oli kotimainen verhoilu, vinyylikatto ja oikeanpuoleinen taustapeili. Skodaan ei saa rahallakaan kuin tuon peilin!
- Eleganssia
Mossen premium- kirjoitti:
varustelua oli kotimainen verhoilu, vinyylikatto ja oikeanpuoleinen taustapeili. Skodaan ei saa rahallakaan kuin tuon peilin!
Vinyylikatto olis kyllä hieno, mutta se on kesällä vähän kuuma. Mieluummin ottaisin autooni panoraama-kattoikkunan.
Niin, ja se oikeanpuoleinen peili on ihan vakiovaruste. Ei siitä tarvitse erikseen maksaa. - Skoodamään
manne. kirjoitti:
Mutta olisihan se kätevää saada kaviaarit ja kulkupeli samalta tiskiltä.
- Voi perrrr....
http://www.smartmotorist.com/motorist-news/skoda-octavia-entirely-made-in-russia.html
Nyt meni kyllä mulla jauhot suuhun ainakin.- Totinen Toverki
Mutta tämähän on hyvä uutinen! Neukkuautojen laatu on parempaa kuin tsekkien.
Tiedonantaja sekä Neuvisto-Karjala lehtien testivoittaja tuli aina Neuvostoliitostaö
Suomessa on pitkät perinteet itäautoista ja vuosikymmenten kokemusten perusteella voidaan todeta, että laadukkaimmat itäautot kuten Lada ovat tuleet aina itänaapuristamme. Ns kakkosmerkki oli Zastava, sitten Romaniarellu eli nykyinen Dacia ja Polskifiat. Trabant, Wartburg ja Skeida painivat omassa luokassaan. - skoude1
Joo, englannin ymmärtäminen näyttää olevan monelle vaikea pala.
- voi voi perrr...
skoude1 kirjoitti:
Joo, englannin ymmärtäminen näyttää olevan monelle vaikea pala.
Mutta kun ollaan suomessa eikä englannissa.
Maassa maan tavalla.
Pitää osata vaatia, suomalaisilta tuo taito puuttuu.
Tuon varmaan kaikki ymmärsi, skoda octavia, made in russia - skoude1
voi voi perrr... kirjoitti:
Mutta kun ollaan suomessa eikä englannissa.
Maassa maan tavalla.
Pitää osata vaatia, suomalaisilta tuo taito puuttuu.
Tuon varmaan kaikki ymmärsi, skoda octavia, made in russiaOikein. Tarkennetaan vielä että made in russia only for russians. Selkisikö nyt englanninkielentaidottomille anti-skodistille?
- sanakäännös
skoude1 kirjoitti:
Oikein. Tarkennetaan vielä että made in russia only for russians. Selkisikö nyt englanninkielentaidottomille anti-skodistille?
Google kääntäjä käänsi smart motorist: Skoda Octavia - täysin made in russia
Skoda Octavia mallia valmistetaan kokonaan Venäjällä, - Lukihäiriökö
sanakäännös kirjoitti:
Google kääntäjä käänsi smart motorist: Skoda Octavia - täysin made in russia
Skoda Octavia mallia valmistetaan kokonaan Venäjällä,Hehheh, ei uskoisi että nykypäivänä on vielä näin kielitaidottomia ja luetun ymmärtämättömiä liikenteessä. Siihen kun yhdistää google translatorin, niin seos on valmis :D
- rysslandin skoda
Lukihäiriökö kirjoitti:
Hehheh, ei uskoisi että nykypäivänä on vielä näin kielitaidottomia ja luetun ymmärtämättömiä liikenteessä. Siihen kun yhdistää google translatorin, niin seos on valmis :D
Luuletko että kaikki eläkeläiset ovat kielitaitoisia?
Eläkeläiset ovat suurin potentiaalinen skodan ostajaryhmä. - Kyykyttäjä
rysslandin skoda kirjoitti:
Luuletko että kaikki eläkeläiset ovat kielitaitoisia?
Eläkeläiset ovat suurin potentiaalinen skodan ostajaryhmä.Siksi täällä ei kannata lähteä kääntämään virheellisesti asioista ymmärtämättä ja vetää vääriä johtopäätöksiä. Eli kannattaa kuunnella viisaampia.
- sokota
Kyykyttäjä kirjoitti:
Siksi täällä ei kannata lähteä kääntämään virheellisesti asioista ymmärtämättä ja vetää vääriä johtopäätöksiä. Eli kannattaa kuunnella viisaampia.
Pidätkö itseäsi viisaana?
Nimimerkistä päätellen olet alaikäinenkin. - Anonyymi
Oikein mukavaa että vihdoinkin myönnetään nuo kansan tuntemat kytkökset.
- angry1
Onpas täällä taas kateellisia liikkeellä, hankkikaa elämä!
- hyvä juttu
Tuossa smartmotorist vinkissä on selvä kuva ja teksti venäjän skodasta, ei jää mitään epäselvää kenellekään skodan itäauto taustasta.
- sokota
Totta se on
http://www.smartmotorist.com/motorist-news/skoda-octavia-entirely-made-in-russia.html
Täysin venäläinen skoda. - Anonyymi
Hullu
- Anonyymi
Ihan sama missä Skoda on valmistettu, se on meille joka tapauksessa aina rakastettu itäauto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?122788Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1652695- 1852537
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n172064Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari222006Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541848Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo701572Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?901211Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231182Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr71164