Aloitin torstaina työvoimatoimiston järjestämän kurssin. Siitä ei kuitenkaan ole lähtenyt tietoa työkkäristä Kelaan. Huomenna maanantaina pitäisi lähettää netin kautta hakemus työttömyysajasta. Mitä laitan 14-15 päivän kohdalle, työtön vai koulutuksessa? Tarvitse rahat keskiviikoksi, on laskuja maksettavana. En voi soittaa Kelaan, puheaika loppu.
Mitä laitan KELA ilmoitukseen?!
16
121
Vastaukset
- valepukki?
Ai, onpas omituista ettei ole Kelaan ilmoitettu mitään sun koulutuksesta? Onko se ihan oikea työvoimapoliittinen ammattikurssi va kenties joku työnhakukurssi? Työhakukurssit voivat mennä niinkin, että siihen lappuun laitetaan työtön ja kurssin vastuuhenkilö sitten kurssin päätyttyä ilmoittaa maksajalle kuinka monelta päivältä sulle se ylläpitokorvaus kuuluu.
Jos taas on ihan työvoimapoliittinen koulutus niin sitten siihen varmaan merkataan että koulussa tai miten siinä lapussa on ohjeena annettu merkitsemisessä käytettävästä sanasta. Ohjeitahan siihen täyttöön on olemassa.
Oliko siin Kelan hakemuksessa joku kohta, jossa kysytään että oletko aloittanut jonkun työvoimapoliittisen toiminnan, vai muistanko väärin tällaisen kohdan olemassaolon?
Ai, sulle tulee noin äkkiä rahat, että kun sä ilmotat maanantaina eli laitat sähköisen hakemuksen, niin rahat on jo keskiviikkona. Muilla taitaa kestää peräti pari päivää, eli vasta torstaina saavat!- Kiire!
Syytön kai minä siihen olen jos työkkäristä eivät ole Kelaan mitään ilmoittaneet! Huomenna aamupäivällä olisi tarkoitus netin kautta hakemus lähettää että saisin rahat keskiviikoksi.
Kurssi on työvoimapoliittinen kurssi ja siitä pitäisi saada yhdeksän euroa osallistumispäivältä, näin työkkärissa ja kurssilla sanoivat. Tuskin nyt sentään päin naamaa valehtelevat. - elä ihmeessä.
Kiire! kirjoitti:
Syytön kai minä siihen olen jos työkkäristä eivät ole Kelaan mitään ilmoittaneet! Huomenna aamupäivällä olisi tarkoitus netin kautta hakemus lähettää että saisin rahat keskiviikoksi.
Kurssi on työvoimapoliittinen kurssi ja siitä pitäisi saada yhdeksän euroa osallistumispäivältä, näin työkkärissa ja kurssilla sanoivat. Tuskin nyt sentään päin naamaa valehtelevat.Ole vaan viaton.
Mutta eikö sun työkkärillä ole netissä yhteystietoja, laita vaikka heti sinne sähköpostia ja kysele asiaas, varmaan huomenna tulee vastaus!
And anyway, voihan se Kela maksaa sulle aina siihen asti rahat, kun sä sen kurssin aloitit, eli aloituspäivään edeltävään päivään asti, eli ilman niitä ylläpitokorvauksia! - OHJEET!
elä ihmeessä. kirjoitti:
Ole vaan viaton.
Mutta eikö sun työkkärillä ole netissä yhteystietoja, laita vaikka heti sinne sähköpostia ja kysele asiaas, varmaan huomenna tulee vastaus!
And anyway, voihan se Kela maksaa sulle aina siihen asti rahat, kun sä sen kurssin aloitit, eli aloituspäivään edeltävään päivään asti, eli ilman niitä ylläpitokorvauksia!Ai niin unohtu, no, minkäslaiset ohjeet siinä täyttöohjeessa on niitten koulutuspäivien suhteen. Jos siellä sanotaan, että koulupäivät merkitään koulutuksessa, niin sitten sä merkkaat sen koulutuksessa siihen.
Ei o munkaan vika mikään!
Mitäs et hoida asioitas, olisit kysellyt vaikka viime viikolla asioistas sieltä Työkkäristä tai Kelasta! - Kiire!
OHJEET! kirjoitti:
Ai niin unohtu, no, minkäslaiset ohjeet siinä täyttöohjeessa on niitten koulutuspäivien suhteen. Jos siellä sanotaan, että koulupäivät merkitään koulutuksessa, niin sitten sä merkkaat sen koulutuksessa siihen.
Ei o munkaan vika mikään!
Mitäs et hoida asioitas, olisit kysellyt vaikka viime viikolla asioistas sieltä Työkkäristä tai Kelasta!Ei minun tarvitse mitään työkkäristä kysellä, heidän pitäisi asia hoitaa ilman kyselemisiä, se kuuluu heidän tehtäviinsä, siitä heille palkka maksetaan. On jo aikoihin eletty jos kansalaisen pitää patistaa viranomaisia tekemään työnsä.
- clever you
Kiire! kirjoitti:
Ei minun tarvitse mitään työkkäristä kysellä, heidän pitäisi asia hoitaa ilman kyselemisiä, se kuuluu heidän tehtäviinsä, siitä heille palkka maksetaan. On jo aikoihin eletty jos kansalaisen pitää patistaa viranomaisia tekemään työnsä.
Sen sijaan sinä kyselet suomi24:n asiantuntijapalstalla!
- Kiire!
clever you kirjoitti:
Sen sijaan sinä kyselet suomi24:n asiantuntijapalstalla!
Mistä sunnuntaisin kyselisin, onko parempia ehdotuksia? Puheaikaa ei ole enkä huomenna ehdi Kelassa käydä, pitää olla sillä kurssilla.
- vali vali vali
Kiire! kirjoitti:
Mistä sunnuntaisin kyselisin, onko parempia ehdotuksia? Puheaikaa ei ole enkä huomenna ehdi Kelassa käydä, pitää olla sillä kurssilla.
Ehdotin jo:laita s-postissa kysely. Ei siinä tarvi mitään henkkareita esittää siinä viestissä, sen kun vaan laitat että kun kerran olet kurssille päässyt, niin mitenkäs se ylläpitokorvauksen saaminen sitten tapahtuu, ja mitä merkkaat siihen kelan paperiin, että onko kaikki ok ylläpitokorvauksen saamisen suhteen.
Mistä sinä muuten tiedät ettei maksajalla ole mitään tietoa? - Kiire!
vali vali vali kirjoitti:
Ehdotin jo:laita s-postissa kysely. Ei siinä tarvi mitään henkkareita esittää siinä viestissä, sen kun vaan laitat että kun kerran olet kurssille päässyt, niin mitenkäs se ylläpitokorvauksen saaminen sitten tapahtuu, ja mitä merkkaat siihen kelan paperiin, että onko kaikki ok ylläpitokorvauksen saamisen suhteen.
Mistä sinä muuten tiedät ettei maksajalla ole mitään tietoa?Pankkitunnuksilla kävi Kelan sivuilla omia tietojani katsomassa, ei ollut tietoa kurssin alkamisesta. Olen lähettänyt sähköpostitse Kelaan kyselyn mutta tuskin tänään vastaavat.
Ei sinun tarvitse keskusteluun osallistua etenkin kun niistä ei ole mitään hyötyä. Eipä silti, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa, tuollaisia on netti täynnä. - netti on täynnä
Kiire! kirjoitti:
Pankkitunnuksilla kävi Kelan sivuilla omia tietojani katsomassa, ei ollut tietoa kurssin alkamisesta. Olen lähettänyt sähköpostitse Kelaan kyselyn mutta tuskin tänään vastaavat.
Ei sinun tarvitse keskusteluun osallistua etenkin kun niistä ei ole mitään hyötyä. Eipä silti, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla ottaa, tuollaisia on netti täynnä.Lusikalla annettu niin vaikea kauhalla ottaa!
Eikös siitä kurssille hyväksymisestä tule kotiin postitse kirjeellä tieto!
Ei ollut tietoa kurssin alkamisesta - merkataanko se valintatieto sinne kurssihakuihin?
Ota kuule vaan se oma ammennuspesäs tarkempaan syyniin. Kurssille ei sitten ton kiiruumpi ollut, herättyä ekaks tulit nettiin vai?
- KKK
Tuo on hyvin yleistä että työkkäri töppää ja jostain syystä ei ole ilmoittanut ajoissa kurssilaisen tietoja. Yleensä kun typppiin tulee uusi virkailija, tuo on melkein sääntö kuin poikkeus.
Minä muuten pidän itse huoli kaikista paperiasioistani ja varmistan Kelasta, että työkkärin et-tädit ovat tehneet asiat asiaan kuuluvalla tavalla. - Kas näin
Kurssipäiville merkataan se "työvoimapoliittisessa koulutuksessa" ja niiden päivien rahat ( ylläpitokorvauksen) saat joskus jälkikäteen, voi mennä hyvinki 1-3kk ootellessa. Itsellä ollut joskus sama tilanne.
- Ei enää kiire
Sellaista vaihtoehtoa kuin työvoimapoliittinen koulutus ei ole Kelan nettilomakkeessa. Täällä on todella fiksuja neuvojia...
- työtöntyötön
Laitoin työtön eikä tullut sanktiota.
- -\\- merkki
Kelpasivatko yhtäläisyysmerkit.
- näin on tosi
Kuntekee hakemuksen netissä niin ei tarvita yhtäläisyysmerkkejä, muutama hiiren klikkaus riittää. Tuo tieto varmaan suututtaa monta työttömille kateellista, toivottavsti tukehtuvat kiukkuunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760