Hieno luonto filmi suomesta;

Tällaista harvoin näkee, todella hienoa;

http://areena.yle.fi/tv/1827446

Suomessa on 150 ahmaa, 150 sutta, 300 ilvestä ja 1500 karhua. 150 Saimaan norppaa. Kuitenkin kannat pitäisi olla 400 yksilöä että ne olisivat lajin säilyvyyden kannalta riittävät.

Suomessa on vain 3% vanhaa aariometsää, mutta yli 80% Suomea on nuorta metsää.

Näin ymmärsin.

Yt. t. Kesää orotelles
Jari Laurila
http://jarinhotelli.blogspot.com

2

190

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää kesää vaan

pitäs pitää matalaa profiilia jos asioista ei itse mitään ymmärrä ja Suomessa on kyllä ilveksiäkin yli 3000 yksilöä. Virallisenkin kannan mukaan min. 2500 ilvestä.
      Susiakin näyttää riittävän jolkuttelemaan joka toisen kylän raitille, vaikka niitä pitäisi olla vain puolitoistasataa.
      Susi ei sitä paitsi tarvitse isoa kantaa ja meidän sudet kun on samaa populaatiota kuin Venäjän sudet, niin kanta on yhteensä yli 40 000 sutta.
      Keinotekoisesti kun vetää rajan eläinpopulaation laita-alueelle, saadaan kyllä näyttämään uhan-alaiselta, mutta todellisuus on kyllä toinen.

Suomessa metsät on paljolti yksityisessä omistuksessa, osta metsää jos haluat suojella.

• Hei !

Minulla ei harmaata aavistusta, toistin sen mitä kuulin luontofilmistä.

Luontofilmiä mainostin, filmi oli vaikuttava.

Minulla ei ole harrastusta Suomen petoeläinkantaan minkäänlaista.

yst. t. Jari Laurila

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      52
      1013
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      17
      906
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      501
      810
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      46
      737
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      42
      674
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      629
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      606
    8. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      166
      553
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      540
    10. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      57
      528
    Aihe