Moi
Ostin uuden hamsterin , jolla aion tehdä poikasia. Hamsuni on siis talvikko naaras. Minulla on vain yksi ongelma. Uros puuttuu.
Asun oulaisissa , pohjois-pohjanmaalla. Ikävä kyllä en voi itse hakea hamsuasi lainaan , mutta antaisin toki korvaukseksi 10-20 e. Niin lainaisin siis hamsun.vain siksi aikaa että naaras on tiineenä. Minulla ei ole häkkiä urokselle , joten mieluiten hamsteri tuotaisiin omassa häkissään. Se ei myöskään stressaisi niin paljon jos se tuotaisiin omassa häkissään. Lupaan että uros saisi erittäin hyvää kohtelua , mutta jos yli 1,5 v hamsterisi kuolee juuri kun se on lainassa , se ei ole minun vikani. Värillä ei ole väliä , mutta tarkistan hamsun knikkien , hammasvikojen tai muiden varalta.
[email protected]
TALVIKON POIKASIA(KO)
6
263
Vastaukset
- Sedä
Onhan sulla kuitenkin häkkejä että sä pystyt tarvittaessa erottamaan vaikka kaikki poikaset erikseen jos ne alkavat tappelemaan ennen kuin saat ne myytyä, vaikka sulla ei ole sellaista urokselle?
Onhan hamsterisi varmasti talvikko? Olethan tietoinen hybridiongelmasta, eli että lähes kaikki talvikoina myytävät eläimet ainakin eläinkaupoissa ovat oikeasti risteytyksiä? Niitä ei erota ulkonäöltä puhtaista, ja jos niitä pennutetaan talvikkoina talvikkolinjoihin voi pesiytyä "mukavia yllätyksiä" campbelleilta, kuten sokeritauti. Jos et tiedä onko naaraasi puhdas, myythän poikaset eteenpäin hybrideinä, etteivät ostajat luule niitä varmasti puhtaiksi.
http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteritietoa/hoito-ohjeet/hybridit/ - Antaisit kasvattajie
Antaisit kasvattajien hoitaa poikueiden teon.
- Jaa a
Jos hamsterilla aikoo poikasia tehdä, hamsterin pitäisi olla täysin puhdarotuinen, terve ja asianmukaisesti ruokittu. Naaraan ruokavalion tulisi olla erittäin monipuolinen koko tiideyden ajan siihen saakka, kun emo lopettaa poikasista huolehtemisen. Poikaset pitää totuttaa käsittelyyn ja niitä ja emoa pitää osata ruokkia hyvin. Urokset ja naaraat on erotettava toisistaan kun poikaset ovat 4 viikon ikäisiä. Sinulla pitää siis olla vähintään 2 ylimääräistä häkkiä poikasia varten. Tiedätkö kenelle myyt poikaset ? Jos poikasia syntyy vaikka 10, löydätkö varmasti kaikille kodin ? Pystytkö viemään emon eläinlääkäriin, jos synnytys ei käynnisty normaalisti tai sen aikana tulee ongelmia ? Oletko miettinyt miten lopetat mahdolliset vammautuneet poikaset ?
Jos poikasia tosiaan aijot tehdä ja olet varma että siihen kykenet, muista että sinä olet vastuussa emon ja poikasten kohtalosta ja hoidosta. - Poikasiako?
Häkkejä ei ole , mutta samloja on .Ja olen jokseenkin tietoinen hybridiongelmasta , ja hamsterini on nimenomaan talvikko , ainakin piirteiden perusteella. Lupaan perehtyä hybridi-asiaan paremmin heti.
Minulla on 3 ystävää jotka aikovat ostaa minulta hamsterit , loput menisivät joko muille ostajille (en ole vielä kysellyt) tai eläinkauppaan. Tiedän että eläinkauppa on huono vaihtoehto , ja lupaan tehdä kaikkeni jotta poikaset eivät joutuisi eläinkauppaan.
Jossain luki että poikaset erotetaan 3 viikkoisina , kiitos paremmasta tiedosta o:
Olen tilannut naaraalle netistä erinlaisia ruokia , jonkin verran omistan jo. Tilasin seesaminsiemeniä , vehnänalkioita , suolakiviä (poikasille) , ZwergHamster Traumia , ja maapähkinöitä . Lisäksi olen hankkinut samloja (7 kpl , mutta tarvittaessa pääsen hakemaan lisää yhden tunninkin aikana) , mökkejä , juomapulloja , 2 juoksupyörää ja paljon heinää.
Toivottavasti poika löytyy , tosin pelottaa lainata se , entä jos se kuolee juuri kun on lainassa...? En tietenkään tappaisi tahallani ketään , tekisin kaikkeni estääkseni sen mutta silti pelottaa...
[email protected] - 20+3
Oletko myös varautunut siihen että emo tai poikaset saattavat kuolla synnytykseen? Eikä poikasia tehdä vain sen takia että ne ovat söpöjä tai kun kaverit haluaa. Mietipä nyt vähän..
- Ikäsi on?
Kirjoituksistasi päätellen et ole kovin vanhakaan joten sinuna miettisin tarkkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 394289
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1344057- 633705
- 873551
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans333527Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643341- 842906
- 542825
- 252616
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142324