Autolla saksaan

Matkaaja67

Mielestäni ei kannata ajella omalla autolla. Lento joko Berliiniin,Stuttgarttiin tai Muncheniin ja auto lentokentältä n.60€/vrk. Joskus ajanut ja lauttoihin ja bensaan palaa melkoinen summa ennen kuin on esim. munchenissä.

22

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin joo

      Jos haluaa nähdä vain ko. seutuja, niin olen samaa mieltä.
      Sen sijaan ne mitkä haluaa nähdä tuon välinkin, niin ei kun ajamalla jos haluaa. (tuskin moni haluaa nähdä sitä moneen kertaan).

      Ja jos haluaa tutustua ko. kaupunkialueisiin, niin ei kannata ottaa autoa ollenkaan...

      • Kulkukoira

        Kai se tämäkin keskustelu pitää käydä aina uudestaan ja uudestaan. Meitä automatkailijoita on paljon, esim. Via Balticalla, jotka olemme matkalla jo ajaessamme, emme me ole menossa välttämättä johonkin tiettyyn paikkaan. Sen "välin" voi hyvin nähdä, kuten me, jo pariinkymmeneen kertaan ja sitäpaitsi se "väli" voi olla usein myös erilainen. Jos joku haluaa lentää, mennä junalla tai laivalla, sen kun vaan. Se on hänen ratkaisunsa mikä kannattaa ja mikä ei. Aina on siis ihmisiä, joiden mielestä se hänen tapansa on ainoa ja oikea ja se pitää sitten monen saada myös sanotuksi.


      • Joo niin
        Kulkukoira kirjoitti:

        Kai se tämäkin keskustelu pitää käydä aina uudestaan ja uudestaan. Meitä automatkailijoita on paljon, esim. Via Balticalla, jotka olemme matkalla jo ajaessamme, emme me ole menossa välttämättä johonkin tiettyyn paikkaan. Sen "välin" voi hyvin nähdä, kuten me, jo pariinkymmeneen kertaan ja sitäpaitsi se "väli" voi olla usein myös erilainen. Jos joku haluaa lentää, mennä junalla tai laivalla, sen kun vaan. Se on hänen ratkaisunsa mikä kannattaa ja mikä ei. Aina on siis ihmisiä, joiden mielestä se hänen tapansa on ainoa ja oikea ja se pitää sitten monen saada myös sanotuksi.

        Kaikilla ei ole aikaa ja aika on rahaa... (ja kustannuksia)


    • biimeri3

      Samaa mieltä. Auton vuokraus on usein halpaa saksassa. Monesti on vielä tarjouksia, jos ottaa vuokra-auton samalla kun lentoliput.

    • Mielevi Minun Ajavi

      Mielestäni automatkailuun kuuluu autolla ajo. Lentokoneessa ja lentokentillä oleilu ei sitten taas ole automatkailua, mielestäni.

      • Näköalat

        Joo mutta, kun on ajanut tarpeeksi, niin osan matkasta voi suorittaa mukavamminkin jolloin säästyy aikaa ja rahaa sinne missä on oikeasti nähtävää.


      • Just så
        Näköalat kirjoitti:

        Joo mutta, kun on ajanut tarpeeksi, niin osan matkasta voi suorittaa mukavamminkin jolloin säästyy aikaa ja rahaa sinne missä on oikeasti nähtävää.

        Vapaassa maailmassa jokainen voi vapaasti tehdä erilaisia asioita erilaisin tavoin ja itse kukin sen itselleen määrittelee mikä on oikeasti jotain ja mikä ei, mikä oli todistettava.


      • Automobile Betanque
        Näköalat kirjoitti:

        Joo mutta, kun on ajanut tarpeeksi, niin osan matkasta voi suorittaa mukavamminkin jolloin säästyy aikaa ja rahaa sinne missä on oikeasti nähtävää.

        Kun on ajanut tarpeeksi ja automatkailu alkaa kyllästyttää voi aivan hyvin siirtyä johonkin muuhun matkailun muotoon.
        Se ei vaan sitten ole enää automatkailua eikä sitä pidä siksi automatkailuksi edes kutsua.
        Ajan ja rahan säästöstä minulla on paljonkin omakohtaisia kokemuksia ja nekin puoltavat automatkailua. Se missä sitten on oikeasti nähtävää siitä voidaan olla monta mieltä. Minusta se oikeasti mielenkiintoinen saavutetaan sekin parhaimmin ja helpimmin omalla autolla.
        Ei lentomatkoissa tai risteilyissä mitään pahaa ole, ne eivät vaan kuulu automatkailuun jota varten tämä ryhmä on.


      • Das Automatkailija
        Automobile Betanque kirjoitti:

        Kun on ajanut tarpeeksi ja automatkailu alkaa kyllästyttää voi aivan hyvin siirtyä johonkin muuhun matkailun muotoon.
        Se ei vaan sitten ole enää automatkailua eikä sitä pidä siksi automatkailuksi edes kutsua.
        Ajan ja rahan säästöstä minulla on paljonkin omakohtaisia kokemuksia ja nekin puoltavat automatkailua. Se missä sitten on oikeasti nähtävää siitä voidaan olla monta mieltä. Minusta se oikeasti mielenkiintoinen saavutetaan sekin parhaimmin ja helpimmin omalla autolla.
        Ei lentomatkoissa tai risteilyissä mitään pahaa ole, ne eivät vaan kuulu automatkailuun jota varten tämä ryhmä on.

        Saksaan mennessä ne parhaimmat mestat on siellä alppien ja jokisuistojen alueilla, ei paljon innosta ajo balttian ja puolan tai etelä-ruotsin tylsien maisemien läpi ja viettää aikaa rajoilla tai lautoilla...


      • A B
        Das Automatkailija kirjoitti:

        Saksaan mennessä ne parhaimmat mestat on siellä alppien ja jokisuistojen alueilla, ei paljon innosta ajo balttian ja puolan tai etelä-ruotsin tylsien maisemien läpi ja viettää aikaa rajoilla tai lautoilla...

        Automatkailussa paras mesta on autossa sillä se mahdollistaa automatkailun. Jos se on sinusta niin tylsää sinusta ei ole automatkailijaksi mieti jotain muuta harrastusta ja ana meidän tylsistyä rauhassa.


      • Syy seuraus
        A B kirjoitti:

        Automatkailussa paras mesta on autossa sillä se mahdollistaa automatkailun. Jos se on sinusta niin tylsää sinusta ei ole automatkailijaksi mieti jotain muuta harrastusta ja ana meidän tylsistyä rauhassa.

        Kiinnostaa se mitä automatkalla voi nähdä ja tehdä, ei se autossa istuminen.


      • Just så
        Syy seuraus kirjoitti:

        Kiinnostaa se mitä automatkalla voi nähdä ja tehdä, ei se autossa istuminen.

        Ja sitä yritin jo tuossa aiemmin sanoa, että esimerkiksi tältä palstalta ei löydy yhtään sellaista ihmistä, joka tietäisi itseäni paremmin mitä haluan nähdä ja kokea. On siis hyödytöntä arvostella esimerkiksi Baltiaa ja Puolaa, se on hänen valintansa, ei minun ja lukemattomien muiden, joita ei vähääkään kiinnosta mitä taas joku toinen jostain Saksan alpeilta hakee ja millä rajoilla hän kuvittelee ihmisten aikaa viettävän kun ne esimerkiksi Via Balticalla ovat pelkkiä läpiajopaikkoja. Kuvitelmat ovat jostain sukupolven takaa.


      • Ovlov 940
        Just så kirjoitti:

        Ja sitä yritin jo tuossa aiemmin sanoa, että esimerkiksi tältä palstalta ei löydy yhtään sellaista ihmistä, joka tietäisi itseäni paremmin mitä haluan nähdä ja kokea. On siis hyödytöntä arvostella esimerkiksi Baltiaa ja Puolaa, se on hänen valintansa, ei minun ja lukemattomien muiden, joita ei vähääkään kiinnosta mitä taas joku toinen jostain Saksan alpeilta hakee ja millä rajoilla hän kuvittelee ihmisten aikaa viettävän kun ne esimerkiksi Via Balticalla ovat pelkkiä läpiajopaikkoja. Kuvitelmat ovat jostain sukupolven takaa.

        Vuosittain ympäri Eurooppaa ja viimeiset 3 vuotta Suomesta Saksaan olen matkannut Finnlinesin potskilla. Tulee halvemmaksi kuin ajaa Ruotsin kautta, hyvä sapuska ja sauna on lisäpointteja. Via Baltica saattaa tulla halvemmaksi mutta minua se ei yksinkertaisesti kiinnosta. Rostockiin saapuva laiva on satamassa aamulla joten saman päivän aikana ehtii vaikka Schwartzwaldiin... Travemundeen laiva saapuu illalla, olen jäänyt Traveen uesamman kerran yöksi Hotel Grüner Jägeriin - ei kallis, sapuska on hyvää ja henkilökunta on ystävällistä. Travesta Luneburgin kautta Alte Salzstrassea alaspäin...


      • uralt
        Ovlov 940 kirjoitti:

        Vuosittain ympäri Eurooppaa ja viimeiset 3 vuotta Suomesta Saksaan olen matkannut Finnlinesin potskilla. Tulee halvemmaksi kuin ajaa Ruotsin kautta, hyvä sapuska ja sauna on lisäpointteja. Via Baltica saattaa tulla halvemmaksi mutta minua se ei yksinkertaisesti kiinnosta. Rostockiin saapuva laiva on satamassa aamulla joten saman päivän aikana ehtii vaikka Schwartzwaldiin... Travemundeen laiva saapuu illalla, olen jäänyt Traveen uesamman kerran yöksi Hotel Grüner Jägeriin - ei kallis, sapuska on hyvää ja henkilökunta on ystävällistä. Travesta Luneburgin kautta Alte Salzstrassea alaspäin...

        Olemme lähdössä Saksaan Turusta iltalaivalla. Laivalippu yömatkalle oli 88 euroa hytteineen ja autopaikkoineen. Tanskan lautat ovat yhteensä noin 110 euroa. Dieseliin menee välillä Tukhoma - Lübeck enintään 70 euroa. Matka on yhteensä noin 270 euroa ja kestää Turusta Lübeckiin noin 24 tuntia. Finnlinesillä menee se sama aika, mutta kerroppa minulle mistä ostat lippusi, kun saat sen alle 270 eurolla.


      • Minun valintani
        uralt kirjoitti:

        Olemme lähdössä Saksaan Turusta iltalaivalla. Laivalippu yömatkalle oli 88 euroa hytteineen ja autopaikkoineen. Tanskan lautat ovat yhteensä noin 110 euroa. Dieseliin menee välillä Tukhoma - Lübeck enintään 70 euroa. Matka on yhteensä noin 270 euroa ja kestää Turusta Lübeckiin noin 24 tuntia. Finnlinesillä menee se sama aika, mutta kerroppa minulle mistä ostat lippusi, kun saat sen alle 270 eurolla.

        Esim. 49€/hlö Lentäen Berliiniin, kesto 2 h ajo kentälle ja tuntia ennen...


      • uralt
        Minun valintani kirjoitti:

        Esim. 49€/hlö Lentäen Berliiniin, kesto 2 h ajo kentälle ja tuntia ennen...

        Lennot ovat edullisia, mutta matkat ovat erilaisia. Lyhyelle matkalle kannatta vielä lentää ja vuokrata auto, mutta ei pitkään kestävälle matkalle, joten auto on otettava mukaan. Keskustelu siitä, kumpi matkustustapa on parempi, on järjetön matkojen erilaisuudesta johtuen.
        Silti olisi hauska tietää, missä Finnlines myy halpoja lippuja!


      • A B
        Minun valintani kirjoitti:

        Esim. 49€/hlö Lentäen Berliiniin, kesto 2 h ajo kentälle ja tuntia ennen...

        Ja mitenkä tämä SINUN valintasi liittyy automatkailuun? En minäkään koe itseäni suureksi purjehtijaksi vaikka jokainen lomamatkamme alkaa ja päättyy jonkin laivan autokannella.


      • Minun valintani
        A B kirjoitti:

        Ja mitenkä tämä SINUN valintasi liittyy automatkailuun? En minäkään koe itseäni suureksi purjehtijaksi vaikka jokainen lomamatkamme alkaa ja päättyy jonkin laivan autokannella.

        Sitä, että on halvempi ja 4 pv enemmän käytettävissä automatkailuun alueella, jossa on jotain nähtävääkin.
        Jos haluaa nähdä savipeltoja, niin sitten voi käydä sunnuntaiajelulla landen puolella kotimaassa.

        Sitten eläkkeellä voi harkita tientukon vuokraamista ja kuukauden ajelua euroopan teillä.


      • A B
        Minun valintani kirjoitti:

        Sitä, että on halvempi ja 4 pv enemmän käytettävissä automatkailuun alueella, jossa on jotain nähtävääkin.
        Jos haluaa nähdä savipeltoja, niin sitten voi käydä sunnuntaiajelulla landen puolella kotimaassa.

        Sitten eläkkeellä voi harkita tientukon vuokraamista ja kuukauden ajelua euroopan teillä.

        Aiot sitten eläkkeelle päästyäsi aloittaa automatkailun, ennen sitä jatkat lentomatkailua.


      • Teholomaa
        A B kirjoitti:

        Aiot sitten eläkkeelle päästyäsi aloittaa automatkailun, ennen sitä jatkat lentomatkailua.

        Sitten saattaa olla aikaa yli 2 viikon reissuihin. Nyt pitää jättää turhat pörräilyt pois.


      • A B
        Teholomaa kirjoitti:

        Sitten saattaa olla aikaa yli 2 viikon reissuihin. Nyt pitää jättää turhat pörräilyt pois.

        Meille ne turhat pörräilyt ovat olennainen osa automatkailua. Jos se automatkailu on sinulle niin vastenmielistä niin miksi roikut täällä.


    • Reissussa jälleen

      Hauskaa lukea tämäkin ketju jossa ei itse asiassa keskustella juurikaan itse automatkailusta vaikka niin aluksi luulin.
      Jokainen matkatkoon maailmassa miten haluaa, minne haluaa ja milloin haluaa. Jokaisella on myös omat syynsä matkailuun ja toiveet ja odotukset.En ymmärrä miksi tuomita toisten valintoja matkojen tai minkään muunkaan suhteen. Ei se ole keltään muulta pois.
      Itse tykkään matkustaa autolla halki Euroopan, tykkään myös lentää halki mannerten sekä pyöräillä kaupungista kaupunkiin. Aina on uusia kokemuksia matkoilla tullut ja saanut odotuksille ja rahoille vastinetta.
      Autolla Eurooppaan- on reissutapa johon oon jäänyt "koukkuun". Se tapa sopii parhaiten tällä hetkellä meidän tarpeisiin. Ja vaikka osittain ajamme samoja reittejä niin aina löytyy uutta nähtävää ja koettavaa.
      Rahallisestikin pääsemme halvemmalla tällä tavoin reissaten. Toisinaan kun on vähemmän rahaa ja toisinaan sitten taas enemmän...
      Aurinkoista kesää!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe