mulla on olkapäissä, rintakehässä ja selässä paljon finnejä, mutta ei kuitenkaan melkein yhtään kasvoissa. en kehtaa pitää avonaisia tai hihattomia paitoja finnien takia. olen n.15 vuotias. tähän asti olen käyttänyt aknelle tarkoitettua kasvovettä, kun luin lehdestä että sen auttaisi, mutta eipä ole. mitä pitäisi tehdä, haluaisin kuitenkin eroon näistä ennen kesää?
finnit olkapäissä
6
6386
Vastaukset
- auttakaa1
eiks kukaan oikeesti osaa auttaa?
- Josdf.
Kokeile Basironin 5% suihkugeeliä (tms.). http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=9418&i=GALDERMA_BASIRON AC WASH
Eli selkä märäksi, voiteet selkään, 5min datailua ja sitten suihkuun pesemään loput. Jos ei auta niin ihotautilääkärille ja antibioottikuurille. - Med doc
Mikä sinusta on "paljon finnejä"?
Oletko varma että ne ovat finnejä ei esim. atooppista ihottumaa?
Voisko olla jotain ohimeneviä hikinäppylöitä?
Pyydäppä vanhempiasi tilaamaan aika kunnon ihotautilääkäriltä varmaan diagnoosiin ennen kuin lähdet itse lääkitsemään. - aknetyttönen
Minulla on aivan sama ongelma, vaikka olenkin vasta kaksitoista.
Syön Tertalysalia, käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja käytän aknegeeliä selässä, rintakehässä ja kasvoissani vaikean aknen hoitoon.
Jos sairastat vaikeaa aknea, kuten minä, en usko että ongelmasi katoaa kesään mennessä :( Tässä tapauksessa, jos koet aknen vakavaksi, käy vaikkapa pulssissa tai muussa terveyskeskuksessa ihotautilääkärillä! Hän määrää oikeat lääkkeet, jos niihin on tarvetta. Mutta jos sinulla on vain lievä akne, käytä aknen hoitoon käytettävää geeliä.
Itsetuntoni on aknen takia hyvin matala, vaikkei se kasvoissani pahasti näykään.
Selkäni on täynnä finnejä ja kaulan seutukin. Koulu-uinnit alkavat aivan pian ja stressaan niitä järjettömästi.
Toivottavasti tämä auttaa :)- auttakaa1
kiitos vastauksestasi ! onko tuo tertalysal auttanut?
omasta mielestä en sairasta vaikeaa aknea. sillä kasvoissani on vain pieniä yksittäisiä finnejä. tähän mennessä olen käyttänyt aknen hoitoon tarkoitettua kasvovettä ja on se nyt pikkuhiljaa jo näyttänyt tepsivän.
minullakin on parhaillaan koulu uinnit menossa. hävetti kyllä ku muilla oli niin kauniit finnittemöt olkapäät. - Hiljaa hyvä tulee
auttakaa1 kirjoitti:
kiitos vastauksestasi ! onko tuo tertalysal auttanut?
omasta mielestä en sairasta vaikeaa aknea. sillä kasvoissani on vain pieniä yksittäisiä finnejä. tähän mennessä olen käyttänyt aknen hoitoon tarkoitettua kasvovettä ja on se nyt pikkuhiljaa jo näyttänyt tepsivän.
minullakin on parhaillaan koulu uinnit menossa. hävetti kyllä ku muilla oli niin kauniit finnittemöt olkapäät.Mulla oli naama ko pakanamaan kartta ja selkä ja olkapäät näytti ko ois painbal-aseella ammuttu pitkää sarjaa...
Puoltoista vuotta sitte menin iholääkärille, joka diaknosoi vakavan aknen (captain obvious?). Se pisti mut syömään kanssa tota Tetralysalia, ja sitte aluks käyttään semmosta Eucerinin kasvovettä ja suihkugeeliä.
Noh, se iho vähä rauhottu, mutta aika vähäisiks jäi vaikutukset. Se tuplas Tetralysalin (ennen 1, nyt kaksi tabuu päiväs) ja anto uudet töhnät ja tanhat: Winelactin kasvovesi (vahvempaa ko se aikasempi) ja Differinin kuivatttava kasvovoide. Nyt oon tota kombinaatiota käyttäny 8kk ja olen helvetin tyytyväinen tulokseen!
Eli kyllä se Tetralysal on omalta osin auttanut, tosin niin kyllä on se Differinikin. Käväseppä ihotautilääkärilä ja anna sen neuvoa, se osaa.
Tsemppiä sulle aknesta pääsemiseen, ikävikseni joudun toteamaan, että ei ole mikään lyhyt juttu. Kyllä vaikutuksia alkaa nähä jo puolenkin vuoden päästä, mutta esim. mulla on nää hoidot ollu päällä vajaa 15v asti ja täytän kohta 16... Toki nuokin seikat ovat tapauskohtaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917405- 373937
- 453500
- 2332713
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402642- 402433
- 1292369
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292249Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202168- 451942