finnit olkapäissä

auttakaa1

mulla on olkapäissä, rintakehässä ja selässä paljon finnejä, mutta ei kuitenkaan melkein yhtään kasvoissa. en kehtaa pitää avonaisia tai hihattomia paitoja finnien takia. olen n.15 vuotias. tähän asti olen käyttänyt aknelle tarkoitettua kasvovettä, kun luin lehdestä että sen auttaisi, mutta eipä ole. mitä pitäisi tehdä, haluaisin kuitenkin eroon näistä ennen kesää?

6

6609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttakaa1

eiks kukaan oikeesti osaa auttaa?

• Josdf.
    • Med doc

Mikä sinusta on "paljon finnejä"?
      Oletko varma että ne ovat finnejä ei esim. atooppista ihottumaa?
      Voisko olla jotain ohimeneviä hikinäppylöitä?
      Pyydäppä vanhempiasi tilaamaan aika kunnon ihotautilääkäriltä varmaan diagnoosiin ennen kuin lähdet itse lääkitsemään.

• aknetyttönen

Minulla on aivan sama ongelma, vaikka olenkin vasta kaksitoista.
      Syön Tertalysalia, käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa ja käytän aknegeeliä selässä, rintakehässä ja kasvoissani vaikean aknen hoitoon.
      Jos sairastat vaikeaa aknea, kuten minä, en usko että ongelmasi katoaa kesään mennessä :( Tässä tapauksessa, jos koet aknen vakavaksi, käy vaikkapa pulssissa tai muussa terveyskeskuksessa ihotautilääkärillä! Hän määrää oikeat lääkkeet, jos niihin on tarvetta. Mutta jos sinulla on vain lievä akne, käytä aknen hoitoon käytettävää geeliä.
      Itsetuntoni on aknen takia hyvin matala, vaikkei se kasvoissani pahasti näykään.
      Selkäni on täynnä finnejä ja kaulan seutukin. Koulu-uinnit alkavat aivan pian ja stressaan niitä järjettömästi.
      Toivottavasti tämä auttaa :)

• auttakaa1

kiitos vastauksestasi ! onko tuo tertalysal auttanut?
        omasta mielestä en sairasta vaikeaa aknea. sillä kasvoissani on vain pieniä yksittäisiä finnejä. tähän mennessä olen käyttänyt aknen hoitoon tarkoitettua kasvovettä ja on se nyt pikkuhiljaa jo näyttänyt tepsivän.

minullakin on parhaillaan koulu uinnit menossa. hävetti kyllä ku muilla oli niin kauniit finnittemöt olkapäät.

• Hiljaa hyvä tulee
        auttakaa1 kirjoitti:

kiitos vastauksestasi ! onko tuo tertalysal auttanut?
        omasta mielestä en sairasta vaikeaa aknea. sillä kasvoissani on vain pieniä yksittäisiä finnejä. tähän mennessä olen käyttänyt aknen hoitoon tarkoitettua kasvovettä ja on se nyt pikkuhiljaa jo näyttänyt tepsivän.

minullakin on parhaillaan koulu uinnit menossa. hävetti kyllä ku muilla oli niin kauniit finnittemöt olkapäät.

Mulla oli naama ko pakanamaan kartta ja selkä ja olkapäät näytti ko ois painbal-aseella ammuttu pitkää sarjaa...

Puoltoista vuotta sitte menin iholääkärille, joka diaknosoi vakavan aknen (captain obvious?). Se pisti mut syömään kanssa tota Tetralysalia, ja sitte aluks käyttään semmosta Eucerinin kasvovettä ja suihkugeeliä.
        Noh, se iho vähä rauhottu, mutta aika vähäisiks jäi vaikutukset. Se tuplas Tetralysalin (ennen 1, nyt kaksi tabuu päiväs) ja anto uudet töhnät ja tanhat: Winelactin kasvovesi (vahvempaa ko se aikasempi) ja Differinin kuivatttava kasvovoide. Nyt oon tota kombinaatiota käyttäny 8kk ja olen helvetin tyytyväinen tulokseen!

Eli kyllä se Tetralysal on omalta osin auttanut, tosin niin kyllä on se Differinikin. Käväseppä ihotautilääkärilä ja anna sen neuvoa, se osaa.

Tsemppiä sulle aknesta pääsemiseen, ikävikseni joudun toteamaan, että ei ole mikään lyhyt juttu. Kyllä vaikutuksia alkaa nähä jo puolenkin vuoden päästä, mutta esim. mulla on nää hoidot ollu päällä vajaa 15v asti ja täytän kohta 16... Toki nuokin seikat ovat tapauskohtaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1612
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1261
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26