Åbo Akademiin kemiantekniikkaa

Opiskelemaan

Olen pyöritellyt mielessäni vaihtoehtoa, että menisin opiskelemaan Åbo Akademiin kemiantekniikkaa. Siinä kiinnostaisi ruotsin kieli ja kandin jälkeen pystyy valitsemaan pääaineeksi ja energia -ja ympäristöpuolen. Onko jollain kokemusta kyseisestä yliopista tai alasta? Pärjääkö opiskelussa lyhyen ruotsin E:llä, millä pääsen ilman kielikoetta sisään? Millaiset työllistymismahdollisuudet? Jatkotutkimukseen kuulemma pääsisi suhteellisen helposti. : )

6

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelemaan

Vielä haluaisin kysyä, että vaikuttaako se jononkin, että minulla on paikka valmiina TTY:llä? Eli voinko hakea normaalisti, vaikka minulla on jo yksi DI-tutkinto paikka tällä hetkellä vapaana vai pitääkö minun erota TTY:ltä vai mitä?

• ababa1

Useampaan paikkaan voi hakea ja tulla hyväksytyksi. Vain yhden opiskelupaikan voi ottaa vastaan per lukuvuosi.

• Opiskelemaan

Jos kuitenkin saan tuon paikan, niin pitääkö minun kesällä kuitenkin erota tuolta TTY:stä? Vai jääkö se paikka myös minulle ja lähteekö se paikka automaattisesti minulta? Mistään oppaista en saa selkoa..

• ababa1

Voi olla kirjoilla (tai poissaolevana) useammassa yliopistossa, mutta jos ei meinaa ottaa papereita ulos, niin turha siellä vanhassa on roikkua. Ei se paikka lähde, muutakuin vasta kun opiskeluaikakiintiöt täyttyvät eli ei ole suorittanut tutkintoa eteenpäin, vaikka on ilmoittautunut opiskelijaksi.

Jos taas meinaat ottaa paperit useammasta paikasta, niin kannattanee jutella opinto-ohjaajien kanssa järjestelyistä.

• Opiskelemaan

Kiitos selvennyksestä! Toisin sanoen voin pitää TTY:n paikan varoilla, jos ruotsi ei sujukkaa. : )

• åbo akademista

Itse opiskelen kemiantekniikka Åbo Akademissa ja olen tykännyt! Koulutus on mielestäni hyvä ja opiskeluymäristökin on mukava. Kirjoitin itse keskipitkän ruotsin ja sillä pärjää mainiosti, onhan suurin osa tehtävistä laskutehtäviä ja termit oppii suht nopeasti. En muista tarkkaan rajaa, että millä arvosanalla pääsee sisälle, mutta ei se nyt ainakaan enemmän ollut kuin E. Luulisin että oli peräti M tai C! Eli pitäisi päästä ilman kielikoetta helposti sisälle.

Työllistymismahdollisuuksista en oikein omalta osaltani osaa sanoa, mutta yleisesti ottean diplomi-insinöörien työllistymismahdollisuudet ovat laajat, sillä koulutus on melko laaja ja antaa avaimet moneet suuntaan. Ja ainakin omasta mielestäni tuo ruotsinkielen hallitsemin laajentaa työllisyysmahdollisuuksia entisestään! Eli suosittelen lämpimästi :) Ainahan voi vaihtaa jos siltä tuntuu, mutta kokemusta et tule katumaan, jos otat siitä kaiken positiivisen hyödyn irti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2065
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      288
      1876
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      327
      1696
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1555
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      91
      1231
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1227
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1103
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      65
      1052
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1028
    Aihe