mitä se on?

onko jokin vialla

Mitä onnellisuus on? Luulen, että mä en pysty tuntemaan sitä. Miksi? En tiedä.

Pystytkö kuvaamaan sitä, vai onko se kuin näkevä kuvaisi sokealle millaisia ovat värit - mahdotonta ymmärtää.

4

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipz

      Onnellisuus on hetkellistä

      Ei kukaan voi olla onnellinen joka päivä

      Onnellisuutta voi tuottaa moni asia, toisille se on materiiali, toisille tunne joka tuottaa yhtälailla mielihyvää

      Toiset on onnellisia pienistä asioista, toiset vaatii enemmän

      Tää oli mun mielipide onnellisuudesta, sitä kun on aina pohdittu mitä se oikeasti on :)

    • onnellinen 11

      Kyllä onnellinen voi olla joka päivä. Mielestäni onnellisuuden salaisuus on se, että tuntee kiitollisuutta elämässä olevista hyvistä asioista. Tyytyväisyys omaan itseen ja oman elämään ovat onnellisen ihmisen tuntomerkkejä.

      Oman elämän ja persoonan hyväksyminen ovat puolestaan tyytyväisyyden perusta. Jos osaa tarkkailla itseään rakastavalla katseella, on helpompi rakastaa ja ymmärtää myös muita. Onnellisuus vaatii asenteen muutosta. Mitä enemmän tunnistaa ajatuksia, jotka ovat vahingollisia, sitä paremmin oppii tuntemaan itseään. Häpeä, kateus, viha ja katkeruus ovat onnellisuuden esteet.

      • feliz1

        Kyllä onnellinen voi olla joka päivä

        Kirjoitit niin kuin olin suunitellut kirjoittavan minäkin onnen tekiät on löydettävissä itsestään. niin kuin kirjoitit. Lisään siihen vain tämän, että ihmisen on ihan hyvä olla välillä onnetonkin muuten emme tuntisi sitä onneakaan hyvin. Mutta kirjoitan niistä asioista jolloin olen tuntenut itseni onnelliseksi. Joskus kun kuuntelen hyvää iskelmä musiikkia. Harrastan tanssia hyvän partnerin kanssa. Muutkin onnellisimmat hetkeni liittyvät musiikkiin, olen hyvin musikaalinen niin totta kai, 10 kiitettävä peruskoulussa.
        Lisäisin tähän vielä ajatuksen, että onni ei tule sillä että sitä yritetään juosta kiinni ikään kuin. Liiallisella onnen tavoittelulla saataetaan tulla päin vastoin onnettomammaksi. Onni tulee jos tulee ilman että sitä yritetään juosten saavuttaa


    • Minut tekee

      onnelliseksi ihan arjen perusasiat. Se, että saa olla terve ja elää elämäänsä kuten haluaa tai vaikkapa mukavat ystävät ja työtoverit tai vaikkapa halaus työtoverilta, kun hän näkee sinun olevan väsynyt.
      Päivittäin muistan myös kiittää yläkertaa siitä, että olen saanut kasvatettua kaksi upeata lasta, joilla on arvot kohdillaan. Erityistä mielihyvää tuottaa se, kun tiedän lasteni perheittensä kanssa voivan hyvin ja olevan onnellisia. Ei siihen onnellisuuteen sen kummallisempia elementtejä tarvita, uskon sen hyvänolontunteen olevan myös osittain sisäänrakennettua. Elämään ja kanssaihmisiin asennoitumisella on omaan onnellisuudentunteeseen suuri merkitys, jos tahdot tuottaa muille iloa, saat sitä kaksinverroin takaisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe