mitä se on?

onko jokin vialla

Mitä onnellisuus on? Luulen, että mä en pysty tuntemaan sitä. Miksi? En tiedä.

Pystytkö kuvaamaan sitä, vai onko se kuin näkevä kuvaisi sokealle millaisia ovat värit - mahdotonta ymmärtää.

4

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipz

Onnellisuus on hetkellistä

Ei kukaan voi olla onnellinen joka päivä

Onnellisuutta voi tuottaa moni asia, toisille se on materiiali, toisille tunne joka tuottaa yhtälailla mielihyvää

Toiset on onnellisia pienistä asioista, toiset vaatii enemmän

Tää oli mun mielipide onnellisuudesta, sitä kun on aina pohdittu mitä se oikeasti on :)

• onnellinen 11

Kyllä onnellinen voi olla joka päivä. Mielestäni onnellisuuden salaisuus on se, että tuntee kiitollisuutta elämässä olevista hyvistä asioista. Tyytyväisyys omaan itseen ja oman elämään ovat onnellisen ihmisen tuntomerkkejä.

Oman elämän ja persoonan hyväksyminen ovat puolestaan tyytyväisyyden perusta. Jos osaa tarkkailla itseään rakastavalla katseella, on helpompi rakastaa ja ymmärtää myös muita. Onnellisuus vaatii asenteen muutosta. Mitä enemmän tunnistaa ajatuksia, jotka ovat vahingollisia, sitä paremmin oppii tuntemaan itseään. Häpeä, kateus, viha ja katkeruus ovat onnellisuuden esteet.

• feliz1

Kyllä onnellinen voi olla joka päivä

Kirjoitit niin kuin olin suunitellut kirjoittavan minäkin onnen tekiät on löydettävissä itsestään. niin kuin kirjoitit. Lisään siihen vain tämän, että ihmisen on ihan hyvä olla välillä onnetonkin muuten emme tuntisi sitä onneakaan hyvin. Mutta kirjoitan niistä asioista jolloin olen tuntenut itseni onnelliseksi. Joskus kun kuuntelen hyvää iskelmä musiikkia. Harrastan tanssia hyvän partnerin kanssa. Muutkin onnellisimmat hetkeni liittyvät musiikkiin, olen hyvin musikaalinen niin totta kai, 10 kiitettävä peruskoulussa.
        Lisäisin tähän vielä ajatuksen, että onni ei tule sillä että sitä yritetään juosta kiinni ikään kuin. Liiallisella onnen tavoittelulla saataetaan tulla päin vastoin onnettomammaksi. Onni tulee jos tulee ilman että sitä yritetään juosten saavuttaa

• Minut tekee

onnelliseksi ihan arjen perusasiat. Se, että saa olla terve ja elää elämäänsä kuten haluaa tai vaikkapa mukavat ystävät ja työtoverit tai vaikkapa halaus työtoverilta, kun hän näkee sinun olevan väsynyt.
      Päivittäin muistan myös kiittää yläkertaa siitä, että olen saanut kasvatettua kaksi upeata lasta, joilla on arvot kohdillaan. Erityistä mielihyvää tuottaa se, kun tiedän lasteni perheittensä kanssa voivan hyvin ja olevan onnellisia. Ei siihen onnellisuuteen sen kummallisempia elementtejä tarvita, uskon sen hyvänolontunteen olevan myös osittain sisäänrakennettua. Elämään ja kanssaihmisiin asennoitumisella on omaan onnellisuudentunteeseen suuri merkitys, jos tahdot tuottaa muille iloa, saat sitä kaksinverroin takaisin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      85
      8050
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      90
      6074
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      87
      5557
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      67
      5486
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      113
      4730
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      123
      2488
    7. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      33
      2196
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      5
      1339
    9. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      7
      1334
    10. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      44
      1180
    Aihe