Säännölliset vuorokausirytmi ja nukkuma-ajat auttavat minulla ahdistukseen. Iltaisin menen nukkumaan kello 21-22 aikaan ja aamulla herään 6-7 aikoihin. Joskus voin mennä hieman aikaisemminkin nukkumaan. Aikaisemmin kun valvoin iltaisin yleensä ainakin 23 tai 24 asti, oli ahdistusoireet pahemmat päivällä, mutta kun rupesin menemään aikaisemmin nukkumaan ja heräämään aikaisemmin on olo ollut tasapainoisempi ja olen ehtinyt tehdä aikaisemmin tekemäni asiat yhtä hyvin kuin ennen. Itse asiassa olen ehtinyt tehdä enemmän asioita sen jälkeen kun sain vuorokausirytmini kuntoon vaikka ei ahdistus vielä ole kokonaan loppunut. Olo on kuitenkin paljon parempi kuin aikoihin ja oman kokemuksen perusteella väitän että riittävä uni ja säännöllinen vuorokausirytmi on tarpeellista. Miten tämä pidemmän päälle jatkuu, sitä en vielä tiedä, mutta ahdistus on huomattavasti vähentynyt. Fyysinen jännitys ja oireet eivät vielä ole kaikki lievittyneet, mutta olen toiveikas myös sen suhteen.
Säännöllinen vuorokausirytmi
5
309
Vastaukset
- 9+8
Silloin on vaikeampi tilanne jos ei ahdistuksen takia saa nukuttua. Ei jää paljon vaihtoehtoja kuin ottaa jotain unilääkkeitä. Jollain se murehtimisen kierre on kuitenkin saatava katkaistua kun hyvä uni on kuitenkin todella tärkeä asia. Se on vain sellainen noidankehä että ahdistus aiheuttaa unettomuutta ja unettomuus taas lisää ahdistusta.
- w d
Menen näihin aikoihin nukkumaan, herään joskus 10 -11 välillä. Päivästä toiseen. Nukun levozinin avulla. Tuo lääke vie pois myös minulta ilta-ahdistusta.
Vuorokausirytmistä tulee muistaa, että on aamuihmisiä sekä iltaihmisiä.
Kaikille ei toimi tuo aamukuudelta herääminen. Ei ainakaan minulle.
Sairaspäivärahalla ei ole pakollisia ylösnousuaikoja ja kun työkyvyttömyyseläkkeeni alkaa kesäkuussa, sama pätee siihenkin. - 9+8
Kaikkein inhottavinta aikaiset heräämiset on varmaan silloin kun niitä on harvakseltaan. Olen itsekin iltaihminen ja aikaisin herääminen on aina ollut mulle todella vaikeaa.
Usein se meneekin siihen että tulee sitten valvottua koko yö kun ajattelee sitä aikaisin heräämistä ja koko seuraava päivä menee ihan tokkurassa. En oikein nykyään osaa enää nukkua päiväuniakaan. - Titityy666
Aika jännä et Lyrican aloittamisen jälkeen olen ruvennut heräämään ajoissa aamulla itsekseen ilman kelloa ja unikin tulee illalla nätisti. Eikä päikkäreitäkään tarvitse ottaa, ennen viikonloppuisin yöunet olivat noin 16h, nyt se 7-8h riittää loistavasti ja ilman kelloa ylös. Tunne on mahtava :)
- fegrhtjfykgulihjöokp
Menen nukkum aan klo 22:00- 01:00 välillä, heräilen klo 10-11. Se on säännöllinen rytmi .
Nukkumaanmeno on kiinni siitä koska Levari alkaa väsyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847