Hei,
Voisiko joku kertoa miten käräjäoikeuden "voittaja" saa rahansa? Pohjatietona, vastaajalta on jäädytetty omaisuutta/rahaa. Meneekö ne ensin asianajajalle vai kantajalle? Kyseessä oli riita-asia. Olen lukenut noi ulosotot ym sellaiset mutta missään ei kerrota, että kenelle tulee ne varat ensin.
Tuomion täytäntöönpano?
2
79
Vastaukset
- itse haettava
Rahat kuuluvat voittaneelle osapuolelle, jonka pitäisi ensksii huolehtia siitä, että hävinneelle osapuolelle toimitetaan maksuosoitetiedot ja mieluusti laskukin, johon on valmiiksi laskettu myös mahdollisesi tuomitut korot. Asianajan kanssa voi tietysti sopia, että hän hoitaa perinnän ja tilittää rahat sitten kantajalle.(Ilmaiseksi asianajaja ei sitä tee.)
Voi sitten käydä niin, että hävinnyt ei suosiolla maksa. Silloin voittajan on tehtävä ulosottohakemus ulosottoviranomaiselle. Se on sen verran yksinkertainen homma, ettei sitä kannata teettää maksullisella asianajajalla. Ohjeita saa uo-virastosta.- tästäkö kyse?
Vai olikohan ap:n kysymyksen taustalla se, että hävinnyt on tuomittu korvaamaan myös oikeudenkäyntikulut, jotka kiinnostavat asianajajaakin? Pääperiaate on nyt kuitenkin se, että kantaja on itse vastuussa asianajajansa laskun maksamisesta. Asianajajan kanssa voi toki sopia, että hän perii ensin saatavia hävinneeltä ja, jos se onnistuu, ottaa laskunsa määrän päältä pois. Mutta jos ei onnistu, maksumieheksi asianajajalle jää kantaja (tai oikeusturvavakuutus, jos sellainen kantajalla on).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027