Onkohan Seat Leon minkälainen "laatuauto " vai hajoaako se helposti ?
Entä varaosat , onko kallista korjautaa ?
Mitenkä arvo säilyy muihin merkkeihin verrattuna ?
Hyvän näköinen "Epsanjan Golffi" ja ihan hyvä ajettavuus ja myös hiljainen.
Nuo ylläolevat kysymykset kyllä mietityttää kannatteko tätä peliä laittaa .
Hmmm.
Hyvä laatu ?
19
1293
Vastaukset
- mitäs haluat
No katselepa vaikka katsastustilastoja tms. Seat pärjännyt aina paremmin kuin volkkarit ja skodat. Huonommin kuin yleisimmät japanilaiset ja korealaiset. Vaihtohyvitys samaa luokkaa kuin muillakin VW-konsernin autoilla.
Riippuu tietysti myös siitä, mihin meinaat 'pelin laittaa'.
Värkki on olennaisilta osiltaan prikulleen sama kuin A3 ja Golffi. Myös Octavia (siis tuleva uusi) on sama, mutta koria venytetty ja ja pullistettu, muotoiltu enemmän konservatiiviseksi perheellisten ja keski-ikäisten makutottumuksiin.
Status huonompi kuin A3 ja Golffilla. Jonkin verran parempi imago kuin Skodalla, mutta ei Leonillakaan naapuria saa kateelliseksi.
Jos siis imago/statusasiat ovat tärkeitä, niin sitten A3 tai Golf, jos VAG-autoissa haluat pysyä. Jos näillä henkimaailman statusasioilla ei ole yhtään mitään merkitystä, olet ehkä perheellinen ja ajatusmaailmaltasi ehkä vaatimaton, haluat enemmän tilaa ja huomaamattoman auton, niin Octavia sopii hyvin.- Näin on
Kunhan auto toimii ei tarvi ajella nokka pystyssä ja naapurista pas... ;)
- pizza.
kyllä se vaan niin on että seatti on paras vag konsernin autoista , vaikka myynti ei suomessa nyt niin kummoista olekkaan
- Toledode
Huonoin tuo oli auto-bildin laatututkimusessa vag konsernin autoista. Skoda oli paras. Skoda oli ihan lähellä kärkeä koko tutkimuksessa.
- yhtä juhlaa
Tarkoitatko sitä tutkimusta, jossa kolme kysymystä seitsemästä oli saksalaisten autonomistajien arvioita omasta autostaan, oman merkin maahantuojan palvelun laadusta ja oman merkin huoltopalvelujen toimivuudesta? Ja nämä tietysti koskevat vain Saksaa. Vakuuttava tutkimus auton laadusta Saksassa.
Totta, ensimmäisen kerran koko 2000-luvulla Skoda oli muutamilla prosentin desimaaleilla Seattia edellä. Tätä kannattaa hehkuttaa. Muina vuosina tilanne on ollutkin päinvastainen. - Samppankaljaa
yhtä juhlaa kirjoitti:
Tarkoitatko sitä tutkimusta, jossa kolme kysymystä seitsemästä oli saksalaisten autonomistajien arvioita omasta autostaan, oman merkin maahantuojan palvelun laadusta ja oman merkin huoltopalvelujen toimivuudesta? Ja nämä tietysti koskevat vain Saksaa. Vakuuttava tutkimus auton laadusta Saksassa.
Totta, ensimmäisen kerran koko 2000-luvulla Skoda oli muutamilla prosentin desimaaleilla Seattia edellä. Tätä kannattaa hehkuttaa. Muina vuosina tilanne on ollutkin päinvastainen.Niin, eikö ole mielenkiintoista, että saksalainen antaa äänet Skodalle? Miksei sakemanni äänestänytkään Volkkaria? Tai Seattia?
PS. Seatin myynti Saksassakin on aivan olematonta. - yhtä juhlaa
Samppankaljaa kirjoitti:
Niin, eikö ole mielenkiintoista, että saksalainen antaa äänet Skodalle? Miksei sakemanni äänestänytkään Volkkaria? Tai Seattia?
PS. Seatin myynti Saksassakin on aivan olematonta.Niin vastauksesihan tulikin jo omassa kirjoituksessasi. Seatin omistajia ei Saksassa ole paljoa, joten kun kyseltiin noissa kolmessa kysymyksessä nimenomaan sen auton palveluja, joka itsellä on, niin Seat ei tietenkään saanut niin paljon ääniä kuin tavallisemmat merkit. Skodan markkinaosuus on suurempi kuin Seatin, vaikkei Skodakaan ole erityisen suuri merkki Saksassa.
Nythän oli silti ensimmäinen kerta, kun Saksassa Skoda ohitti Seatin koko 2000-luvulla.
Sinänsä ihan mielenkiintoista on ollut se, ettei volkkari ole koskaan pärjännyt tässä omistajapainotteisessa kyselyssä. Volkari on kuitenkin Saksassa hyvin yleinen.
Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että japanilaiset ja korealaiset ovat Saksassa saaneet kyselytutkimuksessa aina hyvät arviot, vaikka niiden markkinaosuus ei ole kovin suuri. Nämä olivat selvästi Skodan edellä.
Toisaalta nuo Saksassa tehdyt kysely- ja muut tutkimukset kuvaavat tietysti Saksan oloja ja tilannet muutoinkin Saksassa.
En epäile, etteikö Suomessakin Skoda pärjäisi vastaavanlaisissa kyselytutkimuksissa oikein hyvin. Onhan Skodan suosio Suomessa selvästi korkeampi kuin Saksassa. Tsekissä ja muualla itäeuroopassa vieläkin paremmin, koska Skodan suosio siellä on huikeasti kovempi Suomeenkin verrattuna - Tietoa mutun sijasta
Samppankaljaa kirjoitti:
Niin, eikö ole mielenkiintoista, että saksalainen antaa äänet Skodalle? Miksei sakemanni äänestänytkään Volkkaria? Tai Seattia?
PS. Seatin myynti Saksassakin on aivan olematonta.Seatin myynti Saksassa ei nyt ihan olematonta ole. Ja on vielä huomattavassa kasvussakin. Seatin kasvu (15,4%) oli Skodaan (3,2%)nähden noin viisinkertainen vuonna 2012 ja Audin (6,3%) noin kaksinkertainen.
Skodan markkinaosuus n 4% ja Seatin n 2,2%. Suomessa Seatin markkinaosuus vajaa 2%.
Tuulilasin katsauksessa:
"Saksan markkinoilla hallitsevia merkkejä ovat Volkswagen, BMW ja Mercedes. Muiden ei ole helppoa kasvattaa myyntiään, varsinkin jos markkinat ovat laskusuunnassa.
Vuonna 2012 hieman laskevista markkinoista huolimatta muutamien merkkien myynti lisääntyi tuntuvasti edellisvuodesta. Suurimpaan kasvuun ylsivät Kia ( 30,3 %) ja Hyundai ( 16,1 %). Myös kaksi VW-konsernin merkkiä menestyi - Seat ( 15,4 %) ja Audi ( 6,3 %). Näistä vain viimeksi mainitulla oli huomattava markkinaosuus (8,6 %), kun taas muuiden osuudet ovat pieniä - Kia 1,8 %, Hyundai 3,3 % ja Seat 2,2 %.
Myös Volkswagenin omistama Porsche kasvatti myyntiään ( 9,8 %) ja Skoda ( 3,2 %). Pienistä merkeistä tuntuvaan kasvuun ylsivät Land Rover ( 66.5 %) ja Subaru ( 52,3 %).
Eräiden merkkien myynti supistui tuntuvasti. Opelin myynti putosi 16,1%, Peugeotin 13,7 % Nissan/ Infinitin 11,0 % Fordin 10,7 % ja FIalin hieman yli 9 %."
- ehkä joskus
Kyllä n.ämä latinojen kokoamat tiedetään, ongelmia riittää.
Eikä oikein myyntikään käy vaikka on uutta tekniikkaa, mutta toteutus ontuu.- pabloo
Mitä ne latinot ei sit osaa ? pitävätkö liian usien siestaa vai onko muuten vaan peukalo keskellä käm.... ?
/en tierä - nyt jo
Kuitenkin hyvin kelpaa Audille ja Volkkarille latinotyö. Niitä kootaan tai on koottu Seatin tehtailla. Ja vika- ja katsastustilastoissa jatkuvasti päihittää mennen tullen volkkarit ja skodat vähempivikaisena. Myynti ei Suomessa kovin korkea, samaa luokkaa kuin mazdat, rellut, pösöt ja markkinaosuus vajaa 2%.
- tttx
Saksan tehtailla Turkkilaiset kokoavat autoja.Ei taida sakemannit paljoa itse autotehtailla viihtyä vaikka 35 euron tuntiliksa onkin
- Viliho2011
Laadukas tai ei mutta hemmetin ruma se on. Sisätilat kuin suoraan 80-luvulta.
- Seatti
Tyylikäs auto.
Mulla ollut 2 Seattia, joista toinen Leon ja ikää sille tuli juuri 2 vuotta ja kilometrejä 60 tkm. Yritin aidosti miettiä, onko ollut jotain vikaa, enkä keksinyt.
Taustapeilin/tihkutunnistimen kotelo jouduttiin laittamaan joskus, koska oli kasattu miten sattuu. Suurin murhe on ollut renkaat, joita ei meinannut saada tasapainoon.- RolfRoteva
Laita kitkat, firestonet. Toimii.
- Aikakamala
No ei ole kyllä kivoja sen jälkeen kun uutuuden hohto häviää ja se häviää muutamassa päivässä. Ns premium autoissa uutuudenviehätys säilyy pidempään jostain syystä. Vaihdoin itse juuri 70 tonnin premium 55 tonnin ei premiumiin ja tosiaan hohto häipyy kun ei ole sitä statussta siinä. Seat on sisältä todella hirveä kun joku mitsupisi tai suparu..
- KirjoititkoTosissasi
Totta, nuo 30-50 tonnia kalliimmat autot ovat statukseltaan parempia. Ei taida ihan olla uutinen kenellekään. Vai onko sulle?
- RolfRoteva
Ostin syyskuussa Leon FR 1,4 vm. -16, ajettu 52tkm. 13 :sta automerkki kilometrieni varrelta. 4000 km nyt ajettu tuulessa ja tuiskussa, pakkasta parhaimmillaan -22. Olen ollut tyytyväinen valintaani; hyvä ajaa ja kaksoiskytkinautomaatti toimii moitteetta. Kitkarenkaat alla lisää mukavuutta hiljaisuudellaan. Toistaiseksi onnistunut valinta. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851