kuulolaitteet ja välikorvantulehdus

phonak74

Olen saanut kuulolaitteet viime vuoden marraskuulla ja ne muutettiin keskivahvoista vahvoiksi.
Olen vuosien varrella tottunut hiljaisiksi muuttuviin ääniin (koskaan ei ole ollut melualtistusta ja humppasuosikit on soinut maltillisella tasolla) ja käytänkin pääosin kuulolaitteita asioidessani kaupassa kerran viikossa. Kotona pidän televisiota kuuluvammalla (vanhat kotimaiset elokuvat).

Olin laitoskuntoutusjaksolla ja siellä tuli pidettyä kuulolaitteita aamusta iltaan sen 2 vkoa ja kyllä ne auttoivat hyvin kuulemaan ja hoitajat huomioi hienosti. Tausta- / hälyäänet ei häirinneet lainkaan. Mutta siellä lääkäri havaitsi, että minulla on välikorvantulehdus ja määräsi penisiliinikuurin. Kyllä korvaa viilteli ja heikommin kuului korvalla jossa oli se tulehdus. En aloittanut kuuria heti ja sitten kuulolaitetta ei voinutkaan pitää infektoituneessa korvassa kivun takia.

Koskaan ei ole aiemmin korvatulehdusta ollut ja nyt se tuli keski-ikäisenä.

TULEEKO KUULOLAITTEITA KÄYTTÄVÄLLE HELPOSTI KORVATULEHDUKSIA? Kun ulkoilen, on muutamankin asteen pakkasella paksu villapipo ja huppu päässä ja muutenkin vaatetta paljon jotten vilustu, nielu - ja kitarisat poistettu jo -78 eli 4 vuotiaana... Ei koskaan angiinaa. Voiko kuulolaitteet ärsyttää välikorvaa ja saattaa sen verestäväksi? Phonak superpower on kuulolaitteeni. Implanttia ei ole laitettu.

1

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu4

Jahha, tuli sinullekkin tulehdus. minulla on sama ongelma. käytän molemmissa korvissa kuulolaitetta. käytän phonak Vesataa. Lääkkeeksi otiporin fortea korvatippoina eikä sen koommin tulehtunut. (viimeks 3-4vuotta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7213
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4856
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4549
    4. 68
      4256
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4148
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3168
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2888
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2448
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2357
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      209