Ehtoollinen on muistoateria

Lasten taivas

Asettaessaan ehtoollisen, Jeesus sanoi "Niin usein kun sitä teette (eli nautitte ehtoollista) tehkää se Minun MUISTOKSENI!

Jeesus ei sanonut "tehkää se syntienne anteeksisaamiseksi" vaan ehtoollisessa muistellaan Jeesuksen ristinuhria.

Jos ehtoollisessa olisi syntien anteeksiantamus, olisi se sama asia kuin essuilla saarnaajien kaulasta anteeksianominen.

Molempia pitäisi tehdä ilman hetkenkään taukoa 24/7 jos haluaisi pelastua.

Mutta koska syntien anteeksisaaminen on vain ja ainoastaan Jeesuksen ristintyössä, Jeesuksen veressä, on tuo veri sovittanut menneet, olevat ja tulevat syntimme. Vain Jeesuksen veressä on 24/7 voimassa oleva sovitus, kuolemaan asti.

Äärimmäisen tiukassa on pimeällä keskiajalla kehitetyt uudet opit myös luterilaisilla vielä. Lutherista on tehty juman yläpuolella oleva auktoriteetti, vaikka Lutherin oppi ei kestä raamatun valossa.

Tätä tarkoittaa sokeat sokeain taluttajat: Nämä palstan "ymmärtäväiset" näkevät omavarhuskaiden teko-opin vääräksi, mutta eivät näe omaa teko-oppiaan vääräksi!

Vain nöyrät saavat nämä asiat ymmärtää. Eivät jo valmiiksi itsessään viisaat.

Ja mikä tyypillistä: Samoin kuin Jeesuksen aikaisilla fariseuksilla oli mahdotonta luopua perinnäissäännöistä, samoin eivät tämän palstan "viisaat" luovu omista perinnäissäänöistään, vaan pitävät niitä Jumalan sanaa parempina.

45

1187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gb.

      Tehkää se Jeesuksen muistoksi. Mikä mielestäsi on Jeesuksen muisto? Eikö se olekin syntien sovittaminen. Jeesuksen veressä on sovitus, kuten sanoit. Mitä sinä ehtoollisella nautit? Minä saan siinä Jeesuksen Pyhän Veren ja Ruumiin. Uudestisyntynyt saa uskoa 24/7 kuten sanoit, mutta mikä voisi olla parempi keidas uskovalle, kuin Herran Pyhä ehtoollinen? Siinä on Jeesus Kristus itse läsnä ja sen voi kongreettisesti kokea. Siinä hetkessä saa varmasti syntinen syntinsä anteeksi ja heikko vahvistusta. Se on Jeesuksen asettama, ei Lutherin. Siinä on omavanhurskaus kaukana kun ihminen kulee Jeesuksen äänen, voi miten Hän onkaan meitä rakastanut ja rakastaa.

      • Lasten taivas

        12 Niin hän näyttää teille suuren, aterioiville varustetun huoneen yläkerrassa; sinne valmistakaa."
        13 Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan.
        14 Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa.
        15 Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;
        16 sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa".
        17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

        Ei Jeesus sano, että ehtoollisessa annetaan synnit anteeksi, vaan että se nautitaan Jeesuksen ristintyön muistoksi. (Syntien asteeksi saamisen muistamiseksi)

        Niin usein kuin sitä teettekin TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI.

        Tämä on minun ruumiini, JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETAAN.

        Tämä on minun vereni, JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE VUODATETAAN.

        Ristinkuoleman jälkeen ehtoollissanat ovat mennessä muodossa: ANNETTU ja VUODATETTU, viitaten TÄYTETTYYN ristinuhriin.

        Vain usko Kristuksen sovitustyöhön ristillä pelastaa.

        Sitä pelastukseen ei saa mitään lisätä eikä siitä saa mitään ottaa pois.

        Joka nauttii ehtoollista siksi, että saisi ehtoollisen nauttimisen vuoksi uskoa synnit anteeksi, on väärä oppi.

        Synnit ovat jo anteeksiannetut! Ehtoollista nautitaan sen muistoksi! Ei siksi, että yhtä-äkkiä synnit eivät olekaan enää annettu anteeksi, joten pitää kiirehtiä ehtoolliselle saamaan synnit anteeksi. Se on ristintyön halveksimista ja epäuskoa täydelliseen anteeksiantamukseen ristintyöhön.

        Samoin sellainen, joka uskoo saavansa synnit anteeksi käymällä aika-ajoin pöntöstä niitä anteeksianomassa, uskoo omaan tekoonsa, eikä Jeesuksen jo täytettyyn työhön.


      • Anonyymi
        Lasten taivas kirjoitti:

        12 Niin hän näyttää teille suuren, aterioiville varustetun huoneen yläkerrassa; sinne valmistakaa."
        13 Ja he menivät ja havaitsivat niin olevan, kuin Jeesus oli heille sanonut, ja valmistivat pääsiäislampaan.
        14 Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa.
        15 Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin;
        16 sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa".
        17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
        18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
        19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

        Ei Jeesus sano, että ehtoollisessa annetaan synnit anteeksi, vaan että se nautitaan Jeesuksen ristintyön muistoksi. (Syntien asteeksi saamisen muistamiseksi)

        Niin usein kuin sitä teettekin TEHKÄÄ SE MINUN MUISTOKSENI.

        Tämä on minun ruumiini, JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE ANNETAAN.

        Tämä on minun vereni, JOKA TEIDÄN EDESTÄNNE VUODATETAAN.

        Ristinkuoleman jälkeen ehtoollissanat ovat mennessä muodossa: ANNETTU ja VUODATETTU, viitaten TÄYTETTYYN ristinuhriin.

        Vain usko Kristuksen sovitustyöhön ristillä pelastaa.

        Sitä pelastukseen ei saa mitään lisätä eikä siitä saa mitään ottaa pois.

        Joka nauttii ehtoollista siksi, että saisi ehtoollisen nauttimisen vuoksi uskoa synnit anteeksi, on väärä oppi.

        Synnit ovat jo anteeksiannetut! Ehtoollista nautitaan sen muistoksi! Ei siksi, että yhtä-äkkiä synnit eivät olekaan enää annettu anteeksi, joten pitää kiirehtiä ehtoolliselle saamaan synnit anteeksi. Se on ristintyön halveksimista ja epäuskoa täydelliseen anteeksiantamukseen ristintyöhön.

        Samoin sellainen, joka uskoo saavansa synnit anteeksi käymällä aika-ajoin pöntöstä niitä anteeksianomassa, uskoo omaan tekoonsa, eikä Jeesuksen jo täytettyyn työhön.

        Vammaisille tiedoksi nämä perusasiat on tiedossa koko maapallon kristikunnassa ristillä ja rippikoulussa kerrataan perusteet eikö niin. Jos teillä on jatkuva epäusko ja hätä te ette ole kristittyjä.


    • maan m..

      Mitenkäs sinulle on annettu synnit anteeksi?

      Saahan sitä saarnaajan kaulassakin syntinsä anteeksi, jos uskoo Sanan. Missä ikinä on sana, siellä on myös syntien anteeksi antamus, jokaiselle joka uskoo.

      • Lasten taivas

        Raamatun mukaisesti: Uskomalla evankeliumin, eli ilosanoman siitä, että Jeesus maksoi ristillä minun syntini. Sovitti koko elämäni Jumalan kanssa. Samoin kaikkien niiden, jotka ottavat sen omalle kohdalleen uskolla vastaan, kuultuaan evankeliumin.


      • Anonyymi

        KAIKILLE JOTKA USKOO POIKAAN SABA KAIKKI KAIKILLE ILMAN PÄRSTÄKERTOINTA SUKUPUOLTA TAI IKÄÄ.


    • gb.
      • Lasten taivas

        Armopöytä on sama kuin armonalttari ja se on Jeesus Kristus!


      • gb.
        Lasten taivas kirjoitti:

        Armopöytä on sama kuin armonalttari ja se on Jeesus Kristus!

        Niinpä, hyvä kun olet sen sisäistänyt ja uskonut. Kuten aiemmin kirjoitin;
        Uudestisyntynyt saa uskoa 24/7 kuten sanoit, mutta mikä voisi olla parempi keidas uskovalle, kuin Herran Pyhä ehtoollinen? Siinä on Jeesus Kristus itse läsnä ja sen voi konkreettisesti kokea. Tätä Jeesuksen tuntemista ja kuulemista minä haluan rukoilla meille kaikille. Sinulle ja minulle. Jeesuksen nimessä. Amen.


      • Saara,;)
        gb. kirjoitti:

        Niinpä, hyvä kun olet sen sisäistänyt ja uskonut. Kuten aiemmin kirjoitin;
        Uudestisyntynyt saa uskoa 24/7 kuten sanoit, mutta mikä voisi olla parempi keidas uskovalle, kuin Herran Pyhä ehtoollinen? Siinä on Jeesus Kristus itse läsnä ja sen voi konkreettisesti kokea. Tätä Jeesuksen tuntemista ja kuulemista minä haluan rukoilla meille kaikille. Sinulle ja minulle. Jeesuksen nimessä. Amen.

        Aamen! Sanoit aivan oikein!


      • muuttis^^
        Lasten taivas kirjoitti:

        Armopöytä on sama kuin armonalttari ja se on Jeesus Kristus!

        Nimenomaan, lasten taivas!

        Siksi juuri HPE:kin on Jeesus Kristus - konkreettisena läsnä. Käsin kosketeltavana ja suussa maistettavana. Armorikas Jumala on näin tahtonut että uskossa vahvistuisimme. Paitsi että se on muistoateria, se on myös anteeksiantamuksen ateria, kuten sana sanoo.


      • teu.
        muuttis^^ kirjoitti:

        Nimenomaan, lasten taivas!

        Siksi juuri HPE:kin on Jeesus Kristus - konkreettisena läsnä. Käsin kosketeltavana ja suussa maistettavana. Armorikas Jumala on näin tahtonut että uskossa vahvistuisimme. Paitsi että se on muistoateria, se on myös anteeksiantamuksen ateria, kuten sana sanoo.

        "teuta"
        1642 painos Matt. 26:26. 27.


      • Anonyymi
        muuttis^^ kirjoitti:

        Nimenomaan, lasten taivas!

        Siksi juuri HPE:kin on Jeesus Kristus - konkreettisena läsnä. Käsin kosketeltavana ja suussa maistettavana. Armorikas Jumala on näin tahtonut että uskossa vahvistuisimme. Paitsi että se on muistoateria, se on myös anteeksiantamuksen ateria, kuten sana sanoo.

        KOITTAKAA AIKUISTUA JO APOSTOLIT KASVOI PAPEIKSI 2000 VUOTTA SITTEN JA KAIKKI MYÖS LUTERILAISET KAIKKI SURKEINKIN ON JO SOVITETTU


    • teu.

      Asettaessaan ehtoollisen otan tähän 1642 Painoksen kohan, Sanotaan KOSKA HE SÖIT , OTTI JEESUS LEIVÄN KIITTI JA MURSI JA ANTOI OPETUSLAPLLEEN /
      JA SANOI , OTTAKAA A SYÖKÖÄÄ , TÄMÄ ON MINUN RUUMIIN .
      jA HÄN OTTI KALKIN /KIITTI JA JA ANTOI HEILLE JA SANOI JUOKAAT TÄSTÄ KAIKKI : TÄMÄ ON SEN UUDEN TESTAMENTIN , JOKA VUODATETAAN MONEN
      SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI . Min'ä sanon teille , en minä enää silleeen juo
      tästä viinipuun hedelmästä,

      Kyllä Jeesus sen nimenomaan sanoi , syntien anteeksi antamiseksi ,ja
      ihminen on thnyt tyon muisto jutun kannattaa USKOA.

      Juuri niin se on se ontullut kirkossa kävilällekin joka sunnuntaiseksi .

      Ei sitä tarvitehdä omavanhurskaudesta , vaan se tehdään tarpeesta jolloin
      jokainen on tekemässä tarpeesta . Sitten kun sen ymmärtää USKOSTA teh-
      täväksi , sen on vasta ymmärtänyt .

      Jos sinä et usko Raamattuun , voit unhoittaa että olit kristitty , kyllä
      minun mielestä Lutherin oppi kestää Raamatun ,,mutteette te tule pääsemän Ettei i väärrennökset
      jotka on muitten tekemät ,ne ei kestä Raamatun valoa ..

      ei sokeat vertaus tarkoita tätä , ja sanot että nöyrät saa ymmärtää Jumalan asiaa
      ei sellainen joka kinaa mistä vaan se on sokeaa talutusta.

      Samoin kuin Jeeasuksen aikaisilla Fareiseuksilla oli mahdotonta luopua
      perinnäissäännoista , sekään ei tasaan pidä paikkansa , Jeesus Han sanoi
      Etteivät he tuleperimään Jumalan valtakuntaa juuri sen tähden , koska he
      olivat omavanhurskaita , siis ei hän tullut hurskaita päästämään vaan sytisiä .

      palstan "viisaat "kuten sinä ei muuta ymmärräkkään kuin panettelun .
      Olisi väärin jos sinun sanasi olisi laki , ymmärtäisitko, ja jos niin
      kuinka hyvin ?

      • Saara,;)

        Niin Jeesuksen veri vuodatetaan syntien anteeksi antamiseksi!
        Ja Jeesuksen ruumis annetaan meidän edestämme!

        Nyt sanotaan jo menneessä muodossa: vuodatettu ja annettu!

        Jos ehtoollinen pelastaisi (tai kaste) Ei Jeesusta olisi tarvinnut ristiinnaulita!

        Pelastus on ristillä täytetty! Se omistetaan uskon kautta.


      • Saara,;)
        Saara,;) kirjoitti:

        Niin Jeesuksen veri vuodatetaan syntien anteeksi antamiseksi!
        Ja Jeesuksen ruumis annetaan meidän edestämme!

        Nyt sanotaan jo menneessä muodossa: vuodatettu ja annettu!

        Jos ehtoollinen pelastaisi (tai kaste) Ei Jeesusta olisi tarvinnut ristiinnaulita!

        Pelastus on ristillä täytetty! Se omistetaan uskon kautta.

        jatkan: tai jos ristintyön täydellisen lunastamisen saisi uskolla omistaa vain ehtoollisella tai sen saisi kasteessa vauvana, ei se olisikaan omistettavissa uskomalla evankeliumin!

        Eikä siten voisi olla alati voimassa: ristillä Jeesus sovitti koko elämämme!


      • teu.
        Saara,;) kirjoitti:

        jatkan: tai jos ristintyön täydellisen lunastamisen saisi uskolla omistaa vain ehtoollisella tai sen saisi kasteessa vauvana, ei se olisikaan omistettavissa uskomalla evankeliumin!

        Eikä siten voisi olla alati voimassa: ristillä Jeesus sovitti koko elämämme!

        ""Saara""

        Sinähän uskot Jumalaan
        Jumala on luvannut olla lapsenkassa USKONA lapselle ,
        Ethän nyt epäile Että Jumala ei olekaan Kaikkivaltias ja
        että saisi kaikki aikaan mitä lupaa .
        Kylä Hän omistaa Uskolla Evankeliumin .
        Muista että Jumala on Vauvan kanssa kasteella.


      • kaikkeasoopaa
        teu. kirjoitti:

        ""Saara""

        Sinähän uskot Jumalaan
        Jumala on luvannut olla lapsenkassa USKONA lapselle ,
        Ethän nyt epäile Että Jumala ei olekaan Kaikkivaltias ja
        että saisi kaikki aikaan mitä lupaa .
        Kylä Hän omistaa Uskolla Evankeliumin .
        Muista että Jumala on Vauvan kanssa kasteella.

        voi hölmöä puhetta !? kertakaikkiaan.

        vai on Jumala vauvan kanssa kasteella häpeäisit jo ikäihminen moista tuuban julistamista höh kertakaikkiaan !


      • siinäs itä on taas

        etkö tajua sen vertaa ettei siitä ehtoollisesta Jeesus sitä sano vaan siitä mitä tapahtuu golgatalla, ja sitä kehoitetaan muistamaan elipitämäänmielessä niinkauan kuin silmä liikahtaa.

        olette te kun ei tuon vertaa sanaa tajuta !


      • tapettuJeesus on HPE
        Saara,;) kirjoitti:

        Niin Jeesuksen veri vuodatetaan syntien anteeksi antamiseksi!
        Ja Jeesuksen ruumis annetaan meidän edestämme!

        Nyt sanotaan jo menneessä muodossa: vuodatettu ja annettu!

        Jos ehtoollinen pelastaisi (tai kaste) Ei Jeesusta olisi tarvinnut ristiinnaulita!

        Pelastus on ristillä täytetty! Se omistetaan uskon kautta.

        Kyllä minä uskoin aikaisemmin saamani kuvan mukaisesti, että Saara olisi ollut vähän paremmin "kärryillä" kristinuskosta.

        Ehtoollisella syödään Jeesuksen ruumista, ja juodaan hänen vertaan. Jeesus on mneidän syntiemme sovitukseksi teurastettu uhri (Karitsa), jonka viaton veri on laskettiin maahan.

        Saaralla lähti nyt täysin lapasesta, aivan käsittämätön lause.
        "Jos ehtoollinen pelastaisi (tai kaste) Ei Jeesusta olisi tarvinnut ristiinnaulita!" Vai niin?

        Etkö ihan oikeasti tiennyt, että EHTOOLLINEN ON JUURI TÄMÄ Kristus, ainoa joka voi sinutkin pelastaa, sinun pulestasi teurastettu Jeesus, jonka sinä suuhusi saat Herran Pyhällä Ehtoollisella?

        Teurastettu Jeesus ja Herran Pyhä Ehtoollinen on SAMA asia.


        Joh. 6:56-57 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.


      • teu.
        kaikkeasoopaa kirjoitti:

        voi hölmöä puhetta !? kertakaikkiaan.

        vai on Jumala vauvan kanssa kasteella häpeäisit jo ikäihminen moista tuuban julistamista höh kertakaikkiaan !

        Tarkasti ,ottaen Sinä olet se olet "kaikkeasoopaa " joka jo olet memettänyt .
        SUlle pitäisi olla tasaan tarkkaan asia selvä , jos ei ole lue Isokatekismus ,
        Sieltä se lukee ja sinä et vaan viitsi lukea.. Kumma kun viitsit nalkuttaa.
        aivan kuin se paranis ,,saat hävetä itse. oikein rutosti.


      • onpa otsaa!!!
        siinäs itä on taas kirjoitti:

        etkö tajua sen vertaa ettei siitä ehtoollisesta Jeesus sitä sano vaan siitä mitä tapahtuu golgatalla, ja sitä kehoitetaan muistamaan elipitämäänmielessä niinkauan kuin silmä liikahtaa.

        olette te kun ei tuon vertaa sanaa tajuta !

        siinäs itä on taas 18.3.2013 klo 19:03

        Sinä et tajua ollenkaan, mikä Herran Pyhä Ehtoollinen on.

        Olisikohan aika vihdoin nöyrtyä kuuntelemaan, kun me Jumalan ihmiset kerromme sinulle Jumalan sanaa ja todistamme kristinuskosta.


      • Anonyymi
        tapettuJeesus on HPE kirjoitti:

        Kyllä minä uskoin aikaisemmin saamani kuvan mukaisesti, että Saara olisi ollut vähän paremmin "kärryillä" kristinuskosta.

        Ehtoollisella syödään Jeesuksen ruumista, ja juodaan hänen vertaan. Jeesus on mneidän syntiemme sovitukseksi teurastettu uhri (Karitsa), jonka viaton veri on laskettiin maahan.

        Saaralla lähti nyt täysin lapasesta, aivan käsittämätön lause.
        "Jos ehtoollinen pelastaisi (tai kaste) Ei Jeesusta olisi tarvinnut ristiinnaulita!" Vai niin?

        Etkö ihan oikeasti tiennyt, että EHTOOLLINEN ON JUURI TÄMÄ Kristus, ainoa joka voi sinutkin pelastaa, sinun pulestasi teurastettu Jeesus, jonka sinä suuhusi saat Herran Pyhällä Ehtoollisella?

        Teurastettu Jeesus ja Herran Pyhä Ehtoollinen on SAMA asia.


        Joh. 6:56-57 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

        No et sinä Jeesusta vastaan ihmisenä sen päälle ihmisen ruumista voi syödä tietenkään SYÖT JULISTETTUA EVANKELIUMIN SANAA HENGESSÄ JA AMEN HENKI ITSE TODISTAA JEESUKSEN SYNTYNEEN IHMISEKSI


    • Syödään ja juodaan

      On toki muistoateriakin. Mutta ikävä kyllä niillä ei ole mitään asiaa taivaaseen, jotka elävät aterioidessaan ainoastaan joissakin Jeesus-muistoissa. Haluaisin nähdä sen ihmisen joka elää ja voi hyvin kun ruokapöydässä on syötävänä vain muistoja.

      Harhaopit ovat herkullisia kun niissä tarjotaan aina oikotietä.

      Jotta voi päästä taivaaseen on syötävä Jeesuksen ruumista ja juotava hänen vertaan. Kun Jeesuksen veren haju tulee nokkaan, silloin sa'atana joukoineen pakenee paikalta. Täälläkin palstalla nähty tosiasia jo satoja kertoja.

      • Saara,;)

        Minä ainakin nautin ehtoollisella Jeesuksen ruumiin, joka on minun edestäni annettu Golkatan ristillä.
        Ja Jeesuksen veren, joka on minun edestäni vuodatettu Golkatan ristillä.

        Golkatan ristillä Jeesus sovitti koko elämäni. Siksi ehtoolliselle mennessä ei tule mennä jos omatunto syyttää: Jos Pyhä Henki tuo mieleen, että on riita-asia veljen tai siskon kanssa, pitää se ensin sovittaa.

        Tämä siitä syystä, että jollemme me anna anteeksi, emme mekään voi lukea hyväksemme Golkatan ristintyötä.

        Jos siis ehtoolliselle mennään puhtaalla omalla tunnolla ja uskolla omistaen jo synnit maksetuiksi Golkatalla, ei ehtoollinen itsessään ole syntejä sovittava TEKO, vaan muistoateria, jota pelastuneet nauttivat.

        Jos synnit pitäisi ehtoollisella aika-ajoin sovittaa, kuinka usein tulisi nauttia ehtoollista? Vähemmän kuin jokahetkinen ehtoollinen ei riittäisi, siitä ei voisi ollenkaan poistua.

        Samoin jos pitäisi syntejä anteeksi anoa aika ajoin pöntöstä, kuinka usein tulisi pöntössä käydä? Vähemmän kuin jokahetkinen pöntössä oleminen ei riittäisi, siitäkään ei voisi hetkeksikään poistua.

        Mutta, meillä onkin Vapahtaja Jeesus Kristus, joka YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA SOVITTI SYNTIMME! Koko elämämme, mennee, olevat ja tulevat synnit!

        MIKÄ IHANA ILOSANOMA!

        Uskolla omistettavissa!

        Ei ole epävarmuutta siitä olenko nyt jo niin syntiseksi taas tullut että pitää mennä ehtoolliselle tai saarnapönttöön!!!!!


      • Saara,;)
        Saara,;) kirjoitti:

        Minä ainakin nautin ehtoollisella Jeesuksen ruumiin, joka on minun edestäni annettu Golkatan ristillä.
        Ja Jeesuksen veren, joka on minun edestäni vuodatettu Golkatan ristillä.

        Golkatan ristillä Jeesus sovitti koko elämäni. Siksi ehtoolliselle mennessä ei tule mennä jos omatunto syyttää: Jos Pyhä Henki tuo mieleen, että on riita-asia veljen tai siskon kanssa, pitää se ensin sovittaa.

        Tämä siitä syystä, että jollemme me anna anteeksi, emme mekään voi lukea hyväksemme Golkatan ristintyötä.

        Jos siis ehtoolliselle mennään puhtaalla omalla tunnolla ja uskolla omistaen jo synnit maksetuiksi Golkatalla, ei ehtoollinen itsessään ole syntejä sovittava TEKO, vaan muistoateria, jota pelastuneet nauttivat.

        Jos synnit pitäisi ehtoollisella aika-ajoin sovittaa, kuinka usein tulisi nauttia ehtoollista? Vähemmän kuin jokahetkinen ehtoollinen ei riittäisi, siitä ei voisi ollenkaan poistua.

        Samoin jos pitäisi syntejä anteeksi anoa aika ajoin pöntöstä, kuinka usein tulisi pöntössä käydä? Vähemmän kuin jokahetkinen pöntössä oleminen ei riittäisi, siitäkään ei voisi hetkeksikään poistua.

        Mutta, meillä onkin Vapahtaja Jeesus Kristus, joka YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA SOVITTI SYNTIMME! Koko elämämme, mennee, olevat ja tulevat synnit!

        MIKÄ IHANA ILOSANOMA!

        Uskolla omistettavissa!

        Ei ole epävarmuutta siitä olenko nyt jo niin syntiseksi taas tullut että pitää mennä ehtoolliselle tai saarnapönttöön!!!!!

        siis geellä Golgatan! :))))


      • rauhotuppa hieman
        Saara,;) kirjoitti:

        Minä ainakin nautin ehtoollisella Jeesuksen ruumiin, joka on minun edestäni annettu Golkatan ristillä.
        Ja Jeesuksen veren, joka on minun edestäni vuodatettu Golkatan ristillä.

        Golkatan ristillä Jeesus sovitti koko elämäni. Siksi ehtoolliselle mennessä ei tule mennä jos omatunto syyttää: Jos Pyhä Henki tuo mieleen, että on riita-asia veljen tai siskon kanssa, pitää se ensin sovittaa.

        Tämä siitä syystä, että jollemme me anna anteeksi, emme mekään voi lukea hyväksemme Golkatan ristintyötä.

        Jos siis ehtoolliselle mennään puhtaalla omalla tunnolla ja uskolla omistaen jo synnit maksetuiksi Golkatalla, ei ehtoollinen itsessään ole syntejä sovittava TEKO, vaan muistoateria, jota pelastuneet nauttivat.

        Jos synnit pitäisi ehtoollisella aika-ajoin sovittaa, kuinka usein tulisi nauttia ehtoollista? Vähemmän kuin jokahetkinen ehtoollinen ei riittäisi, siitä ei voisi ollenkaan poistua.

        Samoin jos pitäisi syntejä anteeksi anoa aika ajoin pöntöstä, kuinka usein tulisi pöntössä käydä? Vähemmän kuin jokahetkinen pöntössä oleminen ei riittäisi, siitäkään ei voisi hetkeksikään poistua.

        Mutta, meillä onkin Vapahtaja Jeesus Kristus, joka YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA SOVITTI SYNTIMME! Koko elämämme, mennee, olevat ja tulevat synnit!

        MIKÄ IHANA ILOSANOMA!

        Uskolla omistettavissa!

        Ei ole epävarmuutta siitä olenko nyt jo niin syntiseksi taas tullut että pitää mennä ehtoolliselle tai saarnapönttöön!!!!!

        Saara: Pelastus on Jumalan teko. Jokainen ihminen, myös sinä, olemme KOKONAAN syntisiä, joka sekunti.

        Etusormen osoittelija ilosanomaa?

        Raamattu tuntee vain yhden tien, Jeesuksen. Uskomalla häneen ihminen tulee autuaaksi.

        Ei ole ollenkaan kristinuskon mukaista, pilkata sellaisia ihmisiä jotka haluavat kuulla evankeliumia syntiensä anteeksiannosta aivan henkilökohtaisesti. Tapahtukoon se pöntössä taikka pöntön ulkopuolella, viittoilemalla, seisomaan nousten taikka jollain muulla tavalla, niin se on aina siunattu asia.

        Uskon kautta Kristukseen puhdituvat sekä sydän että omatunto.


      • Anonyymi
        Saara,;) kirjoitti:

        Minä ainakin nautin ehtoollisella Jeesuksen ruumiin, joka on minun edestäni annettu Golkatan ristillä.
        Ja Jeesuksen veren, joka on minun edestäni vuodatettu Golkatan ristillä.

        Golkatan ristillä Jeesus sovitti koko elämäni. Siksi ehtoolliselle mennessä ei tule mennä jos omatunto syyttää: Jos Pyhä Henki tuo mieleen, että on riita-asia veljen tai siskon kanssa, pitää se ensin sovittaa.

        Tämä siitä syystä, että jollemme me anna anteeksi, emme mekään voi lukea hyväksemme Golkatan ristintyötä.

        Jos siis ehtoolliselle mennään puhtaalla omalla tunnolla ja uskolla omistaen jo synnit maksetuiksi Golkatalla, ei ehtoollinen itsessään ole syntejä sovittava TEKO, vaan muistoateria, jota pelastuneet nauttivat.

        Jos synnit pitäisi ehtoollisella aika-ajoin sovittaa, kuinka usein tulisi nauttia ehtoollista? Vähemmän kuin jokahetkinen ehtoollinen ei riittäisi, siitä ei voisi ollenkaan poistua.

        Samoin jos pitäisi syntejä anteeksi anoa aika ajoin pöntöstä, kuinka usein tulisi pöntössä käydä? Vähemmän kuin jokahetkinen pöntössä oleminen ei riittäisi, siitäkään ei voisi hetkeksikään poistua.

        Mutta, meillä onkin Vapahtaja Jeesus Kristus, joka YHDELLÄ AINOALLA UHRILLA SOVITTI SYNTIMME! Koko elämämme, mennee, olevat ja tulevat synnit!

        MIKÄ IHANA ILOSANOMA!

        Uskolla omistettavissa!

        Ei ole epävarmuutta siitä olenko nyt jo niin syntiseksi taas tullut että pitää mennä ehtoolliselle tai saarnapönttöön!!!!!

        Niin ihmiseksi syntynyt sovitti syntiset itsensä kanssa hänessä on syntien anteeksi saaminen Lopettakaa jo toi hysteria.


    • sora-ääni

      Minun on täysin mahdotonta ajatella niin, että ihminen joka uskossa syö Hänen Lihansa ja juo Hänen Verensä, etteikö hän saisi siinä(kin) omistaa itsellensä kaikkia niitä taivaallisia aarteita, joita Jeesus ihmiselle antaa.

      Kun ihminen Ehtoollisessa uskon kautta vastaanottaa sydämeensä kokonaisen Jeesuksen, tuntuu mahdottomalta etteikö Hänellä olisi mukanaan tuota "Rauha Sinulle" - tervehdystä.

    • tu.

      Kristuksen Rauhaa ..anotaanmeidän kirkossa , ennen kun menemme Alttarille
      leihiselle tai viereiselle.

      Muutentuo käsite että on Ehtoollinen muisto ateria ,,onhan se sitäkin ,mutta se
      on Alttarinsakramentti jossa saamme anteeksi antamuksen .

    • su***

      Ehtoollisesta on tehty pakanallinen rituaali, juuri tuon vertauksellisten veren juontien ja lihan syöntien sanonnan vuoksi. Eikö sitä olisi voinut tehdä kuten Jeesus sanoi,
      Tehkää samoin, syökää ja juokaa minun muistokseni. Kun raamatun käännöstekijäin ja uudistajien pää on niin sekaisin uskosta, että pannaampa tuohon tehostetta. Kyllä syntiset tyhmät ihmiset uskovat. Tämä ei ole pilkkaa, vaan oikaisua Jeesuksen sanojen tarkoituksesta.

      • teu.

        "su" voi olla että teillä on tehty . meillä ei ole tehty pakanallista
        rituaalia ,vaan su sen tietää , minä olen sata varma että jos su
        seuraa tuloksen tietää ja kaikki muut jotka ei seraa kunnon tietä
        joka vie elämään ,,,se vie kuolemaan .

        Sellaine seikka Kun Jeesus sanoi Juokaa tästä te kaikki mitä se on ?
        Se on selvästi annettu esimerkki ,,myös Judas Iskariot sai leipää kalkin
        mitä sitten tapahtui ,,tiedätte kyllä ,, miksi tapatui niin siksi kun Jeesus
        oli valmistanut ehtoollisen , siinä oli sisään rakennettu tapahtuma että
        joka nauttii tämän väärin , hänelle käy kuin Juudaalle kävi .


      • Anonyymi
        teu. kirjoitti:

        "su" voi olla että teillä on tehty . meillä ei ole tehty pakanallista
        rituaalia ,vaan su sen tietää , minä olen sata varma että jos su
        seuraa tuloksen tietää ja kaikki muut jotka ei seraa kunnon tietä
        joka vie elämään ,,,se vie kuolemaan .

        Sellaine seikka Kun Jeesus sanoi Juokaa tästä te kaikki mitä se on ?
        Se on selvästi annettu esimerkki ,,myös Judas Iskariot sai leipää kalkin
        mitä sitten tapahtui ,,tiedätte kyllä ,, miksi tapatui niin siksi kun Jeesus
        oli valmistanut ehtoollisen , siinä oli sisään rakennettu tapahtuma että
        joka nauttii tämän väärin , hänelle käy kuin Juudaalle kävi .

        Joka nauttii tämän väärin kuin Juudas no hiton perkele näitä kun pitää vääntää kirjoituksia kieroon päässään. OLETKO SINÄ NYT IHMISEN JEESUKSEN KANSSA ATERIALLA JA JUUDAS OIKEESTI EI JEESUSTA VOI ENÄÄ KAVALTAA MITENKÄÄN KUN JUDAS SEN TEKI JO SE ON JO TEHTY. PILKKAAJAT PILKKAA EI VÄLIÄ TÄSSÄ KOHTAA JEESUS ON VIELÄ SENTÄÄN IHMISENÄ HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN KUKA TEITÄ EKSYTTÄÄ KUKA TÄTÄ HARHAA LEVITTÄÄ


    • su***

      Tässä seison ja en muuta voi, sanoi entinenkin mies. En halua pilkata enkä arvostella ehtoollisuuden tarpeellisuutta, mutta minua todella häiritsee se, että Jeesus olisi käskenyt syödä hänen lihaansa ja juoda hänen vertansa. Se tuntuu kannibanismilta, eikä Jeesus missään tapauksessa tällainen ollut. Mutta hänestä kirjoittajat olivatkin sitten toista maata. Ehtoollisen voisi jakaa kauniimminkin, mutta ehkä se ei sitten vaikuttaisi ihmisen syntisyyteen.

      Olen muutenkin verikauhuinen. pyörtynyt sitä nähdessäni. Se oli minulle paha paikka kun lapsena jouduin sekoittamaan teuraseläimen verta sitä teurastettaessa, ettei veri heti hyytynyt. Joku ehkä nauttii tuollaisesta jutusta, mutta minä en.

      • Anonyymi

        Elukkauhrit ei pelasta ne muistuttaa synnistä no Jeesuksen uhri muistuttaa synnistä mutta armahtaa ja sovittaa ne. Kyllä siinä Jeesus vielä elää ihmisenä ihmisten keskellä ja profetoi kohtalonsa miksi hän tuli maanpäällä miksi hän syntyi ihmiseksi .


    • Anonyymi

      Kaikkien näiden lukemieni kommenttien perusteella vakuuttavin ehtoollisoppi on mielestäni katolisella kirkolla; onhan tämä se vanhin, suurin ja arvovaltaisin näkemys ehtoollisesta. Olen vakavasti harkitsemassa liittymistä katoliseen kirkkoon. Olen ajatellut osallistua info-kurssille. Mielestäni Pyhä Eukaristia esitellään 1. Kor. 22-24:ssä ja Luuk. 24:30-31. Ehtoollinen on muistoaterian lisäksi jotain paljon, paljon enemmän. Jos nyt joku uuspietisti-viidesläinen kysyisi minulta, olenko vastaanottanut Jeesuksen omakohtaisena Vapahtajanani, vastaisin , että kyllä, viimeksi viime sunnuntaina . ehtoolismessussa

      • Anonyymi

        luterilaisena , siis ihan perusluterilaisena ,uskon samoin.

        "juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa" Matt: 26: 29

        "Jeesus Kristus on ylösnoussut ja istuu Isän oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan
        eläviä ja kuolleita"


      • Anonyymi

        Sellaista tapaa ei tunne kuin höperöt kirkkoisät lutterit ja muut sokeutuneet ja kuuriutuneet.

        Uudestisyntymisen välimies on jeesus eikä hänellä ole muita tuuraajia kuin pyhä henki!


      • Anonyymi

        Pitääkö sinun parin viikon välein ottaa jeesus vastaan, mihin hän menee väliajoiksi!

        Eikö se maalaisjärki sano mitään ja lukutaito loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista tapaa ei tunne kuin höperöt kirkkoisät lutterit ja muut sokeutuneet ja kuuriutuneet.

        Uudestisyntymisen välimies on jeesus eikä hänellä ole muita tuuraajia kuin pyhä henki!

        "tuuraajia" ei tarvitse,

        kasteessa Jeesuksen lupaus:

        "ja katso , minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti" Matt: 28:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuuraajia" ei tarvitse,

        kasteessa Jeesuksen lupaus:

        "ja katso , minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti" Matt: 28:

        mitään kasteeseen kytkettyä lupausta ei ole raamatussa !

        milloin opitte jotain oikein häh hitaat!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitään kasteeseen kytkettyä lupausta ei ole raamatussa !

        milloin opitte jotain oikein häh hitaat!!

        kasteeseen liittyvä lupaus:
        lue: Matt: 28: 20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista tapaa ei tunne kuin höperöt kirkkoisät lutterit ja muut sokeutuneet ja kuuriutuneet.

        Uudestisyntymisen välimies on jeesus eikä hänellä ole muita tuuraajia kuin pyhä henki!

        Sinä höperö olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä höperö olet.

        Pyhä Henki ei ole mikään , tuuraaja, vaan Pyhä Henki on "puolustaja",

        "ja hän antaa teille toisen puolustajan , joka on kanssanne ikuisesti.
        Tämä puolustaja , Totuuden Henki." Joh: 14: 16-17


    • Anonyymi

      Parhaina asiantuntijoina riehuu täällä ihmiset, joilla ei ole mitään käsitystä kristinuskosta. Menee tila kokonaan hukkaan ja pelastuksen kannalta ydinasiat jää kaiken tämän sonnan alle.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe