Lattialaattojen maalaus

vessanremppaaja

Onko kokemuksia lattialaattojen maalauksesta? Tarttuuko/pysyykö maali?
Tarkoituksena olisi uudistaa edullisesti pientä WC:tä. Seinälaattojahan nykyään kovastikin maalataan, mutta vähän arveluttaa maalin kestäminen lattiassa.

12

9801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallion Erikoismies

      Joo. Kokemusta on. Tavallinen Remontti-ässä sopii parhaiten remonttihommiin.

    • 12312313

      Mitä maalia oli ajatus laittaa? Entäs jos laitat vaikka epoksimassaa tai joitain näitä vastaavia massoja. Ammattilainenkaan ei varmasti muutamasta neliöstä paljoa veloita..30-100e/neliö kun joskus itse kyselin.

    • vessanremppaaja

      Onko kenelläkään suositella mitään maalia joka ehkä soveltuisi lattialaatan päälle?
      Ensi täytyy varmaan vetää joku primeri?

      • Kallion Erikoismies

        Kyllä, voin suositella maaleja, jotka ehkä soveltuvat lattialaatan päälle. Tai sitten eivät. Ensin täytyy vetää martini, ei missään tapauksessa primeriä.


    • aapo?

      Voi maalata. Peset ensin lattiasta kalkit ym. Pois, pohjamaalaat Otexilla pintamaalaat sit esim unicalla pariin kertaa ohuelti et kuivuiskin joskus.

    • muurarityttö

      Itse kuvittelin pari vuotta sitten, että homma onnistuu helposti Ronsealilla, joka on juuri laattojen maalaukseen tarkoitettu. Kaikista ohjeiden noudattamisista ja yrityksistä huolimatta ei maali tarttunut kunnolla (seinään) kiinni ja tulos oli sen mukainen. Kun lopulta sekoitin siihen tipan tavallista lateksia (kauhea kuohuminen alkoi) ja se muuttui hankalaksi siirapiksi, alkoi myös tarttua. Lopputulos oli kelvollinen (telalla). Parin vuoden aikana huomasin kyllä pieniä reikiä, aina tuli vaurio heti jos jotain terävää osui. Ei tulisi mieleenkään yrittää lattialle samaa. Lisäksi ko. maali on kallista, tuohon vajaaseen pariin neliöön maksoi reilun satasen muut tarvikkeet päälle.

      Sittemmin uudessa asunnossa hoidin pikkuvessan lattian (ei lattiakaivoa) laatoittamalla sen itse uusiksi. Harmaat peruslaatat siinä 30´€, muuraus- ja saumalaasti saman verran. Lopputulos loistava ja kestävä. Suosittelen tätä vaihtoehtoa siis...

    • Betolux
    • Betolux
    • exdei

      Ei Toimi.Voi maalata mutta maali ei tartu lasitettuun pintaan.

    • Lujaa.
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe