Lattialaattojen maalaus

vessanremppaaja

Onko kokemuksia lattialaattojen maalauksesta? Tarttuuko/pysyykö maali?
Tarkoituksena olisi uudistaa edullisesti pientä WC:tä. Seinälaattojahan nykyään kovastikin maalataan, mutta vähän arveluttaa maalin kestäminen lattiassa.

12

13391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallion Erikoismies

Joo. Kokemusta on. Tavallinen Remontti-ässä sopii parhaiten remonttihommiin.

• 12312313

Mitä maalia oli ajatus laittaa? Entäs jos laitat vaikka epoksimassaa tai joitain näitä vastaavia massoja. Ammattilainenkaan ei varmasti muutamasta neliöstä paljoa veloita..30-100e/neliö kun joskus itse kyselin.

• vessanremppaaja

Onko kenelläkään suositella mitään maalia joka ehkä soveltuisi lattialaatan päälle?
      Ensi täytyy varmaan vetää joku primeri?

• Kallion Erikoismies

Kyllä, voin suositella maaleja, jotka ehkä soveltuvat lattialaatan päälle. Tai sitten eivät. Ensin täytyy vetää martini, ei missään tapauksessa primeriä.

• aapo?

Voi maalata. Peset ensin lattiasta kalkit ym. Pois, pohjamaalaat Otexilla pintamaalaat sit esim unicalla pariin kertaa ohuelti et kuivuiskin joskus.

• muurarityttö

Itse kuvittelin pari vuotta sitten, että homma onnistuu helposti Ronsealilla, joka on juuri laattojen maalaukseen tarkoitettu. Kaikista ohjeiden noudattamisista ja yrityksistä huolimatta ei maali tarttunut kunnolla (seinään) kiinni ja tulos oli sen mukainen. Kun lopulta sekoitin siihen tipan tavallista lateksia (kauhea kuohuminen alkoi) ja se muuttui hankalaksi siirapiksi, alkoi myös tarttua. Lopputulos oli kelvollinen (telalla). Parin vuoden aikana huomasin kyllä pieniä reikiä, aina tuli vaurio heti jos jotain terävää osui. Ei tulisi mieleenkään yrittää lattialle samaa. Lisäksi ko. maali on kallista, tuohon vajaaseen pariin neliöön maksoi reilun satasen muut tarvikkeet päälle.

Sittemmin uudessa asunnossa hoidin pikkuvessan lattian (ei lattiakaivoa) laatoittamalla sen itse uusiksi. Harmaat peruslaatat siinä 30´€, muuraus- ja saumalaasti saman verran. Lopputulos loistava ja kestävä. Suosittelen tätä vaihtoehtoa siis...

• Betolux
    • Betolux
    • exdei

Ei Toimi.Voi maalata mutta maali ei tartu lasitettuun pintaan.

• Lujaa.
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe