Kirpputori

Kirpputietämätön

Hei! Ajattelin tässä viedä vauvanvaatteita kirpputorille.
Onkos muilla mennyt miten kaupaksi, monta viikkoa kannattaisi pöytää vuokrata?
Ja miten hinnoittelu? Esim tavallinen body,paljon pitäisi hintaa laittaa? Meillä siis todella paljon niitä vaatteita, monta pahvilaatikollista ja suurin osa ihan uusia vain pari kertaa käytetty..olen vähän Pihalla kun pöllö kun ei ole mtn kokemusta nousta kirpputoreista..

Mites sitten olisiko selkeää laittaa vaatteet laatikoihin, vaikka saman kokoiset bodyt samaan laatikkoon?ja koko näkyville? Vai miten kannattaisi? Vinkkejä,mitä vaan:)

3

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpparinkävijä

En ole itse myynyt kirpparilla, mutta ostanut sieltä paljon. Kokemusta on Turun seudulta.

Kannattaa merkitä selkeästi hintalappuun bodyn koko. Näin ostajat eivät ryttää vaatepinoja etsiessään vaatteen sisältä kokomerkintää. Hintalappu kantsii olla selkeästi vaatteessa näkyvillä ja kiinnitetty kunnolla. Jos hintalappu irtoaa vaatteesta, se katoaa kuin tuhka tuuleen (kokemusta on) ja ostaja ei voi ostaa vaatetta, vaikka se olisi kuinka ihana ja juuri sopiva :(

Bodeissa on useesti muistaakseni ollu hintalappu vaatteen sisällä, niskassa tarralla kiinni.

Jos vaate on ihan upouusi ja käyttämätön, se kannattaa mainita hintalapussa, sillä silloin vaatteesta on valmis maksamaan tietty enemmän.

Perusbodista olen maksanut kaikkea 50 centistä 3-4 euroon. Tietty jos body on vapaavalinnan 5 euron body, jota on ahkeraan käytetty, siitä ei enää euroakaan maksaisi. Mutta jos kyseessä on jokin hienommasta kaupasta ostettu ja erittäin hyväkuntoinen, kiva ja persoonallinen body, voi siitä olla valmis maksamaan viidestä kymmeneen euroa. Sanoisin, että hyväkuntoinen perusbody (anttila, seppälä) olisi joku 2-5 euroa. Nuhjaantuneemmat 0.50 - 2 euroa.

Jos on jotain hienompaa vaatetta, tyyliin mekkoja tai pukuja, kannattaa ne mahdollisuuksien mukaan laittaa hengarille. Jos on paljon pikkuhengareita, laita bodyja yms. kaikkea mahdollista hengarille myös, koska siitä on aina helpompi selata ja myyntipaikkasi pysynee siistempänä. Ne sellaiset alunperin oikeen siistit ja systemaattiset kasat muuttuu äkkiä yhdeksi isoksi mytyksi. Mutta kokenut kirpparinkävijä vain innostuu isoista mytyistä, siellähän voi piillä vaikka mitä! ;D

Laatikot on oikeen hyvä idea, mutta sitten kun ostaja haluaa nähdä sen alimmaisimman vaatteen, koko laatikon sisältö siirtyy vieresen laatikon päälle.

Kätevintä on ollu selata pöytää, jossa on ollu koon mukaan paljon matalia pinoja ja selatessa hintalappu selkeästi näkyvillä.

• Kirpulle

Aloittajan kannattaisi käydä ihan kirpparilla pyörimässä henkilökohtaisesti niin saisit jonkinlaisen käsityksen hinnoista, esillepanosta ym. Kirpparin henkilökunnalta kannattaa myös kysyä näistä asioista.

• Kirpputietämätön

Kyllä varmastikin saisi parhaat vinkit ihan vaan siellä pyörimällä ja ottaa mallia muista, mutta kun en ikinä ole siellä oikein pyörinyt ja enää en ehtinyt kun tänään piti jo vaatteet viedä.

Pitää huomenna käydä katsomassa missä kunnossa paikka on ja yrittää vähän järkevämmin asetella vaatteet, vähän jännittää miten menee kaupaksi ja osasiko hinnoitella järkevästi, kiitokset vaan ensimmäiselle vastaajalle sieltä otin vinkkejä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2852
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2658
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2072
    Aihe