Uudenajan aseet vähentävät sankarivainajia

Ja sodissa vammautuvin määrää. Nyt uusi kansainvälinen laki joka velvoittaa sodissa käytettäviksi ainoastaan alla olevan mukaisia aseita. Jos valtiojohtajille tulee toisiinsa nähden vakavia erimielisyyksiä joita tulee ratkoa niin hanskat käteen ja kehään, heh. Olenkin aina ihmetellyt miten valtiojohtajat riitojen tullen käyttävät viattomia sotilaita erimielisyyksiensä ratkomiseen.. Sama kuin minulle tulisi naapurin kanssa riita ja määräisin toisen naapurin menemään kurittamaan riidassa kanssani olevaa naapuria..

Päivitetty 18.3.2013 08:21, julkaistu 18.3.2013 08:11.

LS: Suurpedot pois pihoilta mellakantorjunta-asein

Pihapiireihin uskaltautuvien suurpetojen pelotteluun etsitään apua mellakantorjunnassa käytetyistä välineistä, kirjoittaa sanomalehti Länsi-Suomi.

Suomeen ollaan hankkimassa maa- ja metsätalousministeriön rahoituksella paineilma-aseita Belgiasta. Aseet luovutetaan Suomeen huhtikuussa. Kokeilukäytössä riistakeskuksilla on jo kolme asetta.

Tarkoitus on karkottaa petoja tappamatta eläimiä. Paineilma-aseilla karkotetaan erityisesti karhuja, mutta niiden soveltuvuutta myös susien ja ilvesten karkotukseen aiotaan testata.

Aseissa on myös kestävää väriä, jonka avulla pihoissa käyvä eläin voidaan tunnistaa myöhemmin.

Paineilma-aseita käyttäisivät koulutetut metsästäjät poliisin luvalla.

16

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei helvetissä

      Ja tämä jos mikä kuuluu yleistä satakunnasta palstalle! Onko herran älyssä jotain vikaa?

      • von Lagerbom

        Muistaakseni Satakunnassa on viime sotien jäljiltä sekä sankarivainajia että myös sodassa haavoittuneita eli miksi ei muka kuuluisi tälle palstalle. Ja ainakin Kiukaisten kirkkomaalle tehtiin uutta tilaa tulevia sankarivainajiakin varten, joten, ole hiljaa jo..:-)


      • von Lagerbom

        Satuitko muuten huomioimaan edes yhtä merkillistä seikkaa kirjoitukseni sisällössä? Tuskin, mutta minäpä kerron sen sinulle.. Miten seurakunta varautuu jo -1990- tai 2000 luvun alussako se oli. tuleville sankarivainajille tuleviin hautapaikkoihin. Oliko siis jotenkin sota hankkeilla, revanssiko Venäjän kanssa, sellaiseltä politiikka kyllä silloin ja vielä tänäpäivänäkin kyllä vaikuttaa. Kannattaisi ehkä lukea kirjoituksiani ajattelemalla niin voisi lukijakin viisastua..


    • diaknoosi

      ihminen voi olla sairas monella tapaa ,kirjoittelee tänne ja luulee et jotain vois kiinnostaa hänen juttus ,,pikku vika korvien välistä löytyy ,mutta ei saa katkaista kuminauhaa ,muuten korvat putoo ..työterveys huollon professori se ja se hhirn hih hih pom

    • misu85

      Kummasti te ainakin käytte lukemassa näitä Magnuksen aloituksia. Miksi niin, jos ei kerran kiinnosta? Kukaan ei ole täällä aloittanut mitään keskustelua jollei von Lagerbom ole sitä tehnyt. Aika hiljaista näillä palstoilla on ollut ilman häntä.

      • päivänkakkara

        Koska kukaan ei viitsi, bummi isännöi tätä palstaa ihan itee. Kyllä kertoo sinustakin aika paljon, jos tuollaista heppua puolustat.


      • von Lagerbom
        päivänkakkara kirjoitti:

        Koska kukaan ei viitsi, bummi isännöi tätä palstaa ihan itee. Kyllä kertoo sinustakin aika paljon, jos tuollaista heppua puolustat.

        Jaa miksi ei viitsi. Miten se mitään haittaa jos kirjoittelen tänne. Älä lue vaan tee itse oma aloite. Huomaat sitten sellaisenkin seikan että tuskin minä tulen sinua arvostelemaan ainakaan henkilönä..


      • misu85
        päivänkakkara kirjoitti:

        Koska kukaan ei viitsi, bummi isännöi tätä palstaa ihan itee. Kyllä kertoo sinustakin aika paljon, jos tuollaista heppua puolustat.

        Ihan saat vetää minusta omat johtopäätöksesi ja pohtia niitä mielessäsi. Von Lagerbom ei ole koskaan käyttäytynyt huonosti minua kohtaan eikä irvaillut eikä halveksinut. Miksi en saisi sanoa omaa positiivista mielipidettäni siinä missä sinäkin näytät epätoivoisen negatiivisen ajatusmaailmasi? Onko se jotenkin kielletty tällä palstalla?
        Sinustako on oikein, mennä joukon jatkona nokkimaan kyseistä henkilöä vaikka siihen ei olisikaan mitään aihetta?
        Aika paljon kertoo myös sinusta ja keskustelutaidoistasi jos jokainen viestisi yrittää talloa ja tehdä Von Lagerbomista toisen luokan kansalaista.
        Täällä ei vain kukaan muu pysty eikä löydä minkäänlaista keskustelun avausta kuin Lagerbom. Tehkää ihan oma avauksenne, siihen on ihan täysi mahdollisuus. Keskustelkaa vaikka päivänkakkaran terälehdistä tai kaiken maailman päivänpökäleistä...

        Kertokaahan minulle miksi minun pitäisi liittyä porukkaanne ja alata ilkeilemään ja nokkimaan Lagerbomia?


      • seuraaedesottamuksia
        misu85 kirjoitti:

        Ihan saat vetää minusta omat johtopäätöksesi ja pohtia niitä mielessäsi. Von Lagerbom ei ole koskaan käyttäytynyt huonosti minua kohtaan eikä irvaillut eikä halveksinut. Miksi en saisi sanoa omaa positiivista mielipidettäni siinä missä sinäkin näytät epätoivoisen negatiivisen ajatusmaailmasi? Onko se jotenkin kielletty tällä palstalla?
        Sinustako on oikein, mennä joukon jatkona nokkimaan kyseistä henkilöä vaikka siihen ei olisikaan mitään aihetta?
        Aika paljon kertoo myös sinusta ja keskustelutaidoistasi jos jokainen viestisi yrittää talloa ja tehdä Von Lagerbomista toisen luokan kansalaista.
        Täällä ei vain kukaan muu pysty eikä löydä minkäänlaista keskustelun avausta kuin Lagerbom. Tehkää ihan oma avauksenne, siihen on ihan täysi mahdollisuus. Keskustelkaa vaikka päivänkakkaran terälehdistä tai kaiken maailman päivänpökäleistä...

        Kertokaahan minulle miksi minun pitäisi liittyä porukkaanne ja alata ilkeilemään ja nokkimaan Lagerbomia?

        -85 taitaa olla syntymävuotesi???


      • misu85
        seuraaedesottamuksia kirjoitti:

        -85 taitaa olla syntymävuotesi???

        Mitä syntymävuoteni tähän kuuluu palstalle kuuluu? Onko täällä jokin ylä- tai alaikäraja, jolla saa osallistua keskusteluun?
        Pitääkö tässä käydä vielä gynekologilla varmistamassa asia, että varmasti olen syntymästäni asti ollut tätä synnyttävää osapuolta...mutta mihin sen lääkärintodistuksen sitten pläjäyttää....tännekö?...Toisaalta Magnus von Lagerbomilla on sitä käytännönkokemusta...Hmmmm......;))

        Tiedoksi vain, että en saanut enään vanhaa nikiäni kun sen oli joku muukin halunnut. Siksi -85


      • nytmenihermot1
        misu85 kirjoitti:

        Mitä syntymävuoteni tähän kuuluu palstalle kuuluu? Onko täällä jokin ylä- tai alaikäraja, jolla saa osallistua keskusteluun?
        Pitääkö tässä käydä vielä gynekologilla varmistamassa asia, että varmasti olen syntymästäni asti ollut tätä synnyttävää osapuolta...mutta mihin sen lääkärintodistuksen sitten pläjäyttää....tännekö?...Toisaalta Magnus von Lagerbomilla on sitä käytännönkokemusta...Hmmmm......;))

        Tiedoksi vain, että en saanut enään vanhaa nikiäni kun sen oli joku muukin halunnut. Siksi -85

        uuuuu ihhanan kiukuinen vanha muija, uuuu. Vai liekö sanna raipe helminen tyyppiä :D Yritä saada Laakerilta vanhaa kikkiä, kun et kerran saanut vanhaa nikkiä, josko tuo hermokin siitä vähän laantuis.


      • von Lagerbom
        misu85 kirjoitti:

        Mitä syntymävuoteni tähän kuuluu palstalle kuuluu? Onko täällä jokin ylä- tai alaikäraja, jolla saa osallistua keskusteluun?
        Pitääkö tässä käydä vielä gynekologilla varmistamassa asia, että varmasti olen syntymästäni asti ollut tätä synnyttävää osapuolta...mutta mihin sen lääkärintodistuksen sitten pläjäyttää....tännekö?...Toisaalta Magnus von Lagerbomilla on sitä käytännönkokemusta...Hmmmm......;))

        Tiedoksi vain, että en saanut enään vanhaa nikiäni kun sen oli joku muukin halunnut. Siksi -85

        Voisit kyllä tulla minun tutkimuksiini ja ottaisit samalla jonkun hameen, tissiliivit ja pöksyt mukaasi, mieluimmin stringit jos sinulla on, kokeiltaisiin olisinko hemaisevan näköinen transuja, 185cm / 110 kg ja parin päivän parransänki kasvoissa, heh. Kirjoittaisit sitten asiasta lausunnon tälle palstalle laitettavaksi ja minä samaten perusteellisten tutkimusteni perusteella konsultoisin sitten lukijoita naiseudestasi. Varaa kuitenkin vastaanotolleni ainakin pari päivää tutkimusaikaa ja kerro asiasta miehellesikin että ymmärtää valmistaa ruokansa sen aikaa itse. Jk. Ellei miehesi halua vierasta, vaikkakin erinomaisen älykästä ja taiteellista jälkikasvua, huolehtinet ehkäisystäsi omatoimisesti, virn..


      • kollikissakuutamolla
        nytmenihermot1 kirjoitti:

        uuuuu ihhanan kiukuinen vanha muija, uuuu. Vai liekö sanna raipe helminen tyyppiä :D Yritä saada Laakerilta vanhaa kikkiä, kun et kerran saanut vanhaa nikkiä, josko tuo hermokin siitä vähän laantuis.

        Voi, voi....mikä nyt niihin hermoihisi niin kovasti ottaa?
        Tiedätkö mitä...maailma on nimimerkkejä täynnä, ei ne yhteen misu8:iin lopu....


    • tohtori asiantuntij

      onks tää ukko transseksuaali kun kirjoittelee ,välil naisena ja yrittää olla välillä mies,on todella sairas tyyppi kyseessä ,ja vielä luulee olevansa professori ,viisaus ja hulluus on aika lähellä toisiaan ,kun kii saatte viekää harjavaltaan ,avain tietenkin heitetään meneen jääköön sinne puöreään huoneeseen ,ettei pääse nurkkaan kuseksimaan ,siinä saa ratkaista kui sinne nurkkaan kusis ,..

      • von Lagerbom

        Voi taivahan jumala sanoisi kauhavalainen, virn.. Vai luulet sinä että minä kommentoin täällä naisena, eli Misuna.. Sitä en tosin tiedä varmaksi sanoa, onko Misu nainen kun ei ole suostunut, jota sitäkin ihmettelen, tulemaan asiantunteviin, siis ammattilaistasoisiin tutkimukseeni, jota voisi gynekologiaksikin luonnehtia. No joka tapauksessa, minä tuo Misu en ainakaan ole. Katselepa netistä tai lääkärikirjasta löytäisitkö itse oireiluasi kuvaavan sairauden. Katso sieltä psikiatrisen sairaanhoidon puolelta. Ellet löydä niin ota yhteyttä minuun niin koetan tehdä jonkinlaisen suuntaa antavan diagnoosin jota voit sitten käyttää alkudiagnoostiikkana kun menet lääkäriltä aikaa tilaamaan. Sellainen katsos nopeuttaa ja helpottaa lääkärin, vastaanottohenkilöstön ja sairaanhoitajien työtä kun on jotain mistä aloitella hoitosuunnitelmaa koska tuskin osaat oireiluasikaan kyllin selkeästi ilmoittaa ja saatat sekoittaa oireet vaikka naapurisi tai sukulaistesi oireilujen kanssa ja tämä voi saattaa jopa hoitohenkilökunnan hämmennyksiin, heh..


    • von spurgu

      Keskustelupalstahan tämä on. Antaa äijän kirjotel.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe