Käyttöohjeista

Ei hyvä näin

Uusien digikameroiden mukana saamme nykyään vain CD-levyn käyttöohjeineen. Oli pakko tulostuttaa Powershotiin kuuluva ohjeisto paperiseksi ohjeeksi. Kertyi yli 300 sivua ja jonkin verran kulujakin. Enpä osaisi kuvitella esim matkaa jonnekin takametsiin ilman "vanhanaikaista" vihkosta, johon voi tehdä sitten muistiinpanojakin. Varmaan vähänkin monimutkaisemman kameran ostopäätös jää tekemättä jos ohjeet ovat vain levyllä.

4

173

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on ohjeet kännykässä, jos jotain pitää tarkastaa. Hyvin harvoin mitään oleellista tietoa noissa o, jota pitäisi myöhemmin katsoa.

• Oli pakko

Miksi et teetä levyllä olevia ohjeita vihkoksi digipainossa. Saat juuri sellaisen vihon kuin haluat.

Mulla oli pakko laittaa auton käyttöohjeet Samsungin kännykkään joka toimii myös navigaattorina.
      Vihkossa olevia ohjeita on hankala lukea ajaessa.

• Ei hyvä....

Joo. Puhun nyt iäkkäänpuoleisten IT-kelkasta lähes pudonneiden puolesta. Minä en tiedä ottaqisiko kännykkänikään noita ohjeita vastaan käyttökelpoisessa muodossa. Kun on joskus kasvanut siihen, että tietäminen, muistaminen ja osaaminen alkavat perusteista monimutkaistuen vähitellen, nykyajan muutos tiedon hallinnassa ei istu helposti päähän.
      Teetin sen vihkon ja luen sitä oppiakseni. Koko ajan löytyy uusia ominaisuuksia tästä kamerasta. Jos en lukisi, ne eivät löytyisi kuin vahingossa.

• Paperi loppu

Onhan se hivenen haasteellista jos sitä ohjekirjaa tarvitsee siellä (metsässä) kuvaustilanteessa. Syytä olisi opetella jo kotisohvalla näytöltä lueskellen. Paperittomaan maailmaan pyritään kun laskutkin tulevat nykyään sähköisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      393
      998
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      885
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      293
      866
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      77
      748
    5. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      726
    6. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      74
      714
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      655
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      646
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      621
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    Aihe