Olen hakemassa nyt yhteishaussa Jyväskylään lukemaan psykologiaa, ja mietin että onko tuo tilastomatematiikan opiskelu itsenäisesti kovinkin haastavaa? En ole erityisen matemaattisesti lahjakas, mutta en sentään mikään idioottikaan.
Kyseessähän on siis tämä kirja http://www.bookplus.fi/kirjat/karjalainen,_leila/tilastotieteen_perusteet-11866672 joka on yksi pääsykoekirjoista Jyväskylän yliopistoon. Olen yrittänyt ottaa selvää valmennuskurssesita, mutta en joko löydä sopivaa tai sitten olen vain erittäin sokea, koska löytämäni kohdistuvat vain Helsinki-Tampere-Turku yliopistoihin tai ovat viikonloppukursseja Jyväskylässä, joka on kuitenkin sen verran kaukana ettei siellä ole helppoa joka viikonloppu ravata. Vai onko sillä niin väliä, onko kurssi kohdistettu näihin kolmeen vai Jyväskylään?
Jostain olen kuullut ettei tilastomatematiikka ole kamalan vaikeaa (eli siis helpompaa kuin ns. "normaali" matematiikka), mutta stressaan nyt näistä pääsykokeista ja haluaisin ihan älyttömästi päästä sisälle... Kolmas välivuosi ei todellakaan enää nappaa :(
Käsittääkseni Jyväskylän kokeessa on suppeampi tilastomatematiikan osio?
Kiitos jos joku jaksaa vastata!
Tilastomatematiikan itseopiskelu - vaikeaa?
Neanya
0
190
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362