Puolen pisteen päähän jäi paikka taas tänä vuonna...Edes varasija ei helpottanut, vaikka loistava oli sekin.
Jo kolmas kerta - ja sehän se toden sanoo...? Jotenkin tuntuu ettei jaksa enää yrittää. Kannattaako sitä nyt kuinka monta vuotta elämästään "tuhlata" ennakkotehtäviin, pääsykokeisiin, koko hakemisrumbaan, odotteluun - ja sitten aina pettymiseen?! Aina tehdä jotain paskahommia vuosi välissä, ja taas hakea. Järkeä?
Mitähän helvettiä tässä keksis ja mistä sais elämälleen suunnan...?
Luojan kiitos on ihana lapsi ja ihana mies, jotka ovat kuitenkin tärkeimmät asiat elämässä.
Silti olis KIVA päästä myös opiskelemaan & saada joskus kenties saman alan töitä...
Mutta ei kai tästä mitään tule.
Miten tästä vitutuksesta noustaan?!!
9
2266
Vastaukset
- Kundi86
ittes uudestaan kuuntelemalla Children of Boredom - Nyt kyllä vituttaa. Sen jälkeen haet uudestaan.
- ='(
Näin kait se on tehtävä =)
- hmm
Mitään toista paikkaa mihin voisit hakea myös?
Voit opiskella ja hakea siinä sivussa sitten aina uudestaan ja uudestaan, eikä se turhauta niin paljon kun jotain kuitenkin on. ENtäs jos se mitä olet halunnut onkin koulun alkaessa jotain hirveää, ja olet hukannut 4 vuotta turhaan.
Itse haaveilen arkkitehdin ammatista, kaksi kertaa olen hakenut enkä ole päässyt. Ekan välivuoden työskentelin arkkitehtitoimistossa, ja nyt pääsin ammattikorkeaan lukemaan miljöösuunnitteluinsinööriksi (joka muuten on maisema-arkkitehdistä yksi alempi). Ajattelin että jos tää opiskelu maistuu ni en edes hae enää arkkitehdiksi, mutta jos vaikuttaa siltä että haluan enemmän niin taidan pyrkiä uudestaan ja uudestaan =).
Työkaveri firmassa haki 5 kertaa arkkitehdiksi kunnes pääsi, joten tuo sinun 3 kertaa ei ole vielä mitään, on se ala sitte mikä tahansa.- ='(
Tämä oli kaikenkaikkiaan viides kerta, kun olen hakenut, ja aina olen jäänyt pisteen parin päähän paikan saannista.
Tiedän todellakin mitä haluan. Viime vuonna sain paikan toiselle alalle, mutta luovuin siitä, koska tiesin ettei se ole minun juttuni - liian teknistä. Nyt on alkanut mietityttämään teinkö ihan vikaratkaisun, mutta ei auta enää jossitella. Tosin mieheni ja muutkin tutut ovat sanoneet että tein ihan oikein, koska en olisi siellä varmasti viihtynyt ja saanut kunnon motivaatiota opiskeluun. Tosin oisihan sitä voinut kokeilla.
Tiedän vain, että niitä töitä, mitä haluaisin tehdä, ja mihin kykyjä ja motivaatiota on, en saa, ellen ensin opiskele. Mutta avoimen yo:n opinnot jatkuvat taas, jospa sitten ENSI vuonna tärpää...
Jospa.
- Onni
Minusta olet ihailtavan sitkeä ihminen! Mietit onko hakemistouhussa järkeä...tarviiko unelmiaan ja haaveitaan edes selittää järjellä. Jos tuntuu, että johonkin tavoitteeseen on päästävä, niin intohimo saa kyllä ponnistelemaan asian eteen.
Monella ei ole unelmia ensinkään, ole ylpeä omastasi!- Tsemppiä
Minä myös ihailen tarmokkuuttasi ja sitä, että olet jaksanut yrittää! Olen aivan varma, että pääset vielä päämäärääsi. Itselläni oma ala hakusessa vielä ja halu opiskella olisi kova, mutten ole vielä yksinkertaisesti löytänyt juttuani.
- =)) ap
Sain kuin sainkin ajatukset kokoon ja päätin vielä opiskella tulevan vuoden avoimessa sekä olla lapsen kanssa kotona - lähdin töihin kun muksu oli vähän yli vuoden, mutta nyt on taas ihana olla kotonakin. Ja ainoa kunnon mahdollisuushan tämäkin enää kotonaoloon on, sillä ensi syksynä vintiö täyttää kolme, ja sitten hoitoon on viimeistään taas mentävä.
Täytyy vaan kerätä kaikki toivo ja usko ja positiivinen energia siihen että seuraava kerta on viimeinen (?!) ja sisälle mennään ;)
Eihän tässä kuitenkaan elämästä ja kuolemasta ole kysymys, todellakaan!
Kiitos kaikille tsemppauksesta, ja onnea myös muille samassa tai vastaavassa tilanteessa rämpiville!
Iloista syksyä! - tytteli
Minäkään en päässyt ammattikorkeeseen:( Vähän olen nyt hakoteillä mitä tekisin. Mulla oli kylläkin vasta eka kerta kun hain ammattikorkeeseen. Aion hakea uudestaan keväällä.
- Wise
Kannattaa hakea myös syksyn haussa, vaikka alalle joka ei sinua juurikaan kiinnosta. Voit lukea kuitenkin "perusopintoja", jotka voit saada hyväksesi, kun pääset opiskelemaan alaa johon tunnet paloa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658