Homoja lääkiksessä?

ville _94

Olen menossa keväällä lääkiksen pääsykokeisiin. Itseäni arveluttaa, miten lääkiksessä suhtaudutaan homoihin. Haluaisin kuulla kokemuksia, miten teihin on suhtauduttu lääkiksessä. Onko jossain kaupungissa ahdasmielisempää porukkaa kuin muissa. Fuksivuonna pitää ilmeisesti olla saunassa yhdessä muiden poikien kanssa ja se vähän arveluttaa.

36

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utdkjt

      Olen hakemassa myös lääkikseen ja olen hetero, niin miten heteroihin suhtaudutaan? Eiköhän homo ole ihminen siinä kuin hetero? Tai onko se jotenkin erilainen?

    • 12ewrdsfg

      On homoja tuttavapiirissä lääkiksessä ja ei suhtauduta mitenkään erilailla

    • 2+46artga<rg

      Joo, meidän heteroiden pitää aina olla saunassa. Se vähän arveluttaa.
      Ja jos menee ulos, niin miten siellä suhtaudutaan heteroihin. Pelottaa. Kannattaako mennä ulos ollenkaan.

    • ....................

      Hei Ville,

      Olet varmaankin todennut, että suomi24:ssa liikku todella ahdasmielistä porukkaa niin kuin muutenkin yliopistolla. Mitä tulee lääketieteelliseen tiedekuntaan, niin paikka on täynnä hyvin erilaisia ihmisiä. Tulet varmasti kohtaamaan halveksuntaa, mutta niinhän me kaikki erilaiset ihmiset joudumme kokemaan. Siihen auttaa vain hyvä itsetunto ja luottamus omaan tekemiseen. Usein myös muut poikkeavuudet osaavat tukea toisiaan, koska ymmärretään asioita laajemmasta näkökulmasta.

      Onnea opintoihin,.

    • ++++++++++++

      Kuopio ja Oulu ovat niitä ahdasmielisten paikkoja. Niissä on eniten juntteja ja uskovaisia. Homojen keskinäiseen solidaarisuuteen ei kannata luottaa sitten yhtään, olet missä tahansa lääkiksessä.

      Saunomaan ei ole pakko mennä, ei sinne moni muukaan mene jos on vähänkään suuremmat bileet tms. tapahtuma. Kenenkään ei ole pakko juoda viinaa/saunoa/syödä lääkeyhtiön pullaa/liittyä hikiseen sählyjoukkueeseen, kieltäytyminen on täysin luontevaa. Jos lääkikseen haluat, Go 4 it!

      • ....................

        Oon kuullut saman suuntaista, että Oulu olisi aika ahdasmielinen paikka, lähinnä juurikin suuren hihhulipopulaation takia.


    • en tahdo 2013

      Periaatteessa homot ookoo, mutta naisena mua ärsyttää se ylinaisellisuus ja draamqueen-touhu, hyvänä esimerkkinä tämä yks julkihomo niko saarinen, rasittavan akkamainen - ethän oo semmonen.
      Jos et - tervetuloa.

      • ew25

        Säkin varmaan äsytät monia, ethän ole lääkiksessä? Ketä oikeest kiinnostaa, mitä muut ajattelee.


      • iljettävää

        Homoliitoilla laillistetaan lasten adoptiot esim. miespareille. Lapset on saatettu pakkoadoptoida biologisilta hetereopareilta. Äänestin Niinistöä presidentiksi kuten 90% kunnon lääkisläisistä.


    • urhe1lija

      En ymmärrä miksi sitä homoutta pitää kailottaa joka paikassa. Jos pysyt hiljaa ja piilotat homoutesi saat olla rauhassa. Hanki vaikka tyttöystävä jotta sun ei tarvitse koko ajan homoutta miettiät. lääketieteen opiskelja Kuopiosta

      • dsafgrreer

        Nyt oli jo niin paska trolli että tälläkin palstalla erottuu.


    • lääkärix

      En hyväksy homouden toteuttamista.

    • Murheet pois!

      Turha murehtia - sekaan vaan, on täällä muitakin. Kukaan ei kiinnitä asiaan huomiota, koska eihän se tule ensinnäkään mitenkään ilmi.

      Erikoistumispuolella homous näkyy lähinnä alan valintana: urologeissa on paljon kaltaisiasi. Mutta hyvä vaan, urologeja tarvitaan!

    • olen kotona

      Miten lääkiksessä suhtaudutaan mihinkään?
      Lääkis ei ole olento tai paikka. Eli siellä ei oletuksellisesti suhtauduta mihinkään mitenkään.

    • ärsyttävääääääää

      Pakkoko sinne on mennä huutaen "Olen HOMO"..Eikö sinne voi mennä ihan neutraalina ihmisenä?

      Homouden korostaminen joka kohdassa alkaa pikkuhiljaa ottaa aivoon. Kohta vaaditaan kai oma kiintiö homoille..Juuri ketään ei kiinnosta toisen ihmisen seksuaalinen suuntautuminen, ei minua ainakaan..

      • irriterandetosiaan

        niin pakkoko niiden on tuoda julki kaikilla eleillä, ilmeillä, vaatteilla, sivariudella ja käytöksellä että OLLAAN HOMOJA TÄSSÄ. Miksei ne suostu olemaan kuin muutkin?


    • 0+0+0+0

      Voit päästä vaikka Karoliinisen instituutin kanssa tekemään tutkimusta ihan vaan olemalla homo. Näin oikeasti tapahtuu.

    • Violettipaitainen

      Mikä siinä saunomisessa arveluttaa? Eihän saunaa aseksuaalisempaa laitosta voi edes olla. Saunahan on pyhä paikka eikä mikään ilotalo.

      Opiskelussa ei homous nouse (!) mitenkään esille. Voitjhan aina ilmoittautua sairaaksi, kun kyseessä on urologian harjoituspäivä.

    • Johnnn

      Homous on täysin ok Kuopion lääkiksessä, yksi kollega jopa pukeutui kandijuhliin naiseksi, ja se oli lähes kaikille ihan ok.

      Tosin ihan muun elämän kannalta etelän kaupungit ehkä parempia, mutta lääkiksestä se ei ole kiinni.

      • trallalaalaa

        Naiseksi pukeutuminen on selvä homouden merkki!


      • trallalaalaa
        trallalaalaa kirjoitti:

        Naiseksi pukeutuminen on selvä homouden merkki!

        ja tämä siis ironiaa.


    • fsdfsdfsadfsdf

      Oulu voi kaupunkina olla ahdasmielinen, mutta enpä ole kuullut, että Oulun lääkiksessä ketään olisi katsottu kieroon homouden takia. Tervetuloa siis vain mukaan, kyllä meidänlaisia tänne mahtuu!

      ps. ei kukaan pakota ketään menemään saunaan!

    • gferg

      Lääkiksessä on sen verran älykkäitä ihmisiä, etten usko, että homoudella olisi merkitystä.
      Itse olen lähtemässä kauppakorkeeseen ja mietityttää ihan sama asia.

    • mikko \o/

      tiedän jonkun hinttarin meidän tiedekunnasta. ei siinä mitään ihan mukavia heppuja, tosin joskus koen oloni hieman vaivaantuneeksi heidän kanssaan. mutta kuten joku jo sanoikin sen verran sivistynyttä porukkaa keskimäärin ettei tuollaisesta mitään numeroa tehdä, tuskin kovin moni tietääkään. jokainen saa olla ihan oma itsensä, ei huolta!

    • twtwtw

      Ongelmaan on ratkaisuja:
      -pidä matalaa profiilia, älä huutele "olen homo!" tai pukeudu kirkkaisiin väreihin, esim. beige ja maastokuviot on ok
      -älä mene yhteissaunoihin, tai muihinkaan sensitiivisiin tilanteisiin
      -omaksu lääkisarvot: menestys (opinnoissa ja työssä), raha, kevyt konservatiivisuus, kokoomus ja liikunnallisuus
      -älä puhu lespaten tai lässyttäen
      -käy bileissä sopivasti, verkostoidu, ole hyvää pataa vuosikurssin suosittujen kanssa
      -älä puhu homopropagandaa julkisesti esim. jotain Venäjän homo-oikeusjuttuja, avioliittoasioita- leimaudut homofanaatikoksi ja homokäännyttäjäksi muuten!
      -kävele normaalin miesmäisesti ottaen keskimittaisia askeleita, älä liikuta lanteita vaan hartioitasi
      -ennen anatomian harjoistustöitä muista vetää käteen
      -naura kaikille homovitseille, esim. Pekka on homo, siksi se haluaa urologiksi öhöhöhhööhöö....

    • jjoosh

      Toivottavasti lääkiksessä ei ole noin lapsellista porukkaa, että oikeasti nauravat kertomallesi "vitsille".

      • ehhehheehee

        tuolla tasolla liikkuu opiskelija"huumori".


    • siisdaaniinq

      Miksi pitää tuoda sitä homouttaan koko ajan esille? Jos homot eivät kertoisi homoudestaan toisille ja olisivat hiljaa niin kaikki olisi ok. Enhän minäkään kerro heteroudestani, vaikka tyttöystävän omistan. Hyväksyn homot ja onhan niitä joku lääkiksessä. He kuitenkin provosoivat muita käytöksellään.

    • 17+9

      Oletko "siisdaaniinq" tullut ajatelleeksi että, joka kerta mainitessasi tyttöystäväsi "tuot heterouttasi esille". Heteroidentiteettiäsi mainostat myös joka kerta kun tyttöystäväsi tulee avecinasi sitseille/vujuille. Tarkoituksesi tuskin on silloin provosoida ketään erityisesti "heterokäytökselläsi", vai kuinka?

      On aika luonnollista että ihminen tulee maininneeksi viettäneensä aikaa jonkun itselle tärkeän ihmisen esimerkiksi tyttöystävän kanssa tai ottaa rakkaansa juhliin aveciksi. Homot eivät tässä suhteessa poikkea mitenkään heteroista.

    • 44564

      Itse en ainakaan henkilökohtaisesti välitä onko joku homo- vai heteroseksuaali. Asiahan ei varsinaisesti minulle eikä muille ulkopuolisille kuulu, joten antaa jokaisen elää kuten parhaakseen näkee ja olla mikä on. Lääkisopiskelijoiden tuntuisi ainakin tajuavan ihmisten olevan ainutlaatuisia. :)

    • preklinikka1

      No empä ole kyllä edes miettinyt onko joku opiskelutovereistani homo tai hetero. Kiinnostaa ihan muut asiat, esim. onko hyvää ryhmätyöseuraa (=fiksu, keskittyy olennaiseen tms.). Joskus pistän jonkun erityisen fiksulta vaikuttavan ihmisen merkille, tai hyvin lihavan lääkisopiskelijan tai röökiä vetävän hammaslääkisopiskelijan.

    • Hetelo

      Jos hömö pitää matala profiili ongelmia ei Ole!!.

    • Vääryyden kokenut

      Olen kerran käynyt ihan valmiin lääkärin vastaanotolla. Aika nopealla aikataululla kyseinen lääkäri päätyi homostelemaan kanssani. Minu ei tarvinnut tehdä edes aloitetta, kun tohtorin kourat jo hyväilivät eturauhastani. Taitavat olla homoja kaikki lääkisläiset, muilla keinoin en voi selittää kokemustani.

    • vääryyden kokeneelle

      Tuseeraus kuuluu mahdollisesti eturauhasperäistä vaivaa valittavan potlaan perustutkimuksiin. Tuseerauksella eli peräaukon kautta tapahtuvalla tunnustelulla arvioidaan eturauhasen koko, aristavuus ja mahdolliset ylimääräiset kyhmyt.

      Toisaalta eturauhasvaivojen oireet: tihentynyt virtsaamistarve, virtsasuihkun heikkous, virtsatietulehdukset, tunne, ettei rakko tyhjene kokonaan, alavatsa- ja selkäkivut, laihtuminen ja yleiskunnon lasku ovat yhteisiä monille muille sairauksille. Tuseeraus yhdistettynä PSA-arvon testaukseen poissulkee tai vahvistaa vaivojen eturauhasperäisyyden.

      • Vääryyden kokenut

        Minä menin lääkärin vastaanotolle valittamaan pitkään jatkunutta kipua vasemmassa polvessani. Käsittääkseni se ei yleensä vaadi putkiston tarkastusta. En vieläkään saa kunnolla nukutuksi.


    • 6+17

      Vähän off-topiksi menee mutta menköön.

      Jos pidät saamaasi hoitoa tai kohtelua epäasiallisena, ota yhteys lääkäriin ja pyri selvittämään asia. Jos tämä ei onnistu, valita asiasta ko hoitopaikan vastaavalle johtajalle. Jokaisessa hoitopaikassa on potilasasiamies, joka auttaa tarvittaessa valituksen tekemisessä. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe