Mitä mieltä olette sellaisen suunnitelman fiksuudesta, että joku opiskelisi itselleen amk-tutkinnon yhteiskunnallisen tutkintonsa rinnalle?
Itse olen pohtinut kyseistä vaihtoehtoa lähinnä työllisyyden ja ylipäätänsä työmarkkinoilla pärjäämisen näkökulmasta. Asiahan on nimittäin niin, että yhteiskuntatieteellinen tutkinto ei itsessään taida antaa kovin paljon käytännöllisiä valmiuksia, ja ko. vajavuutta voisi olla mahdollista pärjätä käymällä ammattikorkeakoulu. Ainoa epäilyksen aihe on lähinnä se, miten raskaaksi tuollainen opiskelut tulee pidemmän päälle; riittääkö ihmisen jaksaminen tuollaiseen vai ei?
Yhteiskuntatieteellinen + amk
5
175
Vastaukset
- 5+16+16
PS En nähdäkseni ollut tarpeeksi eksplisiittinen kirjottaessani aloitusviestiä, joten täsmennän vielä sen verran, että kyse on siis siitä, että opiskelisin noita tutkintoja samaan aikaan.
- .....
Mitä sä ajattelit siellä amk:ssa opiskella ja mitä pääainetta lukea yo:ssa?
- 23+01
Ammattikorkeassa on paljon läsnäolopakkoa ja ryhmätöitä, joten se on hyvä huomioida kahta tutkintoa tehdessä: yliopiston luennot jäisivät siis vähäisimmiksi. Yliopistossa kun monet kurssit saa kirjatentittyä.Opintotukea et myöskään voi saada samanaikaisesti kahteen paikkaan, vaan sinun on toisesta koulusta saatava se Kelan vaatima minimimäärä (en nyt muista mikä se minimi on, mutta jos esim. 45op/vuosi, niin sinun on saatava tämä määrä esim. yliopistosta, ei riitä että on AMK:sta 15 ja yo:sta 30).
Jaksaminen riippuu ihan sinusta itsestäsi: itse suoritan parhaillaan kahta yliopistotutkintoa. Tänä vuonna saan "pääyliopistossani" kasaan 76op ( kesällä suunnitelmissa 25op) ja toisessa yliopistossa yhden sivuaineen 24op. Rankkaa on ollut, sillä "pääyliopiston" kursseista selviän kyllä hyvin, mutta toisessa yliopistossa en ehdi käymään luennoilla ja ensimmäisistä tenteistä sainkin hylätyn (eikä nyt läpäistyt arvosanat ole sitä mihin olen tottunut, kun kurssiarvosanani ovat yleensä 4-5). Kannattaa siis tosiaan miettiä mihin ryhtyy! Vaihtoehtoisesti voit myös olla poissaolevana toisesta ja toisessa sisällä ja sitten vaihtaa seuraavana vuonna. Huomaa kuitenkin, että mikäli sinulla ei vielä ole korkeakoulupaikkaa, voit samana vuonna ottaa vain yhden kk-paikan vastaan. Jos sinulla on yo-paikka jo, niin siinä tapauksessa voit ottaa amk-paikan ja opiskella molemmissa.- ei voi olla
Miten tuo voi olla mahdollista, jos on kirjoilla yliopistossa ja pääsee opiskelemaan yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin eihän siis pitäisi olla mahdollista, että on molemmissa opiskelija, sillä yhtäaikaa saa vain yhdessä opinahjossa olla opiskelija? Tietysti jos opintoasteet ovat eriarvoisia niin sitten. Kannattaisi varmaan lukea ammattikorkean avoimia opintoja siihen asti kunnes pystyy yliopiston rinnalla ja sitten maisterin tutkinnon suorittamisen jälk. suorittaa se loppuun. Tosin jos luet ammattikorkeassa tyyliin tavalliseksi tradeksi, niin auttaako se yhtään mitään, tradeja on niin pilvin pimein ja maisterin tutkinto on kuitenkin ylempiarvoisempi. Kannattaisi miettiä mielummin mitä ainayhditelmiä siellä yliopstossa suorittaa.
- Hy ja Uta
ei voi olla kirjoitti:
Miten tuo voi olla mahdollista, jos on kirjoilla yliopistossa ja pääsee opiskelemaan yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin eihän siis pitäisi olla mahdollista, että on molemmissa opiskelija, sillä yhtäaikaa saa vain yhdessä opinahjossa olla opiskelija? Tietysti jos opintoasteet ovat eriarvoisia niin sitten. Kannattaisi varmaan lukea ammattikorkean avoimia opintoja siihen asti kunnes pystyy yliopiston rinnalla ja sitten maisterin tutkinnon suorittamisen jälk. suorittaa se loppuun. Tosin jos luet ammattikorkeassa tyyliin tavalliseksi tradeksi, niin auttaako se yhtään mitään, tradeja on niin pilvin pimein ja maisterin tutkinto on kuitenkin ylempiarvoisempi. Kannattaisi miettiä mielummin mitä ainayhditelmiä siellä yliopstossa suorittaa.
Hyvin tämä tuntuu onnistuvan, miksi ei onnistuisi? Ei yliopistojen välillä ole mitään keskinäistä tarkastuskontrollia. Itse olen kyllä ilmoittautunut poissaolevaksi toisesta yliopistosta mutta ihan hyvin voisin opiskella samaan aikaan molemmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019