Yhteiskuntatieteellinen + amk

5+16+16

Mitä mieltä olette sellaisen suunnitelman fiksuudesta, että joku opiskelisi itselleen amk-tutkinnon yhteiskunnallisen tutkintonsa rinnalle?

Itse olen pohtinut kyseistä vaihtoehtoa lähinnä työllisyyden ja ylipäätänsä työmarkkinoilla pärjäämisen näkökulmasta. Asiahan on nimittäin niin, että yhteiskuntatieteellinen tutkinto ei itsessään taida antaa kovin paljon käytännöllisiä valmiuksia, ja ko. vajavuutta voisi olla mahdollista pärjätä käymällä ammattikorkeakoulu. Ainoa epäilyksen aihe on lähinnä se, miten raskaaksi tuollainen opiskelut tulee pidemmän päälle; riittääkö ihmisen jaksaminen tuollaiseen vai ei?

5

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+16+16

      PS En nähdäkseni ollut tarpeeksi eksplisiittinen kirjottaessani aloitusviestiä, joten täsmennän vielä sen verran, että kyse on siis siitä, että opiskelisin noita tutkintoja samaan aikaan.

    • .....

      Mitä sä ajattelit siellä amk:ssa opiskella ja mitä pääainetta lukea yo:ssa?

    • 23+01

      Ammattikorkeassa on paljon läsnäolopakkoa ja ryhmätöitä, joten se on hyvä huomioida kahta tutkintoa tehdessä: yliopiston luennot jäisivät siis vähäisimmiksi. Yliopistossa kun monet kurssit saa kirjatentittyä.Opintotukea et myöskään voi saada samanaikaisesti kahteen paikkaan, vaan sinun on toisesta koulusta saatava se Kelan vaatima minimimäärä (en nyt muista mikä se minimi on, mutta jos esim. 45op/vuosi, niin sinun on saatava tämä määrä esim. yliopistosta, ei riitä että on AMK:sta 15 ja yo:sta 30).

      Jaksaminen riippuu ihan sinusta itsestäsi: itse suoritan parhaillaan kahta yliopistotutkintoa. Tänä vuonna saan "pääyliopistossani" kasaan 76op ( kesällä suunnitelmissa 25op) ja toisessa yliopistossa yhden sivuaineen 24op. Rankkaa on ollut, sillä "pääyliopiston" kursseista selviän kyllä hyvin, mutta toisessa yliopistossa en ehdi käymään luennoilla ja ensimmäisistä tenteistä sainkin hylätyn (eikä nyt läpäistyt arvosanat ole sitä mihin olen tottunut, kun kurssiarvosanani ovat yleensä 4-5). Kannattaa siis tosiaan miettiä mihin ryhtyy! Vaihtoehtoisesti voit myös olla poissaolevana toisesta ja toisessa sisällä ja sitten vaihtaa seuraavana vuonna. Huomaa kuitenkin, että mikäli sinulla ei vielä ole korkeakoulupaikkaa, voit samana vuonna ottaa vain yhden kk-paikan vastaan. Jos sinulla on yo-paikka jo, niin siinä tapauksessa voit ottaa amk-paikan ja opiskella molemmissa.

      • ei voi olla

        Miten tuo voi olla mahdollista, jos on kirjoilla yliopistossa ja pääsee opiskelemaan yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin eihän siis pitäisi olla mahdollista, että on molemmissa opiskelija, sillä yhtäaikaa saa vain yhdessä opinahjossa olla opiskelija? Tietysti jos opintoasteet ovat eriarvoisia niin sitten. Kannattaisi varmaan lukea ammattikorkean avoimia opintoja siihen asti kunnes pystyy yliopiston rinnalla ja sitten maisterin tutkinnon suorittamisen jälk. suorittaa se loppuun. Tosin jos luet ammattikorkeassa tyyliin tavalliseksi tradeksi, niin auttaako se yhtään mitään, tradeja on niin pilvin pimein ja maisterin tutkinto on kuitenkin ylempiarvoisempi. Kannattaisi miettiä mielummin mitä ainayhditelmiä siellä yliopstossa suorittaa.


      • Hy ja Uta
        ei voi olla kirjoitti:

        Miten tuo voi olla mahdollista, jos on kirjoilla yliopistossa ja pääsee opiskelemaan yliopistoon tai ammattikorkeaan, niin eihän siis pitäisi olla mahdollista, että on molemmissa opiskelija, sillä yhtäaikaa saa vain yhdessä opinahjossa olla opiskelija? Tietysti jos opintoasteet ovat eriarvoisia niin sitten. Kannattaisi varmaan lukea ammattikorkean avoimia opintoja siihen asti kunnes pystyy yliopiston rinnalla ja sitten maisterin tutkinnon suorittamisen jälk. suorittaa se loppuun. Tosin jos luet ammattikorkeassa tyyliin tavalliseksi tradeksi, niin auttaako se yhtään mitään, tradeja on niin pilvin pimein ja maisterin tutkinto on kuitenkin ylempiarvoisempi. Kannattaisi miettiä mielummin mitä ainayhditelmiä siellä yliopstossa suorittaa.

        Hyvin tämä tuntuu onnistuvan, miksi ei onnistuisi? Ei yliopistojen välillä ole mitään keskinäistä tarkastuskontrollia. Itse olen kyllä ilmoittautunut poissaolevaksi toisesta yliopistosta mutta ihan hyvin voisin opiskella samaan aikaan molemmissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe