Cibau -koiranruoka kokemuksia?

tiinavainn

Onko muita jotka syöttää kyseistä ruokaa? Ja onko ollut mitään ongelmia tms.? Positiivisia kokemuksia?

Oma reilu vuoden ikäinen koirani söi muutamia kuukausia sitten sitä, mutta paikkakunnan vaihdoksen takia en pystynyt enään syöttämään koska lähieläinkaupoista ei löytynyt.. Nyt takaspaluun takia päässyt taas syöttämään cibauta ja tuntuu että koira voi paljon paremmin.. On iloisempi ja energisempi, ruoka uppoo paremmin alas ja jätökset pienentynyt.. Turkki kiiltää entistä enemmän ja tuntuu vielä paremmalle..

Hintakaan ei paha ole, 52,90/15kg ja säkki kestää 2kk. Ja riisi-kala on makuna..

12

6736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+11

      Ei ainakaan tuoteselosteen perusteella mitään laadukasta papanaa, kun riisiä näyttäisi olevan 55%..

    • kotitonttuu

      Eiks riisi just oo hyväks? Ja muu vilja ja semmone ni pahaks? Saa korjaa jos oon vääräs :o

    • öliöli

      No siis riisi on koiralle ihan turha aine. Mitä koira siitä hyötyy. Keitettyä riisiä käytetään paljon silloin kun koiralla on maha sekaisin, koska se on hyvin sulavaa. Mutta ei siitä saa muuta kuin vatsantäytettä. Viljakasvihan se on sekin.

    • tiikeri_lilja

      Riisi on pääsääntöisesti hyvin sulavaa ja koira saa siitä energiaa hiilihydraattien muodossa. Lisäksi se on edullista. Mutta koska koira on lihansyöjä voidaan riisin tarpeellisuus - ainakin noin runsaasti käytettynä - kyseenalaistaa. Itse en syöttäisi mitään vastaavilla ravintoarvoilla (proteiinia 24 % ja rasvaa 12 %) varustettua nappulaa yksinomaisena ravintona. Mukaan lihaa, kananmunaa, kalaa, maitotuotteita ja sisäelimiä niin aletaan puhua _koiran_ ruoasta. Jos ko. muona sopii koiralle ja omistajan kukkarolle niin sitten sitä, mutta liha on ehdoton lisä tuohon.

    • tiinavainn

      Juu no ruokavaliosta kun tässä ei ollut kyse niin en kokenu tarpeelliseks kirjoittaa noita lisä lihoja, munia yms tähän :) Kukkaro toki antais periks kalliimpaankin ruokaan, ja jostain syystä olen kirjoittanut säkin kestävän 2kk, korjaus siihen eli 1kk..Mutta kun hyviä kokemuksia siitä ollut ja koirakin näyttää tykkäävän niin miksi vaihtaa.. varmasti löytyy parempiakin ruokia, mutta justiinsa kun käytiin eläinlääkärissä tutkimuksissa sairauden takia, niin eläinlääkäri sanoi, että kaikki arvot yms tosi hyvät ja kohillaan, että ruokaa ei tarvitse vaihtaa :)

      Just kattelin yleisesti googlesta, niin oikein mistään ei löydy kokemuksia cibausta.. eikö sitten tosiaan ihmiset syötä sitä? :O

    • gtyur

      Kyllä syöttää ja hyvin on ainakin täällä toiminut ja todellakin turkki ja muu on kunnossa. Saatavuus on vaan aina hiukan huonoa, kauppias tilaa aina vain säkin tai kaksi ja meillä tuo säkki kestää n. 1.5 - 2 viikkoa. Kolme labukkaa.

      • otuset

        Tilaan täältä Akvaario Piekkala oy lemmikkieläinalan erikoistukkuliike soittamalla ja toimitus tulee aika nopeasti eikä postimaksu kovin suuri saat niin monta säkkiä kun haluat, kirjoita cibau netti hakuun löydät tää liikkeen .


    • otukset

      Olen ollut tyytyväinen cibau riisi kalaan ,kun on moni allerginen koira mulla, allergian aiheuttajat ovat kana nauta lammas ja maitotuotteet, raakaruokaa on kokeiltu sekään ei käynyt( vitaniinit ) kasvikset aiheuttivat hiivaa korviin niissä paljon sokeria. nyt ollaan syöty Cibau riisi kalaa kuukausi kaikki näyttää hyvälle ja maistuu

    • santtu1

      Täällä myös cibau kala-riisi menossa enkkubullille ja aluksi olikin hyvä ruoka, karvaongelmat loppuivat mutta nyt vuotaa silmät? Koiran kasvot valkoiset ja ryppyjen sisällä hirveet ruskeat vanat. En ole keksinyt muuta aiheuttajaa kuin kyseinen ruoka?

    • BåcklundM

      Itse olen syöttänyt kyseistä ruokaa kennelin kautta ja ei ole ollut mitään ongelmia. Koiranruokatukku.fi sivuilta saa tilattua, kun jälleen myyjiä tuntuu olevan vähän. Sitä kautta palvelu ollut kyllä hyvää ja nopeaa :)

    • Haukkuhaukkaa

      kyllä cibau maistuu 3 huskylle ja yhdelle lapinkoiralle.eikä ole ripulointia oksentelua.Ja turkkikin alkoi kiiltämään kun vaihdoin jahtivahdista Cibauhin.Mut tää sopi meidän koirille.Aina voi/saa kokeilla mikä sopii omalle karvakorvalle:)

    • Anonyymi

      Minulla sakemannilla on ollut iho-ongelmia ja muuta terveyshäikkää. Meni kauan ennen kuin löysin toimivan koiranruuan. Tuli syötettyä jos jonkinlaista laaturuokaa ja meinasi mennä herne nenään kun mikään ruoka ei tahtonut sopia. Kokeilin koiranruokatukun edustajan ehdotuksesta Cibau hypoallergeenista sensitive kala riisi täysravintoa. Nyt on mennyt pitkään oikein hyvin. Iho ollut hyvässä kunnossa. 12 kilon säkin hinta tuntuu hieman kovalta (48,90) Kun tilaa kaksi säkkiä saa ilmaisen kotiinkuljetuksen. Jos tilaa esim. maanantai aamuna niin tiistaina postimies toimittaa kotiovelle. Palvelu on nopeata ja toimivaa. Kun nyt ajattelee tuota koiranruuan hintaa vähän isommalla mittakaavalla, niin ei se raha siinä oikeastaan merkitse mitään. Pois ovat jääneet kaikki eläinlääkärissä juoksemiset ja hermoilut koiran terveyden vuoksi. Suosittelen lämpimästi Cibau kala-riisi sensitive koiranruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe