niille Eerikan tappaneille vanhemmille ja ihan oikein. Aamun lehdessä oli juttua että lastensuojeluun oli tullut piikki viime vuonna tuon tapauksen jälkeen, sen takia kun ilmoitetaankin jo liian herkästi.
Jotain poliisia oli haastateltu ja se sanoi että ei se nyt ole lapsen etukaan jos jokaisesta tukkapöllystä heille asti tehdään ilmoituksa. Selitykseksi sanoivat et kumpi on parempi, se että koko perhe revitään oikeudessa hajalle vai jos katsottaisiin sormien läpi.
No itse tein eilen naapuristani ilmoituksen kun olin kuunnellut (puolisen vuotta) noin vuoden ikäisen lapsen jatkuvaa itkua ja vanhempien huutoa ja tappelua. Lasta vähätellään matkimalla sen itkua ja valvotetaan väkisin ilta myöhään, sille haistatellaan milloin mitäkin ynm.
En minä mitään sädekehää ole hakemassa, koska mieleen tulee, että mitä jos olinkin liian hätänen ja lapsen itkulle ja muulle on järkevä syy.
Joka tapauksessa tänään siellä naapurissa on ollut hyvinkin rauhallista joten epäilen että siellä on joku viranomainen aamulla käynyt. No hyvä niin jos lapsikin on rauhallinen ja voi paremmin.
Miten herkästi sinä toimisit jos epäilisit naapurisi tomivan lasta kohtaan väärin?
Elinkautinen sitten rapsahti
49
228
Vastaukset
Ehkäpä oliisi pitänyt kääntää toinenkin pullea poski?
Kyseessä oli sentään maan tapa.
Aina pitäisi antaa toinen mahdollisuus langenneelle.
Toivottavasti kuitenkin, tätä ei jakseta väännellä ja käännellä taas kuukausi-tolkulla.
H.Ai niin kysymys...
Eipä ole vielä tarvetta soitella, kun ei tuo vanhuuden-unettomuus ole vielä häirinnyt.
H.Ole sitten vääntelemättä. Kukaan sua ole pyytäny ketjuun. Mene omiin aloituksiisi kitisemään.
- :////////
hunksz kirjoitti:
Ai niin kysymys...
Eipä ole vielä tarvetta soitella, kun ei tuo vanhuuden-unettomuus ole vielä häirinnyt.
H.Oletko edes sekuntia kokenut rakkautta ketään kohtaan??????? Tuskin.
Ikävä aina ja jatkuvasti lukea sinun kuvottavia katkujasi.
Säälin sinua. ://////// kirjoitti:
Oletko edes sekuntia kokenut rakkautta ketään kohtaan??????? Tuskin.
Ikävä aina ja jatkuvasti lukea sinun kuvottavia katkujasi.
Säälin sinua.":////////"
Ihmis-rakkaus taitaa olla suurin hyveeni ja kunnioitus elämää kohtaan.
Kuten aikaisemmissakin oikeus-jutuissa, joita palstalla käydään, olen sitä mieltä että yksityiskohdat usein puhuvat puolestaan ja niitä ei ole kerrottu.
Joten jätän tuomitsematta.
Oikeutta on tapahtunut, ehkä siis hyvä niin.
Maailmalla ei kaikki näytä käyvän niin hyvin, kun haaveillaan.
H.- ://////
hunksz kirjoitti:
":////////"
Ihmis-rakkaus taitaa olla suurin hyveeni ja kunnioitus elämää kohtaan.
Kuten aikaisemmissakin oikeus-jutuissa, joita palstalla käydään, olen sitä mieltä että yksityiskohdat usein puhuvat puolestaan ja niitä ei ole kerrottu.
Joten jätän tuomitsematta.
Oikeutta on tapahtunut, ehkä siis hyvä niin.
Maailmalla ei kaikki näytä käyvän niin hyvin, kun haaveillaan.
H.Se ja sama, mitä löperrät.
Paljon porua, vähän villoja, puhut paljon, sanomatta mitään.
Kuvittelet kuvastasi komean, käynti optikolla voisi auttaa.
Sepä siitä, luuletko minusta saavasi opponentin? Erehdyt. Nittaminax kirjoitti:
Ole sitten vääntelemättä. Kukaan sua ole pyytäny ketjuun. Mene omiin aloituksiisi kitisemään.
"Nittaminax"
No mutku pitäisi ottaa kantaa?
Ja minusta pari kommenttia per nenä, olisi ihqu-riittävästi keskustelua.
H.- muista vain pari
hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
H.Toteuta itsekin tuota ohjetta.
- ''''''
hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
H.@hunksz
Milloin olet ajatellut aloittaa ohjeesi toteuttamisen, omakohtaisesti, vai onko tarkoituksesi näivettää tämäkin palsta typerällä tautofoniallasi?
- Pirre*
Mielestäni teit ihan oikein, ei lapsen jatkuva itku ole normaalia..ilmoittaisin itsekin vastaavassa tapauksessa..tai jos huomaisin lapsen laiminlyöntiä tai pahoinpitelyä..ja mielestäni lapsen itkun matkiminen on jo jonkunasteisen henkisen väkivallan merkki...ihan tekee mieli kiittää, kiitos kun välitit :)
Tuo henkinen väkivalta oli itsellänikin eilen mielessä, mutta kun ei sitten millään tullut sana mieleen. No onneksi siellä virastossa tajuttiin mitä tarkoitin.
- sittenkin lapsi!
Lukaisin lehdestä, että tämä äiti 48-v on sittenkin saanut lapsen, ei kuitenkaan nelosia. Lapsi on otettu, onneksi, heti huostaan.
Tosi pahaa on tehnyt minun mielelleni tuo juttu, koska on 8-v lapsenlapsi - tyttö. Väkisinkin tulee mieleen häntä katsellessa, että kuinka joku voi tehdä niin karmean teon. Oma lapseni ei siedä kuulla puhuttavankaan koko jutusta. sittenkin lapsi! kirjoitti:
Lukaisin lehdestä, että tämä äiti 48-v on sittenkin saanut lapsen, ei kuitenkaan nelosia. Lapsi on otettu, onneksi, heti huostaan.
Tosi pahaa on tehnyt minun mielelleni tuo juttu, koska on 8-v lapsenlapsi - tyttö. Väkisinkin tulee mieleen häntä katsellessa, että kuinka joku voi tehdä niin karmean teon. Oma lapseni ei siedä kuulla puhuttavankaan koko jutusta.Minä olen koko prosessin ajan ihmetellyt, ettei lapsen kestokidutuksesta ole edes ohimennen mainittu. Se nähtävästi on Suomessa sallittua?
Ainakin minun lapseni saatiin sosiaaliviranomaisten suosiollisella sormienläpikatselulla kiduttaa mielisairaalaan, jossa hänet viimeksi näin lähes 10 vuotta sitten. Ei ole parantunut vieläkään; nykyisestä olinpaikasta ei ole hajuakaan.- sittenkin lapsi!
sitroen kirjoitti:
Minä olen koko prosessin ajan ihmetellyt, ettei lapsen kestokidutuksesta ole edes ohimennen mainittu. Se nähtävästi on Suomessa sallittua?
Ainakin minun lapseni saatiin sosiaaliviranomaisten suosiollisella sormienläpikatselulla kiduttaa mielisairaalaan, jossa hänet viimeksi näin lähes 10 vuotta sitten. Ei ole parantunut vieläkään; nykyisestä olinpaikasta ei ole hajuakaan.Tekisi mieli kysyä lisää, kuinka sellainen oli mahdollista Teidän tapauksessa?
Tämän pikku Erikan tapauksessahan sossula ei todellakaan ollut tehtäviensä tasalla, kuten ei Valvira näiden valelääkärien suhteen. sittenkin lapsi! kirjoitti:
Tekisi mieli kysyä lisää, kuinka sellainen oli mahdollista Teidän tapauksessa?
Tämän pikku Erikan tapauksessahan sossula ei todellakaan ollut tehtäviensä tasalla, kuten ei Valvira näiden valelääkärien suhteen.Psykopaattiäiti piti avioerolasta äärimmäisessä nälässä 7 vuotta ja kuljetti spiritistiporukoissa. Kaikki Tuusniemen sosiaalivirkailijoitten tieten; koululääkäri ei ollut koskaan nähnytkään ja kunnanlääkäri oli varsinainen konitohtori.
Kun lapsi oli sen ikäinen ja kokoinen, että painoindeksi alkoi olla vertailukelpoinen, se oli 16,3. Nettitietojen mukaan 13:ssa kuollaan. Ihan oikeasti ei jaksanut edes kävellä kunnolla, laahasi jalkojaan. Pari kunnon ateriaa niin johan jaksoi...
Anoreksiaa hänellä ei ollut ja söi kun ruokaa annettiin ja paino nousi silloin. Äitinsä luona ollessa paino laski... Kylkiluut saattoi laskea katsomalla, esimerkiksi reisilihaksia ei ollut ollenkaan vaan luitten päällä pelkkä nahka...
Näin hyvää huolta meidän sosiaalivirkailijat pitää lapsista! Ei ole Astanov vähääkään väärässä muuten kuin siinä, että luulee suomalaisia lapsia kohdeltavan paremmin kuin venäläisiä.
Kaikki dokumentit asiasta ovat tallessa painokäyriä myöten.- fudut 41
sittenkin lapsi! kirjoitti:
Tekisi mieli kysyä lisää, kuinka sellainen oli mahdollista Teidän tapauksessa?
Tämän pikku Erikan tapauksessahan sossula ei todellakaan ollut tehtäviensä tasalla, kuten ei Valvira näiden valelääkärien suhteen.sanos muuta,sossuille kenkää.
- Nähnyt
fudut 41 kirjoitti:
sanos muuta,sossuille kenkää.
Lisää palkkaa ne tuosta saa. Ja valtaa. Ja salassapito-oikeuksia, ettei tarvi vastata mistään.
- sittenkin lapsi!
sitroen kirjoitti:
Psykopaattiäiti piti avioerolasta äärimmäisessä nälässä 7 vuotta ja kuljetti spiritistiporukoissa. Kaikki Tuusniemen sosiaalivirkailijoitten tieten; koululääkäri ei ollut koskaan nähnytkään ja kunnanlääkäri oli varsinainen konitohtori.
Kun lapsi oli sen ikäinen ja kokoinen, että painoindeksi alkoi olla vertailukelpoinen, se oli 16,3. Nettitietojen mukaan 13:ssa kuollaan. Ihan oikeasti ei jaksanut edes kävellä kunnolla, laahasi jalkojaan. Pari kunnon ateriaa niin johan jaksoi...
Anoreksiaa hänellä ei ollut ja söi kun ruokaa annettiin ja paino nousi silloin. Äitinsä luona ollessa paino laski... Kylkiluut saattoi laskea katsomalla, esimerkiksi reisilihaksia ei ollut ollenkaan vaan luitten päällä pelkkä nahka...
Näin hyvää huolta meidän sosiaalivirkailijat pitää lapsista! Ei ole Astanov vähääkään väärässä muuten kuin siinä, että luulee suomalaisia lapsia kohdeltavan paremmin kuin venäläisiä.
Kaikki dokumentit asiasta ovat tallessa painokäyriä myöten.sitroen
Todella järkyttävää, mutta etkö itse voinut tehdä todellakaan mitään? Minkä ikäisenä tämä kaikki lapsellesi tapahtui? Eihän pientä lasta voi kuljetella jossain spiritismi porukoissa, vai oliko hän jo sen ikäinen, että ainakin toisten avulla alkoi ymmärtää moista touhua.
Jos paino nousi muualla, niin missä? Sinunko luona?
Tiedän kyllä tuon Tuusniemen, tosin lääkäreitä en tiedä, mutta tuskin sielläkään oltiin niin "takapajulassa"?
Olisiko mahdollista, että lapsellasi oli jo synnynnäinen vamma, jonka vuoksi hän joutui hoitolaan?
Jotenkin kiinnostaisi nuo minkä ikäisenä mitäkin tapahtui? Ei ole pakko kertoa, mutta mieltäni se jää kyllä askarruttamaan, että miksi, miksi, miksi?
Ikäiseni olet varmaankin ja mieheni kerran tiuski minulle juuri tuosta ruoasta lapsille, kun huutavat mukamas nälkäänsä!!!!
Eipä huudellut senjälkeen, kun totesin, että miksi et itse anna, jos huomaat lapsesi nälissään. ..Kunhan kiukuttelivat, ..siis ne lapset. - sitroen.
sittenkin lapsi! kirjoitti:
sitroen
Todella järkyttävää, mutta etkö itse voinut tehdä todellakaan mitään? Minkä ikäisenä tämä kaikki lapsellesi tapahtui? Eihän pientä lasta voi kuljetella jossain spiritismi porukoissa, vai oliko hän jo sen ikäinen, että ainakin toisten avulla alkoi ymmärtää moista touhua.
Jos paino nousi muualla, niin missä? Sinunko luona?
Tiedän kyllä tuon Tuusniemen, tosin lääkäreitä en tiedä, mutta tuskin sielläkään oltiin niin "takapajulassa"?
Olisiko mahdollista, että lapsellasi oli jo synnynnäinen vamma, jonka vuoksi hän joutui hoitolaan?
Jotenkin kiinnostaisi nuo minkä ikäisenä mitäkin tapahtui? Ei ole pakko kertoa, mutta mieltäni se jää kyllä askarruttamaan, että miksi, miksi, miksi?
Ikäiseni olet varmaankin ja mieheni kerran tiuski minulle juuri tuosta ruoasta lapsille, kun huutavat mukamas nälkäänsä!!!!
Eipä huudellut senjälkeen, kun totesin, että miksi et itse anna, jos huomaat lapsesi nälissään. ..Kunhan kiukuttelivat, ..siis ne lapset.Avioeron jälkeen 7-14 vuotiaana ainakin kuljetti. Ja sitä ennenkin, minun tietämättäni. Ilmeni kun lapsi luonani vieraillessa näytti, että tuolla ja tuolla ja tuolla...
Ei ole ollut synnynnäistä vammaa vaan kiduttamalla saatu. Mitä viehättävimmästä persoonasta tuli valehteleva hirviö. Persoonallisuus vaihtui täysin. Voit kuvitella tilanteen, että ihmiseen tulee demoni ja syrjäyttää alkuperäisen persoonallisuuden täysin. Kaikki muistot kääntyy päälaelleen jne...
Psykopaattiäiti manipuloi.
Minun luonani paino nousi, äitinsä luona laski. Aina kun kysyin onko nälkä, niin ei ollut. Kun ruokalautasen eteen vein, niin kaikki meni. Äitinsä luokse itkun kanssa palasi, mukaan annoin metvurstipötköä ja maitopurkkia kun ei äitinsä kertoman mukaan kuulemma Tuusniemen kaupoissa sellaisa herkkuja ollut...
Tunkiolle äiti lapsen metvurstit heitti, maidon kaatoi lavuaariin.
Vaan Suomessahan lapsi onkin äidin henkilökohtaista omaisuutta jolle hän saa tehdä aivan mitä haluaa kunhan ei aivan tapa. Venäläinen sananlasku toimii täysin täälläkin: Paperi on paperi, mutta käytäntö käytäntö.
- Janniz
Minua kohtaan on toimittu aikoinaan väärin, kukaan ei ilmoittanut, kukaan ei tiennyt. Siitä huolimatta en halua puuttua asioihin joissa en suoranaisesti näe vääryyttä tapahtuvan.
Omaan epäilevän asenteen noita sosiaalitanttoja kohtaan. Ko. tapaus on vääryys ja laiminlyönti siitä pahimmasta päästä. Ihminen on ihmiselle susi, sanottiin aikanaan siellä mistä olen lähtöisin ja niin se pitääkin paikkansa.Itseäni hakattiin 16 vuotiaaksi asti ja lähes kaikki sukulaiseni sen tiesivät, mutta siihen aikaan kenenkään mieleen ei edes tullut tehdä ilmoituksia. Lastensuojeluviranomaiset tuntui olevan vain sitä varten jos lapsi teki väärin, ei aikuiset.
Oma äitinikin soitti lastensuojeluun, mutta vain siksi, kun luuli mun käyttävän huumeita. Sieltä sanottiin että riisu likka alasti ja katso löytyykö neulan jälkiä. No niinhän toi ämmän ketale teki ja se vasta olikin nöyryyttävää.- helpota vähän!
Nittaminax kirjoitti:
Itseäni hakattiin 16 vuotiaaksi asti ja lähes kaikki sukulaiseni sen tiesivät, mutta siihen aikaan kenenkään mieleen ei edes tullut tehdä ilmoituksia. Lastensuojeluviranomaiset tuntui olevan vain sitä varten jos lapsi teki väärin, ei aikuiset.
Oma äitinikin soitti lastensuojeluun, mutta vain siksi, kun luuli mun käyttävän huumeita. Sieltä sanottiin että riisu likka alasti ja katso löytyykö neulan jälkiä. No niinhän toi ämmän ketale teki ja se vasta olikin nöyryyttävää.Oma äiti on ämmänketale?
- koettu on
helpota vähän! kirjoitti:
Oma äiti on ämmänketale?
Valitettavan monessa tapauksessa tuokin nimitys on liian kaunis. Äiti ei ole aina "äideistä parhain".
- :: xxxxx ::
koettu on kirjoitti:
Valitettavan monessa tapauksessa tuokin nimitys on liian kaunis. Äiti ei ole aina "äideistä parhain".
kyl suomessakin on paljon äitei joille vois antaa apueutanasiaa, viimeistään silloin kun lapsi on aikuinen.
- tyttöpien*
:: xxxxx :: kirjoitti:
kyl suomessakin on paljon äitei joille vois antaa apueutanasiaa, viimeistään silloin kun lapsi on aikuinen.
Minun äitini oli kateellinen nuoruudestani ja kauneudestani. Oli kuin Lumikin äiti, manipuloi isän hakkaamaan minua. Molemmat käyttivät uskomattoman kauheaa henkistä väkivaltaa.
Lisäksi äitini oli patalaiska, teetti minulla kotityöt heti kun kynnelle kykenin.
En kunnoita tippaakaan sitä naista. helpota vähän! kirjoitti:
Oma äiti on ämmänketale?
Olisin voinut sanoa pahemminkin ja onneksi ei enää elä. Oli sen verran piru äidiksi ettei edes sille olisi voinut sellaista titteliä antaa.
koettu on kirjoitti:
Aivan, ja miten rakastaa sellaista ihmistä joka ei tee muuta kuin hakkaa omaa lastaan jos ei aiheesta, niin keksimällä aiheen, että saa purkaa vihansa lapseen.
Olisi paljonkin kerrottavaa tästä "äidistäni" mutta antaa nyt olla.- Ei kynnttilää.
Nittaminax kirjoitti:
Olisin voinut sanoa pahemminkin ja onneksi ei enää elä. Oli sen verran piru äidiksi ettei edes sille olisi voinut sellaista titteliä antaa.
Että mamma on montussa ja turha odottaa kukkia kummulleen äitienpäivänä saati jouluna :)))
Ei kynnttilää. kirjoitti:
Että mamma on montussa ja turha odottaa kukkia kummulleen äitienpäivänä saati jouluna :)))
Eikä tule hautakiveäkään tai minä en sitä ainakaan maksa. Jos joku muu sukulainen sen haluaa ostaa, niin ostakoon.
- Janniz
Siinä se juuri on tämä vaikenemisen kulttuuri ja seurausten pelko mikä on meihin istutettu jopa ison kirjan voimalla. Kunnioita jne... pelkää jne...
Olet kaiketi oppinut lyömään takaisin, eli se oli opetus hakkaamisestasi. Toivottavasti myös rakastat vaikka se taitaa olla kohtuuton vaatimus..? Ei suinkaan aina, myös isken kuin kalkkarokäärme mutta muistan aina puolustaa pienempiä ja heikompia myötätunnosta. Rehellisesti sanon kuitenkin, ettei pokkani antaisi periksi mennä ovelle kysymään..."äitiäni" tinttasin nenään silloin juuri kun olin se 16v ja sain tarpeekseni sen hakkaamisista. No se lopetti hakkaamisen, mutta keksi sitten tämän henkisen puolen jolla kiusata.
En minäkään uskaltaisi mennä naapurin oven taakse mitään kyselemään, että onko kaikki kunnossa ja tarviitteko apua tai jotain. Taitaisi turpiin silloinkin tulla.
Kerran yli 20v sitten mentiin ja siitäkös vasta hirveä naapurisota syntyikin.
Pitänee vahvistaa poikkeus sääntöön, että minä en koskaan jaarittele turhia vain jankuttaakseni.
Yrittäen epätoivoisesti etsiä ihmisiä jotka ovat tismalleen samaa tyyppiä ajatuksissaan ja tuskissaan kuin itse.
On olosuhteita, joissa rakkaus ei elä, kuten tuossa vanhusten-rakkaus aloituksessakin jankutetaan.
Uutta lasta pukkaa, vaikka entinenkin on vielä uusio-vanhempien tiellä, jaloissakin jopa.
Ja turhan paljon pukkaa tietoisesti lasta sielläkin, missä nälkä on aina, erittäin tuttuna vieraana, koska YK-sossu auttaa aina.
Murhakin voi joskus olla looginen ja perusteltu, vaikkapa sähkötuolissakin.
Kyse on vaan siitä, kuka kuuluu hullujen-huoneeseen "elin-ikäisesti" (12V.) ja kuka sairaalan lepo-siteisiin, muoviin käärittynä, vaikkapa äitinä.
H.- FF58
Saat varmaankin ihan vapaasti laatia sääntöjä ja poikkeuksia...:D. Niitä me kaikki teemme oman elämisemme turvaamiseksi ja tekomme oiketuksiksi (olipa vaikea sana) ?
Kaikissa olo(suhteissa) rakkaus ei elä valitettavasti mutta pitäisi kuitenkin muistaa heikomman oikeus elämään ja aitoon rakkauteen.
Nämä sanat lennähtivät vain näppäimistöltäni jonnekin, toivottavasti FF on joillekin tuttu...?? Elinkautistuomiota saattaa joutua istumaan kuolemaan asti: tällainen oli muun muassa Soson murhamies, jota presidentti Kekkonen ehdottomasti ja toistuvasti kieltäytyi armahtamasta.
Nittaminax kirjoitti:
Elinkautistuomiota saattaa joutua istumaan kuolemaan asti: tällainen oli muun muassa Soson murhamies, jota presidentti Kekkonen ehdottomasti ja toistuvasti kieltäytyi armahtamasta.
"Nittaminax"
Niinpä, minäkin vihjailin vähän Jammu-sedän kohtaloon, aprikoiden miten hullu määritellään.
Voiskohan se olla jopa senlainen, joka taittaa Koivuniemen-herran?
Koska voin edelleenkin lepositeistä vapaana kumota tuopin, polttaa laatu-tupakkaa ja poikkeilla ulkomailla kala-reissuilla, katson olevani Urholle kiitoksen velkaa.
H.
- ...
Olen toiminut.
Se ongelma asiassa on justiinsa, kun ei mitenkään ilkeäisi puuttua muitten asioihin. Siitä tulee sanomista, aina. Luitenkin, yks puhelinsoitto saattaa pelastaa jonkun kakaran tulevaisuuden. Siitä helpolla saa naapurikyttääjän maineen ja joittenkin ihmisten vihat. Mutta, jos se nyt mitään lohduttaa, jotkut antavat sivusta ohimennen ymmärtää, että oikein tehty. Myös viranomaiset.
Toi Eerikan tapaus nyt on, paha. Noita varmasti tapahtuu enenpi kuin puidaan käräjillä tai revitään lööpeissä. Oli miten oli. Oikeus on istunut, se siitä. Rangaistuksia tullut, ihmisiä kuollut. Rangaistuksen voi lusia läpi, kukaan ei herää kuolleista henkiin.
Noin aloituksen asiaan tarkemmin. Kyllä nyt on suurennuslasin alla nimenomaan viranomaisten toiminta ja se, että vanehemmat lapsilla on kaikilla laisensa. Poliisilla ei todellakaan riitä resurssit jokaista tukkapöllytystä tutkimaan. mutta jos ilmiantoja kertyy, useammastakin lähteestä, poliisi on pakotettu tekemään jotain. Ja silloin useimmiten on liian myöhäistä jo. Mutta joka juoruakan soitosta ei asemalta lähde maijat pillit päällä tutkimaan kaikkia tapauksia.
Tossa muuten oli hupaisa tuomio lööpeissä, siis toinen, samaan asiaa.
83- vuotias heppuli oli tympiintynyt naapurin kakaroihin, jotka oli ottaneet sen ok- talon omaksi leikkipaikakseen. No, se oli siis hermostunut ja tehnyt väärin. Oli muljauttanut naapurin 11 vuotiaan kakaran sen kotipihalle, siis pois omalta pihaltaan. Tapahtunut jossain Lahdessa.
Tohon en linkkiä löytänyt. Mutta kokolailla samanlain en uutisointi löytyi Sotkamosta, eri tapaus, mutta aikaslailla sama kaava.
http://www.sotkamolehti.fi/Uutiset/1194788380933/artikkeli/82-vuotias sotkamolaismies sakkoihin lapsen pahoinpitelysta.html
En mä tiedä, oikeestaan pelkään enenpi lapsia, kuin niitten vanhempia.
=DW= - Tase pappa
Yhteisö kasvattaa??? Missä, milloin ja miten, jois kaikki toimenpiteet ovat kielletty.
Ei auta Niinistön Saulin hurskaat lausunnot, jos lapsen vanhemmat toteuttavat ns. vapaata kasvatusta.
Puhutaan lapsen tasa-arvosta ja fyysisestä koskemattomuudesta. Naapurin kauhukakaraahan saa retuuttaakin, on ne vanhemmatkin niin kamalia ja kakarat pirullisia. Mutta jumalauta, jos joku meidän Lauria edes haukkuu, niin kyllä Raastupa heilahtaa. Itse vanhempina tiedämme miten meidän lapsia kasvatetaan.
Ei tarvi tulla naapurin akan tai ukon ruojan komentelemaan, jos lapset hieman irroittelevat. Kyllä ne vanhempana huomaavat itse, että kaikkea ei sovi tehdä, mutta lapsethan on lapsia.
Kotimme on linnamme. Siellä määräämme me eikä naapurit tai sosiaalitantat.
Valitettavan paljon tuntuu nykyisin tällaista ajattelua olevan ilmassa.
Jos joku inhimillinen ihminen tekee lastensuojeluilmoituksen, aletaan hakemaan tekijää kissain ja koirain kanssa, koko suvun ja tutun ryyppyremmin kanssa yhteisvoimin. Jopa ammattiauttajatkin joutuvat kavahtamaan tällaista uhkaa, omassa työssään.
Viime viikollakin turkulainen vanhempi nais-ihminen huomautti parille päiväkoti-ikäiselle pojanvintiölle näiden vit## homottelusta.
Pojillapa olikin vastaus valmiina. Housut alas ja paljas takapuoli pyllistettiin ruovalle koko komeudessa. Se siitä yhteisökasvatuksesta ja vanhempien kasvatusvastuun kantamisesta. Vapaata on kasvatus, tai kasvattamatta jättäminen.
Tuollainen kertoo jo jotakin kotioloistakin.
Ne ihmiset, jotka hoitavat vastuunsa ja heidän lapsensa osaavat kaäyttäytyä, unohdetaan. He eivät näy eikä herätä huomiota - vielä sentään, vaan ovat enemmistö.
Nuo erilaiset huomataan korostetusti. Juuri näihin pitäisi olla oikeus puuttua.
Niin lasten vanhempien kun lastenkin pahoinvointiin, jos sellaisen huomaa.
Ei pitäisi omantunnon soimia, jos pyytää viranomaisia tarkastamaan tilanteen hyvissä ajoin, ennen uuden Enkelin tekoa.- niin pahoillani
"Tase"
On niin paljon nyt ajatuksia, kun lueskelin ketjua, että en oikein tiedä, mistä aloittaisin ja toisella korvalla pitäisi kuunnella, kuinka kohtuhintaisia asuntoja saataisiin pääkaupunki seudulle.
Olisiko kuitenkin yksi mahdollisuus tulevaisuudessa, kun nykyisin kaikki tenavatkin (4-6-v) osaavat käyttää nettiä ja puhelinta, että heitä jo tarhaiässä opetetaan pyytämään apua?
No, tuo oli huono ilmaisu, koska ensin heitä pitäisi opastaa e h d o t t o m a s t i ottamaan yhteyttä tarhan tai koulun johtajaan, jossa asiaa käsitellään ensin.
Tulipa mieleeni, kun oma lapsenlapseni (4-5v) oli todennut tarha tädille, että sinun pitäisi mennä kanssa jatko-koulutukseen!!! Hänen tätinsä oli juuri sellaisessa.
Niin, ideani on myös se, että lapsille jo nuorena (luku- ja kirjoitustaitoisina) opastetaan joku sellainen linkki, joka ei ole "tarhan täti" eikä koulun rehtori.
Lapset..tunnen nyt vain omani, enkä kiusattuja, joten onkohan he jo kotona manipuloituja jonkun uskonnon takia???
Taidankin "kallistua" tuohon sanomaasi kasvattamatta jättämiseen, joka heijastuu sukupolvelta toiseen.
Jotain faktaakin on mielipiteelleni, koska itse olen ollut sossulan työntekijä, ilman pätevyyttä (työkkäri) ja tutustuin hyvin heidän arkistoon.
Järkyttävä totuus oli minulle, että "isästä/äidistä pojalle" perityi tämä avustusten tarve, ja entäs ne huijarit? Mutta se sukujen toistuvuus minua ihmetytti.
Uskon, että lasten tulevaisuus paranee kohisten, mutta näiden sossulan huijareiden hommeli jatkuu, mikäli otan huomioon, että "eräs" äiti jakoi lapselleen tukia ja eräs tuttuni haki korvauksia, lähtien kuitenkin ulkomaille.
No, hänet käräytin vain sen takia, koska tiesin heidän tilanteen ja huumekaupoista mies oli edelleen vankilassa.
Minua "ällöttää" tämä sossulankin saamattomuus näihin heidän todellisiin tehtäviin.
Tulin yksityiseltä firmalta heille, tosin työkkärin kautta, joten kohtelunikin oli sellaista, ..."työkkäri kamaa"..(siis ei vaarallista kyttääjää).ja hulppeasti mentiin lounaalle, joka päättyi kahvi t u n t t i i n.!!
Mielestäni oli virhe myös, että pääsin heidän "salaisiin" arkistoihin. Eikö he todellakaan tienneet, että työkkärin tyhmä akka voi osata muutakin??
Tämä olikin johdanto, että nykyisin lapset osaavat jo käyttää ensin vaikka puhelinta. Nyt vain informaatiota tarhoihin ja koulussahan se jo onnistuu netinkin kautta.
Olkoompa mitä hyvänsä minun ideani, niin Erikan kuolema oli todellakin synkkä varjo, ei, kun musta pilvi, käsittämätön "musta-aukko" meidän sosiaalihuollossa. Näinhän se on kuten sanoit ja eipä ole mitään lisättävää, silti jotenkin tuntuu että tein mahdollisesti väärin.
Tokihan tuo lapsi vieläkin itkee, mutta ääni tulee kuin jostain komerosta, kaukaa. Äiti ainakaan ei päivisin enää pahemmin huuda ja sekin on kait edistystä.- jos, niin miten
Nittaminax kirjoitti:
Näinhän se on kuten sanoit ja eipä ole mitään lisättävää, silti jotenkin tuntuu että tein mahdollisesti väärin.
Tokihan tuo lapsi vieläkin itkee, mutta ääni tulee kuin jostain komerosta, kaukaa. Äiti ainakaan ei päivisin enää pahemmin huuda ja sekin on kait edistystä.Kannatko osavastuun jos lapsi hiljennetään tukehduttamalla, olethan kuullut itkun muuttuneen vaimennetuksi.
jos, niin miten kirjoitti:
Kannatko osavastuun jos lapsi hiljennetään tukehduttamalla, olethan kuullut itkun muuttuneen vaimennetuksi.
En vaimennetuksi vaan kaukaisemmaksi ja sillä on ero. Miksi luulet että lasta yritetään hiljentää tukehduttamalla?
Mielenkiintoista että nyt yrität pistää minun syyksi jotain mitä ei ehkä ole edes tapahtunut.
Olen mielestäni tehnyt velvollisuuteni kun tein ilmoituksen.- ISOMUMMU
Nittaminax kirjoitti:
En vaimennetuksi vaan kaukaisemmaksi ja sillä on ero. Miksi luulet että lasta yritetään hiljentää tukehduttamalla?
Mielenkiintoista että nyt yrität pistää minun syyksi jotain mitä ei ehkä ole edes tapahtunut.
Olen mielestäni tehnyt velvollisuuteni kun tein ilmoituksen.Tunsin perheen, jolla oli vaikea koliikkilapsi. Lapsi oli jo yli vuosikas, mutta nukkui yöt huonosti ja itki usein päivälläkin. Vanhemmat väsyivät ja hakivat apua. He saivat lapselle hoitajan pariksi vuorokaudeksi viikossa näin he saivat itse levätä ja jaksoivat.
Itku voi olla seurausta sairaudesta ei lapsen laiminlyönnistä. ISOMUMMU kirjoitti:
Tunsin perheen, jolla oli vaikea koliikkilapsi. Lapsi oli jo yli vuosikas, mutta nukkui yöt huonosti ja itki usein päivälläkin. Vanhemmat väsyivät ja hakivat apua. He saivat lapselle hoitajan pariksi vuorokaudeksi viikossa näin he saivat itse levätä ja jaksoivat.
Itku voi olla seurausta sairaudesta ei lapsen laiminlyönnistä.Aivan, ja sen toin julki sinne virastoonkin. Ja jos kysymys on koliikista niin hyvähän se on jos äiti saa siihen apua ja ohjausta.
- ...
niin pahoillani kirjoitti:
"Tase"
On niin paljon nyt ajatuksia, kun lueskelin ketjua, että en oikein tiedä, mistä aloittaisin ja toisella korvalla pitäisi kuunnella, kuinka kohtuhintaisia asuntoja saataisiin pääkaupunki seudulle.
Olisiko kuitenkin yksi mahdollisuus tulevaisuudessa, kun nykyisin kaikki tenavatkin (4-6-v) osaavat käyttää nettiä ja puhelinta, että heitä jo tarhaiässä opetetaan pyytämään apua?
No, tuo oli huono ilmaisu, koska ensin heitä pitäisi opastaa e h d o t t o m a s t i ottamaan yhteyttä tarhan tai koulun johtajaan, jossa asiaa käsitellään ensin.
Tulipa mieleeni, kun oma lapsenlapseni (4-5v) oli todennut tarha tädille, että sinun pitäisi mennä kanssa jatko-koulutukseen!!! Hänen tätinsä oli juuri sellaisessa.
Niin, ideani on myös se, että lapsille jo nuorena (luku- ja kirjoitustaitoisina) opastetaan joku sellainen linkki, joka ei ole "tarhan täti" eikä koulun rehtori.
Lapset..tunnen nyt vain omani, enkä kiusattuja, joten onkohan he jo kotona manipuloituja jonkun uskonnon takia???
Taidankin "kallistua" tuohon sanomaasi kasvattamatta jättämiseen, joka heijastuu sukupolvelta toiseen.
Jotain faktaakin on mielipiteelleni, koska itse olen ollut sossulan työntekijä, ilman pätevyyttä (työkkäri) ja tutustuin hyvin heidän arkistoon.
Järkyttävä totuus oli minulle, että "isästä/äidistä pojalle" perityi tämä avustusten tarve, ja entäs ne huijarit? Mutta se sukujen toistuvuus minua ihmetytti.
Uskon, että lasten tulevaisuus paranee kohisten, mutta näiden sossulan huijareiden hommeli jatkuu, mikäli otan huomioon, että "eräs" äiti jakoi lapselleen tukia ja eräs tuttuni haki korvauksia, lähtien kuitenkin ulkomaille.
No, hänet käräytin vain sen takia, koska tiesin heidän tilanteen ja huumekaupoista mies oli edelleen vankilassa.
Minua "ällöttää" tämä sossulankin saamattomuus näihin heidän todellisiin tehtäviin.
Tulin yksityiseltä firmalta heille, tosin työkkärin kautta, joten kohtelunikin oli sellaista, ..."työkkäri kamaa"..(siis ei vaarallista kyttääjää).ja hulppeasti mentiin lounaalle, joka päättyi kahvi t u n t t i i n.!!
Mielestäni oli virhe myös, että pääsin heidän "salaisiin" arkistoihin. Eikö he todellakaan tienneet, että työkkärin tyhmä akka voi osata muutakin??
Tämä olikin johdanto, että nykyisin lapset osaavat jo käyttää ensin vaikka puhelinta. Nyt vain informaatiota tarhoihin ja koulussahan se jo onnistuu netinkin kautta.
Olkoompa mitä hyvänsä minun ideani, niin Erikan kuolema oli todellakin synkkä varjo, ei, kun musta pilvi, käsittämätön "musta-aukko" meidän sosiaalihuollossa.Sivusta.
Meitsi ei ole lapsipsykologi, kai kaukana siitä. Tulen kyllä yllättävän hyvin toimeen lapsien kanssa. Mä en lässytä niille, puhun kuin ihmiselle, ne arvostaa sitä.Siis jotkut, ei kaikki. Mutta monen ihan taaperonkin kanssa pidelty pitkiä palavereita asioista.
Tossa, aika vasta, viime syksynä oli yks kiintoisa puhelinkeskustelu yhden kakaran kanssa. Meillä oli eri käsityksiä jostain asioista, äitinsä soitti mlle. Juteltiin ja sitten juttelin kakaran kanssa aika pitkään. Tultiin "kavereiksi" ja se yhteisymmärryskin löytyi. Ja alkoi paljastumaan perimmäiset syytkin. Kaveri on koulukiusattu. Niin mäkin olin, siksi yhteinen ajatus löytyi helposti. Mun ollessa kakara, ei asiaan kiinnitetty mitään huomiota. Mä vaan useampaan kertaan sanoin kakaralle, että puhu opelle.
Se lupas puhua. Asia oli otettu koulussa puheeksi ja sille ainakin yritetään tehdä jotain. Äitinsä meinasi, että kakara on niin nuori vielä, ettei se tajua asiaa, mutta tulee tajuamaan vanhemmiten. Ja noin sivumennen, mulla on yks kaveri, jota en edes pahemmin tunne, enkä ole varma, minkä näköinenkään.
Mutta toi yhteiskuntaan vetoaminen kaikissa lapsiin liittyvissä asioissa, se on syvältä. Kyllä se niinkuin on vanhempien ja just mainitun yhteisön asia kasvattaa lapset. Ei koulukuraattorien, sosiaalitanttojen, opettajien tai lääkäreiden. Vanhemmat tekee lapsiaaan, kasvattakoot ne ite kans.
Aukko ei ole sosiiaalihuollossa (väärä termikin muuten, sosiaalihuolto tarkoittaa köyhäinapua, esim leivänkyrsää nälkäiselle, oikea termi olisi lastensuojelu). Kyse on vanhempien kelvottomuudesta. Ja sen kelvottomuuden syistä. Joopajoo vapaakasvatus, suurten ikäluokkien välinpitämättömyys ja itsekkyys lastenkasvatus asioissa, nyt suurten loispummi-ikäluokkien lapset lisääntyy, kuten tapana on ja tekee vielä karmeampaa jälkeä.
Ollut sukupolvi "hipit", sukupolvi "X", sukupolvi "Y", mikä helevaatan sukupolvi nykyisin on kasvamassa? Sitä voi mummit miettiä, kun ramppaavat sossiaalihuollossa hakemassa rahaa leivänkyrsään ja miettivät siinä pummilipullaan bussissa istuessaan sanaa "yhteisöllisyys".
=DW= - bessie*
... kirjoitti:
Sivusta.
Meitsi ei ole lapsipsykologi, kai kaukana siitä. Tulen kyllä yllättävän hyvin toimeen lapsien kanssa. Mä en lässytä niille, puhun kuin ihmiselle, ne arvostaa sitä.Siis jotkut, ei kaikki. Mutta monen ihan taaperonkin kanssa pidelty pitkiä palavereita asioista.
Tossa, aika vasta, viime syksynä oli yks kiintoisa puhelinkeskustelu yhden kakaran kanssa. Meillä oli eri käsityksiä jostain asioista, äitinsä soitti mlle. Juteltiin ja sitten juttelin kakaran kanssa aika pitkään. Tultiin "kavereiksi" ja se yhteisymmärryskin löytyi. Ja alkoi paljastumaan perimmäiset syytkin. Kaveri on koulukiusattu. Niin mäkin olin, siksi yhteinen ajatus löytyi helposti. Mun ollessa kakara, ei asiaan kiinnitetty mitään huomiota. Mä vaan useampaan kertaan sanoin kakaralle, että puhu opelle.
Se lupas puhua. Asia oli otettu koulussa puheeksi ja sille ainakin yritetään tehdä jotain. Äitinsä meinasi, että kakara on niin nuori vielä, ettei se tajua asiaa, mutta tulee tajuamaan vanhemmiten. Ja noin sivumennen, mulla on yks kaveri, jota en edes pahemmin tunne, enkä ole varma, minkä näköinenkään.
Mutta toi yhteiskuntaan vetoaminen kaikissa lapsiin liittyvissä asioissa, se on syvältä. Kyllä se niinkuin on vanhempien ja just mainitun yhteisön asia kasvattaa lapset. Ei koulukuraattorien, sosiaalitanttojen, opettajien tai lääkäreiden. Vanhemmat tekee lapsiaaan, kasvattakoot ne ite kans.
Aukko ei ole sosiiaalihuollossa (väärä termikin muuten, sosiaalihuolto tarkoittaa köyhäinapua, esim leivänkyrsää nälkäiselle, oikea termi olisi lastensuojelu). Kyse on vanhempien kelvottomuudesta. Ja sen kelvottomuuden syistä. Joopajoo vapaakasvatus, suurten ikäluokkien välinpitämättömyys ja itsekkyys lastenkasvatus asioissa, nyt suurten loispummi-ikäluokkien lapset lisääntyy, kuten tapana on ja tekee vielä karmeampaa jälkeä.
Ollut sukupolvi "hipit", sukupolvi "X", sukupolvi "Y", mikä helevaatan sukupolvi nykyisin on kasvamassa? Sitä voi mummit miettiä, kun ramppaavat sossiaalihuollossa hakemassa rahaa leivänkyrsään ja miettivät siinä pummilipullaan bussissa istuessaan sanaa "yhteisöllisyys".
=DW==DW=, mitä sinä tarkalleen ottaen yrität nyt sanoa?
"Aukko ei ole sosiaalihuollossa jne. ..."
"Kyse on vanhempien kelvottomuudesta. Ja sen kelvottomuuden syistä. Joopajoo vapaakasvatus, ........"
Kyllähän nyt perkele sentään tässä tapauksessa oli pahoja aukkoja siellä täällä, lastensuojelussa ei suojeltu lasta, vaan jätettiin kylmän kevyesti (katsotaan nyt vielä vähän aikaa) ilmeisesti vähäjärkisen ja kasvattajaksi sopimattoman isän sekä mieleltään pahasti sairaan, tunteettoman psykopaatin käsiin
.
Tämä osoitti niin vakavia laiminlyöntejä ja ammattitaidottomuutta ja mitä todennäköisimmin myös puolueellisuutta ja lastensuojelutyöhön täysin sopimatonta hyväuskoisuutta sekä helposti manipuloitavissa olemista, mahdollisesti myös kotikäyntien laiminlyömistä, että lisää rangaistuksia täytyy pakosta tulla.
Lapsen palauttaminen kotiin ilman (riittävää?) seurantaa saattoi hänet välittömästi kuolemanvaaraan, kuulustelu- ja kostotoimenpiteiden sekä todisteiden lavastamisten (ennen seuraavaa sovittua aikaa) muodossa.
Mm. siksihän lastensuojelua tarvitaan, että on noita mainitsemiasi kelvottomia vanhempia.
Toivottavasti nyt tulee muutos, ja lastensuojelun työntekijät vähän yrittävät jaksaa jalkautua varsinaiseen työhönsä. Jättäkööt vaikka muutaman "kuinka jaksaa tätä raskasta työtä" palaverin väliin.
- Peilin toinen puoli
muistan kuinka paljon lapsena pelkäsin perheen ulkopuolisten sekaantumista asioihimme, sillä seurauksena oli aina entistä kovemmat rankaisut. Äidin mielestä se oli aina meidän syy jos joku ulkopuolinen sekaantui. Äidillä oli niin hyvä pokka että isä ja viranomaiset aina lopulta uskoivat häntä.
Pari kertaa erehdyin jollekin naapurille sanomaan huolimattomuuttani jotain ruuan saamisestani, ja joko naapuri ymmärsi väärin tai en lapsena ymmärtänyt kysymystä, niin sanomiseni oli mennyt mutsin korviin ja turpiin tuli.
Kyllä sitä sai tarkkaan varoa mitä suustaan laukoi. Muistan asiasta vain sen että olisin sanonut etten saa tarpeeksi ruokaa tai siis mutsi väitti mun niin sanoneen naapurille.- ...
Nittaminax kirjoitti:
Pari kertaa erehdyin jollekin naapurille sanomaan huolimattomuuttani jotain ruuan saamisestani, ja joko naapuri ymmärsi väärin tai en lapsena ymmärtänyt kysymystä, niin sanomiseni oli mennyt mutsin korviin ja turpiin tuli.
Kyllä sitä sai tarkkaan varoa mitä suustaan laukoi. Muistan asiasta vain sen että olisin sanonut etten saa tarpeeksi ruokaa tai siis mutsi väitti mun niin sanoneen naapurille.Taas sivuun.
Meillä oli ruokaa, kattokin pään päällä, lämmintä. Itellä meni kouluajat surkeasti, se sitä, kasvatti luonnetta. Mutta oli kaverieta, ehkä "paremmista" piireistä. Jälkeenpäin miettinyt, oliko se remmillä hakkaaminen ihan asiallista. Siis riippuen tapauksesta, lyötiin vyöpäällä, pahemmissa tapauksissa soljella.
Ei siihen kukaan puuttunut, oli "normaalia" niihin aikoihin. Suurella osalla kakaroista vanhemmat oli vielä sodat käyneitä, pervitiiniä ja jaloviinaa, heroiini oli jo kadonnut apteekeista.
Mutta tunnen monia, monia ihmisiä, joilla tosiaan "luontoa on kasvatettu" ja kovalla kädellä. En mä nyt tiedä, ei sen kummempia ihsiä ole kuin muutkaan. Paitsi sitä paljon puhuttua sisua ja iskun kestävyyttä löytyy enenpi kuin muilta.
En puolustele entisiä kasvatusmenetelmiä, mutta en kehu nykyisiäkään.
Sun kirjoituksista sai kiintoisan kuvan. Kyseessä kuitenkin yhteisöllisyys. Mutta, miksi helkkarissa et ottanut lapsen vanhempiin yhteyttä ja tarjonnut apua? Piti sitten soittaa jonnekin lastensuojeluun plaaplaapla. Hitto, opettele laittaan parvekkeen oves kiinni ihna ominas, ei sosku tuu sitä sulkemaan.
=DW= - uhreja kaikki hekin?
... kirjoitti:
Taas sivuun.
Meillä oli ruokaa, kattokin pään päällä, lämmintä. Itellä meni kouluajat surkeasti, se sitä, kasvatti luonnetta. Mutta oli kaverieta, ehkä "paremmista" piireistä. Jälkeenpäin miettinyt, oliko se remmillä hakkaaminen ihan asiallista. Siis riippuen tapauksesta, lyötiin vyöpäällä, pahemmissa tapauksissa soljella.
Ei siihen kukaan puuttunut, oli "normaalia" niihin aikoihin. Suurella osalla kakaroista vanhemmat oli vielä sodat käyneitä, pervitiiniä ja jaloviinaa, heroiini oli jo kadonnut apteekeista.
Mutta tunnen monia, monia ihmisiä, joilla tosiaan "luontoa on kasvatettu" ja kovalla kädellä. En mä nyt tiedä, ei sen kummempia ihsiä ole kuin muutkaan. Paitsi sitä paljon puhuttua sisua ja iskun kestävyyttä löytyy enenpi kuin muilta.
En puolustele entisiä kasvatusmenetelmiä, mutta en kehu nykyisiäkään.
Sun kirjoituksista sai kiintoisan kuvan. Kyseessä kuitenkin yhteisöllisyys. Mutta, miksi helkkarissa et ottanut lapsen vanhempiin yhteyttä ja tarjonnut apua? Piti sitten soittaa jonnekin lastensuojeluun plaaplaapla. Hitto, opettele laittaan parvekkeen oves kiinni ihna ominas, ei sosku tuu sitä sulkemaan.
=DW=Jossakin lehdessä oli juttu siitä
spartalaisuuteen kasvattamisesta,
liekö pikkutytön kohdalla ollut myös kysymys siitä.
No oonpahan itekin lapsena tehnyt tuttavuutta koivuniemen ja lepinkäisen herran
kanssa, kyllä siitä oli mukavuusalueet kaukana, ennen ja jälkeen kun aikuiset purkaa
vihaansa ja raivoaan pienempäänsä, ja viinan/aineiden kanssa hommat menee
överiksi.
Onhan niitä erilaisia uskomuksia ihmisillä. Lepinkäisherran kanssa tuttavaksi tulon
piti merkitä jonkinlaista kivun, sairauksien, kuolemanpelon voittamista, kun on kärsinyt tarpeeksi, kirkastettu hahmo nousee päänahasta ulos - ihminen on saavuttanut jonkinlaisen täydellisen mielenhallinnan kuin aasialaisissa lajeissa.
Ehdottomasti väärin pikkulasta kohtaan toimittu, täydellistä turvattomuutta kokeneena
vielä vanhanakin on jossain muistissa se tunne että sydän repeää tuskasta.
Ei ole vanhojen huumejermujen elämä mitenkään rinnastettavissa viattoman puhtaan pikkutytön elämään. Liekö kysymyksessä ääretön kateus lapsen puhtautta
kohtaan - ihmisillä jotka viattomuutensa ja puhtautensa maailman
menoissa kadottaneet ajat sitten.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553703- 312104
- 392001
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171701Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401502Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251472- 781414
- 1361141
Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221093