Kumpi?

maiju korpelainen

Eikö usko Jeesukseen Kristukseen anna synnit anteeksi, eikä puhujaveljen äänellinen synninpäästö?

37

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USKO JEESUKSEEN antaa synnit anteeksi ja tuottaa sielun pelastuksen.

Apt. 16:

"30. Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      31. Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

Joh. 14:6

"6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."

Joh. 1:12

"12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä"

Ilm. 3:20

"20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."
      "

• Mellu, tee parannus!

Osaat sinä teoriassa asiat, Melperi eli Kalevi Laakso. Valitettavasti et itse ole uskossa lainkaan etkä uudestisyntynyt. Jos olisit, et kirjoittaisi ihmisistä valheita etkä herjoja palstalle. Sellaiseen eivät uskovaiset ryhdy.

• Ihmettelevä uskova

Että uskovilla on muka oikeutta julistaa synnit anteeksi?
      En ikinä mene sinne tunnustamaan että saisin synnit anteeksi.
      Kyllä minua kovasti ihmetyttää semmoinen juttu.

Eri asia ettei ole vielä päässyt eroon synneistä niin pyytää rukousapua uskovilta tunnustamalla synneistä että saisi niistä vapautettua. Se ei tarkoita että toiset uskovat julistaa niistä synneistä anteeksi Jeesuksen nimessä.

Jaak. 5:16
      Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

• 4x4

Kyllä Maiju on ihan oikeassa. Näin on Raamatussa!

• Tee parannus

Tee parannus ja tunnusta esiintymisesi väärillä nimillä! Samalla sinulle aukenisi syntieen anteeksiantaja!
      Nyt rauhaton sielusi tuottaa samaa hätähuutoasi, kun tiedät, ettei sinun uskosi tuo rauhaa. Tiedät vl:llä olevan rauhan, jota sinulla ei ole.

• 14-2

Ketähän tarkoitat?

• 145-32

Eihän ry:llä anna kukaan syntejä anteeksi, vaan vakuutetaan, että saat uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Usko Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä antaa synnit anteeksi. Ilman tätä uskoa, ei auta mitkään synninpäästöt. Näin raamattuluokilla opetetaan.

• SRK ja vl-saarnamiehet opettavat, että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi - vain vl-henkilö pystyy siihen.

Kerro minulle ja meille, mihin kaikkeen Jumala on voimaton ilman ihmisapua.

• On lupaus

Ap. t. 9 -
        Jeesus-Saul
        "Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus",-"Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."

Ananias puhuu Saulille:
        "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus"
        "Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin"

Käy esille, että Jeesus sanoi MENE! Jeesus ei antanut tuossa tilanteessa näköä takaisin. Hänellä oli kyllä mahdollisuus ja valta/voima niin tehdä.
        Saulin näkö palautui vasta Ananiaan kautta.

Näkö ei palautunut Jeesuksen läsnäollessa! Miksi?
        Sauli itse kuuli Jeesuksen puhuvan hänelle. Saiko Sauli syntinsä anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen?

Ananias julisti anteeksiantamusta lähetettynä ja niin saarnataan anteeksiantamusta myös rauhanyhdistyksissä.

("Tee parannus")

• On lupaus kirjoitti:

Ap. t. 9 -
        Jeesus-Saul
        "Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus",-"Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."

Ananias puhuu Saulille:

Käy esille, että Jeesus sanoi MENE! Jeesus ei antanut tuossa tilanteessa näköä takaisin. Hänellä oli kyllä mahdollisuus ja valta/voima niin tehdä.

Sauli itse kuuli Jeesuksen puhuvan hänelle. Saiko Sauli syntinsä anteeksi uskomalla Jeesukseen Kristukseen?

Ananias julisti anteeksiantamusta lähetettynä ja niin saarnataan anteeksiantamusta myös rauhanyhdistyksissä.

("Tee parannus")

Miten sinä niin väärennät, että synnit saarnattiin anteeksi.
        Sitä ei Raamattu kerro ja kun se ON SOOPAA. on KOKO LESTADIOLINEN USKO SOOPAA.
        Sehän perustuu vain tälle ”olettamukselle”.
        Tee parannus.
        Kes

• sorry .
        Kesitas kirjoitti:

Miten sinä niin väärennät, että synnit saarnattiin anteeksi.
        Sitä ei Raamattu kerro ja kun se ON SOOPAA. on KOKO LESTADIOLINEN USKO SOOPAA.
        Sehän perustuu vain tälle ”olettamukselle”.
        Tee parannus.
        Kes

Vapaakirkkolaisuus on soopaa johon onneksi vain muutama klovni on langennut. Sorry..

• Hyi olkoon!
        On lupaus kirjoitti:

Ap. t. 9 -
        Jeesus-Saul

Ananias puhuu Saulille:

("Tee parannus")

Nimimerkki "On lupaus" kirjoittaa vanhoillislestadiolaista PAS.KAA!

• ........
        Hyi olkoon! kirjoitti:

Kommentoi helluntalainen *hyi olkoon* nimimerkki :)

• ihmettelen vain
        Hyi olkoon! kirjoitti:

Kun palstan nimikin on "vanhoillislestadiolaisuus", niin miksi täällä sitten pitäisi jonkun muunlaisen uskon näkemyksiä kirjoittaa ja miksi et haluaisi täältä lukea vanhoillislstadiolaisten tapaa tulkita raamattua?

Jos et tahdo sitä lukea (niin kuin ilmeisesti et, kun haukut sitä noin), niin miksi ylipäätään käyt tällä palstalla?

• ihmettelen vain kirjoitti:

Kun palstan nimikin on "vanhoillislestadiolaisuus", niin miksi täällä sitten pitäisi jonkun muunlaisen uskon näkemyksiä kirjoittaa ja miksi et haluaisi täältä lukea vanhoillislstadiolaisten tapaa tulkita raamattua?

Jos et tahdo sitä lukea (niin kuin ilmeisesti et, kun haukut sitä noin), niin miksi ylipäätään käyt tällä palstalla?

Palsta on keskustelua vanhoillislestadiolaisuudesta.
        Ei lestadiolaisten ehdoilla vaan kirjoittajien ja aihe on käsitys vl uskosta.
        Minä vastasin kuten Raamattu sanoo. Vastaa sinä sitten miten sen pitäisi lestadiolaisittain sanoa.
        Te ette pysty vastaamaan Raamatun sanomalla, vaan ainoastaan ARVOSTELEMAAN KIRJOITTAJAA.
        Eikö jo kellot soi.
        Kerrotko missä Raamatussa sanotaan, - synnit on saarnattu anteeksi, pelastuu?
        Miten se lestadiolaisen sen lukee Raamatusta?
        Jos se sieltä löytyy, ilmoitat vain paikan, niin tule istumaan niissä palaamisen armoissa.
        Kes.

• Munuain.
        Kesitas kirjoitti:

Minä vastasin kuten Raamattu sanoo. Vastaa sinä sitten miten sen pitäisi lestadiolaisittain sanoa.
        Te ette pysty vastaamaan Raamatun sanomalla, vaan ainoastaan ARVOSTELEMAAN KIRJOITTAJAA.
        Eikö jo kellot soi.
        Jos se sieltä löytyy, ilmoitat vain paikan, niin tule istumaan niissä palaamisen armoissa.
        Kes.

Vaikutat siltä miltä näytät. En ny tarkoita pahaa, mutta totuutta. Hölmöläiseltä!!! Jatkakaa ,, huitomista :D:D:D:D:D

• Hantta *
        Kesitas kirjoitti:

Eikö jo kellot soi.
        Kes.

Kerrotko missä Raamatussa sanotaan, - synnit on saarnattu anteeksi, pelastuu?******

Jos/Kun et tuota tiedä, niin älä luule että alan sitä sinulle kertomaan erikseen. Sinä vaan saivartelet täällä kuin pikku vintiö, jota henkisesti kieltämättä oletkin.

Eikö sinulla raukalla ole yhtään ystävää kenelle voisit avautua ja purkaa pahaa oloasi? Toivotaan että asiat kirkastuvat joskus sinullekin. Siunausta ja Jumalan Rauhaa.

Hannele Murrosta.päin

• 145-32
        Hantta * kirjoitti:

Kerrotko missä Raamatussa sanotaan, - synnit on saarnattu anteeksi, pelastuu?******

Jos/Kun et tuota tiedä, niin älä luule että alan sitä sinulle kertomaan erikseen. Sinä vaan saivartelet täällä kuin pikku vintiö, jota henkisesti kieltämättä oletkin.

Eikö sinulla raukalla ole yhtään ystävää kenelle voisit avautua ja purkaa pahaa oloasi? Toivotaan että asiat kirkastuvat joskus sinullekin. Siunausta ja Jumalan Rauhaa.

Hannele Murrosta.päin

Kuuleppas Hannele! On ihmeellistä, että kun Pyhä Henki alkaa tehdä työtään ihmisessä, saa ihmisen tuntemaan oman syntisyytensä ja joutuu nöyrtymään Jumalan edessä ja pyytämään Kristuksen sovintotyön kautta hankittua armoa omalle kohdalleen, niin jo tuolloin Jumalan armahtavat kädet ympäröivät ihmisen, ennenkuin hän on edes kerennyt minkään puhujaveljen luo pyytämään syntein anteeksiantamusta. Miksi näin? Jumala näkee sydämeen ja ihmisen sydämen tilan. Jos siellä on usko Jeesukseen Kristukseen ja Jeesuksen läsnäolo, niin käy niinkuin tuhlaajapojalle, että ennenkuin kerkesi pyytää anteeksi, niin Isä oli jo hänet armahtanut.

• Kesitakselle
        Kesitas kirjoitti:

Eikö jo kellot soi.
        Kes.

Tässä pari kuvaa anteeksiantamuksen paikasta Raamatusta.

Ilm. 7:14
        "He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

Joh. 13:14
        "Jos nyt minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat."

Ja Jeesuksen opettamassa (älä kritisoi, kyllä Jeesus niin opetti) Isä meidän rukouksessa opettaa, "niin kuin mekin anteeksi annamme"!
        Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti avaimet "meille", niin Hän sanoi, joille "TE" anteeksi annatte.

• 12+5
        sorry . kirjoitti:

Vapaakirkkolaisuus on soopaa johon onneksi vain muutama klovni on langennut. Sorry..

Vapaakirkkolaisia on maailmassa vain kaksi kertaa enemmän, mitä luterilaisia ylipäätään.

Jos vertaa Vapista vaikka lestoihin, lestat ovat vain 0,05 % heidän kirkostaan.

Mikähän se lahko on?

• Kesitakselle kirjoitti:

Tässä pari kuvaa anteeksiantamuksen paikasta Raamatusta.

Ilm. 7:14
        "He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

Joh. 13:14
        "Jos nyt minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tulee myös teidän pestä toistenne jalat."

Ja Jeesuksen opettamassa (älä kritisoi, kyllä Jeesus niin opetti) Isä meidän rukouksessa opettaa, "niin kuin mekin anteeksi annamme"!
        Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti avaimet "meille", niin Hän sanoi, joille "TE" anteeksi annatte.

>>Tässä pari kuvaa anteeksiantamuksen paikasta Raamatusta.** Juuri näin, kuvaavat Jeesuksen kertomaa ja lähetyskäskyssä olevaa anteeksi antaumusta HÄNESSÄ, mutta missään niissä ei sanota, kuten VL saarnaajat sanovat, - kun syntinne on anteeksi saarnattu ja meillä annettu. pelastut.
        Kun uskoo Jeesuksen Herruuteen, kaikki nämä tapahtuu, mutta siinä on vielä ehto; Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. ( Matt 10;32)
        Tunnustatko Sinä seurakunnan edessä, että Jeesus on kaikkivaltias Herra.
        Hän päästää iankaikkisuuteen, pelastukseen, Isän syliin, vain Hän, ei Isä.
        >>Ja Jeesuksen opettamassa (älä kritisoi, kyllä Jeesus niin opetti) Isä meidän rukouksessa opettaa, "niin kuin mekin anteeksi annamme"!
        Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti** Mutta totuutta, kuka sen rukouksen laati ja ensin opetti omille opetuslapsilleen,,, Jeesus oli rehellinen eikä muuttanut serkkunsa rukousta.
        Tämä olisi selvä, jos tuntisit Raamattua.
        Luuk. 11:1
        Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI OPETUSLAPSIAAN."
        Opettiko Jeesus tätä sitten myöhemmin?? Jos löydät sen, voitko panna esille.
        >>Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti avaimet "meille", niin Hän sanoi, joille "TE" anteeksi annatte.** Kenelle Teille,,, paikallahan oli vain Pietari, ja 11 opetuslasta, ei yhtään lestadiolaista.
        Miksi Paavali, miksi Gornelius, miksi Prsichilla ei saanut näitä ”avaimia”?
        Autatko hieman.
        Hantalle, >> Eikö sinulla raukalla ole yhtään ystävää kenelle voisit avautua ja purkaa pahaa oloasi? Toivotaan että asiat kirkastuvat joskus sinullekin. Siunausta ja Jumalan Rauhaa.** Jos sinusta tuntuu siltä, kirjoita [email protected]

Kes.

• Kesitakselle
        Kesitas kirjoitti:

>>Tässä pari kuvaa anteeksiantamuksen paikasta Raamatusta.** Juuri näin, kuvaavat Jeesuksen kertomaa ja lähetyskäskyssä olevaa anteeksi antaumusta HÄNESSÄ, mutta missään niissä ei sanota, kuten VL saarnaajat sanovat, - kun syntinne on anteeksi saarnattu ja meillä annettu. pelastut.
        Kun uskoo Jeesuksen Herruuteen, kaikki nämä tapahtuu, mutta siinä on vielä ehto; Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. ( Matt 10;32)
        Tunnustatko Sinä seurakunnan edessä, että Jeesus on kaikkivaltias Herra.
        Hän päästää iankaikkisuuteen, pelastukseen, Isän syliin, vain Hän, ei Isä.
        >>Ja Jeesuksen opettamassa (älä kritisoi, kyllä Jeesus niin opetti) Isä meidän rukouksessa opettaa, "niin kuin mekin anteeksi annamme"!
        Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti** Mutta totuutta, kuka sen rukouksen laati ja ensin opetti omille opetuslapsilleen,,, Jeesus oli rehellinen eikä muuttanut serkkunsa rukousta.
        Tämä olisi selvä, jos tuntisit Raamattua.
        Luuk. 11:1
        Kerran, kun Jeesus oli ollut rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, NIIN KUIN JOHANNES OPETTI OPETUSLAPSIAAN."
        Opettiko Jeesus tätä sitten myöhemmin?? Jos löydät sen, voitko panna esille.
        >>Huomaa sana "ME"! Ja silloin kun Jeesus jätti avaimet "meille", niin Hän sanoi, joille "TE" anteeksi annatte.** Kenelle Teille,,, paikallahan oli vain Pietari, ja 11 opetuslasta, ei yhtään lestadiolaista.
        Miksi Paavali, miksi Gornelius, miksi Prsichilla ei saanut näitä ”avaimia”?
        Autatko hieman.
        Hantalle, >> Eikö sinulla raukalla ole yhtään ystävää kenelle voisit avautua ja purkaa pahaa oloasi? Toivotaan että asiat kirkastuvat joskus sinullekin. Siunausta ja Jumalan Rauhaa.** Jos sinusta tuntuu siltä, kirjoita [email protected]

Kes.

"niin kuin Johannes opetti opetuslapsiaan"

Tuossa ei pyydetä SAMAA rukousta opetettavaksi, vaan perustellaan sitä, että myös Johannes opetti seuraajiaan rukoilemaan.

Sinulla Kesitas on myös eräs tärkeä asia pimennossa! Johanneksella oli opetuslapsia ja Jeesuksella oli opetuslapsia. Kuitenkin kaikki olivat pelkästään Jeesuksen opetuslapsia.
        Ja vielä syvällisemmin Jeesuksen opetuksen mukaan olivat "Isän antamia". Järjestys siis on, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Johannes näin opetti Pyhän Hengen saaneena opetuslapsia. Niinpä tämä rukous oli Pyhän Hengen ilmoittama ja sen johdosta rukous on samankaltainen kuin Jeesuksen opettama rukous.

Kysyt kuitenkin:
        "Opettiko Jeesus tätä sitten myöhemmin?? Jos löydät sen, voitko panna esille."

Kyllä Jeesus opetti ja sen voit itse lukea Matt. 6:9-13

• 19+18
        ihmettelen vain kirjoitti:

Melperi1 yrittää kinuta hyväksyntää vl:iltä omalle uskolleen koska tietää vl:iillä sen olevan ja häneltä puuttuvan.

• 145-32

Kuten tuossa yllä kirjoitin, niin itse ja monet uskovat asiat näin, vaikka "virallinen linja" haluaa antaa toisenlaisen käsityksen, mutta usein joutuu itsekin toteamaan myös tämän yksin uskon tärkeyden, mutta joutuu kuitenkin ensisijaisesti pitämään kiinni yhteisestä uskosta ja rakkaudesta Saara-äitiin niin tiukasti, että syntyy ja annetaan mielellään viesti, että syntien anteeksiantamus on vain saatavissa tässä elävässä uskossa.

Parempi kuin julistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä (koska siinä julistaja esiintyy liian SUURENA subjektina) olisi sanoa, että saatte uskoa syntinne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, koska silloin tulisi paremmin ilmi usko Jeesukseen Kristukseen eikä puhujaveljeen.

• 4x4

""Parempi kuin julistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä (koska siinä julistaja esiintyy liian SUURENA subjektina) olisi sanoa, että saatte uskoa syntinne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, koska silloin tulisi paremmin ilmi usko Jeesukseen Kristukseen eikä puhujaveljeen. ""

Oivallisesti ilmaistu! Kiitos!

• ei nimeä

Ette taida kuunnella ylipäätään. Tänäänkin Helsingissä sanamuoto oli nimenomaan
        "saatte uskoa syntinne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä" ja että se ei tapahtuu Jumalan voimalla jonka Jumala on luvannut omilleen.

Ap. t. 1:8
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." [Luuk. 24:48 | Ap. t. 23:11 | Ap. t. 13:47 ]

Ap.t. 11.
        13 Hän kertoi meille nähneensä talossaan enkelin. Enkeli oli sanonut hänelle: 'Lähetä miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, toiselta nimeltä Pietari.
        14 Hän puhuu sinulle, ja niiden sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.'
        15 Ja kun aloin puhua, laskeutui Pyhä Henki heihin niin kuin alussa meihin.

Kiistaa on siitä kenellä on Pyhä Henki ja siten Jumalan voima.

• ei nimeä kirjoitti:

Ette taida kuunnella ylipäätään. Tänäänkin Helsingissä sanamuoto oli nimenomaan
        "saatte uskoa syntinne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä" ja että se ei tapahtuu Jumalan voimalla jonka Jumala on luvannut omilleen.

Ap. t. 1:8
        Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka." [Luuk. 24:48 | Ap. t. 23:11 | Ap. t. 13:47 ]

Ap.t. 11.
        13 Hän kertoi meille nähneensä talossaan enkelin. Enkeli oli sanonut hänelle: 'Lähetä miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, toiselta nimeltä Pietari.
        14 Hän puhuu sinulle, ja niiden sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.'
        15 Ja kun aloin puhua, laskeutui Pyhä Henki heihin niin kuin alussa meihin.

Kiistaa on siitä kenellä on Pyhä Henki ja siten Jumalan voima.

>>>"saatte uskoa syntinne anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä" ja että se ei tapahtuu Jumalan voimalla jonka Jumala on luvannut omilleen.** Missä se Jumala on luvannut sen omilleen. Jumalan oma kansahan on Israel, tarkoitatko sitä.
        >>Kiistaa on siitä kenellä on Pyhä Henki ja siten Jumalan voima.** Kristityllä on Jeesuksen voima, Jehovan Todistajilla ja musliineilla jumalan voima.
        Tuosta Pyhästä Hengestä. Henki tunnistetaan armolahjoista, sen kukaan kenelläkään VL;llä ei ole Henkeä, kukaan ei puhu mm kielillä.
        1. Kor. 12:31
        Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.
        1. Kor. 14:1
        Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.
        1. Kor. 14:39
        Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.

Mitään kiistaa siitä ei ole, Henki on vain kristityillä uudestisyntyneillä.

Miten ne ilmenee RY;llä.
        Kes.

• Jumalani oma

En tunne vl. oppia kovinkaa tarkkaan, mutta haluaisin tietää miten perustellaan syntien anteeksiantaminen vain uskonveljen suun kautta.

Siis jos olen ymmärtänyt oikein, niin eikö käytäntö ole se, että synninteko on anteeksiannettu vasta kun toinen uskovainen on sen todistanut..

En siis ole täällä haastamassa väittelyä, vaan haluan asiallisen vastauksen kysymykseen anteeksiannosta.

Mieleeni tuli vain mahdollisuus yksinäisyydessä elävästä uskovasta, onko hänelläkin velvollisuus matkustaa seurakunnan luo tunnustamaan tekonsa tai ajatuksensa..

Itse olen tähänasti ajatellut asian niin, että selvitän välini sen kanssa jota vastaan olen rikkonut, ja näin saan anteeksi Jeesuksen veren kautta. Eli jos rikon lähimmäistä kohtaan, pyydän häneltä anteeksi, ja tietenkin myös Jumalalta, ja jos vain Jumalaa vastaan, tunnustan Hänelle syntini ja pyydän rukouksessa Jumalalta tekoni anteeksiantoa..

Vai kuuluuko tämä myös samaan, etten voi olla uskova kun en kuulu vl. seurakuntaan..

• Jumalani oma

Siis mielestäni tuo tuntuu raittiilta Raamatunmukaiselta ajatukselta jonka 145-32
        kirjoitti.

• Pelastuminen on tärkein, se tulee mahdolliseksi uskoa Jeesus Messiaaksi Herraksi.
      Silloin ihminen uudestisyntyy ylhäältä ja pääsee iankaikkisuuteen.
      ( Joh 3;3) Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      Lestadiolaiset eivät ole uudestisyntyneitä, joten he eivät näe Jumalan Valtakuntaa.
      Se puhujan synnin päästö taas Raamatun mukaan on täyttä soopaa.
      Siihen ei löydy yhtään tartuntapintaa.
      Ei edes Paavali saarnannut koskaan syntejä anteeksi, mutta saarnasi sitä, että Jeesus on Herra.
      Missään Raamatussa ei kerrota, että pelastuu jos on synnit anteeksi.
      Tuolla uskolla ei pelastu, eikä sillä, että on synnit anteeksi.
      Kes.

• Kaste puhdistaa

On lupaus 20.3.2013 klo 12:09

Miksi valehtelet Ananiaasta?
      Samaa valetta julistetaan minunkin hengellisessä kodissani!!

Raamatussa ei ole sanaakaan Ananiaan anteeksijulistuksesta.
      Sen sijaan siellä lukee seuraavasti Paavali itse kertoo tapauksesta Ananiaan luona.

Ap. t. 22:14-16

Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen; sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut. ...

***) ... Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä
      - ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• halookuuleekomaa

Se oli sellainen tilanne kuin oli Paavalin tapaus, ei näistä voi oppia tehdä ja vetää koko lopulle ihmiskunalle malliksi.

oli Ananias jolle annettiin tehtävä, jas oli Paavali joka tarvitsi sellaisen alun tullkaseen Jumalan palvelijaksi. Kun Pietari piti saarnasa, ei varmasti voitu eikä ollut tarpeen kaikille 3000 erikseen julistaa juuri omakohtaisesti jotain erikoissanoja just pietarilta, vaan lyhyesti sanotaan että heitä lisääntyi niin ja niin paljon.
      ELlei kyetä näkemään kokonaisuutta ja sen mukaan toimia, mennään aina jotenkin harhaan.

Se on hassua kuvitella ettyä koko mailmaan tarvittaisiin suviseurapuhuja päästämään synneistä kuka tahansa, tämän nyt jo järkikin sanoo vaikkaolis lusikallakin saanut sitä.

• Miten käy

Jos on repsahtanu syntiin raskaanpuoleisesti ja on matkalla uskovan veljen luo pyytämään syntejä anteeksi mutta kuitenkin matkalla auto lähtee hallinnasta ja kuolo korjaa ihmisen? Onko paikka taivaan riemuissa menetetty?

• 30-28

Ei tietenkään, jos on sydämentila jo oikea! Lue, mitä nim. 145-32 kirjoitti:

""Kuuleppas Hannele! On ihmeellistä, että kun Pyhä Henki alkaa tehdä työtään ihmisessä, saa ihmisen tuntemaan oman syntisyytensä ja joutuu nöyrtymään Jumalan edessä ja pyytämään Kristuksen sovintotyön kautta hankittua armoa omalle kohdalleen, niin jo tuolloin Jumalan armahtavat kädet ympäröivät ihmisen, ennenkuin hän on edes kerennyt minkään puhujaveljen luo pyytämään syntein anteeksiantamusta. Miksi näin? Jumala näkee sydämeen ja ihmisen sydämen tilan. Jos siellä on usko Jeesukseen Kristukseen ja Jeesuksen läsnäolo, niin käy niinkuin tuhlaajapojalle, että ennenkuin kerkesi pyytää anteeksi, niin Isä oli jo hänet armahtanut. ""

• Mutta kun tämä

Kuviteltu kuollut veljemme on ollut siinä uskossa että saarnamies hoitaa tuon sovittelun, ymmärtääköhän Jumala että tässä on yksinkertaista jymäytetty, raamattuakaan kun ei oikein suositella lukemaan ilman tekstin paremmin ymmärtävän opastusta...

• 145-32

""Kuviteltu kuollut veljemme on ollut siinä uskossa että saarnamies hoitaa tuon sovittelun,""

Jeesus Kristus on jo suorittanut sovittelun. Sitä sovittelijan virkaa ei enään ihmisen tarvitse tehdä. Raamattukin puhuu siitä, että Jeesuksella Kristuksella oli Sovituksen virka, mutta se sovituksen virka, joka ihmiselle annettiin on virka tästä Jeesuksen Kristuksen sovituksesta saarnaaminen.

• 89+38

Hän antoi sovintoviran omilleen. Näin Jumalan lapsina sovitamme ihmisten ja Jumalan välejä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      67
      4331
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      68
      4261
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2937
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      60
      2810
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      2069
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1992
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1679
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      110
      1358
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      182
      1286
    Aihe