Enempää nimeltä sanomatta Kouvolassa on eräs kuljetusliikkeen omistava nimeltä mainitsematon henkilö jolla on ainakin yli 10 autoa ja pullan ajossa osa autoista.On kuulemma huhujen mukaan kova yrittämään viedä toisten ajoja ja puhumaan sitä itseään selän takana.Kuskit tuntuu olevan ainakin jotkut sellaisia että kuvittelee olevansa että omistaisi koko terminaalin.Ei muuta.Hyvää kevättä kaikille ja ajellaan rajoitusten mukaan
Toisten ajoja meinaa viedä
20
923
Vastaukset
- petri9
On vaan kokemusta kun erään yrittäjän poika olen.se siitä asiasta sitten nyt ei muuta
- gtrg tgreg
Onhan Turussakin yksi sellainen firma joka K O K O A J A N ahnehtii hommia muilta, kieroilee yms.
Lisäksi jos kuskit on ollut jossain toisessa firmassa aijemmin töissä, käytetään kuskeja "vakoojina" ja he saa kertoa kaiken (kertoo ihan vapaaehtoisesti) toisen firman ajoista, hinnoista yms. ja tämän jälkeen ko. firma koittaa haalia / haalii ko. ajot itselleen.
No tämähän on tätä kilpailua, itse en ko. firmaan menisi ikinä töihin, koska tuollainen että kokoajan tulee lisää hommia, ja kuskeja palkataan kauhean nihkeästi, ja autoja hankitaan nihkeästi lisää, ei ole kuskeille hyväksi, vaikka palkka olisikin kohdallaan- Pölö olet **kele!!
Niin sinähän Nolo Sika olet itse täällä kertoillut oman ja muidenkin firmojen luottamuksellisia tietoja että pidä sinä idioottien kuningas vaan pääsi kiinni!!
- gre rewg
Pölö olet **kele!! kirjoitti:
Niin sinähän Nolo Sika olet itse täällä kertoillut oman ja muidenkin firmojen luottamuksellisia tietoja että pidä sinä idioottien kuningas vaan pääsi kiinni!!
No se firma mistä puhun ei ole se missä olen töissä, ja lisäksi meillä on kuskit kirjoittaneet vaitiolosopimukset, eli jos esim minä vaihtaisin työåaikkaa, niin en saisi seuraavassa firmassa löperrellä "nyt ois niin hyviä ajoja tolla ja tolla firmalla tohon ja tohon hintaan, käykää kiinni"
Mutta se yksi turkulainen firma tekee tätä, kaikin keinoin utelee kuskeilta yms muiden firmojen hommia, ja käy niihin kiinni - frer rewf
gre rewg kirjoitti:
No se firma mistä puhun ei ole se missä olen töissä, ja lisäksi meillä on kuskit kirjoittaneet vaitiolosopimukset, eli jos esim minä vaihtaisin työåaikkaa, niin en saisi seuraavassa firmassa löperrellä "nyt ois niin hyviä ajoja tolla ja tolla firmalla tohon ja tohon hintaan, käykää kiinni"
Mutta se yksi turkulainen firma tekee tätä, kaikin keinoin utelee kuskeilta yms muiden firmojen hommia, ja käy niihin kiinniMainittakoon siis vielä että miesystävni on ollut ko. firmassa töissä noin 6kk, ja kokoajan pomot on udellut ihan "kaverimielessä" kaikkea entisistä työpaikoista jne. ja homma laajenee ko. firmassa siihen tahtiin että kohta ei enää Markuksen terminaali riitä, vaan pakko ruveta laajentamaan.
Ja olempa nähnyt ohimennen jopa yhden 25 metrisen rekan missä oli ko. firman teippaukset - Keksit taas valheita
gre rewg kirjoitti:
Mutta se yksi turkulainen firma tekee tätä, kaikin keinoin utelee kuskeilta yms muiden firmojen hommia, ja käy niihin kiinniMissään kuljetusfirmassa ei keneltäkään kuljettajalta vaadita mitään vaitiolosopimuksia kirjoittamaan eikä sellaista voi kukaan lain mukaan edes vaaatia. Kirjoittelet taas omiasi poju. Tiedät sen itsekin. Sitäpaitsi millään normaalikuljetustoimintaa pyörittävällä firmalla ei edes ole mitään sellaista salattavaa että siit pitäisi erikseen työntekijöiden turvat sopimuksilla tukkia. Tietty jos firmassasi tehdään asioita jotka eivät kestä julkisuutta se on taas eri asia.
- Sopparit ratkaisee.
Ei niitä ajoja mikään firma pysty toiselta viemään jos kuljetussopimus on vielä voimassa. Sopimusajan jälkeen on selvää että muutkin yrittävät saada haussa olevaa kuljetussopparia itselleen. Sitä kutsutaan kilpailuksi. Ihan normaalia toimintaa vapaassa markkinataloudessa. Se ajaa joka sen tekee halvimmalla ja sopimusehdot täyttäen.
- ghr trheh
Keksit taas valheita kirjoitti:
Missään kuljetusfirmassa ei keneltäkään kuljettajalta vaadita mitään vaitiolosopimuksia kirjoittamaan eikä sellaista voi kukaan lain mukaan edes vaaatia. Kirjoittelet taas omiasi poju. Tiedät sen itsekin. Sitäpaitsi millään normaalikuljetustoimintaa pyörittävällä firmalla ei edes ole mitään sellaista salattavaa että siit pitäisi erikseen työntekijöiden turvat sopimuksilla tukkia. Tietty jos firmassasi tehdään asioita jotka eivät kestä julkisuutta se on taas eri asia.
Oikeastaan voi, esim tuo Markus R:n firma kuljettaa lääkkeitä, taatusti kuljettajilta on vaadittu vaitiolosopimus, ettei juorua asioista ulkopuolisille
No silti markus tulee kaveirna kyytiin, ja kyselee kaikkea entisistä työpaikoista, jos jotain saisi heiltä pois xD - gter tregr
Sopparit ratkaisee. kirjoitti:
Ei niitä ajoja mikään firma pysty toiselta viemään jos kuljetussopimus on vielä voimassa. Sopimusajan jälkeen on selvää että muutkin yrittävät saada haussa olevaa kuljetussopparia itselleen. Sitä kutsutaan kilpailuksi. Ihan normaalia toimintaa vapaassa markkinataloudessa. Se ajaa joka sen tekee halvimmalla ja sopimusehdot täyttäen.
No monessa paikkaa on kuljetussopari voimassa toistaiseksi, ja jonkun viikon irtisanomisaika
Mutta miltä kuulostaa seruaava kuvio, olen töissä esim MJS kuljetuksessa, ja tiedän että firmalla on hyvä diili vaikkapa Rostenin saaristolenkistä
Menen töihin Markukselle, ja Markuksen kanssa puhuessa kaikkea hauskaa mainitten tosta lenkistä, ja ei aikaan kun Markus panee paremman tarjouksen ko. reisitä.
Ja tuo ei ole edes mitään valetta tai liiottelua, vaan ko. firma tekee tuota, ja firman räjähdysmäinen laajeneminen kertoo kanssa jotain siitä, tosin uusia autoja tai kuskeja ei meinaa taloon tulla sitten millään, vaan ajetaan heidän Renaulteilla kattoon asti lastauuna kun on ties mitä samaan aikaan kyydissä xD - Keksit taas valheita
ghr trheh kirjoitti:
Oikeastaan voi, esim tuo Markus R:n firma kuljettaa lääkkeitä, taatusti kuljettajilta on vaadittu vaitiolosopimus, ettei juorua asioista ulkopuolisille
No silti markus tulee kaveirna kyytiin, ja kyselee kaikkea entisistä työpaikoista, jos jotain saisi heiltä pois xDKyllä ne lääkkeet kuljetetaan ihan suljetuissa paketeissa eikä niiden sisältöä jo turvallisuussyistäkään paketissa kerrota. Turhaan selittelet. Vielä vähemmän lääkkeiden toimituksista itse kuljettajat tietävät yhtään mitään!!
- pökö pekka
gter tregr kirjoitti:
No monessa paikkaa on kuljetussopari voimassa toistaiseksi, ja jonkun viikon irtisanomisaika
Mutta miltä kuulostaa seruaava kuvio, olen töissä esim MJS kuljetuksessa, ja tiedän että firmalla on hyvä diili vaikkapa Rostenin saaristolenkistä
Menen töihin Markukselle, ja Markuksen kanssa puhuessa kaikkea hauskaa mainitten tosta lenkistä, ja ei aikaan kun Markus panee paremman tarjouksen ko. reisitä.
Ja tuo ei ole edes mitään valetta tai liiottelua, vaan ko. firma tekee tuota, ja firman räjähdysmäinen laajeneminen kertoo kanssa jotain siitä, tosin uusia autoja tai kuskeja ei meinaa taloon tulla sitten millään, vaan ajetaan heidän Renaulteilla kattoon asti lastauuna kun on ties mitä samaan aikaan kyydissä xDsanoisin ,että kuljetusalalla ihan normaalia toimintaa.Ajot otetaan halvimmalla tarjouksella ei se ketään kiinnosta kuka ne ajaa ja miten,kunhan hinta on vain halpa.
Suomalaista kilpailukykyä parhaillaan,jossa autoilijat ja koneurakoijat ovat amattikunnan vedätetyimmät ja tyhmimmät yrittäjät konsanaan.
Sitte kitistään hetken päästä ettei homma kannata,kun on hinnanpolkijana ottanut ajot paaskoilla tarjouksilla. - xD xD
Keksit taas valheita kirjoitti:
Kyllä ne lääkkeet kuljetetaan ihan suljetuissa paketeissa eikä niiden sisältöä jo turvallisuussyistäkään paketissa kerrota. Turhaan selittelet. Vielä vähemmän lääkkeiden toimituksista itse kuljettajat tietävät yhtään mitään!!
Totta, ainakin Markuksen firman ovat joko 40*60 tai 40*30 kokoisissa "sinetöidyissä" laatikoissa, joskus nähnyt heidän kuskin niitä vievän johonkin kauppaan
Kyllä sen kuljettajatkin tietää että lääkkeitä niissä on, se että onko laatikossa 62.000€ kilolta maksavaa subutuksiä tai lähes arvottomia D-vimamiineja, niin sitä ei tietenkään kuljettajat tiedä, koska tuskin niissä laatikoissa näkyvillä mitään pakkauslistaa on xD - riistäjä
pökö pekka kirjoitti:
sanoisin ,että kuljetusalalla ihan normaalia toimintaa.Ajot otetaan halvimmalla tarjouksella ei se ketään kiinnosta kuka ne ajaa ja miten,kunhan hinta on vain halpa.
Suomalaista kilpailukykyä parhaillaan,jossa autoilijat ja koneurakoijat ovat amattikunnan vedätetyimmät ja tyhmimmät yrittäjät konsanaan.
Sitte kitistään hetken päästä ettei homma kannata,kun on hinnanpolkijana ottanut ajot paaskoilla tarjouksilla.Eikös se niin mene, että ensin ajetaan jonkun toisen kuormia "paluuna" keikkahinnalla että saadaan taksa tietoon ja sitten tehdään oma tarjous ja viedään ajot...
- Valehtelet lisää taas!
gter tregr kirjoitti:
Ja tuo ei ole edes mitään valetta tai liiottelua, vaan ko. firma tekee tuota, ja firman räjähdysmäinen laajeneminen kertoo kanssa jotain siitä, tosin uusia autoja tai kuskeja ei meinaa taloon tulla sitten millään, vaan ajetaan heidän Renaulteilla kattoon asti lastauuna kun on ties mitä samaan aikaan kyydissä xDOlet ilmeisesti niin tyhmä ettet ymmärrä pitää suutasi kiinni vaan "laulat" kaiken tietosi kilpailijan tietoon. Kenenhän takia ne ajot sitten lopulta muille on menossakaan?? Jep,syytä itseäsi vaan jos uiden sopparin saa joku muu kuin sinun pomosi.
- pysypä asiassa!
xD xD kirjoitti:
Totta, ainakin Markuksen firman ovat joko 40*60 tai 40*30 kokoisissa "sinetöidyissä" laatikoissa, joskus nähnyt heidän kuskin niitä vievän johonkin kauppaan
Kyllä sen kuljettajatkin tietää että lääkkeitä niissä on, se että onko laatikossa 62.000€ kilolta maksavaa subutuksiä tai lähes arvottomia D-vimamiineja, niin sitä ei tietenkään kuljettajat tiedä, koska tuskin niissä laatikoissa näkyvillä mitään pakkauslistaa on xDTiedoksesi ettei d-vitamiini ole lääke!
- gtreg tr
pysypä asiassa! kirjoitti:
Tiedoksesi ettei d-vitamiini ole lääke!
Eikä ole kyllä Kondomikaan lääke, tai lääkeruisku, silti niitä menee Oriolalta ja Tamrolta
- Pysypä asiassa!
gtreg tr kirjoitti:
Eikä ole kyllä Kondomikaan lääke, tai lääkeruisku, silti niitä menee Oriolalta ja Tamrolta
Ei niin mutta niiden tilaajia toimitusosoitteita ei tarvitse millään vaitiolosopimuksilla tai salailulla suojella. Se tässä oli pointti.
- N S
Pysypä asiassa! kirjoitti:
Ei niin mutta niiden tilaajia toimitusosoitteita ei tarvitse millään vaitiolosopimuksilla tai salailulla suojella. Se tässä oli pointti.
Just....
- U-te-Lias
Ompa jännä aloitus. Mistäs lähtien joku kuljetus firma tai autoilia on jotkut ajot omistanut ?
- Kumpaa meinaat?
Onko se toinen niistä saman tien varressa majaansa pitävistä? Kumpi, uudemmassa vai vanhemmassa rakennuksessa tallia pitävä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3723055Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.342582Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1702077Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano601541Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko1851258- 951123
- 681069
- 861043
Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha691000Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,15946