Onko kokemuksia Dewalt 18V XR Lithium Ion 4Ah koneista

Vertaa

Onko kellään kokemuksia Dewalt 18V XR Lithium Ion 4Ah koneista erityisesti verraten makitan 18v 3ah koneisiin?

45

12908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilti johtaa 6-0

      Makitalta tulossa myös 4Ah akku syksymmällä. Noita merkkejä verratessa pitää ottaa semmoinen kone mitä itse tykkää käyttää Erot ei ole suuria puoleen tai topiseen kun puhutaan normi merkeistä. makita devalt bosh hitatchi panasonic milwaukee ryobi yms on vaan käteen erilaisia ja ihminen tottuu käyttämään niitä kaikkia. Itselle on jäänyt käyttöön makitat kun niitä on tottunut käyttämään kauan .
      Työt ei jää koneiden takia tekemättä vaan tekijän.

      Suorastaan vituttaa kun heti alkaa "uskonto" ja "merkkiset lasit" sanailu jos jotain merkkiä joku suosittelee.


      Jos haluaa hyviä koneita niin hilti tekee edelleen hyvät koneet.

    • mnbvnkjhbg

      TM testissä oli porakoneet ja Dewalt jäi Makitalle selkeästi, Bläkkäntekkerit, sitten Ryöbit ja muut kaukana perässä.
      Parhaita Milwaukee, Makita, AEG, myös omien kokemusten mukaan isoista akkukoneista kaikkinensa.

      • MAKITA NOU MILWAUKEE

        Ehdottomasti noista kahdesta merkistä siis MAkitas ja Dewaltista valitsisin MIlwaukeen :DDD. Syy. Makitan isompi / tehokkaampi BDF/BHP458 kone on väännöötään heikompi varsinkin kierrosten noustessa kuin Dewaltin XRP, mutta esim Milwaukeen isot 18v koneet peittoaa nuo molemmat. Pienempi ja "tuntemattomampi" ehkä kuluttajien keskuudessa mutta parempi... jos siis vain omaan käteen osuu koneen malli.


      • missä numeross?

        Mikäs TM:n numero vai oliko Rakennusmaailma?


      • sieltä löytyy
        missä numeross? kirjoitti:

        Mikäs TM:n numero vai oliko Rakennusmaailma?

        TM Rakennusmaailma lehdessä taisi olla testi, ei voi kovin vanha olla, kun kirjastossa luin heinäkuussa.


      • TMautuus

        Tm testit ovat hyvin luotettavia. Aikaisemmin puhelintesteissä aina voiton vei Nokia. =) Jopa silloin, kun Nokiassa oli vain symbian ja muissa jo nykyaikainen älypuhelimiin tarkoitettu käyttöjärjestelmä.


      • KarvaKanki
        MAKITA NOU MILWAUKEE kirjoitti:

        Ehdottomasti noista kahdesta merkistä siis MAkitas ja Dewaltista valitsisin MIlwaukeen :DDD. Syy. Makitan isompi / tehokkaampi BDF/BHP458 kone on väännöötään heikompi varsinkin kierrosten noustessa kuin Dewaltin XRP, mutta esim Milwaukeen isot 18v koneet peittoaa nuo molemmat. Pienempi ja "tuntemattomampi" ehkä kuluttajien keskuudessa mutta parempi... jos siis vain omaan käteen osuu koneen malli.

        Honkkarist saa hyvii koneit kympil.


    • M-A-K-I-T-A

      Ei ole kokemusta, eikä tarvitse olla, koska M.A.K.I.T.A.

    • laatutakuu2

      makitaa löytyy työmaalta pääasiassa roskiksista. ei niillä voi tehä kuin raksa hommia, eivät kestä metallintyöstöä. deWalt on molempi parempi. ylivoimainen voima ja kestävyys japsiin verrattuna. kyllä saksalainen osaa. sama kuin vertaisi mersua nissaniin.

      • keltaiset koneet pas

        Olet sinä varsinainen työstäjä, että ihan metallin työstöä akkudeewaltilla.


      • Voi erse

        Vieläkö dewalttia tehdään saksassakin? Kaikkialta vinkuintioista nuo tulee pääosin!


    • sjie

      milwaukee on aivan samaa tasoa (jopa huonompi) kuin dewalt, makita, sininen bosch ja Hitachi, MUTTA HINTA on aivan törkeä. hintalaatusuhdetta katsoessa ehdottomasti dewalt tai bosch. jos huippulaatua halajaa niin sitten hilti tai Panasonic.

      • jollapollal

        et ole tainnut kokeilla Protool merkkiä?


    • Hoo

      Minulla on juurikin alkuperäisen kysymyksen peräänkuuluttamaa kokemusta 18V makitoista ja xr-lion dewaltteista.
      Makitaa on tosi monenlaista. Dewalttia on porakone, rälläkkä ja naulain. Rälläkkä erityisesti on erinomainen, makitan rälläkkää ei juuri ole tullut käytettyä enää. Hiukan hankalan näköinen kyllä mutta oikeasti hyvä.
      Sain kolmen vuoden yleiseurooppalaisen takuun dewaltteille vaikka ostin englannista. Makitoihin olen sinänsä ihan tyytyväinen, dewalttit ostin vain ja ainoastaan 90mm akkunaulaimen takia, siihenkin olen oikein tyytyväinen.
      Työmailla olen käyttänyt milwaukeeta, hitachia, boschia, panasoniccia nyt ainakin... en tiedä onko noilla oikein eroja. Ryobiin en sekaantuisi, bilteman koneet kanssa vain satunnaiseen pikkukäyttöön.

    • laatutakuu2

      kyllä sillä 4ah dewaltilla poraa pikku reiät (miksei isotkin) ja akkurälläkällä katkoo pultit yms. ei tarvi aina virtoja vetää pikkuhomman takia. se Xr lion on todella kestävä akku. myös dewaltin piikkauskoneet aivan eri tasolla makitaan verrattuna, makita ei vaan osaa niitä tehdä. tottakai hilti ylivoimaisesti paras niissä hommissa. rälläköissä kääntyisin fleinin tai metabon puoleen, halvemmissa malleissa dewaltin tai hitachin.

      • Hoo

        Dewalttin poravasaroista ei ole kokemusta mutta useista muista kyllä. Ja käyttämistäni merkeistä makita on kyllä tosi pätevä, 18V makita pesee 26V boschinkin kirkkaasti ja hiltin kanssa on aivan samalla viivalla.
        Kallis hiltin kone on vain uskollisia merkkifanaatikkoja varten. En tiedä sitten onko joillakin alennusprosentti lähellä viittäkymmentä, muuten jättäisin hiltit hyllyyn. Siis akkuhiltin.
        Jatkuvaan raskaaseen poraamiseen ja vääntämiseen sopii juurikin makita. Olen noita niin monesti koeponnistanut että aika paljon väitän kestävän. Kierteityksiä teen myös monesti makitalla. Muistan erään tapauksen, 700w verkkovirtametabosta eräässä hommassa loppui vääntö ja styroksilta haisikin, piti laittaa kone sivuun ja jatkaa vääntämistä 451:llä makitalla:)
        Omissa porakoneissa löytyy makitaa 451, 452 ja 456 malleja ja yhdestäkään ei ole hajonnut vaihteisto eikä moottori. Halpahalliversio 453 tuskin on yhtä kestävä. Muista merkeistä on useinkin jotain rikki, milwaukeessa oli vaihteiston hajoaminen joskus enempi sääntö kun poikkeus. Ainakaan tuolla dewalttilla, joka minulla on, ei huvita raskaita töitä tehdä kun heti tulee nokkaan sitä styroxtuoksua...


      • juurinäin
        Hoo kirjoitti:

        Dewalttin poravasaroista ei ole kokemusta mutta useista muista kyllä. Ja käyttämistäni merkeistä makita on kyllä tosi pätevä, 18V makita pesee 26V boschinkin kirkkaasti ja hiltin kanssa on aivan samalla viivalla.
        Kallis hiltin kone on vain uskollisia merkkifanaatikkoja varten. En tiedä sitten onko joillakin alennusprosentti lähellä viittäkymmentä, muuten jättäisin hiltit hyllyyn. Siis akkuhiltin.
        Jatkuvaan raskaaseen poraamiseen ja vääntämiseen sopii juurikin makita. Olen noita niin monesti koeponnistanut että aika paljon väitän kestävän. Kierteityksiä teen myös monesti makitalla. Muistan erään tapauksen, 700w verkkovirtametabosta eräässä hommassa loppui vääntö ja styroksilta haisikin, piti laittaa kone sivuun ja jatkaa vääntämistä 451:llä makitalla:)
        Omissa porakoneissa löytyy makitaa 451, 452 ja 456 malleja ja yhdestäkään ei ole hajonnut vaihteisto eikä moottori. Halpahalliversio 453 tuskin on yhtä kestävä. Muista merkeistä on useinkin jotain rikki, milwaukeessa oli vaihteiston hajoaminen joskus enempi sääntö kun poikkeus. Ainakaan tuolla dewalttilla, joka minulla on, ei huvita raskaita töitä tehdä kun heti tulee nokkaan sitä styroxtuoksua...

        tainnu olla boschissa valmistus vika. pöljää väittää 18 v konetta kestävämmäksi kuin 26v. on se kumma kun noilla isoilla työmailla näkee makitan vehkeitä vain timpureilla. raskaammissa hommissa ainoastaan dewalt/hilti/Panasonic.


      • Hoo
        juurinäin kirjoitti:

        tainnu olla boschissa valmistus vika. pöljää väittää 18 v konetta kestävämmäksi kuin 26v. on se kumma kun noilla isoilla työmailla näkee makitan vehkeitä vain timpureilla. raskaammissa hommissa ainoastaan dewalt/hilti/Panasonic.

        Kestävyyteen en ottanut kantaa, molemmat koneet on olleet käytössä jo useita vuosia ja toimivat yhä. Työstä riippumatta makita on tehokkaampi, makitan akut myös lataantuvat nopeammin.
        Omilla työmailla on aika harvoin tullut makitaa vastaan loppujen lopuksi, paitsi omia koneita tietysti. En nyt heti keksi mitä ne on ne raskaammat hommat sitten, itse väännän kierteitä kyllä jonkin verran mitä ei timpurit yleensä tee...


    • laatutakuu2

      niin ja protool on nykyisin festool. hintalaatusuhteeltaan markkinoiden surkein merkki.

      • uilsö

        jaa...itse maksoin muutama vuosi sitten Protool porakoneesta 350 euroa jostain erikoistarjouksesta tai poistotarjouksesta. Minusta siinä on hinta-laatu kohdallaan. Normaalihinnalla hinta-laatu ehkä hieman poskellaan vaikka maksaa ne hyvä Panasonicin koneetkin sama, joten enpä tiedä =)


    • laatutakuu 2

      no nyt tuli kyllä sontapuhetta! päivän naurut! makita on näistä keskihintaluokan koneista kaikista paskin. kokemusta on. parhaita ne on roskakorien täytteenä.

      • Hoo

        Mikä niistä sitten oikein hajoo yleensä? Ei ymmärrä. Omassa rankassakin käytössä on hyvin kestänyt, akkuja on mennyt vuosien mittaan vajaa parikymmentä mutta ei juuri muuta. Noita akkujakin muutamia vielä saa latailtua virtalähteillä mutta se ottaa aina muutaman tunnin. Akuista kyllä osa kiinalaisia ja niissä kestävyys huonompi.


    • esimerkkiä
      • J0rma313

        Dewalt laatu on kyllä osin melko kirjavaa!!

        Mitä niistä makitan koneista on sitten mennyt rikki mitä siellä roskapöntöissä muka on??


    • loctor 18v

      Meillä töissä käytetty viimeisen 15v aikana dewalttia,boschia,makitaa,millwaukeeta sekä panasonicia. Koneita ostetaan yleensä täysi setti ja akkuja neljästä viiteen eli noin parin tonnin satsi,käyttöaika noin kolme vuotta ja akkujen hiivuttua setti uusitaan.
      Em.kokemuksella voi sanoa että kaikki ammattikoneet kestää erittäin hyvin,ainoat rikkoutuneet koneet ovat olleet atlas copco tai milwaukee merkkisiä raskaita porakoneita joita on käytetty kuppiterien pyörittämiseen.

    • p11skaa

      Jos makitaa alkaa olla roskapöntössä niin käyttäjälle piiskaa!

    • puutarhuri1

      Minulla on tosi laaja kokemus makitan akkukoneista, ei ole montakaan laitetta jota en olisi käyttänyt ja makitalla niitä on paljon!

      Lukuisista muista merkeistä on vähän kokemusta. Akkuporakoneet samassa koossa eri merkkien välillä poikkeavat vain hyvin vähän toisistaan, erot tulevat esiin aivan muissa laitteissa. Dewalt xr-lion ei ole mitenkään erityisesti ihmeellinen, kestävämpi akku tietysti 4ah kun 3ah ja sen kyllä käytössä huomaa.

      Usein kuulee haukuttavan jotain merkkiä ja sitten kun perustelu kiinnostaa niin sitä ei olekaan. Kuten muillakin merkeillä, myös makitalla on koneita jotka on suunniteltu vähäisempään käyttöön ja joita myydään halvalla.

      • Hoo

        Itselläni on aika laajasti 18V makitaa ja myös muutamia 10,8 volttisia. Samaan työhön ei ole kylläkään eri malleja, poravasaroita, käsisirkkeliä puulle, mutteriväännintä ja suorahiomakonetta on vaan yksi malli. Porakoneita on kolmea eri mallia. Aina kun työ on vaatinut niin olen laitteen ostanut sen kummemmin keräilemättä.
        Xr-lion 4Ah on aika kestävä akku, latausaika on kuitenkin niin pitkä että melkein kallistuu vaaka makitan suuntaan, kiina-akkuja on 4,5Ah versioina pari makitaan. Dewalttin laitteista harvoin puhutaan akkunaulaimesta, on varsin hyvä laite. Kaasuttomana koneena käyttökustannukset on tosi pienet ja on varmatoiminen.
        Olen usein lukenut moitteita makitoista enkä ole varsin mitään perusteluita saanut milloinkaan, ääneen puhuttuna en ole haukkuja kuullut koskaan.
        Onhan makitalla porakone joka on kevyemmin tehty, pensassakset/ruohosakset on kanssa kevyen tuntuiset, sain joskus kaupanpäälle semmoiset. Muuten kyllä on varsin ammattisarjaa minun mielestä.
        Oikein muistelin mitä on ollut ongelmia niin jotain on ollutkin: Nauharuuvain toimii varsin huonosti, ei parannut juuri takuuhuollossakaan. Käsisirkkelin hiilen kiinnitys petti, tuttu korjaili/rakenteli kuntoon. Porakoneista on tahtonut portaattomuus muuttua portaalliseksi. Muut ongelmat on olleet käytöstä tai käyttäjästä johtuvia.


    • Pikakorjaus

      Itselläni on Makitat ollut työkäytössä nyt 7 vuotta. 18v porakoneella pahimmillaan joutunut tekemään puutalon seinään 125mm reikää rasisterällä läpiasti. Kuuden reiän jälkeen haisi kyllä aika rankasti, mutta nyt kone palvelee normaalissa poraus- ja ruuvauskäytössä. Samaten sisäremontoinnissa kaikki tarvittava löytyy 18v malleista.

      Omassa käytössä oli aikaisemmin 10,8v vehkeet, mutta ne on syytä jättää pikkunikkareille. Kalustamisessa toki niilläkin paikkansa pienen kokonsa vuoksi. Tällä hetkellä itselläni 18v jiirisirkkeli (listoitusta ja harvakseltaan isompia katkaisuja), harjaton porakone, pulttimopo, naulain, poravasara ja puukkosaha. Yhteenkään en ole pettynyt. 4 Ah akut kestää hyvin ja naulaimeen menee 1,3 Ah kevyempi akku. Näillä tehdään remontit, autotallihommat ja pikkunakertelut mihin ei ehdi tai viitsi kantaa roikkakoneita.

      Jos kuitenkin käyttää koneita vain yhdessä paikassa, kannattaa miettiä tarvitseeko akkukoneita lainkaan. Roikkakoneissa vaan on enemmän puhtia ja samalla rahalla saa enemmän voimaa sahoihin ja hiomakoneisiin.

    • Stanley_on_ykkönen

      Dewalt on jenkkifirma, ei suinkaan saksalainen ja jo se on riittävän hyvä peruste valita Dewalt japsi vinosilmien Makitan sijasta.

      Itselläni on harrastekäytössä järeähkö Stanleyn 18 V Fat Max akkuporakone iskutoiminnolla ja rehellisesti sanoen se on todella loistava ja hyvin tehty laite. En ole vielä havainnut siinä ensimmäistäkään negatiivista asiaa tai puutetta ja olen aivan varma siitä, että minun ja Fat Maxin suhde jatkuu onellisissa merkeissä vielä monta vuotta.

      Ps. Dewalt muuten kuuluu samaan konserniin kuin Stanley. Stanley works on vuonna 1843 perustettu valmistaja, joka on vuosikymmenten kuluessa ostanut myös muita valmistajia ja itse asiassahan Stanley on alallaan maailman suurin nykyään. Eli sitä voisi verrata esimeerkiksi Volkswageniin autoissa. VW:kin omistaa useita muita valmistajiaa, mutta se siitä.

      • 4343

        stanley firmalla on dewalt josta saa ne tarvittavat erilaiset työkalut 18v sarjaan ja akkujen kennojen laadussa tai työkaluissa pitäisi olla laatu kohdallaan, stanley fatmax erilaisia koneita ei taida olla montaa. Eri luokan koneita.

        18v sarjaa ostaessa kannattaa huomioida että , onko muita koneita saatavilla ja varaosien saatavuus ( ne kaikki on kunnossa isommilla brandeilla)

        Osa koneista on parempia toisella kuin toisella merkillä , ihan selviä eroja laadussa niin johdollisissa voi valita eri merkeiltä.


    • paavoapache

      DeWalt akkunaulain ei vaan kestä. 2 naulainta levinnyt vajaan kahden vuoden aikana. Tehdas antoi jopa uuden tilalle, nyt vein senkin korjattavaksi. On kuitenkin mukava peli, joten ostin heti kolmannen. Vuorotellaan sitten noiden kanssa.. toinen korjaamolla kun toinen toimii. Kollega osti nyt omansa, kesti 3 tuntia ja hajosi!!! Ei tuo ole ammattilaatua, muiltakin hajonnut ja osa ei viitsi edes korjauttaa enää.

    • paavoapache

      Nyt hajosi sitten tuo heinäkuussa ostamani, 9000 naulaa kesti. 3 naulainta hajonnut vajaassa kahdessa vuodessa.

      • vuosiammuttu

        Mikäs niistä naulaimista on hajonnut?


      • paavoapache
        vuosiammuttu kirjoitti:

        Mikäs niistä naulaimista on hajonnut?

        Ei ole mitään diagnoosia, kone vaan palautuu huollosta. Ääni muuttuu asteittain metallisen rohisevaksi tai leikkaa kerrasta kiinni hyvin pahalla kirskumisella. Yleinintä on ollut ettei lopulta lyö naulaa vaan kirnuaa tyhjää. Sekalaisia oireita mutta nuo yleisimpiä. Yhdessä oli pitkä vikalista, en muista sitä kun hätäisesti lukivat puhelimessa minulle. Minulla kun on kokemusta noista, pari kollegaa on soitellut minulle neuvoa kysyäkseen kun oma kone on tiltannut. Ei ne kestä mutta parempaakaan ei ole tarjolla tiettyihin työvaiheisiin. Korkeapainenaulaimiin olen siirtynyt enempi, tuolle on edelleen paikkansa.


      • paavoapache

        Taas hajosi, nää ei vaan kestä. Toinen naulain on vieläkin remonttireissussa.


      • paavoapache

        Tilasin briteistä kolmannen, tämä on toista mallisarjaa ja rungon sain kotiin tuotuna 330€ hintaan. Jokohan nyt olisi riittävästi.


      • Piksi_Nirkka

        Dewaltin akkunaulaimesta hajoaa joku palautusjousi ja uusi maksaa kuulemma 70 euroa. Sen pitäisi kestää n. 30 000 naulausta, mutta joistain se on hajonnut melkein heti ja monessa 10 - 20 000 naulan välillä, ilmeisesti suunnittelu virhe mikä on tiedossa.


      • paavoapache
        Piksi_Nirkka kirjoitti:

        Dewaltin akkunaulaimesta hajoaa joku palautusjousi ja uusi maksaa kuulemma 70 euroa. Sen pitäisi kestää n. 30 000 naulausta, mutta joistain se on hajonnut melkein heti ja monessa 10 - 20 000 naulan välillä, ilmeisesti suunnittelu virhe mikä on tiedossa.

        Maahantuojan edustaja näytti sen vaihdon. 20 000 naulaa teoreettinen vaihtoväli ja Kodin terrassa jousipaketti maksaa 35€ Type 1 koneet on niitä susia, Type 2 pitäisi olla kestävä ja huolloissa koneita päivitetään Type 2 koneiksi. Tänään soittivat, saan jälleen uuden naulaimen tilalle ja lisäksi akut sekä laturin muuta hyvää. Naulaimessa on myös laskuri jolla voi itse tarkistaa ammuttujen naulojen määrän, monesti se yllättää.. luullaan usein ammutun vähemmän.


    • mininerkki

      Asennushommia tehnyt jo vuosia ja löytyy eri merkkiä ja kyllä Makitaa kiikutan korjaamolle kaikista eniten. Vanhat Makitat vielä kestää, mutta n. 2012 jälkeen valmistettujen laatu heikkoa. Dewaltista ei suuria kokemuksia, mutta moni on tykännyt ja vaihtanut siihen!

    • Zoega

      Ensinnäkin, miettikää miten isoihin yrityksiin ostetaan työkalut? Ei työntekijät mene kauppaan ja osta jokainen mitä haluaa, vaan myyntimies tulee firmalle esittelemään koneita ja kun saa "ostajan" vakuutettua, koneita tilataan runsaammin. Joskus voi olla että vaihdetaan merkkiä, mutta usein on aloitettu jollain ja saman firman vehkeillä täytyy jatkaa yhteensopivuuksien vuoksi.
      Yrityksillä on myös erilaisia huolto/leasing sopimuksia jotka sanelee paljon, vaihdetaanko merkkiä - vaikka koneet hajoilisivat kohtuullisen usein.

      Yksi merkki myy yleensä halvempia ja kalliimpia laitteita. Ne on tarkoitettu erilaiseen käyttöön. Ei kerro mitään että XR-koneita käytetään työmaalla jos kuluttaja ostaa halvimman muovivaihteistoisen Dewaltin ja kehuu "tämä on dewalt".

      Itsellä oli vanhaa (ei tosin sekään ihan vanhimman ELU:n näköinen) kääntöpöytäsirkkeli, joka oli alunperin ELU ja myöhemmin Dewalt kunnes muuttivat sitä rimpulammaksi. Saman koneen uusimmat mallit saattaa olla heikompia kuin vanhat - eikä siksikään voi yleistää että joku tietty merkki olisi ylivoimaisesti parempi kuin toinen.

      Makitaa on nykyään kauppojen hyllyt pullollaan ja kun hinta pidetään kohtuullisena, kuluttajat ostaa sitä mielellään. Makitalla on myös hyvä maine. Dewalt hinnoitteli itsensä ulos kuluttajamarkkinoilta aikoinaan eikä uutta nousua ole näkyvissä. Siksi Black&Decker eli Dewaltin omistaja, on ostanut monia muitakin tuotemerkkejä ja kerää kuluttajan rahat Stanleyllä ja Black&Deckerilläkin. Ja vaikka joku valmistaja omistaisi monta eri merkkiä, ei kaikkia tehdä yhden tuotantolinjan tuotteilla. Varmasti hyödynnetään hieman samoja komponentteja, mutta ei Stanleyn Fatmax halpisporakone varmasti sisällä Dewaltin XR-poran sisuskaluja - vaikka moni niin itselleen uskottelee.

      Ja yksi erittäin tärkeä tekijä on myös työkalukaupassa; ulkonäkö. Itse tykkään dewaltin muotokielestä ja konetta on kiva käyttää kun se näyttää hyvältä. Itse kyllä ostin poran myös sen takia että se istuu käteen parhaiten ja kiertää 2000rpm - toisin kuin valtaosa kilpailijoistaan.

    • paavoapache

      Dewalt on petrannut, ostin nyt sen monitoimikoneen ja on uskomaton vekotin käytöltään. Terän kiinnitys on innovatiivinen ja kaasun käyttö todellakin kaasuttamista. Fein joutaa museoon samantien. Nyt sitten hajosi taas akkunaulain, edelleen type1 laite. Tämä kävi maahantuojalla ja tuli bumerangina takaisin ilman vikadioagnoosia. ihme kyllä se toimi hetkisen ja sitten kuului se raastava metallinen ääni sisältä.

    • Dewaltin_käyttäjä

      No meitsillä on kaksi Dewalttia ainakin Akkuporakone DCD771 18v varustettuna 2kpl 1,5ah akkulla ja sitten on Rälläkkä 125mm mallia DWD4057 800w varustettuna pehmeällä käynnistyksellä. Nää Dewaltin koneet, mitä mulla on niin nää on ihan tarkoitettu tälläiseen harrastekäyttöön jne..... mutta kyllä mä sanon että Hyviä ovat ja voin suositella ja vielä kun mulla mä on noihin koneisiin
      3 vuoden rekisteröity takuu ja aijon jatkossakin ostaa Dewaltteja. Paitsi Jiirisaha tulee olemaan sitten poikkeustapaus, se on Makita tai yms vastaava. Mutta muuten vain Dewaltteja kaikki.

    • Anonyymi

      Dewaltin akkurunkonaulaimista hyvät kokemukset,dcn 690 ja dcn 692 type1,kun alkuongelmista päästiin,molemmilla ammuttu n.110000 laukausta pääasiassa 90mm nauloja,sitten meni iskurit rikki,ainoastaan jousta vaihdettu n.24000 laukauksen välein,maksanut 25 euroa jousi.Nyt kaksi dcn 692 type3 runkonaulainta ollut 2 vuotta kovassa käytössä,voimaa vähintään yhtä paljon kuin hikokissa(sellainenkin löytyy),eikä käynti häiriöitä ole ollut.Olen todella tyytyväinen, pitää vaan muistaa ettei pyssyjä kieritellä hiekassa eikä lumessa,niin varmasti toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe