Mihin Kanariansaarten kohteeseen matkustaa?

30v parin eka kerta

Hei kaikki Kanarian-kävijät!

Olemme noin kolmekymppinen, lapseton pari, joka ei ole käynyt koskaan yhdessä missään Suomea eteläisemmässä maassa. Nyt päätimme, että lähdemme sitten jonnekin päin Kanariansaaria viikoksi! Matkan ajankohta on vasta syksyllä, mutta vähän matkustelleena haluan alkaa suunnitella matkaa jo pikku hiljaa. Meillä ei ole oikein minkäänlaista käsitystä eri saarten eroista, saati eri matkakohteiden eroista. Niinpä olisi kiva kuulla suosituksia eri kohteista, ja toisaalta se, mitä kohdetta ette ainakaan suosittele. Listaan vielä joitakin asioita meistä - voivat helpottaa kohteen suosittelussa.

- pidämme kauniista luonnosta (kauneus on tietysti katsojan silmissä...) ja luonnosta yleensäkin, ja olisikin mukava päästä jonkinlaiselle opastetulle retkelle luontoa ihailemaan
- emme ole rannallamakoilijoita, joten kohteessa saisi olla jotakin muutakin nähtävää kuin ranta ja hotellit; toisaalta emme vaadi kovin ihmeellisiä nähtävyyksiä, vaan esim. eläintarhakäynti riittää yhden päivän ohjelmaksi
- olemme herkkusuita, joten ravintolatarjontaa saisi olla jonkin verran - pieniä ostoksia olisi mukava tehdä, mutta mitään ostosparatiisia emme kaipaa
- vilkas yöelämä biletyspaikkoineen ei ole välttämätön

(Huom.! Haluamme oikein "perinteiseen" matkakohteeseen, oli se sitten jonkun mielestä kuinka paha turistirysä tahansa. Niinpä haluamme ehdottomasti Kanarialle.)

Toivottavasti ei synny kinastelua siitä, mikä kohde on toista parempi. Se ei ole tarkoituksemme, vaan tahdomme vilpittömästi saada vinkkejä tulevan lomamme kohteesta. Kiitollisena otamme vastaan jokaisen suosituksen! :) Niiden perusteella alan googlailla kohteista vähän enemmän.

Voitte myös kirjoittaa /- -tyyppisesti jonkun tuntemanne kohteen hyvät ja huonot puolet.

14

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titsa.
    • Suosittelija

Teneriffa ja los Cristianos voisi olla teille hyvä "tukikohta".

• 30 v pari

Kiitos tähänastisista suosituksista! Tutustunpa netin välityksellä lisää noihin Teneriffan kohteisiin. Tai aloitin tutustumisen jo, ja molemmat vaikuttavat kivoilta paikoilta!

• matkalainen

Olen itse ollut reissussa 21 kertaa ja kolme kertaa niistä olen ollut
      Puerto de la Cruz:ssa ja suosittelen noilla kriteereillä sitä sinulle.
      Koska menette syksyllä niin vielä suuremmalla syyllä tätä kohdetta suosittele, koska
      silloin siellä on varmasti lämmintä.
      Tammi-helmikuussa on kelit kyllä niin epävarmoja, etten menisi sinne.
      Paljon on kaupungissa katsottavaa, juuri teidän tarkoituksiin.
      Eläintarha, Teide, ja vehreitä paikkoja kaupungin yläpuolella joita voi aivan kävellen mennä katselemaan.
      Ja kaikille tiedoksi en ole mikään eläkeläinen, mutta suosittelen siitä huolimatta tätä kohdetta.:))

• vakiasukki

Syksyllä: jos se tarkoittaa marras-joulukuuta, niin olisi parempi ottaa 2 viikon loma, säitten vuoksi. Kahdessa viikossa on varmasti ainakin puolet kauniita päiviä. Marraskuu on myrskyinen kuukausi.

• 30 v pari

Lokakuussa olisi tarkoitus lähteä matkaan, ja valitettavasti vain viikon ajaksi. Muulloin emme saa lomaa.

• ritan1

Las Palmas lokakuussa todella lämmin paikka ja ihana kulttuurikaupunki!

• Rinkkaselkään

Oln käynyt kikilla (asutuilla) saarilla ja jos etsitte kaunista luontoa, Gomera on ykkönen ja Palma kakkonen. Patikointi vuoristopoluilla on ihan hienoa ja tosikovaa työtä niinpä teltta ja makuupussi mukaan kaiken varalle jos ei jaksakaan perille ennen yötä. Suosittelen!
      Jakke.

• nevernever

Kanarian kaikki paikat on aika samanlaisia eli niissä ei ole mitään. Jos tyytyy karaokeen, mäkkäriin, lihapulliin jne. ihan yx lysti minne menee. Turha sieltä on mitään nähtävyykisä odottaa.
      Pahin turistirysä ja juoppojen temmellyspaikka on kyllä Ingles! Eli sinne vaan, voi jättää aivonsa narikkaan eikä häpeää tarvi tuntea kävi miten kävi.
      Miten sitten voi mielipiteitä/vinkkejä antaa kun ei saa vertailla?
      Näkee ettette ole koskaan olleet missään eli ottakaa halvin matka halvimpaan paikkaan, se on siinä!

• Me gusta

Näkee että tuo nevernever ei tiedä kyllä Kanarian saarista mitään. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että Inglesiä en ensimmäisenä suosittelisi, vaikka se onkin juuri perinteinen kohde jollaista aloittajapari hakee. Jos kuitenkin ne maisemat ovat tärkeitä, mieluummin ei Teneriffan etelään eikä myöskään Gran Canarian. Ei siis tässä tapauksessa Puerto Ricoon eikä Teneriffan Americasiin.

Itse suosittelisin lämpimästi Teneriffaa ja Los Gigantesin seutua, sieltä on lyhyt matka käydä myös Puerto de la Cruzissa, mistä löytyy se eläinpuisto Loro Parque. Toki myös Puerto de la Cruz vaikuttaisi aloittajalle sopivalta, ja lokakuussa siellä varmaan on ihan hyvä sääkin. Pohjois-Teneriffalta löytyy maisemallisesti todella upeita paikkoja retkeilyyn.

• suosittelija

Suosittelen lämpimästi Puerto de la Cruuzia. voit katsoa paikasta paljon tietoa ja kuvia sivuilta http://www.retket.info/ saat hyvän käsityksen paikasta.. Ihana paikka lyhyelle lomalle, tosin siellä viikko on todella lyhyt, niin paljon paikka tarjoaa mahdollisuuksia.

• Patisserie

Minä suosittelen Teneriffaa ja Los Cristianosia, joka on tosin ihan Americasin kupeessa. Americasista löytyy enemmän ravintolatarjontaa, jota on toki myös Cristianosin puolellakin. Cristianosista pääsette helposti päiväretkelle ihailemaan Gomeran saaren maisemia ja kuuntelemaan vihellyskieltä. Samoin ko. kohteesta on helppo lähteä Teidelle tai Puerto de la Cruziin joko opastetuille retkille tai jos uskallusta riittää, niin vuokrata auto ja tutkia saarta autoilemalla. Itse olin Los Cristianosista reilu vuosi sitten loka-marraskuun vaihteessa ja tuolloin oli lämmintä n. 25 astetta.

• Usein Kanarialla

Älkää, 30 vee pari, lukeko noita käsittämättömän paljon toisistaan poikkeavia arvioita kovin tarkkaan.
        Huomioikaa kuitenkin faktat: Saarten pohjois- ja itärannoilla on sateisempaa kuin etelä- ja länsirannoilla. Varsinkin syksyllä, keväällä ja talvella. Jos Inglesin ja Americasin kulmilla on poutaa niin todennäköisesti LasPalmasissa ja Puerto De La Cruzissa on pilvisempää. Inglesin rannalla tuulee lähes aina. Tämä on ilmatieteellinen totuus, vaikka PdeLa Cruzin fanittajat känittävät, että pitää sitä lomalla myrskytäkin ja kastua...kun on vain sitä VIHREÄÄ ja vanhoja kivitaloja ja paikallista väkeä jonka puheesta ei saa selvää. Entä jos on kyllästynyt jokapäiväiseen vihreään jota Suomessa on kesällä liikaakin? Ne, jotka ovat olleet aina samoissa paikoissa, eivät voi olla asiantuntijoita vaan lojaalius tuttuun paikkaan on muuttanut arviointikykyä. Eihän samaan paikkaan jämähtänyt henkilö voi olla sopiva arvioimaan muita paikkakuntia.

Viikon reissun voitte tehdä minne vain Kanarialle. Eka reissu palmun alle on aina ehdottoman kiva, ja uudessa ympäristössä on aina paljon mieleen painuvaa ja jännittävääkin.

Itse menisin (eka reissulle) syksyllä Gran Canarian San Agustiniin tai Teneriffan Los Cristianosiin. Niistä pääsee helposti bussilla tai kävelemällä Inglesiin tai Americasiin. Ja busseilla tai vuokra-autolla ympäri saaria. Auton vuokrat ovat edullisia, joulukuussa Renu Clion viikon vuokra LaPalmalla täysvakuutuksilla ilman omavastuuta oli 160€. En toki väitä että nuo paikat olisivat erityisen hyviä, ne ovat tavallisia.
        Tosin eka Kanarian reissuni 80-luvun alussa oli juuri Inglesiin, koska silloin ei ollut näitä keskustelupalstoja joten minua ei voitu varoittaa "kamalasta" paikasta.
        Se oli mieleen painunein Kanarian reissu, koska se oli ensimmäinen.

• blues_brother1

Olen kiertänyt viidellä Kanarian risteilyllä kaikki saaret. Lisäksi olen lomaillut kolme viikkoa Puerto del Carmenissa (Lanzarote), kaksi viikkoa Puerto de la Cruzissa (Teneriffa), kolme viikkoa Inglesisissä/Maspalomasissa (Gran Canaria), yhden viikon San Bartolomessa (Gran Canaria) ja viikon Corralejossa (Fuerteventura).

Kaikissa paikoissa olen viihtynyt.

blues_brother

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4188
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3163
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      929
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe