Uudehkot VALTRAT kokemuksia.

maajussi.

Olen vähän käytettyä traktoria ostamassa lähiaikoina.Lähinnä mielessä on ollut valtran A tai N sarja.
Eniten mietityttää että onko nämä koneet edelleen yhtä laadukkaista komponenteista tehtyjä kuin pihassa nyt palveleva vanha 702?
702 on palvellut hyvin jo 30 vuotta näissä pienen tilan töissä mutta olisi mukava saada vähän nykyaikaisempi traktori talon töihin. Mietityttää vain onko näissä uudemmissa valtroissa ollut ongelmia kestävyyden suhteen. Ei viitsisi uhrata remontteihin sen enempää kuin tuon vanhan valmetinkaan remontteihin on mennyt.
Kiitän vastauksista etukäteen.

25

8830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Valu

      Hmmm...laadukkaita kompponentteja Valmet 702:ssa......

      Varmaan siihen samaan Zetor-laatuun nykyiset Valtrat yltää.

    • A-Valtterit

      Minulla on nurkissani parikin A-sarjan Valtraa, toinen 230h ajettu ja toinen 1300h ajettu, laadusta en voi oikein sanoa, pientä vikaa ollut kummassakin, takuuseen korjattu kumpaakin. Uudempaan vaihdettiin jäähdytin takuuseen, kun alkoi vuotamaan heti 100h kohdilla. Ylälämmityslaite on nyt rikki, puhaltaa vaan täysillä, eli moottori sökö.
      Vanhempaa on vaivannut nostolaite murheet, takuuseen parikin kertaa laiteltiin ja kerran (vahingosta) omaan piikkiin. Vaihteet narisi heti uudesta ja ei oikein ole toimi vieläkään "kunnolla", pärjätään kyllä. Ohjaamon oik. lukko viallinen. Sellaista pientä, purkaa akkua, ei oikein ole selvinnyt mikä aiheuttaa vian, mutta päävirtakytkin auttaa.

      Olen kuitenkin aika tyytyväinen, ottaen huomioon kuitenkin, että nämä on ostettu uusina ja aina on ollut uusissa jotain vikaa, oli merkki mikä hyvänsä. Huolto on pelannut näiden Valtrojen kohdalla tosi hyvin. Meillä on viisi muutakin traktoria, että vertailukohtaa on!

      Jos minulta kysytään, että ostanko vielä Valtran, niin kyllä ostan! Joku pentu tietty ottaa tästä herneet sieraimiin, mutta kokemusta on monesta merkistä ja hyviä traktoreita tehdään muitakin. Minulle vaan passaa Valtra, olen sen nähnyt maailmalla miten niillä tehdään töitä kovissa olosuhteissa ja Valtra on ollut minulle helpoin ostettava. Ilman vaihtokonetta ihan rahalla rahalla saa Valtrasta parhaan kaupan!

      • mutterinpyörittäjä

        Miten lämppärin moottori pyörii täysillä ja moottori on rikki? Oiskohan katkaisija
        ja onko siinä etuvastukset tai lämpökanavassa. Niistä voisi katsella.


      • A-Valtterit
        mutterinpyörittäjä kirjoitti:

        Miten lämppärin moottori pyörii täysillä ja moottori on rikki? Oiskohan katkaisija
        ja onko siinä etuvastukset tai lämpökanavassa. Niistä voisi katsella.

        Niin, en tunne juuri Valtran tekniikkaa lämmityslaitteen moottorin osalta, mutta muista merkeistä kokemukset viittaa siihen, että moottori on sökö, kun vain suurin nopeus toimii. Voihan olla, että Valtran lämmityslaitteen moottorit on NIIN alkeellisia, että niiden pyörimisnopeutta muutetaan pelkästään katkaisijalla, jossa on joitain vastuksia vuodelta miekka ja kivi.
        Oli nyt mitä oli, en ala sitä itse edes purkamaan, vaan vien takuuseen korjattavaksi tuonne Valtran huoltoon. Olen toki muutaman lämmityslaitteen purkanut vuosien varrella, niin autoista, kuin traktoreistakin, mutta tämä homma hoituu takuuseen.


      • vastustajat
        A-Valtterit kirjoitti:

        Niin, en tunne juuri Valtran tekniikkaa lämmityslaitteen moottorin osalta, mutta muista merkeistä kokemukset viittaa siihen, että moottori on sökö, kun vain suurin nopeus toimii. Voihan olla, että Valtran lämmityslaitteen moottorit on NIIN alkeellisia, että niiden pyörimisnopeutta muutetaan pelkästään katkaisijalla, jossa on joitain vastuksia vuodelta miekka ja kivi.
        Oli nyt mitä oli, en ala sitä itse edes purkamaan, vaan vien takuuseen korjattavaksi tuonne Valtran huoltoon. Olen toki muutaman lämmityslaitteen purkanut vuosien varrella, niin autoista, kuin traktoreistakin, mutta tämä homma hoituu takuuseen.

        Huomaa kyllä, ettet tunne tekniikkaa :) kun moottori kerran pyörii se ei ole sökö, vaan sieltä on silloin mennyt edellä mainitut etuvastukset... niillä portaalliset nopeuden muutokset säädetään myös muissa merkeissä :)


      • A-Valtterit
        vastustajat kirjoitti:

        Huomaa kyllä, ettet tunne tekniikkaa :) kun moottori kerran pyörii se ei ole sökö, vaan sieltä on silloin mennyt edellä mainitut etuvastukset... niillä portaalliset nopeuden muutokset säädetään myös muissa merkeissä :)

        Tunnen kyllä tekniikkaa, mutta en Valtran tekniikkaa. Minulla on kokemusta lukuisista lämmityslaitteen moottoreista autoissa ja aika monessa autossa on tilanne se, että moottori on todellakin sökö, kun se pyörii vain täydellä nopeudella. Tietysti moottorin sisällä on tekniikkaa, jolla nopeus muutetaan, mutta niin vain moottori uusitaan joka kerta, kun pienemmät nopeudet lakkaavat toimimasta, ei ole ulkopuolisia vastuksia. Eli moottori on sökö silloin. Sama pätee myös moniin kodinkoneisiin, joissa on eri nopeuksilla pyöriviä moottoreita mm. pyykinpesukoneet.
        A-Valtterien lämmityslaitteen etuvastus oli mennyt rikki ja sain sen takuuseen.


    • mf699

      valtra ei kestä mitään siinä missä 690 fergulla vedettiin 500 cm äestä kevyesti suurempi 6600 valmetti ei jaksanut

      • kyllä varmaan nääs

        No ihannii varmaan joo. Oliko kummin kaiman serkun pikkuserkku kun oli esson baarissa jutellu? Näitä jonnijoutavia paskanjauhajia täällä piisaa.


      • Taidatkin olla...

        ... joku amispoika, kun tuolla toisaalla jo velipoika on ostanut sut pihalle, trollailet vaan täällä.


      • Vallu pihalla

        Jaah-ha, vain niin. Meikäläisellä Väderstadin 6m:n äes 6400:sen perässä, ja menöö kuin "natukettu" pellollakin äkeen kanssa. Mutta taitaa äkeitäkin toki olla työläämmin vedettäviä. Mutta Väderstad se on sentään äkeiden kirkkoherra,


      • Z19

        Viksu poika kijoittaa,uskottavaa!! Ollut lapoihommissa äidinkielen tunnilla.


      • vallu mies
        Z19 kirjoitti:

        Viksu poika kijoittaa,uskottavaa!! Ollut lapoihommissa äidinkielen tunnilla.

        Hyvin liikkuu ainakin N-sarjan koneella, myöskin 6400: sen kanssa ei mitään ongelmia, kun tuossa linkissäkin menee viisi siipiset aurat maantie vaihteella:D


        http://www.youtube.com/watch?v=hwirVK33FCA


    • Kymppikuuskymppi

      Älä missään nimessä hävitä sitä 702 pois. Jos vaikka uudemman Valtran hankkisitkin, niin on ainakin kone millä ne työt tehdä kun uudempi on remontissa. Yhtä vähillä remonteilla kuin 702 kanssa et tule uudempien Valtrojen kanssa selviämään.

    • Järkimiehen valinta
    • exvaltra

      valmetteja ja valtroja ollu vuodesta-75 lähtien mutta taitaa seuraava kone olla fendt kun nämä nykyset valtrat on aikasta huonosti tehtyjä. esimerkkinä käsinojan minivipu hydrauliikan hallintaan löytyy vivun valmistajalta tieto "epäkurantti osa kaikki myyty valtralle" kertoo valtran nykyisestä käytännöstä halvalla osalla tehdään kallista paskaa

    • kannattaa3

      Jos on pitänyt 702 valmettia hyvänä ja sen varaosien saantia niin tulee varmaankin vain positiivisia yllätyksiä uudessa.

    • Aja millä ajat..

      Vahva oli 702 (13000h avaamatta ja sitten tuli vaihdettua) ja samalta tuo kone näyttää A92:kin. Suunnanvaihdon pultti katkesi tuosta 92:sta, on katkennut kuulemma muiltakin, oli muuten ilkeä ottaa pultinpätkä pois. Muutenhan tuo 92:n on vanhanaikainen, lähellä Zetoria. Tuo päävirtakytkin on, ei tyhjene akku. Pohja sileä ja rautaa sekä maavaraa reilusti, uskaltaa mennä metsäänkin. Muita koneita on tällä hetkellä käytössä (pari Casea). On ollu muitakin valluja ja iso Zetor sekä Case aiemmin, niin ja joskus aikoinaan oli Dexta. Halpahan tuo A on ja pitää hyvin hintansa, Suomen myydyin kone.

    • entine valmetkuski

      kahdesta A sarjasta ja yhdestä 900 valtrasta kokemusta, 900 laatikko auki 5000h kohdalla, toiseen aakkoseen vaihdettiin nostolaitteet ja puhaltime moottori.
      toinen a sarja toiminut muuten paitsi oven lukot rikkuivat ja suunnanvaihdon pultti katkennu. ennemmin ostaisin 6000/8000 sarjalaisen tai muun merkin.
      huolto toimnut kyllä hyvin.

    • hepuli3

      case 885xl. siinö oiva peli eikä ole hinnalla kirottu.

    • villahousupiipertäjä

      A95 on, mutta toista samanlaista en ostais. Kytkin rempattu 2000 tunnin kohdilla, oven kaasujousia vaihdetaan joka vuosi, oikeilla pakkasilla ei käynnisty (lämmittämälläkään). Talvella turha yrittää kippiletkua pikaliittimeen, pöllyävä lumi jäädyttää liittimen. Käsijarru pitää tasamaalla ei mäessä. Koppi on koppi, tupakit mahtuu mukaan, mutta sytkäri on siinä ja siinä. Lievästi sanottuna vanhanaikainen, noitahan on tehty jo seitkytluvun alussa. Tuotekehitys on silti ripeää, alle kymmenvuotias peli ja monet alkuperäisosat ovat muuttuneet vastaaviksi.

    • valtra,,

      Onko laatikot kestäneet a-sarjassa?

      • A-Valtterit

        Ei nyt vielä ainakaan ole rasiat levinneet mitenkään. Molemmissa A-Valtroissa meillä turkkilaiset rasiat, vanhemmassa oli heti alkuun, että vaihteet narisi ja ei oikein toimi vieläkään kunnolla, siis kuten mielestäni pitäisi. No, traktoreitahan nämä vaan on..
        Jotenkin on tullut sellainen fiilis, että A-Vlatran rasia rikotaan, eikä se mene rikki. Tiedän useamman, kun on tartuttu suunnanvaihtajaan ja sillä heitetty vahingossa pakki päälle, yleensä nuoriso asialla, kun kuvitellaan että vaihdetaan nopealta kolmoselta nopealle neloselle ja tartutaan suunnanvaihtajaan. Kaverin Valtraan tuli siten viime kesänä rasiaremontti, kun nuoriso antoi Sievin työkenkää isäukon traktorille.

        Ilmoitan varmasti täällä palstalla, kun meiltä menee ensimmöisen kerran A-Valtrasta rasia remonttiin.


    • .....

      Kyllä Jalaksen kenkää olisi kestänyt paremmin.

      • A-Valtterit

        Kestääkö? Aiemmin on vetoketju on ollut heikko kohta, muuten hyvä työkenkä. Pohjat joskus katkeili ja niitä sai takuuseen.


    • MMMMMMMMMMMMMMMFFFFFFF

      Vaalerit on rahamiesten koneita. köyhä saa ajaa fergulla kun ei mene rahaa remppoihin . Kiitos MF

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe