En enään tiedä mitä tehdä.. Olen maksanut nyt yhteensä 300euroa psykiatri käynneistä ja en ole saanut mitään apua.. Olen pian 16v ja kärsin sosiaalistentilanteiden pelosta. Psykiatri lupasi ensimmäisellä kerralla että määä cipralexia jos olo pahentuu ensi kertaan. Ei kuitenkaan kirjoittanut vaan taas sanoi "tule uudestaan niin keskustellaan" VOI JUMAKAUTA!! Ei mitään apua.. Mistä saisin mielialalääkkeitä?? En vaan enää jaksa elää
Tapan itseni
5
142
Vastaukset
- Äläs nyt
Mua auttoi Efexor depot, eli SNRI, SSRI lääkkeen sivuvaikutukset olivat kauheat, mutta vaihto Efexoriin toi helpotuksen. Mutta myös keskustelu... vasta myöhemmin. Kannattaa hoitaa keskustelut, mutta jos kokee että lääke auttaisi ehkä paremmin esim. tilanteen haltuunottoon ja uusien sosiaalisten kokemusten hankkimiseen niin ainahan sitä voi pyytää seuraavalla kerralla... Mitä tulee nuoren ihmisen paineisiin koulussa tms... ei kannata jäädä miettimään itsekseen. Jos ei ole kavereita, niitä voi hankkia, jos on tarve olla luokkansa priimus, kannattaa kokeilla luuserin roolia. Toi itsari ei kyllä ole mikään vaihtoehto. Jää vielä aikuisena lasten teko ja muut kokemukset, joita kannattaa ennemminkin odottaa kuin aloittaa liian nuorena. Vain mun mielipide. Ei kannata loukkaantua. Keskusteluista saattaisi olla apua, mutta se nyt omalla kohdalla edellytti niitä valmiuksia, joita ei vielä alussa ollut. Mun mielestä lääke voi helpottaa, mutta se ei yksistään paranna. Ennemminkin piilottaa sosiaalisen pelon, jonka voi hoitaa kuntoon vain uusilla vahvistavilla kokemuksilla, joita voi kokeilla myös ilman lääkettä. Ai jai... se on vaikeaa, mutta sitten kun pieni moka ei haittaa, ei haittaa emämokakaan. Mut joo... lääke kyllä voi helpottaa huomattavasti...
- Mies24v
Minä en ainakaan aio tehdä lapsia tähän maailmaan kun minunkin elämä on tällaista kärsimystä. En halua aiheuttaa enempää kärsimystä kenellekkään.
- samassaveneessä
Mietin, miksi lähdet itse maksamaan hoidosta varsin yleisessä ongelmasa, koska sua voi auttaa terveyskeskuksen lääkärikin. Tarvittaessa saat lähetteen psykiatrille, eikä käynneistä tarvi maksaa mitään. Terveyskeskukset käyttävät myös konsulttipalveluina psykiatria kerran viikossa siten, että pääset. vast otolle omassa terv keskukdessasi jos haluat nimenomaan psykiatrin määräävän lääkehoidostasi.
Jatkuva ahdistus js pelkotilat vievät voimat ja itsemurha-ajatusten pyörittely saattaahetkellisesti jäsentää itselle kärsimyksen määrää suhteessa voimavaroihin. Sulle on kuitenkin olemassa hyvä ja asiantunteva apu. Tilaa aika terveyskeskukseen jo heti. Kärsimäsi vaiva on hyvin yleinen varsinkin kasvuiän eri vaiheissa. Ihmiset vain mieluummin salaavat mielen kivut. Et ole yksin. Selviät aivan varmasti kun njaksat vielä hakea apua.- Kdkdkdkkdldls
Olen käynyt terveyskeskuksessa ja sitte menin tuonne psykiatrille.. Ei vain vittu voi kirjoittaa lääkkeitä koska luulevat että tosissaan pärjään ilman niitä..
- samassaveneessä
Kdkdkdkkdldls kirjoitti:
Olen käynyt terveyskeskuksessa ja sitte menin tuonne psykiatrille.. Ei vain vittu voi kirjoittaa lääkkeitä koska luulevat että tosissaan pärjään ilman niitä..
Älä luovuta. Joskus joutuu hakemaan apua toistamiseen ennenkuin löytyy yhteisymmärrys. Menet nyt vaan uudestaan terveyskeskukseen. Kerro tilanteestasi ja lääkärikokemuksistasi avoimesti, myös itsemurha-ajatuksista.
Koska olet nuori, lääkäreillä on korkeampi kynnys lääkehoidon aloittamiseen. Yksistään mikään lääke ei riitä,tarvit luottolääkäriä tai terapeuttia.
Onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18213660
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1585493Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454950Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1553728Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska402863Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1282042Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1201801Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3721707Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121560Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1371525