Tällä palstalla moni kirjoittaa todella rumasti lihavista. Siihen ei mielestäni ole tarvetta. Minä hyväksyn lihavat ihmiset osana nyky-yhteiskuntaa. Ei lihavuuteen ole kunnon keinoja puuttua ja auttaa heitä. Lihavuus on moniongelmainen asia. Monella lihavalla on myös alkoholiongelma. Ei siis ole ihme, että he ovat lihavia.
Enemmän kuin arvostella, lihavia pitäisi ymmärtää. Uskoisin, että tällä lähestymistavalla, voisimme auttaa heitä kohti terveempää elämää, sillä jokainenhan haluaa olla hoikka. Eikä siinä mitään pahaa, sillä onhan kehomme temppelimme.
Tuputtamalla dieettiohjeita, emme auta heitä yhtään. Ottamalla osaksi muita autamme heitä paljon enemmän. Yhteenkuuluvuus luo halun olla samanlainen kuin toiset. Uhkailemalla terveysongelmilla emme myöskään auta. Eivät lihavat ole tyhmiä. Lihavissa on tyhmiä ja viisaita yhtä paljon kuin väestössä muutenkin.
Minä tunnen monia lihavia. Eivät he ole sen kummempia kuin muut. Ehkä vähän onnettomampia ja ongelmaisia, mutta ihan kunnon ihmisiä. Ymmärrystä, ei arvostelua. Siitä se lähtee!
Säälin lihavia
48
434
Vastaukset
- TheOtus
En vaivaudu edes lukemaan avausta ajatuksen kanssa. Lihavia ei pidä ymmärtää, he syövät liikaa ja rasittavat vaivojensa kanssa terveydenhuoltoa. Tässä on taas yksi viesti jolla lihavuudesta tehdään ihan OK juttu! Että kiitosta vaan sulle. Luuletko ihan oikeasti että kaveruudella ja hyväksynnällä he rupeavat laihduttamaan koska haluavat olla samanlaisia kuin muut? Voi luoja.
- Tukea ei arvostelua
No varmaan paremmin alkavat laihduttaa ja elää terveellisemmin kuin sinun suhtautumistavallasi. Ilmeisesti sinäkin olet niitä ihmisiä joiden mielestä painonhallinta on yhtä yksinkertainen kuin lause: syö vähemmän kuin kulutat.
Ylipainoinen ei laihdu, jos ei tunnusta ongelmaansa. Ja avun hakeminen on vaikeaa, koska terveydenhuollossakin annetaan puutteellisia ohjeita ja arvostellaan. Laihtuminen ja uusien elintapojen muutos ei tapahdu yhdessä yössä ja moni ylipainoinen lannistuu juurikin sen vuoksi, että tuloksia ei tule, koska ei osaa soveltaa ohjeita omaan elämäntilanteeseensa sopivaksi. Onneksi itse sain läheltä tukea ja apua.
Kaikki lihavat eivät syö liikaa tahallaan. He syövät väärin ja siitä johtuu liikasyöminen. Mutta vaikeahan sitä on ymmärtää jos painonsa kanssa ei koskaan ole joutunut taistelemaan.
Ihan kuin kuka tahansa meistä ei tekisi elämässään virheitä. - TheOtus
Tukea ei arvostelua kirjoitti:
No varmaan paremmin alkavat laihduttaa ja elää terveellisemmin kuin sinun suhtautumistavallasi. Ilmeisesti sinäkin olet niitä ihmisiä joiden mielestä painonhallinta on yhtä yksinkertainen kuin lause: syö vähemmän kuin kulutat.
Ylipainoinen ei laihdu, jos ei tunnusta ongelmaansa. Ja avun hakeminen on vaikeaa, koska terveydenhuollossakin annetaan puutteellisia ohjeita ja arvostellaan. Laihtuminen ja uusien elintapojen muutos ei tapahdu yhdessä yössä ja moni ylipainoinen lannistuu juurikin sen vuoksi, että tuloksia ei tule, koska ei osaa soveltaa ohjeita omaan elämäntilanteeseensa sopivaksi. Onneksi itse sain läheltä tukea ja apua.
Kaikki lihavat eivät syö liikaa tahallaan. He syövät väärin ja siitä johtuu liikasyöminen. Mutta vaikeahan sitä on ymmärtää jos painonsa kanssa ei koskaan ole joutunut taistelemaan.
Ihan kuin kuka tahansa meistä ei tekisi elämässään virheitä.Siis ei, miten tuollaisten ihmisten kanssa voi keskustella? Mitenkä luulet minun laihduttaneen noin kahdeksan kiloa kahden kuukauden aikana? Niin, minä söin vähemmän kuin kulutin!!
Kukaan ei varmaan ole tahallaan lihava, mutta kyllä viimeisen päälle tyhmä saa olla jos ei ymmärrä että tolkuton lihoaminen johtuu aivan liikaa syömisestä ja että laihtumiseen tarvitaan vain sen syömisen vähentämistä.
Tekosyyt on kuultu, on lääkitystä, isoja luita, kiirettä... Minä en joutunut kokkaamaan kertaakaan itse mitään monimutkaisia laihdutusruokia. Söin työpaikkani ruokalassa ihan tavallista ruokaa ja kotona proteiinipitoisia tuotteita joita ei tarvinnut valmistaa mitenkään. Ainakin kuutena päivänä viikossa joko lihaskuntoharjoittelua tai lenkkeilyä.
Homma vaatii kurinalaisuutta ja kovaa työtä mutta onnistuu aivan varmasti keneltä tahansa jos tahtoa on. - TheOtus
Kiitos miinuksista, läskit! =D Lisää otetaan vastaan!
- Tukea ei arvostelua
TheOtus kirjoitti:
Siis ei, miten tuollaisten ihmisten kanssa voi keskustella? Mitenkä luulet minun laihduttaneen noin kahdeksan kiloa kahden kuukauden aikana? Niin, minä söin vähemmän kuin kulutin!!
Kukaan ei varmaan ole tahallaan lihava, mutta kyllä viimeisen päälle tyhmä saa olla jos ei ymmärrä että tolkuton lihoaminen johtuu aivan liikaa syömisestä ja että laihtumiseen tarvitaan vain sen syömisen vähentämistä.
Tekosyyt on kuultu, on lääkitystä, isoja luita, kiirettä... Minä en joutunut kokkaamaan kertaakaan itse mitään monimutkaisia laihdutusruokia. Söin työpaikkani ruokalassa ihan tavallista ruokaa ja kotona proteiinipitoisia tuotteita joita ei tarvinnut valmistaa mitenkään. Ainakin kuutena päivänä viikossa joko lihaskuntoharjoittelua tai lenkkeilyä.
Homma vaatii kurinalaisuutta ja kovaa työtä mutta onnistuu aivan varmasti keneltä tahansa jos tahtoa on.Oma painonpudotukseni ei vaatinut lainkaan "kurinalaisuutta" eikä "kovaa työtä". Laihduin kun ymmärsin, että kaikkea minun ei tarvitse elämästäni muuttaa. En ole aivan varma siitäkään vähensinkö tietoisesti edes syömistä. Hain keskusteluapua ja stressinhallintakeinoja ulkopuoliselta. Laihduin 20kg, aikaa meni yli vuosi.
En laihtunut, kun noudatin tiukkaa ruokavaliota, jossa kielsin itseltäni kaiken makean ja harrastin potkunyrkkeilyä ja "naama punaisena"-punttitreeniä. Ratkesin vain ahmimaan.
Liikun edelleen vain huvin ja terveyden vuoksi, en painonhallinnan. Valitsen lajeja, mikä milloinkin kiinnostaa. Joinakin viikkoina en edes harrasta ollenkaan liikuntaa. Kävelen töihin, kävelen kotiin. Kävelen kauppaan, joskus käyn keilaamassa. Kävelen portaita, en istu koko päivää. Joinakin iltoina käyn ystäväni kanssa juorulenkillä, toisena salilla tai jumpassa. Joskus heilutan kahvakuulaa. Harrastan asioita jotka kiinnostavat. - TheOtus
Oma painonpudotukseni ei vaatinut lainkaan "kurinalaisuutta" eikä "kovaa työtä". Laihduin kun ymmärsin, että kaikkea minun ei tarvitse elämästäni muuttaa. En ole aivan varma siitäkään vähensinkö tietoisesti edes syömistä. Hain keskusteluapua ja stressinhallintakeinoja ulkopuoliselta. Laihduin 20kg, aikaa meni yli vuosi.
En laihtunut, kun noudatin tiukkaa ruokavaliota, jossa kielsin itseltäni kaiken makean ja harrastin potkunyrkkeilyä ja "naama punaisena"-punttitreeniä. Ratkesin vain ahmimaan.
Liikun edelleen vain huvin ja terveyden vuoksi, en painonhallinnan. Valitsen lajeja, mikä milloinkin kiinnostaa. Joinakin viikkoina en edes harrasta ollenkaan liikuntaa. Kävelen töihin, kävelen kotiin. Kävelen kauppaan, joskus käyn keilaamassa. Kävelen portaita, en istu koko päivää. Joinakin iltoina käyn ystäväni kanssa juorulenkillä, toisena salilla tai jumpassa. Joskus heilutan kahvakuulaa. Harrastan asioita jotka kiinnostavat.No 20 kg vuodessa ei tosiaan vaadi kovaa työtä, sen voin myöntää. Mutta se että saa tuloksia ripeästi ja samalla myös säilyttää lihasmassan, se taas vaatii työtä eikä silloin pidetä paljoa välipäiviä ja tehdä aina sitä mikä on kivaa. Kaiken makean kieltäminen taas on ihan turhaa, kalorimäärä ratkaisee ja proteiinin riittävä saanti.
- Tukea ei arvostelua
TheOtus kirjoitti:
No 20 kg vuodessa ei tosiaan vaadi kovaa työtä, sen voin myöntää. Mutta se että saa tuloksia ripeästi ja samalla myös säilyttää lihasmassan, se taas vaatii työtä eikä silloin pidetä paljoa välipäiviä ja tehdä aina sitä mikä on kivaa. Kaiken makean kieltäminen taas on ihan turhaa, kalorimäärä ratkaisee ja proteiinin riittävä saanti.
Niin, miksi pitää saada tuloksia ripeästi? Ei painonpudotus ole mikään kilpailu vaan jokaisen HENKILÖKOHTAINEN parannus elämänlaatuun. Se paino pitäisi vielä saada pidettyä siellä siellä tavoitteessa koko loppuelämän, eikä itselläni ole ainakaan mitään kiinnostusta tehdä loppuelämääni asioita jotka ei niin sanotusti napostele. Kuinka luulet, että tämä onnistuu muilta?
Lihasmassa säilyy kyllä vaikka välipäiviäkin pitää. Ja vaikka tekee sitä mikä on kivaa. - Lady L
TheOtus kirjoitti:
Kiitos miinuksista, läskit! =D Lisää otetaan vastaan!
Jos...siis jos olet aikuinen niin ylipaino ei ole, eikä ole varmaan koskaan ollutkaan se pahin ongelmasi!?
- TheOtus
Niin, miksi pitää saada tuloksia ripeästi? Ei painonpudotus ole mikään kilpailu vaan jokaisen HENKILÖKOHTAINEN parannus elämänlaatuun. Se paino pitäisi vielä saada pidettyä siellä siellä tavoitteessa koko loppuelämän, eikä itselläni ole ainakaan mitään kiinnostusta tehdä loppuelämääni asioita jotka ei niin sanotusti napostele. Kuinka luulet, että tämä onnistuu muilta?
Lihasmassa säilyy kyllä vaikka välipäiviäkin pitää. Ja vaikka tekee sitä mikä on kivaa.Mitäs järkeä tuossa mahtoi olla? Luuletko että voit hitaasti laihduttuasi tehdä taas mitä tahansa ja pysyä hoikkana? Loppuelämän ajan tarvitsee varmasti tehdä asioita jotka ei aina ole kivoja. Lihasmassaa häviää aivan varmasti jos et joinain viikkoina kirjoitustesi mukaan harrasta ollenkaan liikuntaa ja olet samoilla miinuksilla kuin harrastaessasi. Ei tuloksia toki pakko ole saada ripeästi, itse vaan tykkään tehdä toisella yli vuoden kestävän asian 5 kuukaudessa, loput yli 7 kuukautta voin vaikka sitten olla laihduttamatta jos tahdon.
Kaikki tietty riippuu tavoitteistakin, onko tavoitteena olla juuri ja juuri normaalipainoinen ja edelleen löysäkroppainen, vai oikeasti kovassa kunnossa. Itse haluan oikeasti hyvään fyysiseen kuntoon. - Tukea ei arvostelua
TheOtus kirjoitti:
Mitäs järkeä tuossa mahtoi olla? Luuletko että voit hitaasti laihduttuasi tehdä taas mitä tahansa ja pysyä hoikkana? Loppuelämän ajan tarvitsee varmasti tehdä asioita jotka ei aina ole kivoja. Lihasmassaa häviää aivan varmasti jos et joinain viikkoina kirjoitustesi mukaan harrasta ollenkaan liikuntaa ja olet samoilla miinuksilla kuin harrastaessasi. Ei tuloksia toki pakko ole saada ripeästi, itse vaan tykkään tehdä toisella yli vuoden kestävän asian 5 kuukaudessa, loput yli 7 kuukautta voin vaikka sitten olla laihduttamatta jos tahdon.
Kaikki tietty riippuu tavoitteistakin, onko tavoitteena olla juuri ja juuri normaalipainoinen ja edelleen löysäkroppainen, vai oikeasti kovassa kunnossa. Itse haluan oikeasti hyvään fyysiseen kuntoon.Ymmärsitkö tahallasi väärin? Ei, vaan tarkoitin, että painotavoitteen savutettua ei tarvitse tehdä suuria muutoksia painon pysymiseksi. Ja varmaan joudun tekemään elämässäni asioita, jotka eivät ole kivoja, mutten halua tehdä niitä säännöllisesti. Kun pääasiassa haluan nauttia elämästäni.
Vai että pitää valita löysän kropan ja kovan kunnon välillä. No minä valitsen välimuodon. Katsos kun minun kuntoni ei laske, jos en syystä tai toisesta pääse joinakin viikkoina erikseen liikuntaa harrastamaan. Kiinnostukseni kohteet ovat muualla kuin maastavedon ennätyksen kasvattamisessa. Muut harrastukseni vaativat aivan yhtä lailla harjoittelua, jotta tulisin paremmaksi. Kova harjoittelu aiheuttaa minulle stressiä, joten mieluummin liikun fiiliksen mukaan, jolloin siitä on enemmän hyötyäkin.
Maltisilla miinuksilla ja riittävän proteiinin saannin turvaamisella voi aivan hyvin välttyä suurelta lihaskadolta (aivan kuin et tätä tietäisi, jos olet onnistunut pudottamaan 8kg/2kk). Liikunta auttaa tässä, erityisesti lihaskuntoharjoittelu. Mutta lihaskuntotreeniäkään ei ole pakko tehdä salilla, eikä edes joka päivä. - cuba libre
TheOtus kirjoitti:
No 20 kg vuodessa ei tosiaan vaadi kovaa työtä, sen voin myöntää. Mutta se että saa tuloksia ripeästi ja samalla myös säilyttää lihasmassan, se taas vaatii työtä eikä silloin pidetä paljoa välipäiviä ja tehdä aina sitä mikä on kivaa. Kaiken makean kieltäminen taas on ihan turhaa, kalorimäärä ratkaisee ja proteiinin riittävä saanti.
Miksi sen nopeuden kanssa stressaa, kun fakta on että sen painon haluaa pitää loppuikänsä, joten aika monta vuotta se prosessi kuitenkin kestää. Joka tapauksessa.
Ei kait sitä väkisin pidä puskea, kun töitä tekee töissä jo valmiiksi :)
Itse tiputin painoani tuollaiset 28 kg 7 kuukaudessa, ensimmäiset 20kg lähti 4kk aikana. Säälittävää siis. Olisin varmaan voittanut gziljoona jeuroa jos olisinkin pudottanut 30kg 6kk aikana :p Enkä näe merkitystä olisiko ensimmäiset 20kg lähtenytkin 6kk tahi 8kk aikana.
Ja lihaksiston kanssa on parasta, kun ei stressaa liikaa. Tiedät varmaan, että kortisoli ei ole lihaskunnolle hyödyllinen asia.
Mutta toki työtä saa tehdä. Mutta sen voi tehdä pilke silmäkulmassa.
Suurin pudottaja tyyppiset telkkariviihdeohjelmat ovat juuri niitä -- viihdeohjelmia, joista ei kovin paljoa kannata ottaa opiksi. - Tukea ei arvostelua
cuba libre kirjoitti:
Miksi sen nopeuden kanssa stressaa, kun fakta on että sen painon haluaa pitää loppuikänsä, joten aika monta vuotta se prosessi kuitenkin kestää. Joka tapauksessa.
Itse tiputin painoani tuollaiset 28 kg 7 kuukaudessa, ensimmäiset 20kg lähti 4kk aikana. Säälittävää siis. Olisin varmaan voittanut gziljoona jeuroa jos olisinkin pudottanut 30kg 6kk aikana :p Enkä näe merkitystä olisiko ensimmäiset 20kg lähtenytkin 6kk tahi 8kk aikana.
Ja lihaksiston kanssa on parasta, kun ei stressaa liikaa. Tiedät varmaan, että kortisoli ei ole lihaskunnolle hyödyllinen asia.
Suurin pudottaja tyyppiset telkkariviihdeohjelmat ovat juuri niitä -- viihdeohjelmia, joista ei kovin paljoa kannata ottaa opiksi.Kyllä ja jotenkin kaikesta keskustelusta saa sellaisen kuvan, että ylipainoiset elää muka hirveän huonoa elämää. Heidän elämäntapansa on jotenkin väärä ja koko elämä pitää laittaa uusiksi, riippumatta siitä kuinka suuria vaikeuksia se tuottaa. Mielestäni terveelliseen elämäntapaan kuuluu muutakin kuin terveellinen ruoka ja liikunta. Siihen kuuluu kaikki ne mielekkäät harrastukset ja muut mielenkiinnon kohteet, työ tai opiskelu, mahdollinen perhe, ystävät ja etenkin kaikkien noiden tasapaino. Toisinsanoen, on tervettä tehdä sitä mistä pitää ja nauttia elämästään. Ihmisen mielenkiinnon kohteet tulee ottaa huomioon painonpudotuksen toteuttamista mietittäessä ja tällöin suunnitelmasta tulee henkilökohtainen ja mahdollisuudet onnistua paranevat. Syö vähemmän kuin kulutat on ohjeena aika mitäänsanomaton, koska jokainen voi toteuttaa tuota omalla tavallaan.
- joopajoo..
TheOtus kirjoitti:
Mitäs järkeä tuossa mahtoi olla? Luuletko että voit hitaasti laihduttuasi tehdä taas mitä tahansa ja pysyä hoikkana? Loppuelämän ajan tarvitsee varmasti tehdä asioita jotka ei aina ole kivoja. Lihasmassaa häviää aivan varmasti jos et joinain viikkoina kirjoitustesi mukaan harrasta ollenkaan liikuntaa ja olet samoilla miinuksilla kuin harrastaessasi. Ei tuloksia toki pakko ole saada ripeästi, itse vaan tykkään tehdä toisella yli vuoden kestävän asian 5 kuukaudessa, loput yli 7 kuukautta voin vaikka sitten olla laihduttamatta jos tahdon.
Kaikki tietty riippuu tavoitteistakin, onko tavoitteena olla juuri ja juuri normaalipainoinen ja edelleen löysäkroppainen, vai oikeasti kovassa kunnossa. Itse haluan oikeasti hyvään fyysiseen kuntoon.Hyvä ja sitten sinun kannattaa panostaakkin todella tuohon psyykkiseen puoleen...
- Tukea ei arvostelua
joopajoo.. kirjoitti:
Hyvä ja sitten sinun kannattaa panostaakkin todella tuohon psyykkiseen puoleen...
No joo, jos niitä ylikiloja on kertynyt paljonkin, niin mun mielestä todellakin kannattaa miettiä sitä, että mikä sen väärin syömisen aiheuttaa. Stressi, kiire, yksinäisyys, tylsyys, ne on kaikki ratkaistavia ongelmia, ne pitää vain tunnistaa (ja tunnustaa). Kun muu elämä on kunnossa, terveellisesti syöminenkin on helpompaa.
- Artoj.
Ajattelemattomia tolloja ihmisiä on monia.
Se on helppo sanoa, kun ei itsellään ole ongelmia. Pitää muistaa ettei kaikkien aineenvaihdunta pelaa samalla lailla.
Noin 25 % ihmisistä ovat laihoja söivät he mitä hyvänsä.
Noin 25% ihmisistä syövät ne mitä hyvänsä ja vaikka kuinka vähän, niin he lihovat. Eikä sitä voi olla nälissäänkään. Siitä tulee vielä pahemmat seuraukset kuin painon nousu. Loput 50% on siten näiden ääriryhmien välistä.
Myöskin iän karttuessa paino alkaa nousemaan, vaikka kuinka toppuutelisi syömisiään, koska aineenvaihdunta hidastuu aikaa myöten.
Muistakaa tämä sitten, kun 60V lähentelee.
Jättämällä kaikki hiilihydraatit pois niin tämä helposti lihova ryhmä voi myöskin syödä itsensä kylläiseksi. Näin se vain menee.
Tuolaiset turhan haukkumis kommentin ovat sanonko mistä? - joopajoo
No joo, jos niitä ylikiloja on kertynyt paljonkin, niin mun mielestä todellakin kannattaa miettiä sitä, että mikä sen väärin syömisen aiheuttaa. Stressi, kiire, yksinäisyys, tylsyys, ne on kaikki ratkaistavia ongelmia, ne pitää vain tunnistaa (ja tunnustaa). Kun muu elämä on kunnossa, terveellisesti syöminenkin on helpompaa.
Kommentti oli tarkoitettu "TheOtus" nimimerkille joka kirjoitti haluavansa oikeesti hyvään fyysiseen kuntoon.....eli mielestäni hänen on syytä panostaa tuohon psyykkiseen puoleen...
- hei, minäkin! :D
cuba libre kirjoitti:
Suurin pudottaja tyyppiset telkkariviihdeohjelmat ovat juuri niitä -- viihdeohjelmia, joista ei kovin paljoa kannata ottaa opiksi.Minäkin haluan osallistua tähän säälittävyyskilpailuun ;D Olen laihtunut 45kg, mutta aikaa siihen on mennyt öööö...kohtapuoliin neljä vuotta. :D Lähtöpaino oli erittäin korkea, joten kiloja on edelleen jäljellä, mutta tiputtelen niitä ilman mitään tavotteita ja stressiä (tai no, ainoa tavoite nyt tälle ensimmäiselle viidelle kuukaudelle tänä vuonna on kokonaiset kuusi kiloa). Jos tulee viikko, jolloin paino ei tipu, niin mitä sitten. Jos motivaatio tai kiinnostus loppuu kesken, mitä sitten, pidän tauon ja jatkan sitten kun kiinnostusta taas riittää.
Nyyh, olenkin säälittävä. ;' - taas tätä
Jos lihavuusongelma häviäisi haukkumalla, niin maailmassa ei pitäisi enää olla kuin laihoja. Idiootti taidat olla sinä!
- TheOtus
joopajoo kirjoitti:
Kommentti oli tarkoitettu "TheOtus" nimimerkille joka kirjoitti haluavansa oikeesti hyvään fyysiseen kuntoon.....eli mielestäni hänen on syytä panostaa tuohon psyykkiseen puoleen...
Ohoh, aikamoista. Kun loppuu kantti kirjoitella säälittäviä selityksiä ja tekosyitä, aletaan sen sijaan keskustella minun psyykkisestä kunnostani. Eikö tuo ole vähän hölmöä ja nähtyä? Psyykkisessä kunnossani ei ole mitään vikaa. Provosointi on vaan niin kovin hauskaa, varsinkin kun se on äärimmäisen helppoa. Jos olette itsevarmoja ja tyytyväisiä itseenne, miksi turhaan vetää hernettä nenuun?
- TheOtus
Lady L kirjoitti:
Jos...siis jos olet aikuinen niin ylipaino ei ole, eikä ole varmaan koskaan ollutkaan se pahin ongelmasi!?
Hmm, kerro toki mitä ongelmia minulla on ollut ja on? Eikä ylipaino ole ikinä ollut ongelma, en ole ollut ylipainoinen. Onneksi olkoon muuten plussista, mukava nähdä että pullukat tukevat toisiaan.
- Kuvitelmat pois
Artoj. kirjoitti:
Ajattelemattomia tolloja ihmisiä on monia.
Se on helppo sanoa, kun ei itsellään ole ongelmia. Pitää muistaa ettei kaikkien aineenvaihdunta pelaa samalla lailla.
Noin 25 % ihmisistä ovat laihoja söivät he mitä hyvänsä.
Noin 25% ihmisistä syövät ne mitä hyvänsä ja vaikka kuinka vähän, niin he lihovat. Eikä sitä voi olla nälissäänkään. Siitä tulee vielä pahemmat seuraukset kuin painon nousu. Loput 50% on siten näiden ääriryhmien välistä.
Myöskin iän karttuessa paino alkaa nousemaan, vaikka kuinka toppuutelisi syömisiään, koska aineenvaihdunta hidastuu aikaa myöten.
Muistakaa tämä sitten, kun 60V lähentelee.
Jättämällä kaikki hiilihydraatit pois niin tämä helposti lihova ryhmä voi myöskin syödä itsensä kylläiseksi. Näin se vain menee.
Tuolaiset turhan haukkumis kommentin ovat sanonko mistä?Olet itse kuvitelmissa elävä tollo. Prosenteistasi mitkään eivät pidä paikkaansa, se ei ole fyysisesti mahdollista. Kenelläkään ei ole niin nopeaa aineenvaihduntaa että hän voisi syödä mitä tahansa ja kuinka paljon vaan lihoamatta. Tuota ilmeisesti tarkoitit, mitä tahansa voi syödä kunhan ei syö sitä liikaa.
- joopajoo
TheOtus kirjoitti:
Ohoh, aikamoista. Kun loppuu kantti kirjoitella säälittäviä selityksiä ja tekosyitä, aletaan sen sijaan keskustella minun psyykkisestä kunnostani. Eikö tuo ole vähän hölmöä ja nähtyä? Psyykkisessä kunnossani ei ole mitään vikaa. Provosointi on vaan niin kovin hauskaa, varsinkin kun se on äärimmäisen helppoa. Jos olette itsevarmoja ja tyytyväisiä itseenne, miksi turhaan vetää hernettä nenuun?
No, esim. tuo kommenttisi: "Kiitos miinuksista läskit" jne. ei minusta tuo mieleen kovin tasapainoisen ja järkevän ihmisen kuvaa...
- Lady L
TheOtus kirjoitti:
Hmm, kerro toki mitä ongelmia minulla on ollut ja on? Eikä ylipaino ole ikinä ollut ongelma, en ole ollut ylipainoinen. Onneksi olkoon muuten plussista, mukava nähdä että pullukat tukevat toisiaan.
No, tällä palstalla joku muukin kirjoitti samasta. Ensinnäkin et ole vaivautunut lukemaan kunnolla edes ketjun aloitusta! Kiittelet "läskejä" miinuksista ym. Mieti nyt itse millaiselta tälläinen vaikuttaa...?
- TheOtus
Lady L kirjoitti:
No, tällä palstalla joku muukin kirjoitti samasta. Ensinnäkin et ole vaivautunut lukemaan kunnolla edes ketjun aloitusta! Kiittelet "läskejä" miinuksista ym. Mieti nyt itse millaiselta tälläinen vaikuttaa...?
Ahaah, siis se että joku muukin ylipainoinen provosoituu, se on tässä se juttu. Luin aloituksen kokonaan, se oli tasoltaan sitä samaa huttua kuin suurin osa muistakin aloituksista. Ei saa arvostella, ei saa neuvoa, pitää ymmärtää! Miten se ymmärtäminen tapahtuu, mitä siinä on ymmärrettävää. Miltähän se vaikuttaa kun ylipainoiset aloittavat tusinoittain ketjuja joissa ei ole tarkoituksena muuta kuin taputella toista olkapäälle? Laihdutus ei onnistu mutta vinkkejä ei saa antaa ja se ei toimi että syö vähemmän kuin kuluttaa? Kyllä on kummallista. Tämäkin viesti saa miinuksia kun en taputtele olkapäälle ja vakuuta että kylläpäs olet hyvä juuri tuollaisena!
Kunnioitan monia ihmisiä suuresti, useampia naisia enemmän kuin miehiä, mutta se ansaitaan. En kunnioita ihmistä joka kerjää vain positiivista palautetta, jotakin tietynlaista ymmärrystä ja hyväksyntää, ei siedä kritiikkiä eikä vinkkejä eikä pysty huolehtimaan omasta kehostaan.
Seison täysin ensimmäisen viestini takana. Nätisti puhumalla ja olemalla kiva kukaan ei opi mitään. Selkeät ohjeet ja niiden noudattaminen on ainoa tie muutokseen. Miksi jokaisen lihavan pitäisi muuttua? Ainakin avausviesti antaa sen kuvan että he haluaisivat mieluummin olla hoikkia. Yhteenkuuluvuus ei tuo mitään halua olla samanlainen ja jos tuo niin ei sekään ole mikään lahja maailmalle. Avausviesti on myöskin sitä ainaista selittelyä. Mikä ihan oikeasti mahtaa olla yleisin syy lihavuuteen?
Kun katsotaan tämän kyseisen aihealueen viestejä, muka tosissaankin tehtyjä, en koe olevani lainkaan lapsellinen tai päästäni vialla. Jos joku niin uskottelee itselleen, se ei ole minulta pois. - TheOtus
joopajoo kirjoitti:
No, esim. tuo kommenttisi: "Kiitos miinuksista läskit" jne. ei minusta tuo mieleen kovin tasapainoisen ja järkevän ihmisen kuvaa...
No jaa, olet aikamoinen kun voit tehdä päätelmän henkisestä tasapainostani ja järkevyydestäni kolmen sanan pohjalta? Ihan järkevältä kuulostaa sekin. Jos olet loukkaantunut viestistäni, se ei tee siitä tasapainotonta ja järjetöntä.
- Artoj.
Kuvitelmat pois kirjoitti:
Olet itse kuvitelmissa elävä tollo. Prosenteistasi mitkään eivät pidä paikkaansa, se ei ole fyysisesti mahdollista. Kenelläkään ei ole niin nopeaa aineenvaihduntaa että hän voisi syödä mitä tahansa ja kuinka paljon vaan lihoamatta. Tuota ilmeisesti tarkoitit, mitä tahansa voi syödä kunhan ei syö sitä liikaa.
Kyllä se näin vain on. Varmasti on sullakin tuttavani, jota eivät liho vaikka mitä söisivät.
Mulla ainakin. Eräskin naapuri 80v on edellee hoikka ja vaimo yrittää syöttää, että lihoisi edes vähän. Kirvesmies hän oli ammatiltaan ja hänen entiset työkaveritkin sanoi, että pojalla oli aina vahvat eväät, luulisi miehen niillä lihovan, mutta, kun ei niin ein. Näitähän ihmisiä kutsutsiin niinsanotusti läpi pskksi. Olet varmaan kuullut tämän ennenkin. - Logiikkaa...
Kyllä ja jotenkin kaikesta keskustelusta saa sellaisen kuvan, että ylipainoiset elää muka hirveän huonoa elämää. Heidän elämäntapansa on jotenkin väärä ja koko elämä pitää laittaa uusiksi, riippumatta siitä kuinka suuria vaikeuksia se tuottaa. Mielestäni terveelliseen elämäntapaan kuuluu muutakin kuin terveellinen ruoka ja liikunta. Siihen kuuluu kaikki ne mielekkäät harrastukset ja muut mielenkiinnon kohteet, työ tai opiskelu, mahdollinen perhe, ystävät ja etenkin kaikkien noiden tasapaino. Toisinsanoen, on tervettä tehdä sitä mistä pitää ja nauttia elämästään. Ihmisen mielenkiinnon kohteet tulee ottaa huomioon painonpudotuksen toteuttamista mietittäessä ja tällöin suunnitelmasta tulee henkilökohtainen ja mahdollisuudet onnistua paranevat. Syö vähemmän kuin kulutat on ohjeena aika mitäänsanomaton, koska jokainen voi toteuttaa tuota omalla tavallaan.
"Syö vähemmän kuin kulutat on ohjeena aika mitäänsanomaton, koska jokainen voi toteuttaa tuota omalla tavallaan. "
Miten ihmeessä tuon voi toteuttaa omalla tavallaan?! Ei hyvä luoja, auta! Hajoaa pää näihin neropatteihin... - Lady L
TheOtus kirjoitti:
Ahaah, siis se että joku muukin ylipainoinen provosoituu, se on tässä se juttu. Luin aloituksen kokonaan, se oli tasoltaan sitä samaa huttua kuin suurin osa muistakin aloituksista. Ei saa arvostella, ei saa neuvoa, pitää ymmärtää! Miten se ymmärtäminen tapahtuu, mitä siinä on ymmärrettävää. Miltähän se vaikuttaa kun ylipainoiset aloittavat tusinoittain ketjuja joissa ei ole tarkoituksena muuta kuin taputella toista olkapäälle? Laihdutus ei onnistu mutta vinkkejä ei saa antaa ja se ei toimi että syö vähemmän kuin kuluttaa? Kyllä on kummallista. Tämäkin viesti saa miinuksia kun en taputtele olkapäälle ja vakuuta että kylläpäs olet hyvä juuri tuollaisena!
Kunnioitan monia ihmisiä suuresti, useampia naisia enemmän kuin miehiä, mutta se ansaitaan. En kunnioita ihmistä joka kerjää vain positiivista palautetta, jotakin tietynlaista ymmärrystä ja hyväksyntää, ei siedä kritiikkiä eikä vinkkejä eikä pysty huolehtimaan omasta kehostaan.
Seison täysin ensimmäisen viestini takana. Nätisti puhumalla ja olemalla kiva kukaan ei opi mitään. Selkeät ohjeet ja niiden noudattaminen on ainoa tie muutokseen. Miksi jokaisen lihavan pitäisi muuttua? Ainakin avausviesti antaa sen kuvan että he haluaisivat mieluummin olla hoikkia. Yhteenkuuluvuus ei tuo mitään halua olla samanlainen ja jos tuo niin ei sekään ole mikään lahja maailmalle. Avausviesti on myöskin sitä ainaista selittelyä. Mikä ihan oikeasti mahtaa olla yleisin syy lihavuuteen?
Kun katsotaan tämän kyseisen aihealueen viestejä, muka tosissaankin tehtyjä, en koe olevani lainkaan lapsellinen tai päästäni vialla. Jos joku niin uskottelee itselleen, se ei ole minulta pois.Minun kirjoittamani viesti joka löytyy tämän alapuolelta puhukoon puolestaan, en viitsi samoja asioita kirjotella. Kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi, että et vaivaudu edes kunnolla lukemaan aloitusta. Tuskin sinä sitäkään viestiä, ainakaan kunnolla olet lukenut koska kirjoitat noin kuin kirjoitat (viesti on ollut siinä jo muutaman päivän). Minulle ei tarvi puhua nätisti eikä rumasti. Minä en kaipaa kenenkään hyväksyntää. Vaikka olen nyt roimasti pudottanut painoa, niin en tunne olevani kun se ihan sama ihminen. En tarvitse siitä asiasta todellakaan mitään kunnioitusta. Minun maailmassani ihmiset ansaitsevat kunnioituksen jostain ihan muusta kuin laihduttamisesta, mutta sellainen maailma taitaa olla niin kaukana sinusta. En tarvitse myöskään vinkkejä laihdutukseen, koska todella tiedän miten saan painoni putoamaan. Tiedän senkin miten saan sen pysymään.
- TheOtus
Lady L kirjoitti:
Minun kirjoittamani viesti joka löytyy tämän alapuolelta puhukoon puolestaan, en viitsi samoja asioita kirjotella. Kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi, että et vaivaudu edes kunnolla lukemaan aloitusta. Tuskin sinä sitäkään viestiä, ainakaan kunnolla olet lukenut koska kirjoitat noin kuin kirjoitat (viesti on ollut siinä jo muutaman päivän). Minulle ei tarvi puhua nätisti eikä rumasti. Minä en kaipaa kenenkään hyväksyntää. Vaikka olen nyt roimasti pudottanut painoa, niin en tunne olevani kun se ihan sama ihminen. En tarvitse siitä asiasta todellakaan mitään kunnioitusta. Minun maailmassani ihmiset ansaitsevat kunnioituksen jostain ihan muusta kuin laihduttamisesta, mutta sellainen maailma taitaa olla niin kaukana sinusta. En tarvitse myöskään vinkkejä laihdutukseen, koska todella tiedän miten saan painoni putoamaan. Tiedän senkin miten saan sen pysymään.
Ihan hävettää puolestasi. Koitat niin olla oikeassa ja minua parempi, samalla kun itse luet viestejäni ihan miten huvittaa.
"Minun maailmassani ihmiset ansaitsevat kunnioituksen jostain ihan muusta kuin laihduttamisesta, mutta sellainen maailma taitaa olla niin kaukana sinusta."
En maininnut sanallakaan miten se kunnioitus ansaitaan, mainitsin asioita miten sitä EI ansaita ja painonhallinta oli vain yksi ainoa noista.
Jos osaat itse lukea avauksen paremmin, lue ja selitä minullekin mikä se punainen lanka on. Avainsanoina tuntuu olevan selittely, voivottelu, hyväksyntä, yhteenkuuluvuus ja vinkkien pitäminen omana tietona. Minä en ole sinua kohtaan hyökännyt ensin eikä oma ensimmäinen viestisi olekaan typerää sisällötöntä sontaa kuten useimpien ylipainoisten viestit ovat. - Lady L
TheOtus kirjoitti:
Ihan hävettää puolestasi. Koitat niin olla oikeassa ja minua parempi, samalla kun itse luet viestejäni ihan miten huvittaa.
"Minun maailmassani ihmiset ansaitsevat kunnioituksen jostain ihan muusta kuin laihduttamisesta, mutta sellainen maailma taitaa olla niin kaukana sinusta."
En maininnut sanallakaan miten se kunnioitus ansaitaan, mainitsin asioita miten sitä EI ansaita ja painonhallinta oli vain yksi ainoa noista.
Jos osaat itse lukea avauksen paremmin, lue ja selitä minullekin mikä se punainen lanka on. Avainsanoina tuntuu olevan selittely, voivottelu, hyväksyntä, yhteenkuuluvuus ja vinkkien pitäminen omana tietona. Minä en ole sinua kohtaan hyökännyt ensin eikä oma ensimmäinen viestisi olekaan typerää sisällötöntä sontaa kuten useimpien ylipainoisten viestit ovat.Minä en missään vaiheessa ole puolustellut avausviestin sisältöä, päinvastoin. En minäkään ymmärrä sitä "punaista lankaa", enkä ole niin väittänytkään, vaan lähdin vastaamaan ketjuun juuri siksi kun minusta se on kummallista ajattelua. En myöskään ymmärrä, että ylipainoisten asioihin puututaan tietämättä taustoja. En ymmärrä myöskään, varsinkaan aikuisilta ylipainoisten halveksimista tai nimittelyä esim. läskiksi. Jos kysymys on läheisen ihmisen puuttumisesta ylipainoisen asioihin se on eri asia (on kysymys läheisen huolesta). Monet ihmiset tekevät elämässään asioita joita toisten on vaikea ymmärtää, eikä kysymys ole siitä etteikö he tietäisi, että se ei ole hyväksi. Häpeä vaan puolestani jos siltä tuntuu.
- joopajoo
TheOtus kirjoitti:
No jaa, olet aikamoinen kun voit tehdä päätelmän henkisestä tasapainostani ja järkevyydestäni kolmen sanan pohjalta? Ihan järkevältä kuulostaa sekin. Jos olet loukkaantunut viestistäni, se ei tee siitä tasapainotonta ja järjetöntä.
On tässä nyt enmmän luettu kirjoituksiasi kuin kolme sanaa! Niistä päätellen et mielestäni vaikuta kovinkaan tasapainoiselta ja järkevältä... Sori!
- TheOtus
joopajoo kirjoitti:
On tässä nyt enmmän luettu kirjoituksiasi kuin kolme sanaa! Niistä päätellen et mielestäni vaikuta kovinkaan tasapainoiselta ja järkevältä... Sori!
Eipä siinä sitten mitään, päättele ihan vapaasti. Minun viesteistäni löytyy eniten faktoja ja järkeä koko ketjussa, jos sinun(kin) itsepetoksesi estää sen näkemisen, harmi.
Minä taas päättelen että sinä olet lihava, muutenkin ruma ja sen vuoksi sinkku. Sori! = ) - joopajoo
TheOtus kirjoitti:
Eipä siinä sitten mitään, päättele ihan vapaasti. Minun viesteistäni löytyy eniten faktoja ja järkeä koko ketjussa, jos sinun(kin) itsepetoksesi estää sen näkemisen, harmi.
Minä taas päättelen että sinä olet lihava, muutenkin ruma ja sen vuoksi sinkku. Sori! = )Metsään meni päätelmät!
- TheOtus
joopajoo kirjoitti:
Metsään meni päätelmät!
Jos oletetaan että uskoisin, niin tietenkin joku epätoivoinen on voinut sinut ottaa vähiten huonoimpana vaihtoehtona. = ) Kokonaan toinen mahdollisuus on tietenkin se että haluat epätoivoisesti olla parempi ihminen kuin olet ja siksi puolustelet täysin syyttä ihmisiä joita ei pidä puolustella ja joilla ei ole mitään samaa kanssasi.
- joopajoo
TheOtus kirjoitti:
Jos oletetaan että uskoisin, niin tietenkin joku epätoivoinen on voinut sinut ottaa vähiten huonoimpana vaihtoehtona. = ) Kokonaan toinen mahdollisuus on tietenkin se että haluat epätoivoisesti olla parempi ihminen kuin olet ja siksi puolustelet täysin syyttä ihmisiä joita ei pidä puolustella ja joilla ei ole mitään samaa kanssasi.
Ai jaa....Näitä asioita en itse tienytkään! Hyvä kun tunnet minut niin hyvin, että voit kertoa minusta ja elämästäni noin paljon!
- joopajoo
joopajoo kirjoitti:
Ai jaa....Näitä asioita en itse tienytkään! Hyvä kun tunnet minut niin hyvin, että voit kertoa minusta ja elämästäni noin paljon!
Hei, nyt minäkin muistan sinut! Olit minun naapurin Jaanan huonetoveri kun kävin katsomassa häntä psykiatrisella viime vuonna, eikö vain?
- TheOtus
joopajoo kirjoitti:
Hei, nyt minäkin muistan sinut! Olit minun naapurin Jaanan huonetoveri kun kävin katsomassa häntä psykiatrisella viime vuonna, eikö vain?
Tuollako lisäät uskottavuuttasi ja omaa järkevän ja tasapainoisen ihmisen imagoa? Miksi edes viitsin kommentoida tuollaista koomikkoa... xD
- joopajoo
TheOtus kirjoitti:
Tuollako lisäät uskottavuuttasi ja omaa järkevän ja tasapainoisen ihmisen imagoa? Miksi edes viitsin kommentoida tuollaista koomikkoa... xD
No, minä olen ainoa joka tiedän mitä olen itse kirjoittanut ja mitä en, tietysti Jumala tietää. Hyvää ja tasapainoista jatkoa Sinulle. Lähden tästä lenkille kun on vielä valoisaa. Ihana kevät.
- Lady L
Minä olen lihava enkä kaipaa sääliä, enkä edes hyväksyntää. Olen aina ollut enemmän tai vähemmän lihava, siis en koskaan hoikka, enkä sitä edes osaa toivoa. Yhteen kuuluvuus ei tuo minulle halua olla samanlainen kuin muut. Olen oma itseni, niin fyysisellä kuin henkisellä tasolla enkä halua olla samanlainen kuin joku toinen. En kaipaa mitään erityistä ymmärrystä. Itse tiedän, että olen koko ikäni taistellut painoni kanssa ja tiedän mistä mikäkin johtuu, eikä minun tarvitse niitä toisille selitellä. Tällä kertaa olen kovalla työllä laiduttanut 30 kg, eikä tuo minusta parenpaa eikä pahenpaa tee ihmisenä, mutta terveyden takia pitää yrittää, muut asiat eivät merkitse! Minulla on aikuiset, ihanat lapset, olen onnellisesti aviossa ja paljon ystäviä eikä ne ole mitenkään yhteydessä lihavuuteeni!
- Ai-van
Olen jo osa yhteiskuntaa, erikokoisia on ollut aina. En koe itseäni miksikään kummajaiseksi. Käyköön jokainen, jolla ongelma on, tätä keskustelua päänsisäisesti.
- Kesä tulee
Nyt pitää olla kohta jo kesäkunnossa. Millä lihavat saatte vikinit päälle jos teillä on läskimahat ja hylkeen pyllyt. On todella kauheaa kesällä kun lihavat tunkee paljastavia vaatteita päälle, siinä menee kesäfiilis meiltä hyväkuntoisilta ja seksikkäiltä. Mun mielestä lihavaa ei pitäs päästää hampurilaispaikkoihin.
- Ihana kesä
No voi kauheaa... No en laita sitten bikineitä päälle, jos se noin häiritsee.
- vikinit vikinit....
"vikinit päälle"
Aijaa, laihat käyttää jotain vikineitä. Mitä ne on? Vissiin jotain aivojen kiristimiä, kun pinna on aina niin tiukalla!
- Onnellinen mies
Mulla on sopivasti lihava nainen. On terve ja mahtava petikumppani. Tykkään naisista, joissa on mukavasti muotoja. Laihat on mielestäni vähemmän kauniita. Kyllä meitä on monia, jotka pitää tuhdeista tytöistä.
Hyvää kevättä kaikille- Normaalipainoinen
Kuinka suloista, annetaan vähän plussaa! Tietä läskifetissin omaavia tosiaankin on paljon jos katsotaan Suomi24:n Lihavuus-palstaa.
- joo,joo
Mikäs missio tällä aloittajalla oikein on meneillään? Suorastaan huvittava aloitus. Oletko kenties jonkinlainen Äiti Teresa, jonka elämäntehtävä on lihavat? Ja minkälaisesta tutkimustiedosta on kyse, kun kirjoitat, että monella lihavalla on myös alkkoholiongelma? Olet varsinainen pelle!
Luuletko, että ihmiset, lihavat tai laihat, istuvat kieli pitkällä odottamassa sinun hyväksyntääsi? Tai sääliäsi.
Olet sellainen passivisaggressiivinen ihminen, joka verhoaa vittuilun muka-ystävällisyyteen.
Tiedoksi vielä, että en ole lihava, jos joku nyt miettii, että täytyy olla lihava, kun tarttuu älyttömyyksiin. Siitä ei ole kyse. Ihmiset ovat ihmisiä, lihavia tai jotain muuta. But what's that got to do with your life? Live and let live! - Pyllynuumenet
Lihavilla jää joskus hamppari peräaukkoon kiinni ja siitä on leikki kaukana. Mätiruikulit pyllyn uumenista voi kuitenkin pelastaa hetken
- xxxxx3
Mahdoitko jaksaa herätä tänä aamuna kouluun, kun tuohon aikaa täällä vielä pilkkasit vanhempiasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026508
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h844954Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073218Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303062Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262265Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191636Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961231Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391222Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311136- 48904