ihmettelevä

minä vaan

Miksi ruotsin suomalainen valehtelee niin kamalasti? Miksi ruotsin suomalainen mahistuu niin valtavasti? Miksi se ei muista mistä köyhistä oloista se on lähtenyt? Ja kun saadaan velka volvo, niin nenä vaan pystyyn, vaikka perse maata viistää. Ja mongerretaan sitä peruna ruotsia, perheineen. vaikka kuka hyvänsä tyhmäkin huomaa että kieli ei suju, miksi näin? Tyhmää porukkaa

24

768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      pysyvät kotona. Kaikenlainen saastainen kansanosa muuttaa ulkomaille. Ruotsiin on kaikki menny venepakolaisena. Se on kyllä ihmi, asutaan vuosi ruotsissa ja ruotsinlaivalla ei osata enään suomea vaan pitää väkisin puhua ruotsia. Tunteeko metsäläinen silloin olevansa jotenkin parempi kun väkisin puhuu svedua, kun on vähän aikaa ollu ruotsissa.

      • Pakolainen

        Mikä Suomalaisia vaivaa. Ruotsinsuomalaisia aina sorretaan. Kyllä näkee että Suomalaiset ovat rasisteja. Me kuulumme monikulttuuri väestöön. Meidän näkemyksemme maailmasta on paljon laajempi kuin muutamien rasistien siellä suomessa. Avatkaa ovet maailmalle, tulkaa ulos sieltä pikku reijästä missä elätte natsi-ajatustenne kanssa.


      • Joku vaan

        Suomen rasistit matkustavat mielellään ulkomaille kesälomalle, mutta jos naapuriin muuttaa ulkomaalainen niin sitä ei siedetä. Meillä on Vietnamilainen lapsenlapsi joka nyt on 9 vuotta. Kun hän oli 4 vuotta niin käytimme häntä Suomessa. Siellä aikuiset ihmiset sylkivät hänen päälleen. Siinä on mallia suomalaisesta rasismista.


      • Pekka
        Joku vaan kirjoitti:

        Suomen rasistit matkustavat mielellään ulkomaille kesälomalle, mutta jos naapuriin muuttaa ulkomaalainen niin sitä ei siedetä. Meillä on Vietnamilainen lapsenlapsi joka nyt on 9 vuotta. Kun hän oli 4 vuotta niin käytimme häntä Suomessa. Siellä aikuiset ihmiset sylkivät hänen päälleen. Siinä on mallia suomalaisesta rasismista.

        Sen saman on kyllä omakohtaisesti huomannut, ja useita kertoja. Suomi on kansainvälisyydeltään ja avarakatsesuudeltaan sarvikuonojen maa. Miksi asun Ruotsissa? Useimmille suomalaisille se on aina taloudellinen kysymys, mutta yhden paluumuuttoyrityksen jälkeen, voin todeta, että Suomen yhteiskunta ja yleinen ilmapiiri eivät ole järin houkuttelevia, ainakaan meikäläiselle.Samaa vieraan kyseenalaistamista ja oman ylistämistä en ole tavannut kuin muinoisessa Neukkulassa. Joten ajetaan vaan Volvolla tai Toyotalla, mutta asutaan siellä missä viihdytään!


      • minä vain
        Pakolainen kirjoitti:

        Mikä Suomalaisia vaivaa. Ruotsinsuomalaisia aina sorretaan. Kyllä näkee että Suomalaiset ovat rasisteja. Me kuulumme monikulttuuri väestöön. Meidän näkemyksemme maailmasta on paljon laajempi kuin muutamien rasistien siellä suomessa. Avatkaa ovet maailmalle, tulkaa ulos sieltä pikku reijästä missä elätte natsi-ajatustenne kanssa.

        En hän minä mitään sellaista kirjoittanut. Minä kysyin vain tosi asiaa, koska se on totta mitä minä kirjoitin. Sitä paitsi muutin itse ruotsiin
        1971. Että kyllä minä tosiaan olen, huomanut kaikki nämä asiat mistä kirjoitan. En kirjoita satuja. Kyllä meitä on monenlaista kengän kuluttajaa täällä ruotsissa. Hei doi


      • minä vain
        Joku vaan kirjoitti:

        Suomen rasistit matkustavat mielellään ulkomaille kesälomalle, mutta jos naapuriin muuttaa ulkomaalainen niin sitä ei siedetä. Meillä on Vietnamilainen lapsenlapsi joka nyt on 9 vuotta. Kun hän oli 4 vuotta niin käytimme häntä Suomessa. Siellä aikuiset ihmiset sylkivät hänen päälleen. Siinä on mallia suomalaisesta rasismista.

        mutta eksyit aiheesta


      • Falunkorv
        Pekka kirjoitti:

        Sen saman on kyllä omakohtaisesti huomannut, ja useita kertoja. Suomi on kansainvälisyydeltään ja avarakatsesuudeltaan sarvikuonojen maa. Miksi asun Ruotsissa? Useimmille suomalaisille se on aina taloudellinen kysymys, mutta yhden paluumuuttoyrityksen jälkeen, voin todeta, että Suomen yhteiskunta ja yleinen ilmapiiri eivät ole järin houkuttelevia, ainakaan meikäläiselle.Samaa vieraan kyseenalaistamista ja oman ylistämistä en ole tavannut kuin muinoisessa Neukkulassa. Joten ajetaan vaan Volvolla tai Toyotalla, mutta asutaan siellä missä viihdytään!

        Joo viihdyn täällä - olen viihtynyt jo 43 vuotta.
        Emme ole suomalaisia emmekä ruotsalaisia vaan Ruotsinsuomalaisia. Meillä on oma kulttuuri, omat kirjailijat, runoilija, kirjapainot, laulajat,radiolähetykset, TV-ohjelmat,kaupat ym.
        Joten
        Eläköön ruotsinsuomalaisuus.


      • minä vain
        Pekka kirjoitti:

        Sen saman on kyllä omakohtaisesti huomannut, ja useita kertoja. Suomi on kansainvälisyydeltään ja avarakatsesuudeltaan sarvikuonojen maa. Miksi asun Ruotsissa? Useimmille suomalaisille se on aina taloudellinen kysymys, mutta yhden paluumuuttoyrityksen jälkeen, voin todeta, että Suomen yhteiskunta ja yleinen ilmapiiri eivät ole järin houkuttelevia, ainakaan meikäläiselle.Samaa vieraan kyseenalaistamista ja oman ylistämistä en ole tavannut kuin muinoisessa Neukkulassa. Joten ajetaan vaan Volvolla tai Toyotalla, mutta asutaan siellä missä viihdytään!

        kyllä varmaan on suomessa noin kuinka sinä kirjoitit, mutta sinä eksyit aiheesta


      • Ruotsinsuomalainen
        minä vain kirjoitti:

        En hän minä mitään sellaista kirjoittanut. Minä kysyin vain tosi asiaa, koska se on totta mitä minä kirjoitin. Sitä paitsi muutin itse ruotsiin
        1971. Että kyllä minä tosiaan olen, huomanut kaikki nämä asiat mistä kirjoitan. En kirjoita satuja. Kyllä meitä on monenlaista kengän kuluttajaa täällä ruotsissa. Hei doi

        Tulin itse 1961 ja viihdyn hyvin. Ei ole Volvoa eikä taloa, hyvin on silti mennyt. Elämä on elettävä, eli sitten missä tahansa. Ihmettelen sitä yleistä Suomalaista rasismia joka siellä suomessa on ilmi liekeissä. Me ruotsinsuomalaisetkin joudumme sen uhriksi.


      • Minä
        minä vain kirjoitti:

        mutta eksyit aiheesta

        Mun mielestä on täysin luvallista kirjoittaa sivuavistakin aiheista jos ne tuntuvat mielenkiintoisilta, niin kuin missä tahansa keskustelussa.
        En ole ruotsissaoloaikanani (1,5 vuotta) kertaakaan tavannut sen asteista rasismia kuin tällä palstalla, enkä itse asiassa ylipäätäänkään paljoa rasismia.Tietty rasisteillakin on oikeus mielipiteisiinsä,kunhan ilmaisisivat ne vähän perustellummin ja loukkaamatta toisia.


    • exfinne.

      .meitä no moneen junaan ja moni jää asemalle...

    • Suomalaisetyhdistykää

      Ruotsissahan sorretaan ruotsinsuomalaisia! Pakkosuomi ehdottomasti kouluihin ja suomen kansallispuoluetta perustamaan! Ja palvelut ruotsissa pitää taataa ruotsinsuomalaisille ehdottomasti omalla äidinkielellä! Näin kohdellaan suomenruotsalaisia. Miksei ruotsinsuomalaisia?

      • Ruotsinkieli riittää kaikille muita kieliä ei saa opetta ja Suomessa suomenkieltä

        Ruotsissa ei sorreta ketään tästä 47 vuoden kokemus.


    • Skånepåg

      Kyllä Ruotsi aina Suomen voittaa! Tulin Kekkosen aikaan , ja päivää en vaihtaisi pois.- Tuli tässä viikolla käytyä Näsinmäellä kavereita kahtomassa.- Käymään vain sinne mennään eikä olemaan !

      • Alivouti

        KUN KEKKOSET OLI PRESITENTTEJÄ SAMAAN AIKAAN SUOMESTA MUUTTI RUOTSIIN 500000 SUOMALAISTA TYÖN PERÄÄN,TÄÄLLÄ SUOMESSA KUULEE USEIN SANOTTUNA ETTÄ KEKKONEN HOITI HYVIN TYÖTTÖMÄIN ASIAT SE ON VITUN SUURI VALE SE OLI RUOTSIN VALTIO TYÖNANTAJAT JOTKA HOITI SUOMEN TYÖTTÖMIEN ASIAT PAREMMIN KUIN KEKKONEN.OLEN ITSE OLLUT TÖISSÄ VOLVOLLA SKÖVDESSÄ JA BORLÄNGESSÄ DOMNARVETIN TEHTAILLA,EIKÄ MINULLA OLLUT MITÄÄN ANTIPATIOITA RUOTTALAISIA KOHTAAN HYVIÄ KAIKKI KADUTTAA KUN TULI LÄHDETTYÄ POIS.KAIKKI MUISTATTE MITÄ OLI ELÄÄ 1960LUVUN SUOMESSA MITÄ OLI POHJOISSUOMES MITÄ POHOJANMAALLA EI YHTÄÄ MITÄÄN KESSUPUSSI JA SÄTKÄPAPERIA KUN OLI PLAKKARIS TUNTI JO OLEVANSA RIKAS.VOIKAA PAKSUSTI SIELÄ RUOTTIS SANOKAA TERVEHYYSIÄ TÄÄLTÄ JALASJÄRVELTÄ.


    • kiinnostavaa

      Miten voit tietää ,että joku valehtelee?
      Oletko ajatustenlukija?

    • Grönbacka

      Muutin Ruotsiin työttömänä. Ei kukaan lähde kotimaastaan kuin pakosta.
      Käydessäni Suomessa sukuloimassa vanhat tutut eivät ymmärtäneet suomeani!
      Murran ja laulan ruotsiksi niin paljon! Muutaman vuoden jälkeen?
      Olin aikuinen muuttaessani, joten otin sen: "Et ole enää tervetullut tänne"!

      Suomesta muuttajia kohdellaan todella karsaasti Suomessa.
      Sisareni Suomessa ollessaan pienten alakoululaisten kanssa tuli Ruotsiin nopeasti.
      Hänen pienet "Hurri-pentunsa" eivät uskaltaneet puhua missään mitään.
      Kuiskailivat keskenään, etteivät tulleet hakatuksi. Siinä on suomalaisten KATEUS!
      Ei tulisi mieleenkään olla kuin turistina isäinmaassani enää! Hyi olkoon! Mitä väkeä!

      • haitanneekoketään

        Ja mitenk tämä nyt mukamas liittyy aiheeseen?
        Liittyneekö mitenkään


      • Grönbacka
        haitanneekoketään kirjoitti:

        Ja mitenk tämä nyt mukamas liittyy aiheeseen?
        Liittyneekö mitenkään

        Mikä poliisi sinä olet? Mikä minun kommentissani sinua ärsytti?
        Tässä puhuu muutkin muusta kuin valehtelusta, mutta
        et sinä heidän perässään haukkua räksytä kuin kyläkoira!
        Vain minuun tulit iskemään ilkeät hampaasi.
        Olen oikein imarreltu!


      • Ei koskaan ole ollut pakkoa en koskaan ole ollut työtön, mielestäni Suomi on aina ollut paska maa ja tulee olemaan. Lähdin valtion virasta.


      • Näen kokonaisuudessa suomalaiset Suomessa kun joukot apinoita!


    • HihHah

      No sitä velkavolvoa ei suomessa olisi tyättömänä saanut..Sitäpaitsi Ruotsinsuomalaiset teki koko suomen kansalle aimo palveluksen muutaessaan..Muutenhan he olisivat olleet Sosiaalin eli suomen veronmaksajien harteilla..Ihmettelen vain että mitenkä nyt on varaa elättää satoja tuhansia ulkomaalaisia kun ei silloin ollut

    • Ylivoutijalasjärveltä

      KIRIEEN SULLE KIRIOOTAN JA KUOREHEN MÄ LAITAN OIKEEN PALIO TERVEESIÄ.JOS JOKU SKÖVDESSÄ BORLÄNGESSÄ LUETTE VIESTINI OLOKAA NIIN HYVIÄ JA VASTATKAA MITENKÄ SIELÄ MENEE OLIS KIVA TIETÄÄ.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe