Yhdistystoiminta, kiinnostaako Sinua?

1943

Kuulun oikeastaan melko moneen yhdistykseen. Suurimmassa osassa olen melko passiivinen eli maksan jäsenmaksun, johon usein kuuluu jäsenlehti esim. Dendrologian Seuran Sorbifolia. Kolmeen eläkeläisyhdistykseen kuulun myös, yhdessä olen hallituksessa, muiden tilaisuuksissa käyn valikoivasti ja melko harvoin.

26

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Eip juurikaan.

Yleensä yhdistykset on muutamien itsetärkeiden tyyppien runkkailukerhoja. Vähän vahingossa kuulun muutamaankin yhdistykseen,. aktiivijäsen en ole missään. Linkki yhteen yhdistykseen, minkä jäsenmaksun maksan kylla vuosittain, ketään muuta jäsentä en sivumennen mainiten koskaan livenä tavannut

SkepsIs ry :

http://www.skepsis.fi/Etusivu.asp

Sitten on noita osuuskuntia, sukuseuroja, osuuspankkia, taloyhtiötä osuuskauppaa, partiolaisiakinw, reserviläisiä jopa nuorisoseura, vesilaitoskin... Oikeastaan, en edes muista kaikkea missä olen jäsenenä, viimmeksi liityin yhden autohifiliikkeen postilistalle jäseneksi . kun pitäis ostaa veres vahhvistin arjalaiseen museoautoon. Juup. olen muistaakseni myös MB- kerhossa, ainakin sieltä joskus jäsenlehti tulee. :DDDD.

Niettä vaikka hiljakseen koittaa olla, kyllä niitä kertyy kaikille. Eikä suurimmalla osalla ole mitään merkitytstä. Kirkkoon en kuulu, enkä ole minkään puolueen jäsen. Siitä muuten nousui mainio mekkala takahikiällä...

Kaikki jäsenyydet, kerhot, seurat, ne on jonkun pikkuporukan omia etujärjestöjä. Ilkeimmistä päästä leijonat, rotaryt, vapaamuurarit, lestaatiolaiset Kusipäitähän ne kaikki.

=DW=

• ...

Hahah

Skepsiksen saitti näyttkin kaatuneen, uus linkki:

http://www.skepsis.fi/

Noin mainiten. "Me" myönnettiin taannoin vuoden Huuhaa- palkinto Magneettimedialle. Laitanpa huvikseni linkin sinnekin:

http://www.magneettimedia.com/

Skeptikot tajuaa kirjoitukseni, muut väärin :D

=DW=

• 1943

Epäsuorasti ilmaiset, että minäkin olisin tällainen itsetärkeä tyyppi, mitä itseni paremmin tuntevana en allekirjoita. Kyllä yhdistyksen hallitus esim. tekee työtä jäsenten hyväksi. Kaikenlaista ohjelmaa järjestämme, mm. palvelevaa vapaaehtoistyötä, johon itse en yhdistyksen puitteissa osallistu, koska mulla on lähiomaisia autettavana.

• ...
        1943 kirjoitti:

Epäsuorasti ilmaiset, että minäkin olisin tällainen itsetärkeä tyyppi, mitä itseni paremmin tuntevana en allekirjoita. Kyllä yhdistyksen hallitus esim. tekee työtä jäsenten hyväksi. Kaikenlaista ohjelmaa järjestämme, mm. palvelevaa vapaaehtoistyötä, johon itse en yhdistyksen puitteissa osallistu, koska mulla on lähiomaisia autettavana.

Lueppas kirjoituksesi.

Just toi ärsyttää kaikessa ns. "hyväntekeväisyydessä" Säkin teikut mukana muka jossain, perinnön kiilto siis silmissä. Pashat, mitään pyyteetöntä hyvätekeväisyystyötä ei ole olemassakaan.

Hah, pöndellä yks tuttu roikkui vpk:ssa ja punaisessa ristissä, kulki kirkossakin. Vuosikymmenet. Sitten sai isketyksi naisen punaisen ristin kautta, viime vuodet ollut lähinnä kotimiehenä :DDD

Sä oot kai samaa sarjaa, nostelee itteään madonnaksi ja kiipeää kansakunnan kaapin päälle, koska kukaan ei sinne nosta ja hurskastelee omilla tekemisilläään, mikä se on totuus siellä takana?

=DW=

• ...........
        ... kirjoitti:

Lueppas kirjoituksesi.

Just toi ärsyttää kaikessa ns. "hyväntekeväisyydessä" Säkin teikut mukana muka jossain, perinnön kiilto siis silmissä. Pashat, mitään pyyteetöntä hyvätekeväisyystyötä ei ole olemassakaan.

Hah, pöndellä yks tuttu roikkui vpk:ssa ja punaisessa ristissä, kulki kirkossakin. Vuosikymmenet. Sitten sai isketyksi naisen punaisen ristin kautta, viime vuodet ollut lähinnä kotimiehenä :DDD

Sä oot kai samaa sarjaa, nostelee itteään madonnaksi ja kiipeää kansakunnan kaapin päälle, koska kukaan ei sinne nosta ja hurskastelee omilla tekemisilläään, mikä se on totuus siellä takana?

=DW=

Mitä ihmeen perintöjä jostain hikisestä järjestöstä kukaan saa??

Minä kunnioitan ihmistä, jolle muukin kuin oma peräpeili on tärkeä.
        .

• 1943
        ... kirjoitti:

Lueppas kirjoituksesi.

=DW=

Kuules, melko heppoisin perustein teet analyysiä. En tee mitään pyyteetöntä, vaan saan itsekin jotain tuosta yhdistystoiminnasta. Taustalla pysyn ellei ole välttämätöntä olla esillä. Esiintyäkin voin suurenkin yleisön edessä, en pelkää sitäkään. Ootkos kateellinen tuolle tutulle, noinkin hyvin voi käydä?

• 1943
        ........... kirjoitti:

Mitä ihmeen perintöjä jostain hikisestä järjestöstä kukaan saa??

Minä kunnioitan ihmistä, jolle muukin kuin oma peräpeili on tärkeä.
        .

Ja minä en kyttää perintöjä mistään. Toisaalta moni testamenttaa omaisuuttaan tärkeiksi kokemilleen yhteisöille. En tee sitäkään, joten minkäänlaista sädekehää en haeskele. Tässäkin iässä yhdistystoiminta on yksi kanava saada uusia ystäviä ja tuttavia, ei tarvitse ruikuttaa yksinäisyyttään.

• ... kirjoitti:

Lueppas kirjoituksesi.

=DW=

D W:lle hyväntekeväisyyrestä.
        Mäkin olen luulut tekeväni ilman oman edun tavoitteluu sitä et koitan hyysätä juoppoja pois pakkasesta ja asuntoihinsa.
        Oikein ku ajattelee niin saanhan mä siit etuu ittelleni,jollain tapaa rauhaa ja oikein tekemisen tunteen.
        Silkkaa itsekkyyttähän se.

• ...
        1943 kirjoitti:

Kuules, melko heppoisin perustein teet analyysiä. En tee mitään pyyteetöntä, vaan saan itsekin jotain tuosta yhdistystoiminnasta. Taustalla pysyn ellei ole välttämätöntä olla esillä. Esiintyäkin voin suurenkin yleisön edessä, en pelkää sitäkään. Ootkos kateellinen tuolle tutulle, noinkin hyvin voi käydä?

jIIHAA

Pikkusielulestaati alkoi jurputtamaan. Ost kuule peili, se on halvempi kuin televisio:DDD
        Näyttää asian kyllä todellisemmin.

=DW=

• ...
        koti-kiusattu kirjoitti:

D W:lle hyväntekeväisyyrestä.
        Mäkin olen luulut tekeväni ilman oman edun tavoitteluu sitä et koitan hyysätä juoppoja pois pakkasesta ja asuntoihinsa.
        Oikein ku ajattelee niin saanhan mä siit etuu ittelleni,jollain tapaa rauhaa ja oikein tekemisen tunteen.
        Silkkaa itsekkyyttähän se.

Rehellinen kommentti, edes joskus.

Mun arvostuksella ei asiaan ole mitään tekemistä. Mutta sun kaltaiset tyypit niitä, joita arvostetaan, hiljakseen, ilman standaareita tai mitalleita. Ihmiset arvostaa.

=DW=

• 1943
        ... kirjoitti:

jIIHAA

Pikkusielulestaati alkoi jurputtamaan. Ost kuule peili, se on halvempi kuin televisio:DDD
        Näyttää asian kyllä todellisemmin.

=DW=

On peilejä, on televisio ja tyytyväinen olen vaikkapa peiliin katsoessani. En kovin usein sitä tee. Tänäänkin on ollut ohjelmaa kodin ulkopuolella koko päivän. Suosittelen ulkona liikkumista itäviiman vinkuessa. Minun henkilökohtaiset piirteeni eivät ole keskustelun kohde, viet asioita väärään suuntaan.

• ...
        1943 kirjoitti:

On peilejä, on televisio ja tyytyväinen olen vaikkapa peiliin katsoessani. En kovin usein sitä tee. Tänäänkin on ollut ohjelmaa kodin ulkopuolella koko päivän. Suosittelen ulkona liikkumista itäviiman vinkuessa. Minun henkilökohtaiset piirteeni eivät ole keskustelun kohde, viet asioita väärään suuntaan.

"Väärä suunta" ?

Siiis eriävä mielipide kuin sulla, jeejee. Hanki pannumyssy päähäsi ja lisäksi aurinkolasit, sekä kuulosuojaimet.

=DW=

• --------

Ei kiinnosta, yhteen kuuluun = maksan jäsenmaksun.
      Onneksi on laisiasi aktiivisia ihmisiä, joilla on energiaa ja halua järjestellä asiat minunkin puolestani.

Siitä kiitän!

• 1943

Ei ole pakko olla mukana, paljon on kaltaisiasi. Itsekin väistyn kohta rivijäseneksi.

• Yhdyntäjä.

Siittä alkaen kun täytin 15 olen kuulunut sukupuoliyhdyntä toimintoihin. En ole katunut.

• 1943

Kerropa enemmän tuollaisen yhdistyksen säännöistä, kokoontumisista ja sen sellaisista. On melkoinen salaseura, kun en ole koskaan kuullutkaan.

• demeter1

Yhdistystoiminta ei oikeastaan kiinnosta. Silti olen jäsen aika monessa yhdistyksessä ja tyytyväinen rivijäsenyyteen. Arvostan kovasti järjestöaktiiveja. Saattaahan olla, että yhdistys on heille pätemisen paikka, mutta mitä pahaa siinä sitten olisi ? Töitä tekevät kuitenkin.
      Ja kyllä kai kaikissa ihmisyhteisöissä on vähän samanlainen meininki: alkuun on innostusta, yhteen hiileen puhaltamista, sitten tulee keskinäistä kilpailua, kuppikuntia ja eripuraa. Riippuu tietysti vähän siitä, millä asialla ollaan.
      Tein joskus vapaaehtoistyötä mielenterveysjärjestössä. Siellä heitettiin aika
      hyvää herjaa tuosta, todettiin: "Ahdistus yhdistää, yhdistys ahdistaa"...

• 1943

Tuo palveleva vapaaehtoistyö ei ole minun juttuni, sen verran itsekäs olen. Ellei yhdistystoiminta ole virkistävää, en tee sitä. Mutta ihan kiva on kirjoitella esityslistoja, pöytäkirjoja, toimintasuunnitelmia ja -kertomuksia. Taidot säilyvät.

• Miulle on jäänyt nuoruudesta perinnöksi muutama jäsenyys lintuihin ja luonnonsuojeluun keskittyvissä yhdistyksissä, ja aika pitkään olen ollut Ursankin jäsen kun nuo taivaalliset asiat tietysti muutenkin kiinnostavat. Nuorena olin aktiivinen, nyttemmin seuraan menoa vain jäsentiedotteista tai lehdistä ja käytän hyväksi esimerkiksi retkitarjouksia. Ja olin perustajajäsen ja hallitusaktiivi pitkään yhdessä kirjallisuuteen liittyvässä yhdistyksessä mutta jäin kokonaan sen toiminnasta kun se meni juuri tuollaiseksi 'itsetärkeiden tyyppien runkkailukerhoksi'.

• 1943

Minä taas olen aktivoitunut eläkeläisenä. Työelämän aikana kuuluin yhdistyksiin, joihin kuuluminen helpotti ajan tasalla pysymistä. Ne jäsenyydet lopetin, mutta uusia tuli tilalle. Harrastuksiin kuuluvat jäsenyydet olen säilyttänyt kuten Suomen Ruususeura, Maatiainen.

• Pirre*

Eipä taida kiinostaa, kun en mihinkään ole liittynyt tai osallistunut, ainakaan vielä.

Kiinostaisi liittyä Suomen latuun, oisikohan siellä mitään miulle, vai joko olen yli ikäinen..toisaalta tuo jälkikasvuni (ja tämä kotiväki), työllistää miuta tällähetkellä kiitettävästi ja ihan vapaaehtoisuuteeni perustuen, eli ei ole nyt oikein mahdollisuuttakaan kovin aktiivisiin harrastustoimintoihin.

P.s. enkä taida olle oikein yhdistysimmeisiäkään..

• 1943

Mieheni kuuluivat Suomen Latuun ja jäsenlehden kautta tutustuin sen toimintaan. Jäsenellä oli joitakin etuja, joita en muista. Et kai ole yli-ikäinen, jos olet itsesi liikunnallisena pitänyt. Meidän hallituksen jäsenistä 6 elää parisuhteessa ja 5 on yksin eleleviä.

• L - L

Pienellä panoksella mukana toiminnoissa.

Yhden urheiluseuran johtokunnassa.
      Painnonostojaoston johtokunnassa.
      Tehdashaalaripuolueen paikallisosastossa.

Tuossahan nuo ovat.

Vaimo on ehdotellut mukan tuloa harmaahapsiin mutta kertakäynnin jälkeen en ole innostunut.

• 1943

Liikunnallinen olet noista tiedoista päätellen. Minä kuulun paikalliseen urheiluseuraan rivijäsenenä. Jäsenetuuksina on mm. ilmainen saunominen ja uimapaikan käyttö kerran viikossa ympäri vuoden, kun päivystää kerran kesässä. Toimin paikallisissa "harmaahapsissa". Meitä on myös hapsettomia ja eri värisiä.

• RosaLiiin

Monessa olen mukana.
      Tavallisena rivijäsenenä, maksan jäsenmaksuja, osallistun toimintaan ihan omasta mielenkiinnosta, osallistun talkoisiin, retkille yms.

Kaksi puutarhaseuraa, taideseura, urheiluseura, mtk, metsästysseura, syöpäyhdistys, tilkkuyhdistys, elämäntarinayhdistys, kyläyhdistys...

Monia asioita on mukava tehdä yhdessä,
      sanovat, että yhdessä tekemisessä on voimaa,
      ainakin se voimaannuttaa, sen olen huomannuyt.

• 1943

Vähän samanlaisia intressejä meillä on. Juuri syötin koneelle paikallisen MTK:n jäsenmaksun. Metsästysseuralle vuokraamme harrastusalustaa, puutarhapuolelle painottuvat Dendrologian seura, Ruususeura ja Maatiainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe