Aviomiehelläni nettotulot n 3500, minulla 2000. Joka kolmas viikko puolisoni 2 lasta asuvat meillä. Mikä olisi oikeudenmukainen osuus tuloistani yhteisiin hankintoihin ? Nykyisin yhteiset tavarat (mm. huonekalut, grilli, vuodevaatteet, matot, astiat ym.) on hankittu suhteessa 50/50. Minun mieiestäni se ei ole oikein.
Taloustili, sopiva osuus nettopalkasta
19
170
Vastaukset
- yyyyyyyyyö
Inhoan näitä "sinun rahat, minun rahat" valituksia... On sitten uusperhe tai ydinperhe, niin rahojen pitäisi olla yhteisiä! Jos valitsee rinnalleen ihmisen, jolla on jo lapsia, niin mukana tulee koko paketti. Jos se ei sovi, pitää valita lapseton kumppani tai olla yksin.
Kumma juttu, kun elämässä ollaan valmiita jakamaan haaveet, surut, valtaosa ajankäytöstä, koti, intiimit hetket, salaisuudet, ystävät, harrastukset... mutta rahoja ei!
Melko tunnekylmää. Siis sekä aloittajalta että hänen mieheltään. - kysyjätär
Aloittajana täydennän viestiäni. Olen ollut yli 10 vuotta pätkätöissä. Normaalirytmiin kuuluu, että kesäisin olen 3 kk ja talvisin kuukauden ansiosidonnaisella. Silloin nettotuloni ovat n 800 euroa kuukaudessa.
- hyi kauheeta
Joo nää on tosi kummallisia. Yleensä se uusikko ei millään halusii pitää niitämiehenl apsia, eikä maksaa mitään niistä, mutta on hyvä vaatimaan itselleen miehen palkalla ylläpitoa ja rahastamaan lasten äitiä... valittamalla kun ei mitään maksa.
Siivellä eläjiä riittää näissä uusikoissa, miehen ja miehen lasten rahoillahan on hyvä elää, ei omilla tietenkään.- Kerro lässylissu
Miten rahastetaan lasten äitiä?
- hyi
Kerro lässylissu kirjoitti:
Miten rahastetaan lasten äitiä?
Katkera uusikko vei e lastn elarit.
- Kummallista....
On se kumma, että exä haluaa, että uusikko elättää sen lapsia, mutta kasvattaa ei sais ja muuta siihen kuuluvaa. Niin, että kyllä se näköjään exällekin uusikon raha kelpaa....ainakin sinun ajatusmaailmallasi!!! Ihmettelen myös, että miten hitossa se uusikko rahastaa lasten äitiä??? KErro mulle se?! Kerro sekin, että miten ne miehen rahat voi edes olla lasten? Käsittääksen lapset eivät tienaa rahaa.
Ei uusikon ole mikään pakko elättää miehen lapsia jos ei niin halua. Elättäköön vaan ne ketkä ne tähän maailmaan pykänneet ;) - Kerro tarkemmin
hyi kirjoitti:
Katkera uusikko vei e lastn elarit.
Miten voi viedä lasten elarit, kun ne maksetaan äidille?
- ???
Kerro tarkemmin kirjoitti:
Miten voi viedä lasten elarit, kun ne maksetaan äidille?
Minäkin haluaisin kuulla tarkemmin...
Niin että miten ihmeessä ne lasten elarit viedään, kun ne maksetaan äidin tilille? - Utelias exnyxäiti
??? kirjoitti:
Minäkin haluaisin kuulla tarkemmin...
Niin että miten ihmeessä ne lasten elarit viedään, kun ne maksetaan äidin tilille?Tämä hyi=Lissu voisi nyt kertoa kuinka homma tapahtuu?
- avioliittolaki,
Te olette avioliitossa, avioliittolaissa on kohta, jossa sanotaan, että puolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan.
- mek
EI mitään 50/50 systeemillä vaan se joka sitä sohvaa haluaa niin maksaa niin hyvä tulee. Itse ollut naiseni kanssa yli 20v ja minä olen ostanut kodin elektroniikaan ja naiseni pesukoneen ja pälynimirin että silleen. Seuraavaksi pitäisi ostaa uusi asitanpesukone ja ei sitä puoliksi tartte ostaa vaan se ostaa jolla on rahaa ostaa että silleen. Itse harrastanut vuodesta -79 moottoripyöräilyä ja sen kulut maksan kaikki itse ja autot olen perheeseen ostanut ja maksanut niin hyvä tulee. Tehkää niin että sinä laitat 500@ ja miehesi 900@ taloustilille niin se on kummankin nettotuloist neljäsosa ja sillä ketetaan ruuat ja muut pikkujutut että silleen. Itse en ole koskaan ostanut lakanoita kun ei kiinnosta ja naiseni valitsee ja hankkiin kun tietää minkävärisiä haluaa.
- voi lapsi parkoja
Minusta olisi oikein, kun muuttaisit pois tuosta asunnosta, ja asut yksin, silloin maksat vain itse itsestäsi et muista ja kaikki olisi sun omaa. Ei tarvisisi riidellä miheen kanssa kuka ostaa mitäkin ostaa, ja miehen lapsilla olisi taas oma ihana isä ihan ilman katkeria naisia. Se olisi lapsille parasta.
Muuta yksin se olisi rahallisesti sulle passeli.- ???
"voi lapsi parkoja":
Mites sinä itse? Olisitko itse valmis elättämään jonkun toisen lapsia? - ,,,,,,,,,,,,,,
??? kirjoitti:
"voi lapsi parkoja":
Mites sinä itse? Olisitko itse valmis elättämään jonkun toisen lapsia?Miksi sitten nainen rikkoi lapsiperheen? Isä on velvollinen huolehtimaan lapsestaan ei tästä naisesta. Hän menkööt töihin eikä elä lapsen ja miehen siivellä. Pitää tietää mihin ryhtyy kun vie lapselta isän. Vapaita miehiä on kohta puistot pullollaan, sieltä löytyy.
- uusikko haluu tietää
,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Miksi sitten nainen rikkoi lapsiperheen? Isä on velvollinen huolehtimaan lapsestaan ei tästä naisesta. Hän menkööt töihin eikä elä lapsen ja miehen siivellä. Pitää tietää mihin ryhtyy kun vie lapselta isän. Vapaita miehiä on kohta puistot pullollaan, sieltä löytyy.
Vastaa nyt lissu, miten rahastetaan lasten äitiä?
- Meillä näin
Meillä mies vastaa lapsensa harrastus-, vakuutus- ja vaatekuluista. Muuten talousasioista vastataan tulojen suhteessa. Meillä on ruokatili, jonne talletetaan kuukausittain tulojen suhteessa ruoka- ja bensarahat. Hyvin on toiminut!
Aloittajan ei kuuluisi maksaa puolia kuluista vaikka kyseessä ei olisi uusperhekään. Molempien tulee saada säästöjä tulojen suhteessa. - mene töihin ja ansai
Olit valmis rikkomaan toisten perheen, mutta et maksamaan siitä?
Olisi antanut miehen olella perheensä kanssa, niin ei olisi sulle tullut päänvaivaa, yhteiselon kustannuksista. Kaikki olisi ollut sun omaan käyttöön.
Sitä se tekee kun on ajattelematon ja tekee pahaa, paha saa aina palkkansa.- utelias viivi
Luin ja luin aloituksen uudestaan. Mutta en kyllä huomaa kohtaa missä aloittaja kertoo rikkoneensa toisten perhettä?? Tunnetko sinä aloittajan kun tiedät näin käyneen? Onko hän sinun exäsi uusi elmänkumppani?
- vastaa lissu..
kerro miten rahastetaan lasten äitiä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807