Haluttomuus ja pillerit!!

Kantapään kautta

Onhan siitä puhuttu: E-pillerit saattavat viedä halut... silti esimerkiksi lääkärilehtien palstoilla haluttomuudesta kyseleville naisille vastataan, että ei se varmaankaan pillereistä johdu; että on hyvin harvinaista, että pillerit vievät halut. Ja sitten vastaus kääntyy parisuhteen laatuun ja onnellisuuteen, stressiin ja väsymykseen... grrh!

Meillä on onnellinen parisuhde. Paremmin ei voisi olla. Mutta minun, 25-v naisen, haluttomuus on arkipäivää.

Nuorempana olin oikea seksihirmu... seksielämämme oli nautinnollista ja antoisaa. Ja sitten, 21-vuotiaana, tein vastoin periaatteitani ja aloitin e-pillerit, jotta ne parantaisivat järjettömiä pms-oireitani. Paransivathan ne... ja veivät kaikki halut. Ensimmäisen kaksi kuukautta pillerien jälkeen kaikki vielä toimi, mutta sitten- ei mitään.

En halunnut, en kostunut, seksiasioissa hormonit eivät vain hyrränneet enää ollenkaan. Pillerimerkin vaihto- ja sama juttu. Kokeeksi pidin pari kuukautta pilleritaukoa. Johan alkoi tapahtua, olin kuin eri ihminen! Kosteustasapaino palasi ennalleen ja seksielämä oli aivan hulvatonta.

Sitten ajattelin taas yrittää niitä pillereitä, ja parin kuukauden kuluttua olin taas eroottisessa apatiassa. Silloin tietää, että on jotakin vialla hormonitasoissa, kun esimerkiksi saa itsetyydytyksestä orgasmin aivan samalla tavoin kuin ennenkin, mutta ei kostu. Inhottavaa, kun tuntee halua ehkä kolmen kuukauden välein, ja silloinkaan ei sitten kostu. No, liukastusgeelit on keksitty, onneksi...

Tuntuu pahalta "antaa", kun ei halua. Ihan kuin toimisi itseään vastaan. Eikä millään saa itseään näyttelemään, että onpas tämä kivaa. Miehen toiminnassa ei ole vikaa, kultani on hellä ja kekseliäs, ja tähän astia ainakin ihanan kärsivällinen.

Nyt on enää pari laattaa kärsittävänä, sillä lapsen yrittäminen alkaa olla ajankohtainen, ja siihen asti nyt sitten sinnitellään. Kondomiehkäisy on meille ihan hyvä vaihtoehto, joten jos lapsia tulee, en koskaan enää palaa hormoneihin.

Mikä ihme se nyt muka on, että hormonit vievät halut? kuvitelkaa nyt, että aivolisäkettä, joka ne hormonit erittää, huijataan luulemaan joka kuukausi että nainen on jo raskaana... minkä takia kroppa silloin erittäisi minkään sortin haluhormoneja? Tokihan jotkut pillerit toimivat ja tämä minun tapaukseni on vain yksi monista, mutta uskon että en ole ainoa...

Tuntuu hirveältä, kun seksiasioissa tuntee taantuvansa 10-vuotiaan lapsen tasolle kun syö pillereitä: Ei tule seksi edes mieleen, ja jos tulee, lähinnä inhottaa. Ja koska tämä ei näy ulospäin, saattaa toisista tuntua, että tuo teeskentelee.

Odotellaan joulua, silloin lopetan iäksi tämän itseni pilaamisen hormoneilla ja nautin taas ihanasta seksielämästä.

3

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansu

Mitä sitä suotta odottelemaan? Heitä laatat roskiin ja riehaannu?

• kokemusta

Tuli vaihdettua useampia e-pilleri merkkejä vuosia kunnes uusi gyne ehdotti kokeiltavaksi ehkäisylaastareita. Epäilin aluksi mutta nyt kuukausia myöhemmin olen muuttunut,miehenikin on huomannut sen. Kokeile sinäkin niin saattaa tepsiä sinullekin ja muutkin joilta mennyt seksihalut pillerien myötä. Se laastari jotenkin on miedompi kun se imeytyy suoraan tai jotain,en nyt muista miten se meni. En uskonut gyneä ennenkuin kokeilin!

• no joo

voi tosiaankin johtua niin monesta seikasta ei välttämättä pillereistä, mutta kyllähän me ihmiset olemme niin erilaisia että jokainen reagoi "lääkkeisiin" omalla yksilöllisellä tavallaan, toiset ovat herkempiä kuin toiset.

Olen itsekkin käyttänyt E-pillereitä joskus nuorempana, en muista enää veivätkö ne haluja, mutta muistan että painoni nousi joitakin kiloja. Olen jo vuosia käyttänyt ehkäisy kierukkaa, taitaa olla jo kolmas menossa ja olen ollut todella tyytyväinen, vaikka se on aluksi kallis hankkia mutta säästöä syntyy (ainakin minun tapauksessani) kun kuukautiset ovat jääneet pois kokonaan, ei tarvitse ostaa kuukautissuojia, eikä ole vuotopäiviä mitkä haittaisivat seksielämää, tai muutakaan elämää. Kierukkaa tosin ei suositella synnyttämättömille naisille, mutta kunhan olet sen ensimmäisen vauvan pyöräyttänyt ja jos et heti perään meinaa hankkia toista lasta, niin kierukka on hyvä vaihtoehto. Kierukan ikä kun on n. 5.vuotta. Mutta on niitäkin joille tämäkään vaihtoehto ei sovi. Mutta kokeilemalla eri juttuja ehkä löydät sen sinulle sopivan ehkäisytavan, joka ei vie haluja ja jolla ei ole muitakaan epämiellyttäviä sivuvaikutuksia. Onneksi meillä on vaihtoehtoja mistä valita, ei kannata vaipua epätoivoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2738
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2539
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2247
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2084
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1454
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1450
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      227
      1193
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      1158
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1083
    Aihe