Pelottaa

neuvoja kaipaisin

Löytyykö vertaistukea tai hyviä neuvoja tällaiseen tilanteeseen:

39 vuotias nainen, historiassani en ole alkoholia käyttänyt oikeastaan koskaan.

Avioero 4 vuotta sitten jolloin masennuin ja hain masennuslääkkeitä.
Lääke auttoi masennukseen, mutta ei ahdistukseen ja nukahtamisongelmiin.
Niihin löytyi apu siideristä.

Ensimmäinen vaihe oli kolme siideriä joskus 20-22 välillä illalla pystyin nukahtamaan ja krapulaa ei tullut.
Noin meni ehkä puoli vuotta, viikonloppuisin enemmän kun tiesin ettei tarvitse kyetä töihin aamusta.

Toinen vaihe 6 siideriä illasta ja sama vaikutus.. Ei mitään ongelmaa nukahtaa, eikä herätä aamulla töihin..

Kolmas vaihe kestänyt nyt noin vuoden. Siideri valtaa ajatukset töissä ja lasken tunteja milloin pääsen kotiin, heti kotimatkalla käyn ostamassa sen 6 siideriä ja tissuttelen niitä. Olen säätänyt tässä jonkun sisäisen kellon ja rytmin niin, että siiderit loppuvat tuossa sopivasti 20.30 pintaan, jolloin käyn hakemassa 4-6 lisää. Joskus harvoin iskee väsy ja pari jää juomatta mutta yleensä ei.

Viikonloppuisin aloitan nykyään jo aamusta.. juon sen verran että tulee uni.. herään illalla ja juon uudestaan ja menen nukkumaan.

Minulle on viimeisen vuoden ajan huomauteltu alkoholin käytöstä, olen lihonut kymmenisen kiloa vaikken syö kotona mitään ainoastaan juon ja vieläpä muka "kevytsiideriä" ja tämän viimeisen vuoden aikana ulkonäköni on romahtanut rajusti. No noihin seikkoihin olisi jo pitänyt herätä koska töissäkin siihen saatetaan jossain vaiheessa puuttua mutta en ole herännyt, vaan seuraavaan:

Ehkä semmoiset puoli vuotta ollut pöhnäinen olo tosissaan myös aamulla,joka aamu lähden liikkeelle särkylääkkeen voimin ja töissä olen suht virkeä 10-14 välillä..työaika kuitenkin 8-16 eli puolet ajasta menee selvitellessä oloa tai keskittyessä seuraavaan siideriin.

Nyt siihen mikä pelottaa. Viimeisen kuukauden aikana olen herännyt muutaman kerran siihen, että korvaani on yhtäkkiä huudettu jotain ja olen säikähtänyt hereille. Yhtenä yönä äitini huusi vain nimeni, toisella kertaa oviello soija tuntematon ääni huusi AVAA japarimuuta..tämmöisiäyllättäviä yksisanaisia mutta kovalla äänellä huudettuja sanoja olen kuullut,jotka eivät ole liittyneet uneen. Unet oat muuttuneet alakuloisiksi.

Tänään hain sairaslomaa tämän päivän töistä, ensimmäistä kertaa juomiseni takia, valittelin migreeniä josta löytyy aiempi diagnoosi, en ole kuitenkaan sitä potenut vuosiin. Todellinen syy oli se, että olen niin huolissani omasta mielenterveydestäni ja tolaltani viimeöisen jälkeen, että oli pakko nyt pysähtyä miettimään.

Minähaluan lopettaa juomisen, mikä on minun tapauksessani se toimivin tapa, tähän kaipaan mielipiteitä. Minä niin toivon sydämestäni,että viimeöinen oli seurausta siitä, että olen juonut kuitenkin naiseksii paljon, eikä siitä että mielenterveyteni olisi järkkymässä.

Nolottaa kertoa viime yöstä, en olisi voinut lääkärille,mutta olen aamun lukenut näitä tarinoita niin uskon että täällä voi kertoa nimettömänä.

Eilen join sen minulle normiannoksen 10 siideriä ja menin nukkumaan noin 22.30

Yöllä heräsin kauniiseen musiikkiin, olisiko ollut joku valssi tai sen tapainen,ei ollut minule tuttu. Kuuntelin musiikkia jonkun aikaa silmät kiinni ja sitten tuli tunne että tarvitsee käydä normitarpeilla. Menin kylppäriin mutta musiiki ei lakannut soimasta korvissani.

Makuuhuone ei ole koskaan täysin pimeä, ikkunan kautta heijastuu valo. Minulla on pitkät paksut verhot makuuhuoneessa ja kun menin (tai yritin mennä) takaisin nukkumaan makuuhuoneeni verhot tanssivat sen musiikin tahtiin.

Olivat kietoutuneet toisiinsa vaikka normist iovat eri puolilla ikkunaa, jotain hahmoja niistä koin että entisaikainen, tai joku mennyt maailma tanssii siellä sen valssin tahtiin. Jatkoa en kerro koska niin ei pitäis käydäjos on juuri käynyt asioilla..mutta löin sen makkarin oven kiinni (musiikki lakkas saman tien) ryntäsin käytävään ja hikoilin.

Joku tovi meni itselle vakuuttaessa ettäei oo totta, sit menin takas sisään ja nukuin (ihan hyvin) loppuyön toisessa huoneessa.

25

453

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoja kaipaisin

Ja minä tyhmä...en kertonut tätä ihan selvinpäin..en ois kehdannut

• =====

Kärsit jo ilmiselvistä juomisen aiheuttamista hallusinaatioista. Kokemusta on aivan vastaavista. Niiden pitäisi jo pysäyttää.
      Lisäksi muut oheisvaikutukset, lihominen, väsymys, ja tietenkin masennusta ja ahdistusta.
      Raaka peli, mutta taudinkuvaan ei auta mikään muu, kuin kylmästi lopettaa juominen, ja kärsittävä alkuvaiheen vieroitusoireet, levottomuudet, unihäiriöt ja rauhattomuudet.
      Ne kun itse tunnistaa, ne pystyy myös ylittämään, ja viimeistään muutaman viikon päästä helpottaa.
      Älä sorru pillerikierteeseen.

• neuvoja kaipaisin

Itku tuli kun luin vastauksesi. Sydämellinen kiitos,etenkin kun sanoit että puhut kokemuksesta.

Kyllä minä tosiaan pysähdyn. Työ on minulle tärkeä ja hävettää olla turhaa pois,mutta pois minä tavallaan olen ollut jo pitkään kun toivun tai odotan seuraavaa juomaa.

Minä lopetan ja kärsin olen päättänyt, oli niin pelottava kokemus,mutta taas hävettää sanoa vasta ensi viikolla kun on lyhyempi viikko..en halua että oireet näkyvät töissä,

Onko omaa vähättelyä ajatella että nuo määrät ei ole isoja, ettenkö itse pysty irrottautuun, on ollut niin hämmentävä päivä ja jotenkin olo, että silmät aukeaa vuosien jälkeen. Minulle tärkeintä uskoa niin, etten ole tulossa hulluksi jolle ei kaimitään itse voi, vaan oireet johtuu alkoholista.

• tiina 48 v

minä kerkisin tuurijuoppoilla 25 vuotta ennen kun näin viimekesänä variksenkokoisia hyttysiä ja lentäviä hämähäkkejä oli jo toinen selvä päivä juoksin a-klinikalle sain sieltä 10mg diapameja otin yhden jos toisenkin siihen loppuivat näyt ja juominen nyt jo8 kk juomatta .

• neuvoja kaipaisin

Sinulla o nollut minua parempi kestävyys.. tai sitten se ettei ole ollut jokapäiväistä..

Mahtava että olet kuivilla ja minäkin tulen olemaan tulen takuulla !!

• neuvoja kaipaisin

Huh..mahtava kannannotto..ja tuo korkeempi jäi nyt väliin..mut nauroin ...:)

• hörhö.

Kuten sinulle jo kerrottiinkin niin tyypillisiltä aistiharhoilta nuo vaikuttaa.
      Kroppa varoittaa sinua että nyt mennään yli rajojen ja uskon ettet halua ylittää rajaa jolloin saat deliriumin.
      Neuvoisin käymään lääkärissä mutta sain vaikutelman ettet halua juomistasi selvitellä lekurille. Ehkä voisit valittaa unettomuudesta että saisit jotain troppia mutta vain tilapäiseen käyttöön.

" vasta ensi viikolla kun on lyhyempi viikko..en halua että oireet näkyvät töissä, "
      Et ehkä selviäisikään kertalopetuksesta mutta neuvoisin jo että tänään vähennät juomista ettei harhat uusiudu.
      Vähän pidempi sairasloma voisi olla tarpeen etkä sinä sieltä turhaa olisi pois vaan hoidat sairautta että saat itsesi kuntoon.

Jos tietäisin mikä on toimivin tapa lopettaa kertoisin sen sinulle.
      Sanotaanko että mikä tahansa tapa joka estää korkkaamasta on oikea.

Sait ainakin motivaatiota kun pelästyit noita aistiharhoja ja ne tulevat pahenemaan jos jatkat samaa linjaa ja lopuksi saat sen deliriumin ja joudut sairaalaan.
      Olen kokenut tuon ja se ei ole miellyttävää kun romahtaa yhtäkkisesti ja herää sairaalassa ja pumpataan lääkkeitä täyteen.

Sinulla on kuitenkin noita vaivoja aika paljon että jossain vaiheessa joudut käymään lääkärissä.

Voimia.

• neuvoja kaipaisin

Kävin lukemassa tuosta deliriumista ja olet tasan oikeassa,en missään tapauksessa tahdo kokea.

Minä tein nyt niin, että olin tänään ja olen huomenna normisti töissä,mutta ensi viikolla en ollenkaan, otin talvilomaa ne neljä päivää ja nähtäväksi jää,ovatko ne muutamia elämäni tärkeimmistä päivistä.

Mahtava lukea aitoa osallistumista, sinun vastauksessa kosketti kun sanoit että jos oikean tavan tieetäisit niin kertoisit sen, sepä oli ainakin juuri oikea tapa vastata :)

• hörhö.
        neuvoja kaipaisin kirjoitti:

Kävin lukemassa tuosta deliriumista ja olet tasan oikeassa,en missään tapauksessa tahdo kokea.

Minä tein nyt niin, että olin tänään ja olen huomenna normisti töissä,mutta ensi viikolla en ollenkaan, otin talvilomaa ne neljä päivää ja nähtäväksi jää,ovatko ne muutamia elämäni tärkeimmistä päivistä.

Mahtava lukea aitoa osallistumista, sinun vastauksessa kosketti kun sanoit että jos oikean tavan tieetäisit niin kertoisit sen, sepä oli ainakin juuri oikea tapa vastata :)

Hei.

Voisit tehdä seuraavat testit jotka ovat tietysti vain suuntaa-antavia mutta käytössä ihan psykologeilla ja psykiatreilla.
        Audit on aika yleinen.

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
        Alkoholinkäytön riskit (AUDIT)

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/sadd
        Alkoholiriippuvuus (SADD)

http://www.paihdelinkki.fi/testaa/juomatapatesti
        Juomatapatesti

Testeihin ei tarvitse kirjautua.

Edelleen suosittelen käymistä lääkärillä.
        10 pulloa siideriä vrk ja viikonloppuna enemmän.
        Jos lasketaan "minimiin" että juot sen 70 pulloa viikossa se on Tosi paljon.
        Plussataan siihen vkl ja olisiko tulos noin 100 pulloa viikossa?

En haluaisi peloitella sinua mutta jospa heräisit että nyt ei ole homma hanskassa.
        Tarvitset toipumiseen enemmän kuin neljä päivää.

Voimia edelleen et ole epätoivoinen tapaus mutta apua taidat tarvita.
        T: Hörhö.

• Ex alkkis

Mä join aikanaan kans iltasin. On noi sun määrät aika isoja jo miehellekkin. Jos siis juot oikeesti 10 siideriä päivässä arkisin? Onko ne viel 0,45 tai 0,5l siidereitä? Huomaa että 4pulloa 0,5l siideriä vastaa 6 alkoholiannosta. Ootko varma muuten että oot 10 siiderin jälkeen aamulla ajo/työkunnossa? Kun join niin lihosin varmaa 20 kiloa ja ite en sitä oikee huomannu kun kännissä luulee näyttävänsä niin hyvältä. Ulkopuoliset ja tuökaverit kyllä huomaa ihosta, käytöksestä ja tietysti jos pöhötyt niin melko pienenkin juomisen. Alkoholi rupee näkyy naamasta myös muulla tavalla kun lihominen. En ota nykyään enää yhtään kun on paljon mukavempaa reenailla salilla ja olla hyvässä kunnossa. Alkoholi tuhoaa koko rlämän ja tota menoo kyllä juot itsesi hengiltä sillä määrät tulee vielä tostakin kasvamaan vaikka ovat mielestäni jo nyt hälyttäviä. Muista että tollanen 10 siideriä jos ne on 0,5l pulloja niin vastaa alkoholimäärältään n. 0,6-0,7 litran kossupulloa!! Eli ihan pienestä ei puhuta enää sun kohalla! Herää nyt!

• neuvoja kaipaisin

juon 0,45 10-12 pulloa joka päivä. Viikonloppuna enemmän.

Ja en ole ajokunnossa aamulla, en edes pyöräilykunnossa ole ollut aikoihin, kuntoudun tosiaan siihen päivään tuolla kymmenen maissa aamusta, kuljen töihin jalkaisin.

Varmasti he jotain huomaavat,mutta ovat olleet hienotunteisesti hiljaa. Ilmeisesti illalla juotu siideri ei aamusta enemmälti tuoksu ja ajattelevat minun surevan eroa.

Kossua en voisi juoda ollenkaan,enä ole juonut mitään muutakaan kuin pelkkää siideriä.

Minä lupaan herätä !

• tukea tulee

Nyt korkki kiinni! Pidennä sairaslomaa jos suinkin mahdollista, voi mennä päiväkausia ennen kuin toivut. Se onnistuu myös ilman katkoa tai lääkkeitä. Harhat menevät kyllä ohi, pysy vain rauhallisena, vaikka mikä musiikki soisi päässä tai korvaan huudetaan. Unettomuus voi vaivata vielä useita öitä senkin jälkeen, kun muut vieroitusoireet lakkaavat. Ei siitäkään pidä huolestua. Yöllä voi myös pelottaa ja kropassa tuntua sätkyjä ynnä muuta "mukavaa" - kuuluvat asiaan. Lopuksi saattaa vielä mieliala vaihdella laidasta laitaan, kun fyysiset oireet on jo ohi. Mutta kuten sanottu, toivut kyllä. Ja minä puhun omasta, lukemattomia putkia käsittävästä kokemuksesta.

Pidän sinulle peukkuja, että onnistut ja toivut pian! Ja toivon sinulle myös jatkossa mahdollisimman raitista elämää.

• neuvoja kaipaisin

Noista sätkyistä, niin on niitä jo ollutkin. Voi kumpa toipuisinkin ihan vaan päivissä.

Kyllä minua pelotti ihan tosissaan tuo harhani, jotenkin vaan järkionnistui sen deletoimaan että ei oo totta kunhan ensi säikähdyksestä toivuin.

En nukkunut makuuhuoneessa viime yönä vaikka tieten tajuan ettei se huoneesta ole kiinni, rauhoitti vaan omaa oloa,lisäksi minulla oli kannettava auki koko yön ja tämä sivu valmiina, tänne olisin tullut rauhoittumaan :)

• Nuori lääkäri

Voit huoletta juoda 17 annosta.

• Pankin asiakas

Korkki kiinni ja AA-palaveriin. Katso googlesta ryhmien osoitteet ja kokoontumisajat.
      Halpa ja tehokas keino PYSYÄ raittiina. Lopettaminenhan on helppoa, minäkin lopetin lukuisia kertoja ja avasin korkin yhä uudelleen. Nyt olen ollut juomatta jo pitkän ajan. Ryhmiä kokoontuu yleensä iltaisin, eli sopivat vielä työelämässä mukana oleville. Palaveripaikan oven avaaminen vaatii kyllä helvetinmoisen rohkeuden, mutta ehkä se jo löytyy sinusta, jos olet tosissasi aikeissa lopettaa siiderin litkimisen. Sisään astuttuasi pelko häipyy.

• neuvoja kaipaisin

Niin iso hatunnosto heille jotka tuonne uskaltautuvat, minä en,pelkään liikaa työni ja asemani puolesta.

Minulla ei tule olemaan muuta kuin työni jatkossa, nyt minullaon työ ja siideri, en voi kuvitella että menettäisin molemmat, mutta haluan että tuo toinen lähtee,ovi on jo raolleen..

• Kokenut lääkäri

Suosittelen löylykauhaa perceeseen !

• Pankin asiakas

Niin iso hatunnosto heille jotka tuonne uskaltautuvat, minä en,pelkään liikaa työni ja asemani puolesta.

Minulla ei tule olemaan muuta kuin työni jatkossa, nyt minullaon työ ja siideri, en voi kuvitella että menettäisin molemmat, mutta haluan että tuo toinen lähtee,ovi on jo raolleen..

Rakkaita asioita molemmat, työ ja siideri. Toivominen ei juuri nyt auta, sinun on toimittava. Jos pystyt päivällä olemaan joitain tunteja ilman siideriäsi, niin miksipä et menisi illalla palaveriin. Vaikka toiselle paikkakunnalle, jos et kehtaa hakea omalta paikkakunnalta apua.
        Voit olla varma, että palaverissa käyvät ihmiset, sinunkin tuntemasi, ovat siellä hakemassa tukea pysyvälle raittiudelle.
        Ja kyllä niissä palavereissa käy kaiken kansan tuntemia julkkiksia tai elämässä johtopaikoille ponnistaneita. Lomasi voisit käyttää raitisteluun siiderin kittaamisen sijaan.
        Jos et itse pysty, käy A-klinikalla tai lääkärissä. Mutta varo lääkekoukkua.

• asia kunnossa

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

• tåuni

Loispummialkoholisti seurusteli maajussin kanssa, joka halusi aina nusssia puliukkoa paskarööriin, tykkäsi ilmeisesti sonnan hajusta. Alkoholisti kuitenkin kieltäytyi vaikka olisi halunnutkin, mutta kun perrsereikä oli kipeä, koska naapurin Tåuni työnsi sinne ison löylykauhan saunassa. Maajussi suivaantui, kun kuuli tästä, laittoi aa-kerholaisen maahan makaamaan ja laski löysät ripulipaskat loispummin suuhun. Ensihoitoryhmä tuli paikalle Tåunin soitettua apua, mutta elvytyksistä huolimatta puliukko tukehtui ripulipaskaan. X-tissuttaja2 niminen löylykauhaterapeutti, jonka asiakkaana aa-kerholainen oli ollut, sai mahtavat naurut kuultuaan hauskasta juopon kommelluksesta !

• neuvoja kaipaisin

Jaa...sinä opettelet oleen hauska..no voin kertoo että vielä onmatkaa jäljellä,mutta tässä esimerkki:

Mies menee baariin ja näkee tiskin takana ison lasipurkin, joka on
        ääriään myöten täynnä viidenkympin seteleitä.
        Mies arvelee purkissa olevan tuhansia euroja ja hän lähestyy baarimikkoa kysyen: Mikä tuon purkin tarina on?

Baarimikko vastaa: No, maksat viisikymppiä ja jos läpäiset kolme testiä, saat kaikki purkissa olevat rahat.
        Mies kysyy: Mitkä ne kolme testiä ovat?
        Sinun täytyy ensin maksaa, se on sääntö.

Mies antaa baarimikolle viiskymppisen ja tämä laittaa sen purkkiin
        muiden rahojen sekaan.
        Baarimikko sanoo: No niin, tämä on homman nimi; ensiksi sinun tulee juoda kokonainen pullollinen pippuritequilaa, koko pullo kerralla kurkusta alas,etkä saa väännellä naamaasi juodessasi sitä.
        Toiseksi, takapihalla on pitbullterrieri jolla on kipeä hammas...
        Sinun tulee poistaa hammas paljain käsin.
        Kolmanneksi, yläkerrassa on 90-vuotias nainen, joka ei ole saanut orgasmia koko elämänsä aikana. Sinun täytyy auttaa häntä...

Mies tuhahtaa: Tiedän, että maksoin viisikymppiä, mutta en minä sentään mikään idiootti ole. En tee sitä. Sinun täytyy olla hullu juodaksesi pullollisen tequilaa ja vielä hullumpi jos suoritat muut tehtävät!
        Omapa on valintasi. Mutta rahat jäävät purkkiin, baarimikko vastaa ja jatkaa hommiaan.

No, aikaa kuluu ja muutaman paukun jälkeen mies kysyy: Mishäsh she teqhiila on?
        Mies tarttuu tequilapulloon molemmin käsin ja yhdellä isolla kulauksella pullo
        on tyhjennetty. Kyyneleet valuvat pitkin miehen poskia, mutta hän ei
        vääntele naamaansa.
        Seuraavaksi mies horjuu takapihalle ja pian sisälle kantautuu valtavia kamppailun ääniä. Kuuluu haukkumista ja kirkumista, murinaa ja parkaisuja, ajoittain jopa hiljaisuutta...

Juuri kun ihmiset sisällä ajattelevat,että miehen täytyy olla kuollut hän kompuroi takaisin baariin paita riekaleina ja naarmuja ympäri kehoaan.

NO NIIN ! mies huudahtaa: Missäs on se nainen, jolla on kipeä hammas?!

• saman kokenut

Jaa...sinä opettelet oleen hauska..no voin kertoo että vielä onmatkaa jäljellä,mutta tässä esimerkki:

Mies menee baariin ja näkee tiskin takana ison lasipurkin, joka on
        ääriään myöten täynnä viidenkympin seteleitä.
        Mies arvelee purkissa olevan tuhansia euroja ja hän lähestyy baarimikkoa kysyen: Mikä tuon purkin tarina on?

Baarimikko vastaa: No, maksat viisikymppiä ja jos läpäiset kolme testiä, saat kaikki purkissa olevat rahat.
        Mies kysyy: Mitkä ne kolme testiä ovat?
        Sinun täytyy ensin maksaa, se on sääntö.

Mies antaa baarimikolle viiskymppisen ja tämä laittaa sen purkkiin
        muiden rahojen sekaan.
        Baarimikko sanoo: No niin, tämä on homman nimi; ensiksi sinun tulee juoda kokonainen pullollinen pippuritequilaa, koko pullo kerralla kurkusta alas,etkä saa väännellä naamaasi juodessasi sitä.
        Toiseksi, takapihalla on pitbullterrieri jolla on kipeä hammas...
        Sinun tulee poistaa hammas paljain käsin.
        Kolmanneksi, yläkerrassa on 90-vuotias nainen, joka ei ole saanut orgasmia koko elämänsä aikana. Sinun täytyy auttaa häntä...

Mies tuhahtaa: Tiedän, että maksoin viisikymppiä, mutta en minä sentään mikään idiootti ole. En tee sitä. Sinun täytyy olla hullu juodaksesi pullollisen tequilaa ja vielä hullumpi jos suoritat muut tehtävät!
        Omapa on valintasi. Mutta rahat jäävät purkkiin, baarimikko vastaa ja jatkaa hommiaan.

No, aikaa kuluu ja muutaman paukun jälkeen mies kysyy: Mishäsh she teqhiila on?
        Mies tarttuu tequilapulloon molemmin käsin ja yhdellä isolla kulauksella pullo
        on tyhjennetty. Kyyneleet valuvat pitkin miehen poskia, mutta hän ei
        vääntele naamaansa.
        Seuraavaksi mies horjuu takapihalle ja pian sisälle kantautuu valtavia kamppailun ääniä. Kuuluu haukkumista ja kirkumista, murinaa ja parkaisuja, ajoittain jopa hiljaisuutta...

Juuri kun ihmiset sisällä ajattelevat,että miehen täytyy olla kuollut hän kompuroi takaisin baariin paita riekaleina ja naarmuja ympäri kehoaan.

NO NIIN ! mies huudahtaa: Missäs on se nainen, jolla on kipeä hammas?!

Vastaisin neuvoja kaipaavalle, että lopeta siiderin tissuttelu ja siirry vähän kovempiin aineisiin, vaikka kirkkaisiin 40 % kossuun tai vodkaan. Saat itsesi hengiltä helpommalla ja nopeammin.
        Eiku ihan totta, olet kyllä alkoholisti, etkä pysty itse yksin lopettamaan. Tarvitset ammattiapua.
        Puhun omasta kokemuksestani, se alkaa pienestä, mutta ajan mittaan pahenee ja lopulta koko elämä pyörii vain viinan ympärillä, millään muulla ei ole väliä. Eikä välttämättä ole työpaikkaakaan kovin kauan tuolla menolla.
        Minä taistelin vuosikymmenen asian kanssa, olin välillä puolikin vuotta raittiina, joskus kaksi kuukautta jne, mutta kun otti ensimmäisen ryypyn, jatkui se kuten ennenkin ettei vielä rajumpana.
        Onneksi sitten pääsin hoitoon ja nyt olen ollut raittiina yli seitsemän vuotta. Päivä kerrallaan, ei tarvitse sen enempää kerrallaan. Mutta olen kyllä pari kertaa luullut olevani vahva ja ottanut lasillisen, pari. Jonkun kerran se onnistuu, mutta kun lähtee, niin se on sitten menoa. Ja vaikea on lopettaa, siihen tarvitsee todella tahdonvoimaa ja vertaistukea.
        Olen vähän vanhempi nainen kúin sinä. Onni oli, että en menettänyt työtäni, ajokorttiani, enkä loppujen lopuksi edes perhettäni, vaikka he saivatkin kärsiä takiani aika paljon.
        Ja vuosien mittaan olen itsekin pystynyt jo antamaan itselleni anteeksi.
        Sanon sinulle, että mene lääkäriin ensin, ole rehellinen ja pyydä päästä vaikka A-klinikalle ja sitä kautta hoitoon. AA on myös varteenotettava paikka, vaikka minä en sitä tuntenutkaan omakseni. Mutta siellä on samat asiat kokeneita ihmisiä.
        Ja hanki tietoa alkoholista ja lue.

• skalpertura

En jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta kokemuksesta sanon että ongelma on vasta silloin kun duuniaamuun ei voi lähteä buranalla, vaan vaaditaan bentso. Tämä on totuus. Illalla 12 olutta/siideriä ja aamulla bentos-> töihin, ja sama uudestaan, vkloppuna tupla-annokset ja maanantaina tuplabentsot. Silloin on päihdeongelma. Minulla on.

• Pankin asiakas

Sinun totuutesi ja päihdeongelmasi selostus koskee vain ja ainoastaan ja yksinomaan sinua.
        On edesvastuutonta väittää, että sinulla olisi tarkka tieto toisten ihmisten alkoholiongelman vaiheesta.

Ihminen, alkoholistikin, lopettaa juomisen siinä pisteessä, kun ei halua vaipua elämässään alemmas jatkamalla juomista. Jokaisella alkoholistilla on oma pohja. On niitäkin, jotka nauravat vähätellen sinun juomisellesi ja ongelmallesi.
        Eihän sulla oikea ongelma ole, koska olet löytänyt sopivan bentsolääkityksen. Sinä luultavasti et halua vielä lopettaa juomistasi, vaan vaadit bentsoja, paitsi jos menetät työsi, jolloin et tarvitse bentsoja häiritsemään juomista..

• oma asiasi

ootko saanu itelles sopivia neuvoja?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3649
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      44
      3605
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2831
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      51
      2559
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1539
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe