Uusi KDE on taas harpannut eteenpäin etenkin käytettävyydessä ja nopeudessa. Mielestäni KDE 3.3 on paras työpöytäympäristö mitä maa päällään kantaa.
Ero on huomattava jopa edelliseen 3.2.3 versioon verrattuna. Toivottavasti tuleva 4-versio ei mene huonompaan suuntaan.
yksi syy lisää pysyä Linuxissa
14
1890
Vastaukset
- niin
KDE on vain yksi ikkunamanageri monien muiden joukossa. Yks on mieltynyt mutsiin toinen tyttareen.
- kde fan
KDE on paljon enemmän kuin vain pelkkä ikkunamanageri. Se on täydellinen työpöytäympäristö.
Ikkunamanagerit eivät osaa muuta kuin piirtää ikkunoita. Onhan se niiden tehtävä :D - jepjep
kde fan kirjoitti:
KDE on paljon enemmän kuin vain pelkkä ikkunamanageri. Se on täydellinen työpöytäympäristö.
Ikkunamanagerit eivät osaa muuta kuin piirtää ikkunoita. Onhan se niiden tehtävä :DKDE on työpöytä eikä mikään ikkunamanageri. Katso netistä sivua www.xwinman.org niin näet mitä kaikkea olet menettänyt. Ei kde ole mikään autaaksi tekevä, kuten ed sanoi yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä, mutta molempia .... .
- noita
jepjep kirjoitti:
KDE on työpöytä eikä mikään ikkunamanageri. Katso netistä sivua www.xwinman.org niin näet mitä kaikkea olet menettänyt. Ei kde ole mikään autaaksi tekevä, kuten ed sanoi yksi tykkää tyttärestä toinen äidistä, mutta molempia .... .
Olihan siinä hauska x,y,z akseleiden ympäri pöyriviä
ja läpikuultavia sivuja sisältänyt juttu.Ne muut oli sen verran köyhiä ,ettei ihme jos MDK laittaa KDE'n oletukseksi. - jepjep
noita kirjoitti:
Olihan siinä hauska x,y,z akseleiden ympäri pöyriviä
ja läpikuultavia sivuja sisältänyt juttu.Ne muut oli sen verran köyhiä ,ettei ihme jos MDK laittaa KDE'n oletukseksi.Pitäähän se joku olla työpöytänä. Mkd:n valinta kde:ksi lienee se, että koreilla hilavitkuttimilla kositaan msw käyttäjiä, jotka ovat tottuneet ainaiseen hiirellä touhuamiseen. Pienet ja kevyet osin ehkä msw-ihmisestä aneemiset ikkunamanagerit ovat sitä vastoin nopeita, toimivia ja antavat huomattavasti enemmän vaihtoehtoja käyttäjälleen. Tulkoot siksi kukin autaaksi käyttämällään managerilla, minä olen tykästynyt fvwm:ään.
- noita
jepjep kirjoitti:
Pitäähän se joku olla työpöytänä. Mkd:n valinta kde:ksi lienee se, että koreilla hilavitkuttimilla kositaan msw käyttäjiä, jotka ovat tottuneet ainaiseen hiirellä touhuamiseen. Pienet ja kevyet osin ehkä msw-ihmisestä aneemiset ikkunamanagerit ovat sitä vastoin nopeita, toimivia ja antavat huomattavasti enemmän vaihtoehtoja käyttäjälleen. Tulkoot siksi kukin autaaksi käyttämällään managerilla, minä olen tykästynyt fvwm:ään.
Minä taas olen tykästynyt KDE'hen mukana tulevien valmiiden sovellusten takia , tuo säätiedotus esim.
Saisi olla vielä nauhalaskin ja läpikuultava muistinastoilla varustettu työpöytäkalenteri jne.
Tunnin kuluttua pääsen asentamaan MDK 10.1 beta 2 kokeiluversiota ,kiinnostaa nähdä joko siinä on KDE'n uusin 3.? versio . Joku varmaan sanoo ettei sitä beta versiota kannata asentaa ,asennan kuitenkin koska 10.0 community toimi minulla vähintään yhtähyvin kuin official. - niin
noita kirjoitti:
Minä taas olen tykästynyt KDE'hen mukana tulevien valmiiden sovellusten takia , tuo säätiedotus esim.
Saisi olla vielä nauhalaskin ja läpikuultava muistinastoilla varustettu työpöytäkalenteri jne.
Tunnin kuluttua pääsen asentamaan MDK 10.1 beta 2 kokeiluversiota ,kiinnostaa nähdä joko siinä on KDE'n uusin 3.? versio . Joku varmaan sanoo ettei sitä beta versiota kannata asentaa ,asennan kuitenkin koska 10.0 community toimi minulla vähintään yhtähyvin kuin official.KDE:n ohjelmat eivät rajoita käytettävää ikkunamanageria. Olen asentanut myös tarvittavat kilkkeet, joten voin käyttää niin WindowMakerissä tai XFcE4:ssä sekä Gnome:n tai KDE:n ohjelmia.
Mandrake tarjoaa asennuslevyillään ainakin IceWM:ää niille, jotka eivät halua käyttää raskaita ikkunamanagereita.
- kde fan
Löysin erittäin tyylikkään Baghira nimisen themen KDE-Look.org:sta. Asennus oli pikkasen työläs, mutta kyllä nyt on ainakin näyttävä työpöytä. Sais olla KDE:ssä vakiona tälläsiä!
http://www.kde-look.org/content/show.php?content=8692 - KDE
Latasin nuo KDE 3.3:n RPM:t ja olen kokeillut asentaa KDE 3.3:sta sekä SuSE 9.0 että 9.1 versioihin huonolla menestyksellä.
Aina tulee vastaan joko riippuvuusongelmia tai ristiriitoja nykyisten tiedostojen kanssa. Kertoisitko miten asennus tapahtuu käytännössä, siis päivitys 3.1 tai 3.2 versiosta 3.3:een? TAI jos Sinulla on joku asiallinen linkki, josta löytyy muutakin kuin esihistoriallista tietoa KDE:n asennuksesta, kaikki olisi tervetullutta.- softaa
Riippuvuudet ovat ongelma juuri vanhan ja päivittämättömän jakelun kanssa.
Käytä jakelun omaa riippuvuuksista huolehtivaa päivitysohjelmaa. Eikös se SuSe:ssa ole tuo yast?
Iso kokonaisuus kuten KDE vaatii "vanhaan" järjestelmään todella paljon päivityksiä... - KDE
softaa kirjoitti:
Käytä jakelun omaa riippuvuuksista huolehtivaa päivitysohjelmaa. Eikös se SuSe:ssa ole tuo yast?
Iso kokonaisuus kuten KDE vaatii "vanhaan" järjestelmään todella paljon päivityksiä...YaST:ia olen käyttänyt hyvinkin ahkeraan ja varsinkin OnLine Updatea..:)
Lisää vinkkejä? - KDE
Tarkennuksena vielä: Jos siis asennan esim. SuSE 9.0:n KDE 3.1:llä, gcc:llä ja tck:lla ja päivitän sen nykytilannetta vastaavaksi heti asennuksen jälkeen, mitä vaaditaan KDE:n päivittämiseksi 3.3:een?
- KDE
softaa kirjoitti:
Iso kokonaisuus kuten KDE vaatii "vanhaan" järjestelmään todella paljon päivityksiä.....jatkossa Unix-ympäristössä isojen ja pienten kirjainten kanssa: YaST ja yast ovat eri asioita.., kiitos muuten hyväätarkoittavista ohjeistasi, guru :)
- Softaa
KDE kirjoitti:
Tarkennuksena vielä: Jos siis asennan esim. SuSE 9.0:n KDE 3.1:llä, gcc:llä ja tck:lla ja päivitän sen nykytilannetta vastaavaksi heti asennuksen jälkeen, mitä vaaditaan KDE:n päivittämiseksi 3.3:een?
http://www.kde.org/info/requirements/3.3.php
Tässä KDE 3.3:n vaatimukset ja suositukset. Tarkistat oman järjestelmäsi ja päivität siltä osin kun on tarpeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1112732Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621734SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän181728Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2691612Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --111564Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue271268Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.271139Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411072Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?881048RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022