Mikä on hyväksyttävä ilkeilyn ja ilveilyn taso

Viimeaikoina olen alkanut hieman epäröimään.
Koska kaikesta on tullut niin katoavaista.
Toteutuuko tasa-arvo? Vai mielikö saa vallan?

Mutu, musta tuntuu, jotta, että, kun ja jos...ehkä.
Musta tuntuu, että säännöllisyys ei ainakaan ole se pointti.
Mikä lie on säännöllisyyden vasta-kohta?
Haja-mielisyys?
Jonkinlainen riita-sointu jossain.

H.

33

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatka tuohon
      • "jatka tuohon"

Aloitukseni on poliittis-väritteinen.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"jatka tuohon"

Aloitukseni on poliittis-väritteinen.
        H.

Tosin...sopiihan siihen tietysti kaikenlainen hölmöys.
        Viisaus ei ole kaikille suotu lahja.
        H.

• ...9

Rankano hin dauva Finnesko Phuu,
      Rankano hin dauva vetra ta veh.
      Ta zirikja dzambena mange rankanes...

=DW=

• silimätsikkaralla

Vuan siehän out kielimiehiä!

Onko tuo romania?

• ...
        silimätsikkaralla kirjoitti:

Vuan siehän out kielimiehiä!

Onko tuo romania?

On.

En osaaa mustilaisten kieltä, katttelin tuon netistä. Mulla siis ei todellakaan ole mitään etnoja vastaan. Mustilaiset kuuluu suomen luontoon kuin mustikat perceeseen.

=DW=

• Miksi pitää lainkaan ilkeillä tai ilveillä noin ylipäätään?
      Eri asia jos heittää läppää sellaisen nikin kanssa jolloin kumpikin tietää missä mennään.

Eriäviä mielipiteitä pitää kyllä olla mutta turha ilkeily on lapsellista.

Tai toisten neuvominen ettei tollai saa tai toi on ollut niiiiin monta kertaa ennekin sekin on kyllä melkoisen lapsellista.

Ja sitten tasa-arvo, se ei toteudu koskaan, eikä maailmassa kaikki saa tasapuolisesti...

• "tulisilla"

Vaikka kommenttisi onkin musiikkia korvilleni, niin kauan on jo edellisestäsi, niin pysytään nyt kuitenkin ulkona palsta-politiikasta :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

Vaikka kommenttisi onkin musiikkia korvilleni, niin kauan on jo edellisestäsi, niin pysytään nyt kuitenkin ulkona palsta-politiikasta :)

H.

Minä kyllä kirjoitin ihan yleisesti ja vois sanoa että mailman poliittisesti.
        Vaikka kaikki maailman rahat jaettais tasan ja joka maalla olis yhtä paljon rahaa omassa plakkarissaan niin kuinkas käviskään?
        Kohta olis yhtä paljon köyhiä kun ennekin ja rikkaita jotka alkais rikastumaan kun rahahan menee rahan luo.
        Tosin joku niistä joka on köyhä nyt vois olla niiden rikkaiden joukossa ja joku joka on syntynyt kultalusikka suussaan olis nopeastikin köyhä...
        Ja ne maat joka ei ole nytkään hallinneet rahan käyttöä niin mistä ne sen opin rahoista sai, ei mistään.

Että tälleen mie vaan tota yleistä maailmaa ajattelin.
        Palstahan elää ihan tavallaan :)

• tulisilla kirjoitti:

Minä kyllä kirjoitin ihan yleisesti ja vois sanoa että mailman poliittisesti.
        Vaikka kaikki maailman rahat jaettais tasan ja joka maalla olis yhtä paljon rahaa omassa plakkarissaan niin kuinkas käviskään?
        Kohta olis yhtä paljon köyhiä kun ennekin ja rikkaita jotka alkais rikastumaan kun rahahan menee rahan luo.
        Tosin joku niistä joka on köyhä nyt vois olla niiden rikkaiden joukossa ja joku joka on syntynyt kultalusikka suussaan olis nopeastikin köyhä...
        Ja ne maat joka ei ole nytkään hallinneet rahan käyttöä niin mistä ne sen opin rahoista sai, ei mistään.

Että tälleen mie vaan tota yleistä maailmaa ajattelin.
        Palstahan elää ihan tavallaan :)

"tulisilla"

"Eri asia jos heittää läppää sellaisen nikin kanssa jolloin kumpikin tietää missä mennään."

Huokaus... minkä kadonneen levyn haluaisit kuulla.
        Minä kyllä metsästän.

Valta-kunnallisen tasa-arvon olet ymmärtänyt oikein, noin nuoreksi naiseksi :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"tulisilla"

"Eri asia jos heittää läppää sellaisen nikin kanssa jolloin kumpikin tietää missä mennään."

Huokaus... minkä kadonneen levyn haluaisit kuulla.
        Minä kyllä metsästän.

Valta-kunnallisen tasa-arvon olet ymmärtänyt oikein, noin nuoreksi naiseksi :)

H.

No joo myönnetään että vähän palstaakin.
        Mutta tuossakin on joka sana sellainen että sen taakse menen.

Mulla oli eilen siivouspäivä joka meni pitkälti kuunnellen Bach:ia, Mozart:ia, Shubert:ia etc, etc. Sellaisia upeita kokoelma levyjä löysin tuolta yhden kassin pohjalta.
        Kannatti alkaa poistamaan turhaa tavaraa niin löysi taas jotain kuunneltavaakin.

• tulisilla kirjoitti:

No joo myönnetään että vähän palstaakin.
        Mutta tuossakin on joka sana sellainen että sen taakse menen.

Mulla oli eilen siivouspäivä joka meni pitkälti kuunnellen Bach:ia, Mozart:ia, Shubert:ia etc, etc. Sellaisia upeita kokoelma levyjä löysin tuolta yhden kassin pohjalta.
        Kannatti alkaa poistamaan turhaa tavaraa niin löysi taas jotain kuunneltavaakin.

"tulisilla"

Viesti otettu hyvinkin ymmärrettävästi vastaan :)
        H.

• mimimummi*

"Suomen kieli on minulle ikkuna ja talo.
      Minä asun tässä kielessä.
      Se on minun ihoni."

Olen jotenkin ihmetellyt ivaa...joka pursuaa kielenkäytöstämme.. suoranaista pilkkaa.
      Sarkasmi ja ironia ovat taitolajeja... ja usein se vaatii nähdä ilmeet samalla ja painotukset... Jotkut tottuvat jatkuvaan sarkasmiin omassa kielessään...mutta kyllä siitä pääsee poiskin.. jos yrittää.

• mimmimummi*

ja taas näppisvikaaaa....

• Hur rankar man illvilja, hånet stor,
      jämbördigt, eller med egen vilja?

Kommer det någonsin att påminna,
      ej täljä, bara välja.

H.

• mitä tehdä????

He yrittävät miellyttää ja vastata oikein, mutta ei se suju.

• k/k

Älä nyt iso mies itke muutaman poiston perään.
      Tasaarvosesti sitä kurjuutta jaetaan.
      Sun eilinen musiikkiketju oli vaan jonkun pyllyssä piikkinä.

• ap.

Minnoo mikkään mies, höh! Vai erehdyinkö osoitteesta.
        Itke, en ketjun tähden, jos yksi lähtee, teen paremman, eikä se minun ketjuni ollut.
        Täällä tuntuu piikkiperäisiä riittävän.

• anteexantakaa
        ap. kirjoitti:

Minnoo mikkään mies, höh! Vai erehdyinkö osoitteesta.
        Itke, en ketjun tähden, jos yksi lähtee, teen paremman, eikä se minun ketjuni ollut.
        Täällä tuntuu piikkiperäisiä riittävän.

Sorry, meni mönkään, peruutan.

• k/k
        anteexantakaa kirjoitti:

Sorry, meni mönkään, peruutan.

Saathan sinä anteeks ja paljon mukavia ajatuksia.
        Jos sul on joku leinon runo hollilla niin paa tulemaan.

• pirs-katti
        k/k kirjoitti:

Saathan sinä anteeks ja paljon mukavia ajatuksia.
        Jos sul on joku leinon runo hollilla niin paa tulemaan.

Pi, pi, pi, pirskatti. On Onnellisuuden ensimmäinen päivä kalenterissa ja kevätpäivän tasaus.

Merimies kajutassaan

Minä katselen kahta lehteä
        ja kahta kielon kukkaa,
        minä muistelen mustia silmiä
        ja muistelen mustaa tukkaa.

Miss' on hän nyt? Mitä miettiikään?
        Surumiellä vai mielessä ilo?
        On kaihonko kyynele silmässään
        vai riemun kiilto ja kilo?

En sois hänen istuvan itkussaan,
        en liioin nauravan soisi.
        Mut kauvas jos aaltoja katselet vaan,
        niin mieleni kirkas oisi.

- Eino Leino

• pirs-katti kirjoitti:

Pi, pi, pi, pirskatti. On Onnellisuuden ensimmäinen päivä kalenterissa ja kevätpäivän tasaus.

Merimies kajutassaan

Minä katselen kahta lehteä
        ja kahta kielon kukkaa,
        minä muistelen mustia silmiä
        ja muistelen mustaa tukkaa.

Miss' on hän nyt? Mitä miettiikään?
        Surumiellä vai mielessä ilo?
        On kaihonko kyynele silmässään
        vai riemun kiilto ja kilo?

En sois hänen istuvan itkussaan,
        en liioin nauravan soisi.
        Mut kauvas jos aaltoja katselet vaan,
        niin mieleni kirkas oisi.

- Eino Leino

Kiitos kaunis.
        Se merimiehen kajuutta tai paremminkin hytti oli tärkee paikka laivassa olles.
        Pieni ahras yhteisö muuten mut hytti oli pyhä paikka.
        Jos iltaisin hytin ovi oli auki niin silloin voi olla vaik hullut päivät,ei muuta kun sisään vaan.
        Jos ovi oli kiinni niin siihen ei koputeltu turhan päiten ja sitä sääntöö nouratettiin.
        Vanhan liiton miehet on äärettömän tiukasti kaavoihinsa takertuneet.
        Joskus ajatellut et haluisin olla tupaillas mis sä lausuisit näitä rakastamiani runoja.
        Niis Suomen kieli kulkee ja taipuu upeasti.

• pirs-katti
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kiitos kaunis.
        Se merimiehen kajuutta tai paremminkin hytti oli tärkee paikka laivassa olles.
        Pieni ahras yhteisö muuten mut hytti oli pyhä paikka.
        Jos iltaisin hytin ovi oli auki niin silloin voi olla vaik hullut päivät,ei muuta kun sisään vaan.
        Jos ovi oli kiinni niin siihen ei koputeltu turhan päiten ja sitä sääntöö nouratettiin.
        Vanhan liiton miehet on äärettömän tiukasti kaavoihinsa takertuneet.
        Joskus ajatellut et haluisin olla tupaillas mis sä lausuisit näitä rakastamiani runoja.
        Niis Suomen kieli kulkee ja taipuu upeasti.

Voisinhan minä siellä värssyn vääntää.
        Mutta pitäisihän sinne saada ainakin hanuristi, tai joku muu pelillä soittava. Varmaanhan heitäkin tänne mahtuu pilvin pimein.

Merimaailma on varmasti ihan omanlaisensa, sinä sen tiedät. Laitahan ylös nekin kuvat.

Telkkarissa ihana runopoika, Daniel.

• ivanivanovits

Ohhoh enpä olis uskonut tätä kuulevani, en luulevani.

• ?!11

Riittäähän näitä nostettavaksi.

• "?!11"

Mutta aina pitäisi olla sivistynyt syy, ja 60 aikuinen kommentti.
        H.

• davvot
        hunksz kirjoitti:

"?!11"

Mutta aina pitäisi olla sivistynyt syy, ja 60 aikuinen kommentti.
        H.

Mikä on keskustelua---kahvipirtti, taso nolla.
        Arvo ja tasa, voit mennä ja keskustella apinoiden kanssa koska moni ihminen on vielä alemmalla tasolla.

Mikä on aihe keskustelulla?

Ilkeily tulee siitä kun toinen osaa ja toinen ei. Historiassa on Saksa hyvä malli, ehkä myös tänään 2013---valta on voima, vaikka asiassa olisi toista.

Euroa johtaa maat joilla oma talous on nolla, niillä ehdoilla mitä itse ovat luonneet.

Missä on pieni nolla, hän siellä pitkällä kielellä haluaa nuolla kaikkia.

• taaskojataas
        davvot kirjoitti:

Mikä on keskustelua---kahvipirtti, taso nolla.
        Arvo ja tasa, voit mennä ja keskustella apinoiden kanssa koska moni ihminen on vielä alemmalla tasolla.

Mikä on aihe keskustelulla?

Ilkeily tulee siitä kun toinen osaa ja toinen ei. Historiassa on Saksa hyvä malli, ehkä myös tänään 2013---valta on voima, vaikka asiassa olisi toista.

Euroa johtaa maat joilla oma talous on nolla, niillä ehdoilla mitä itse ovat luonneet.

Missä on pieni nolla, hän siellä pitkällä kielellä haluaa nuolla kaikkia.

Mänepä 70 , siellä saat ryystää kohveeta.

• .,.

Aloittajan hajatelmat liikkuvat hieman samoissa sfääreissä Pekka Himasen ajatushautomossa.

• tuuliatei3

Sinunhan se pitäisi tietää, kun sinut pääsyylliseksi mainitaan muutaman vallanhimoisen toimesta.
      Kovin olet topakasti vastannutkin, joten oletan että sinulla on KOKEMUSTAKIN!

Jos politiikkaan haluat, seuraa Hakkaraista.Siinä on oiva esimerkki tuulipussista joka pääsee pitkälle.

• "tuuliatei3"

Ilmeisesti minulle.

Rehellisesti sanoen, Hakkarainen on Suomalainen mies, kuten minäkin.
        Joten arvostan häntä ja suorapuheisuuttaan.
        Politiikka on pakostakin tuulipussien liehuntaa, koska joskus on pakko reagoida myös kansan syvimpien rivien tekemiin aaltoihin, ja silloin pitää unohtaa pinta-kuoha.
        Poliitikkokin vanhenee, ja eläke pitää alkaa ottamaan tosissaan.
        Mieluummin jo ajoissa.
        Duunarille se pitäisi myös takoa päähän, jo kaikenlaisissa lasten-kodeissa.
        Minä olen antanut luvan kaikille pitää minua sylky-kuppinaan, se saattaa satunnaisesta matkailijasta tuntua pahalta, varsinkin jos hän ei ymmärrä matkailun avartavan myös ajatuksissa.

H.

• tuuliatei3
        hunksz kirjoitti:

"tuuliatei3"

Ilmeisesti minulle.

Rehellisesti sanoen, Hakkarainen on Suomalainen mies, kuten minäkin.
        Joten arvostan häntä ja suorapuheisuuttaan.
        Politiikka on pakostakin tuulipussien liehuntaa, koska joskus on pakko reagoida myös kansan syvimpien rivien tekemiin aaltoihin, ja silloin pitää unohtaa pinta-kuoha.
        Poliitikkokin vanhenee, ja eläke pitää alkaa ottamaan tosissaan.
        Mieluummin jo ajoissa.
        Duunarille se pitäisi myös takoa päähän, jo kaikenlaisissa lasten-kodeissa.
        Minä olen antanut luvan kaikille pitää minua sylky-kuppinaan, se saattaa satunnaisesta matkailijasta tuntua pahalta, varsinkin jos hän ei ymmärrä matkailun avartavan myös ajatuksissa.

H.

Samaistatkoitsesi , todellakin, Hakkaraiseen?
        Suomalainen mies, totta, muttei mikään laadun tae?
        Vai onko, sinun mielestäsi, tosiaanko?

Niinpolitikot reagoivat, muttei kai vaan, julkishakuisesti, avi mitä olet mieltä.Näetkö tosiaan sen syvemmän tarkoituksen, jossain takana? Vai onko se vaan aivottoman mölyä, niinkuin sairasloma masennukseen jota ei tarvitse.
        Lasten-koti, ei tarvitse viivaa, vaikka ehkä sen niin miellätkin, lastenkoti on kotona, eikä vaan?
        Sylky-.kuppikin ottaa etäisyyttä, noin kirjoitettuna?

• tuuliatei3 kirjoitti:

Samaistatkoitsesi , todellakin, Hakkaraiseen?
        Suomalainen mies, totta, muttei mikään laadun tae?
        Vai onko, sinun mielestäsi, tosiaanko?

Niinpolitikot reagoivat, muttei kai vaan, julkishakuisesti, avi mitä olet mieltä.Näetkö tosiaan sen syvemmän tarkoituksen, jossain takana? Vai onko se vaan aivottoman mölyä, niinkuin sairasloma masennukseen jota ei tarvitse.
        Lasten-koti, ei tarvitse viivaa, vaikka ehkä sen niin miellätkin, lastenkoti on kotona, eikä vaan?
        Sylky-.kuppikin ottaa etäisyyttä, noin kirjoitettuna?

"tuuliatei3"

On senlainen laulukin, jossa lauletaan Viuuuh! Räks! Poks! jne, niitä kutsutaan teho-keinoiksi, rumasti sanottuna huomion-hauksi.
        Kumma vekotin. Siksi vii- ja diivailu.

Ihan en voi verrata itseäni tuohon mieheen, minä kun olen erittäin paljon komeanpi.
        Ja joo, kaikilla lapsilla on kotinsa, vaan ei ehkä isää ja/tai äitiä.

Ajattele mies-laumaa jonkun kesämökillä, puu-talkoissa.
        Kauhea Peri-Suomalainen kiroileminen ja meteli, miestä kaatuu kuin puuta heinää, mutta hommat hoidetaan ja liiteri täyttyy.
        Koko homman voi tietysti tehdä hiljaakin. Mutta silloin jäisi löylyistä joku olennainen asia pois, ihan kuin koivu-klapit, Suomalainen uho.
        Sairasloman pitämättä jättäminen on tietysti yhtä rumaa, kuin sormella osoittaminen, mutta hyvinhän se kohdistui yhteen epä-kohtaan.

H.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe