Hei!
Onko kenelläkään tietoa missä mättää kun juuri katsastetusta
Meganesta 1,6 16v vuosimalli 2003 rupesi
ruiskutusjärjestelmän merkkivalo palaa ja tyjäkäynti putosi
Laitoin jäänestoa muhimaan nyt mutta missä yleensä on vika
sanokaa te jotka tiedätte!
terv,repe
renault meganen ruiskutusjärjestelmän merkkivalo palaa
4
3676
Vastaukset
- Rellun pippana
Ruiskutusjärjestelmä on yleensä vain dieselmoottorissa ja koska olet laittanut jäänestoa tankkiin, niin kyse taitaa olla bensiinikäyttöisestä ottomoottorista. Silloin vika on todennäköisesti sytytys- tai polttoainejärjestelmissä ei antureissa, koska kone käy.
Sytytyspuolella on puolat ja tulpat, joiden kunto selviää irroittamalla koneen käydessä puolan liittimet vuoron perään. Mikäli käynti ei muutu vika on ko. sylinterissä. Puola maksaa noin 50 € kappaleelta sillä kannattaa kokeilla ensin.
Polttoainesuuttimien testaus tapahtuu samalla tavalla. Työtä helpottaa, kun otat sen lohkon kyljessä olevan kevytmetallikappaleen irti, mikä on kahdella avainväli 13m mutterilla kiinni. Se liitin, mikä ei aiheuta muutosta käyntiin. Mikäli epäilet vikaa suuttimessa se on helppo vaihtaa toisen sylinterin kohdalle ja jos ko. liitintä irroittamalla vika vaihtaa paikkaa, niin se ko. suutin.
Tämän jälkeen nollaa vikakoodit vaikkapa kännykällä. Siihen saa erillisen lisälaitteen http://dx.com/c/car-accessories-799/diagnostic-tools-equipment-713/code-readers-scan-tools-725 - repe11
Heippa sinä joka kirjoitit avun siis voiko todella puolalle/tulpalle tulevan liittimen irroittamalla todeta puolan kunnon! kun jostain luin että ei!
terv,repe- Rellun pippana
Itse olen tehnyt sen kylmälle moottorille, eikä katalysaattori ole toimenpiteestä vahingoittunut. Kokeile myös polttoainesuuttimilla samaa, näin saat tietää, mikä sylinteri pätkii ja mikä puola ei ole pelissä mukana. Eli missä sylinterissä toimintahäiriö on. Puolien paikkaa voi myös vaihtaa ja jos häiriö siirtyy, niin diagnoosi on varma.
- Smart guy
Rellun pippana kirjoitti:
Itse olen tehnyt sen kylmälle moottorille, eikä katalysaattori ole toimenpiteestä vahingoittunut. Kokeile myös polttoainesuuttimilla samaa, näin saat tietää, mikä sylinteri pätkii ja mikä puola ei ole pelissä mukana. Eli missä sylinterissä toimintahäiriö on. Puolien paikkaa voi myös vaihtaa ja jos häiriö siirtyy, niin diagnoosi on varma.
Puolan liittimen irrottaminen on EHDOTTOMASTI kielletty moottorin käydessä! Voi vaurioittaa ecua (=ohjausboksia) ja sitten puhutaan jo 1000 € rempasta!
Ja yhtä puolaa ei todellakaan kannata uusia vaan kaikki neljä kerralla.
eBaystä saa 50 eurolla neljän kappaleen setin kotiin kannettuna parissa päivässä. Googlaan vain "Renault Ignition Coil Pencil". Motonetissä 39.95 € /kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2764712Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452894Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k362882Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061674Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 611438
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2201204