Kaappihomo-elämä masentaa

17.homonuori

Olen 17v teini kaappihomo. Asun syrjäkylällä, erittäin ahdasmielisellä sellaisella. Oma perheeni on lestadiolainen, myöskin ahdasmielinen ja en voi kertoa asiasta. Tuntuu todella pahalta kun asia täytyy pitää omana tietonaan. Elämä on tylsää, tarkoituksetonta ja masentaa. Koulussa ja julkisissa paikoissa ahdistaa ja en haluaisi lähetä aamuisin kouluun. Minulla on vähän kavereita, hekin kaikki tyttöjä. Minua on aina kiusattu, siksi että olen erilainen ja en tee niinkuin muut. Koulun jälkeen menen huoneeseeni ja olen siellä yksin miettien pazkaa elämääni. Olen aina ollut erilainen ja varmaan "homomainenkin" jollain tavalla, mistä toivonkin että homouteni huomataan ettei sitä tarvitse kertoa. En tiedä ovatko muut huomanneet etten ole hetero. Tuntuu ettei enää jaksa. Itselleni homouteni myönsin vasta melko vasta. Tahtoisin ystäviä joille puhua ja joiden kanssa jakaa ilot ja surut. Eikö ole muita joilla on samanlainen tilanne? Mitä teen? Tarvitsen apua todella!

54

2711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirottu olet

      Lue raamattua ja rukoile parannusta. Voit vielä päästä irti homoudesta mutta helppoa se ei tule olemaan. Eheytyminen viea aikaa. Älä vaan kerro kellekkään että olet joutunut pahuuden valtaan.

      • bi123456

        itse olet pahuuden valtaan joutunut kun pelkäät homoja. Itte ainaki ihastun ihmiseen enkä sukupuoleen että nii. ps. ärsyttääkö kun suomeen tulee lailliseksi mennä naimisiin saman sukupuolen kanssa?


      • Anonyymi

        Painu vittu rukoilemaan olematonta,,,ei ole koskaan ketään auttanut eikä auta, yhtä hyvää tekee uskoa Aku Ankkaan.


      • Anonyymi

        Miksi hänen pitäisi muuttua joksikin toiseksi, hänellä on jo oma seksuaalinen suuntauksensa.
        Kenen vuoksi hänen pitäisi muuttua, sinunko , jonkun uskon vuoksiko , vai saako hän vaan olla se mikä on se ei ole keltään pois .
        Koitappas sinä muuttaa itsesi homoksi niin näet että se on mahdottomuus, mittailee jollekkin toiselle neuvomassa eheytystä, poika on ehjä , mutta sitä, ei ole hänen vanhempansa .
        Jaa että homous on sinulle pahuus, niin eivät minun tuntemani homoparit ole koskaan kokeneet seksuaalisuuttaan , he ovat onnellisia oman valittunsa kanssa .
        Rakkaus toiseen ihmiseen ei ole pahe , mutta pahe on tietämättömyys ihmisellä ja halu tuomita vähemmistö ryhmiä. Joten laita pääsi kylmän suihkun alle ja ajattele mitä oikeastaan kirjoittelet.
        Nuorelle ihmiselle .ä ja ne uskon jutut ovat sinun henkilökohtainen asiasi älä niitä levittele netissä , kullakin on oma käsityksensä uskonnoista ja ateismista. Ja niin saa olla, mutta ei tuputeta ihmiselle asiaa mikä on mahdottomuus .


    • eheh82828

      Voisit kokeilla esim kertomal sun vanhemmille sillaii ett sun kaveri on homo ja sit kattoo miten ne reagoi siihen ja jos ei tuu mitää kauheen pahaa reaktioo ni voisit sit kertoo ett oot itte homo. Kans jos on pokkaa ni joku päivähän voisit vaa laittaa jonku paidan päälle mis lukee jtn "likes boys" tai "homo/gay" tms :D okei joo emt

    • 17nuori

      Älä välitä uskovaisten puheista, sillä he ovat juuri niitä jotka tekevät muuten hyvästä uskonnosta pahan.. Niinkuin Jippu laulaa: Uskovaiset hylkäävät turha niitä on miettiä.

      Ainoat uskovaiset joista sinun tulee välittää on oma perheesi, koska perhe on tärkeä.. Mutta oikeasti en osaa oikein lohduttaa, sillä kuten varmaankin tiedät, olen itsekin tosi pahoissa ongelmissa saman asian kanssa.. Ja samanikäisiä ollaan..

    • 17.homonuori

      ^ kiitos sinulle paljon! Tuntuu vaan nii vaikealta. Miten kerron? Mitä teen?

      • 17nuori

        en tosiaan tiiä mitä sinun pitäisi tehdä.. olen itsekin yhtä neuvoton... toivotaan että joku viisas mies/nainen sanoo jonain päivänä jotain niin järkevää ja viisasta, että tiedetään mitä teemme..

        Mutta tsemppiä sinulle ja pidetään me vaikka yhtä täällä kun muita meillä ei ole :)


    • Ratsastus ratkaisu

      Aina voi myös alkaa harrastaa ratsastusta. Silloin vanhempasi ymmärtää heti mikä on homman nimi. Näin monet kertovat homoudestaan. Homot tykkää paljon ratsastuksesta. Joudut sitten ostaa oman hevosen

    • 17.homonuori

      ^^tehään niin =)

      Ratsastus ratkaisu: Minä ratsastan! =D Oon ridannu jo pienestä asti ja se on mun harrastus. Ei se mun mielestä mitenkää siihen vaikuta et on homo jos rattastaa mut nii..Miks kaikki on niin vaikeeta.!!!!

    • Niin no sinun ei sovi tulla kaapista ulos vielä koska et ole itse asiaa kunnolla hyväksynyt.

      Kaapista kannattaa tulla ulos vasta sitten kun on sinut itsensä kanssa, hyväksyy itsensä ja uskaltaa olla oma itsensä ja valmis ottamaan vastaan kritiikkiä sekä torjuntaa.

      Uskonto on kyllä hyvä ja jos uskot kykeneväsi elämään homona ilman seksiä, avioliittoa ja lapsia niin turvaudu uskontoosi, sillä raamattu tuomitsee vain miesten välisen seksin.

      Vanhan testamentin Kolmas Mooseksen kirjassa esitetään kielto ”Älä makaa miehenpuolen kanssa, niin kuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus” ei tuossa mainita ettet saisi kieltäytyä seksistä, avioliitosta ja lapsista.

      Eheytyshoito ei paranna homoseksuaalisuudesta ihan sillä tavalla miten me miellämme parantumisen eikä eheytymiseen MISSÄÄN NIMESSÄ sovi hakeutua, ellei itse halua eheytyä.

      Eheytyshoito mahdollistaa hengellisen parantumisen, mikä taas tarkoittaa ettei eheytynyt henkilö harrasta seksiä tai omaksu homoseksuaalista elämäntapaa.

      Eheytyshoidossa on kuitenkin myös varjoisa puoli, eheytyshoidon haittana voi olla mielenterveydelliset ongelmat kuten personaallisuus häiriöt, masennus ja itsetuhoisuus.

      Eheytyksen haitat johtuvat siitä, että henkilöt jotka eivät eheydy saattavat kärsiä syyllisyydestä, häpeästä, itseinhosta ja ahdistuksesta jota eheytyshoidossa kohdistetaan homoseksuaaleihin ja homoseksuaaliseen elämäntapoihin.

      Mutta eheytynyt homoseksuaali on homoseksuaali joka vain ei harrasta homo seksiä ja omaksu homoseksuaalista elämäntapaa tai vannoo elin ikäisen selibaatin ja kieltäytyy avioitumasta sekä omistaa elämänsä lähetystyölle ja/tai seurakunta toiminnalle.

      • Ääriuskovaisten kanssa on mahdotonta puhua mistään mikä on heidän uskonsa vastaista, sitä sana "ääriuskovainen" tarkoittaa, oli uskonto sitten kristillinen, islamistinen, ateisitinen, budhalainen tai mikä tahansa.

        Mitä sinun tulee osoittaa vanhemmillesi kun joskus tulet ulos kaapista on se, että tämä on minun elämäni ja minä päätän miten ja kenen kanssa elämääni elän.

        Vaikka olisinkin hetero se ei silti tarkoita, että menisin koskaan naimisiin ja hankkisin teille lapsen lapsia ellen itse sitä haluaisi.

        Teidän ei tarvitse hyväksyä minun homoseksuaalisuutta, mutta teidän tarvitsee hyväksyä minut poikananne.

        Minä olen teidän poikanne eikä mikään muuta sitä, tarvitsen vanhempiani ja heidän rakkauttaan joita ilman olen todellakin tuomittu kadotukseen vaikka ryhtyisinkin heteroksi.

        Itsemurhan tai muitä vääriä tekoja kuten kulissi avioliiton solmintaa minä melko varmasti tekisin jos vanhempani eivät minua rakasta ja hyväksy sellaisena kuin olen.

        Minä olen homoseksuaali ja mikään, ei edes uskonto minun homoseksuaalisuutta paranna, mutta minä voin hengellisesti parantua ja valita selibaatin sekä omistaa elämäni muutoin uskonnolle suvaitsevan suuntaan jos haluan.


      • vituuntunuthomo
        tuuras.ville kirjoitti:

        Ääriuskovaisten kanssa on mahdotonta puhua mistään mikä on heidän uskonsa vastaista, sitä sana "ääriuskovainen" tarkoittaa, oli uskonto sitten kristillinen, islamistinen, ateisitinen, budhalainen tai mikä tahansa.

        Mitä sinun tulee osoittaa vanhemmillesi kun joskus tulet ulos kaapista on se, että tämä on minun elämäni ja minä päätän miten ja kenen kanssa elämääni elän.

        Vaikka olisinkin hetero se ei silti tarkoita, että menisin koskaan naimisiin ja hankkisin teille lapsen lapsia ellen itse sitä haluaisi.

        Teidän ei tarvitse hyväksyä minun homoseksuaalisuutta, mutta teidän tarvitsee hyväksyä minut poikananne.

        Minä olen teidän poikanne eikä mikään muuta sitä, tarvitsen vanhempiani ja heidän rakkauttaan joita ilman olen todellakin tuomittu kadotukseen vaikka ryhtyisinkin heteroksi.

        Itsemurhan tai muitä vääriä tekoja kuten kulissi avioliiton solmintaa minä melko varmasti tekisin jos vanhempani eivät minua rakasta ja hyväksy sellaisena kuin olen.

        Minä olen homoseksuaali ja mikään, ei edes uskonto minun homoseksuaalisuutta paranna, mutta minä voin hengellisesti parantua ja valita selibaatin sekä omistaa elämäni muutoin uskonnolle suvaitsevan suuntaan jos haluan.

        vitun tuuras.ville tulit sitte pilaamaan tänki ketjun uskonnollisilla nöttiviisasteluillasi. -.-


      • Anonyymi

        Voi helkkari sentään vieläkö hänen seksi elämänsäkkin pitäisi rajoittaa mitä petoja olette te jotka ette tiedä näistä asioista mitään muuta kun mielikuvituksesi tuotannot.
        Anna olla neuvomata tue ennemmin tai älä kirjoita jos jotenkin olet rajoittamassa toisen elämää .
        Jokaisella ihmisellä on seksi elämä niin myös homoilla ei siinä ole mitään ihmettelemistä , minkä kiven alta olet kömpinyt tälle vuosikymmenelle hullujen neuvojesi kanssa koska tunnen niin monta homoa niin tiedän että heillä on ollut vaikeaa eräiden ihmisten taholta , mutta vuosien varrella ovat nähneet että heidän avioliittonsa kestää ja että he rakastavat toisiaan . Enää ei meidän kaupungissa ole homofoobeja kuten ennen . Kukaan ei enää elä mielikuvituksien kanssa heidät hyväksytään tasa-arvoisesti yhteiskunnassa .siis vain ajatuskin että kaksi rakastavaisia olisi joku ollut eroittamassa vaan siksi että ovat samaa sukupuolta
        Ja joku raamatun lukija heille satelisi elämän ehdot olisi kamalaa. Joten tietoisuus asioista tekee sen että on helppo ymmärtää asioita.
        Joten paras että ihmiset ottavat tietoa asioista eivätkä tuomitse ketään sillä homouteen ei ole mitään hoitoja olemassa eikä tarvitsekaan he kelpaavat yhteiskuntaan ihan vaan sellaisina ihanina henkilöinä joita ovat.
        Aikuisten ihmisten tuli on aina tärkeä nuorelle ihmiselle eikä mikään tuomitseminen tai eheytys hoito ja vieläpä joku ehdotti että pojan pitäisi elää selibaatissa , siis kenen vuoksi


      • Anonyymi
        tuuras.ville kirjoitti:

        Ääriuskovaisten kanssa on mahdotonta puhua mistään mikä on heidän uskonsa vastaista, sitä sana "ääriuskovainen" tarkoittaa, oli uskonto sitten kristillinen, islamistinen, ateisitinen, budhalainen tai mikä tahansa.

        Mitä sinun tulee osoittaa vanhemmillesi kun joskus tulet ulos kaapista on se, että tämä on minun elämäni ja minä päätän miten ja kenen kanssa elämääni elän.

        Vaikka olisinkin hetero se ei silti tarkoita, että menisin koskaan naimisiin ja hankkisin teille lapsen lapsia ellen itse sitä haluaisi.

        Teidän ei tarvitse hyväksyä minun homoseksuaalisuutta, mutta teidän tarvitsee hyväksyä minut poikananne.

        Minä olen teidän poikanne eikä mikään muuta sitä, tarvitsen vanhempiani ja heidän rakkauttaan joita ilman olen todellakin tuomittu kadotukseen vaikka ryhtyisinkin heteroksi.

        Itsemurhan tai muitä vääriä tekoja kuten kulissi avioliiton solmintaa minä melko varmasti tekisin jos vanhempani eivät minua rakasta ja hyväksy sellaisena kuin olen.

        Minä olen homoseksuaali ja mikään, ei edes uskonto minun homoseksuaalisuutta paranna, mutta minä voin hengellisesti parantua ja valita selibaatin sekä omistaa elämäni muutoin uskonnolle suvaitsevan suuntaan jos haluan.

        Miksi joku valitsee selibaatissa olemisen se ei ole normaalia mitenkään . Ei homotkaan vaadi heteroiden seksi kieltiåoa mitenkään . Ja siksi toiseksi silloin kun kaksi ihmistä harrastaa seksiä niin he ovat kaksistaan, kukaan ei siis ole katsomassa , siis se on ihan vaan heidän oikeutensa ihan kuten heteroillakin on seksiä .
        Ei kai kukaan normaali ihminen halua elää ainutta elämäänsä ilma seksiä .
        Joten toivon mukaan poika jaksaa olla vahva ihmisten edessä ja uskaltaa olla ihan vaan oma itsensä .
        Kukaan normaali ihminen; ei häntä tuomitse, ainoastaan ihmiset joilla ensinnäkään ei ole koulutusta tai ovat psyykkisesti epätasapainossa. , mutta noin yleisesti on homo pareja jo nykyään paljon ja mitä enemmän tulevat ulos kaapista sitä parempi se on heidän elämäänsä johon ei uskovaisten tartte puuttua . Vaan olla ystävä joka antaa tukensa sille että toinen on homo.


    • -Eemil

      Hei!

      Ymmärrän todella hyvin tilanteesi. Olen itsekin ollut samassa tilanteessa muutamia vuosia sitten, kun olin sinun ikäinen.

      On harmillista, että lestadiolaisessa yhteisössä homoseksuaalisuus on edelleen niin vaiettu ja hävetty asia. Minusta on aina tuntunut pahalta se, että monet eivät ymmärrä edes sitä, että homoseksuaalisuus ei ole oma valinta. Siihen ei voi itse vaikuttaa, eikä sitä voi muuksi muuttaa vaikka kuinka haluaisi. Jumala on luonut ihmiset erilaisiksi - homoseksuaalit ovat Jumalan edessä yhtä arvokkaita kuin heterotkin. Aika jännä juttu on se, että varsinkin lestadiolaisuudessa korostetaan sitä, että lapsi otetaan vastaan Jumalan lahjana ja sellaisena kuin hän syntyy - paitsi jos on homo.

      Se on jo suuri ja tärkeä askel eteenpäin, kun olet myöntänyt homouden itsellesi. On hyvä itse opetella hyväksymään oma homoseksuaalinen suuntautuminen ennen kuin asiasta kertoo muille - tuon tiedän sanoa omasta kokemuksestani. Tällaisten asioiden kanssa tarvitsee monesti paljon aikaa, mutta sitten kun on sinut itsensä ja homoutensa kanssa, asiasta on huomattavasti helpompi kertoa muille ihmisille.

      Ei kannata ottaa mitään paineita siitä, milloin kertoo omasta homoudestaan. Jotkut eivät kerro siitä koskaan häpeän, pelon, mahdollisten seurausten tai maineensa vuoksi. Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että asian täydellinen salaaminen on pitemmän päälle se huonoin ja raskain vaihtoehto. Silloinhan joutuu elämään koko elämän tavallaan vankina..

      Itse olen kertonut homoudestani tähän mennessä jo usealle tutulle ihmisille. Halusin vihdoinkin "hengittää vapaasti" ja lopettaa vuosia kestäneen näyttelijän urani. Voi kuulostaa hieman pahalta, mutta minulla ei toisaalta ollut mitään menetettävää kun kerroin asiasta. Kaikki ne henkilöt, joille olen kertonut homoudestani, ovat ottaneet tiedon vastaan positiivisella tavalla eikä asiasta kertomisella ole ollut laisinkaan negatiivisia vaikutuksia. Toki monet ovat olleet yllättyneitä, mutta niinhän se usein on.

      Jos sitten päätät kertoa homoudestasi, niin ei kannata ehkä ensimmäisenä kertoa siitä vanhemmille, koska juuri se on usein kaikkein vaikeinta. Sitä paitsi nuoret yleensä ovat suvaitsevaisempia ja ennakkoluulottomampia. Kannustaisin kertomaan asiasta suullisesti kasvokkain, jos vain suinkin uskaltaa. Itse olen aina tehnyt niin, koska silloin on paras mahdollisuus keskustella avoimesti asiasta. Myös asiasta kuulleilla henkilöllä on usein homouteen liittyviä mieltäaskarruttavia kysymyksiä ja tuollaisessa tilanteessa olisi hyvä ottaa ne esille. Asiasta kertomiseen kannattaa valmistautua etukäteen hyvin, koska totta kai se on aluksi jännittävä tilanne. Mutta se kannattaa!

      Yritä jaksaa reippain mielin eteenpäin ja käydä koulussa, vaikka välillä ei haluttaisikaan! Älä välitä muiden typeristä homovastaisesta letkautuksista. Sellaisilla ihmisillä on elämässä vielä paljon opittavaa. Toisaalta sinun ei tarvitse alistua kiusatun asemaan, vaan kerro siitä jollekin aikuiselle. Tiedät varmaan sanomattakin, että tilannetta ei yleensä helpota se, jos mietit yksin elämäsi tylsyyttä ja tarkoituksettomuutta. Elämäsi ei ole tarkoituksentonta, enkä usko että se olisi myöskään aina tylsää, eihän? Muista, että myös ammattiapua on saatavilla. Sitä kannattaa hakea ennen kuin vaipuu epätoivon ja masentuneisuuden suohon.Muista että Jumala ei koskaan hylkää.

      Jos haluat jutella näistä asioista lisää ja se auttaisi sinua, niin voimme kirjoittaa vaikka sähköpostia.

    • 17.homonuori

      Moi kiitos vastauksista:>

      Minä ihmettelen ihan samaa! Musta on törkeää ettei ees tajuta että homoudelle ei voi mitään. Sanotaan suoraan että ei voi olla. En vaan tajua ihmisiä joiden mielestä homousn on asia, jonka voi itse päättää.

      Niinpä, ne joille olen kertonut ovat kyllä ottaneet asian todella hyvin, mutta pelottaa oma perhe ja suku ja kaikki. En haluaisi kertoa siitä, vielä heille. Haluan vain pois kotoa. Ja pois täältä syrjäkyliltä.

      Minua ei silleen kiinnosta mitä ne ihmiset ajattelee ja oikeastaan haluaisin että kaikki tietävät. Ja niinkun elää vapaammin niin kuin sinä, Eemil!

      Niin ja kiitos tosi paljon näistä, tuntuu vaan niin hyvältä kun joku osaa sanoo ja puhuu tolleen;)!

      olis todella kiva sähkärillä viestitellä jos sulle kävis semmonen!:>

    • Kuten -Eemil tuossa jo mainitsikin Jumala ei koskaan hylkää lapsiaan vaan ihminen hylkää Jumalan jolloin he ovat kadotettuja.

      Mikäli uskovainen kuvittelee pääsevän taivaaseen menemällä naimisiin, hankkimalla lapsia, syrjimällä homoja, käymällä kirkossa ja luovuttamalla rahaa kirkonulkomaan apuun he erehtyvät pahasti sillä tuollainen käytös on tekopyhyyttä.

      Hyvillä teoilla ja oikeiden valintojen tekemisellä ei ole merkitystä pelastumisessa, hyvien tekojen tekemisen tarkoitus on toimia epäitsekkäästi ilman oman edun tavoittelua ja raamatun määrittelemä oikea elämäntapa ei ole edellytys pelastumiselle.

      Jokaisen on vain kaduttava väärää elämäntapaansa, vääriä valintojaan ja tekojaan, rakastettava Jumalaa, tunnustettava Jeesus pelastajana joka on Jumalan poika ja kuoli jokaisen ihmisen syntien puolesta ja katuvana rukoiltava armahdusta.

      Jos sinä menet naimisiin naisen kanssa ja te ette tee lasta, on tämäkin väärä elämäntapa sillä avioliiton tarkoitus on perustaa perhe (siksi avioliiton ulkopuolella tai avioliitottomien vanhempien lapsista käytetään nimitystä äpärä)

      Ihmiset jotka tekevät hyviä tekoja sekä oikeita valintoja vain saavuttaakseen pelastuksen syyllistyvät harhaoppiseen elämään johon sisältyy tekopyhyyttä, itsekkyyttä ja ylpeyttä joista kaksi viimeisintä ovat kuolemansyntejä.

      Sinun on myös hyväksyttävä ihmiset sellaisina kuin he ovat ja kunnioitettava toisen ihmisen elämää ja mielipiteitä vaikka et itse ole samaa mieltä heidän kanssaan.

      Ihmisoikeudet, lasten oikeudet, lasten suojelu, yksityisyyden suoja, järjestys säänntöjen, mielipiteen ja sanan vapauden sekä homojen tasa-arvo lait, nämä kaikki perustuvat juuri tähän kristilliseen oppiin, jonka Jeesus opetti meille kultaisena sääntönä jok kuuluu näin: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja Jumalaa ylitse kaikkien".

      Jeesus myös neuvoi meitä auttamaan muita sekä puolustamaan sorjittuja kaikin rauhanomaisin keinoin miten vain pystymme ja voimme olivat he sitten pakanoita, homoseksuaaleja, huoria, murhaajia, ryöväreitä tai millaisia tahansa ja jättää avunsaajan valinnaksi, miten hän itse tuon avun sitten käyttää.

      Jeesuksen opetuksen mukaan toimit oikein mikäli huora kulkee kadulla vastaan ja tarjoaa seksiä maksusta ja päätät silkkaa vilpitöntä hyvyyttäsi ja tavoittelematta omaa etua antaa hänelle rahaa tai ruokaa ja kieltäydyt seksistä.

      Jeesus myös varoitti tuomitsemasta muita ja heidän tekoja liikaa, sekä neuvoi levittämään opetuksiaan muille ja jättää maallisten lakien rikkovien ihmisten tuomitseminen tuomareille.

      Hän myös opetti, että Jumala on se lopullinen tuomari, joka antaa lopullisen tuomion ja kaikki ihmiset ovat Jumalan edessä alastomia ja hän näkee jokaisen ihmisen lävitse heidän syntinsä ja katumuksen.

      • yllättynyt

        Toi "tuuras-villen" kirjoitus liikutti mieltä vaikka olenkin hetero ja ainakin kuvittelen olevani uskossa.

        "Kuten -Eemil tuossa jo mainitsikin Jumala ei koskaan hylkää lapsiaan vaan ihminen hylkää Jumalan jolloin he ovat kadotettuja."


    • tutttua

      Nuo on tuttuja tuntemuksia mulle. Olen jo muutaman vuoden vanhempi, mutta muistan nuo ajat. Itse tosin olin aivan hämmentynyt oman suuntautumisen kanssa silloin. On tosi ikävää kasvaa landella, kun vanhemmat ei hyväksy homoja ja koulussa sataa kakkaan niskaan. Tässä muutamia vinkkejä selviämiseen:

      1) yritä hankkia kavereita jotka ymmärtää. Voisit myös yrittää tulla kaapista esim. parhaalle tyttökaverille, jos henkilö tuntuu luotettavalta. www.qruiser.com on homojen, lesbojen ym. kohtaamispaikka, johon voi tehdä oman profiilin. Ensin alkuun vaikka ilman kuvaa, jos et muuten uskalla. Siellä on varmaan muita samanikäisiä omalta alueeltasi. (varovainen kannattaa näissä tietysti olla, vaadi aina kuvia toisesta ennen kuin ketään kuvattoman profiilin tyyppiä tapaat jne.)

      2) jos lähikaupunigissa on joku setan nuortenryhmä, käy siellä, mikäli pystyt

      3) http://treseta.fi/tuki-ja-neuvontapalvelu voit ottaa yhteyttä myös setan psykologiin. Se ei ole häpeä puhua ammatti-ihmisen kanssa, olen itsekin niin tehnyt. Ajatukset selkiää ja asiat saa oikeat mittasuhteet kun puhuu jonkun kanssa.

      4) keskity tulevaisuuteen. Vuoden parin päästä koulu on ohi ja voit vapaasti muuttaa johonkin suuremmalla paikkakunnalle (Turku, Tampere, Helsinki). Siellä voit huomattavasti vapaammin olla oma homo itsesi.

      • tutttua

        Ja sitä pazkaa tulee niskaa kaikille, jotka jaksavat olla oma itsensä. Niitä häiritsee se että olet niin vahva, ettet jää kotiisi itkemään. Pidä leuka ylhäällä! :)

        She's just a girl, and she's on fire
        Hotter than a fantasy, lonely like a highway
        She's living in a world, and it's on fire
        Feeling the catastrophe, but she knows she can fly away

        (Alicia Keys)


      • tutttua kirjoitti:

        Ja sitä pazkaa tulee niskaa kaikille, jotka jaksavat olla oma itsensä. Niitä häiritsee se että olet niin vahva, ettet jää kotiisi itkemään. Pidä leuka ylhäällä! :)

        She's just a girl, and she's on fire
        Hotter than a fantasy, lonely like a highway
        She's living in a world, and it's on fire
        Feeling the catastrophe, but she knows she can fly away

        (Alicia Keys)

        Sitä paskaa ei tule niskaan enää sen jälkeen kun he huomaavat etteivät saa vastakaikua solvauksille, yksikään terve tai hyväsydämminen ihminen ei yksinkertaisesti jaksa jatkuvasti solvata loputtomiin ellei saa toivomaansa huomioita.

        Monet hihhuli uskovaisetkin lopettavat homoseksuaalien mustamaalamisen siinä kohtaa kun oma lapsi, sukulainen tai hyvä ystävä osoittautuu homoseksuaaliksi, tosin se kyllä vaatii paljon rakkautta ja välittämistä sekä ymmärrystä.

        Lähes jokainen homo sanoo ettei uskonnosta saa homoseksuaalina tukea ja turvaa sekä lohdutusta joka on täysin väärä käsitys.

        Uskonto voi tuoda helpotusta, tukea ja turvaa vaikka olisi homoseksuaali, homofobiset uskovaiset vain käyttävät homovastaisia tekstejä heidän omien näkemyksien pohjana, eli he lukevat vanhaa ja uutta testamenttia kuin piru raamattua ja tälläistä kaksinaamaista käänteismoraalia käyttäviä ihmisiä riittää.

        Edellyttää kyllä syvällistä raamatun tuntemusta jotta voit käyttää raamattua heteroseksuaaleja kohtaan, mutta niitä kyllä löytyy ja muuten homoseksuaaleja enemmän, mitä sinun pitää tajuta on se, että kaksinaamaisuus ja käänteismoraali ovat paholaisen tehokkaimpia työkaluja.


      • tuuras.ville kirjoitti:

        Sitä paskaa ei tule niskaan enää sen jälkeen kun he huomaavat etteivät saa vastakaikua solvauksille, yksikään terve tai hyväsydämminen ihminen ei yksinkertaisesti jaksa jatkuvasti solvata loputtomiin ellei saa toivomaansa huomioita.

        Monet hihhuli uskovaisetkin lopettavat homoseksuaalien mustamaalamisen siinä kohtaa kun oma lapsi, sukulainen tai hyvä ystävä osoittautuu homoseksuaaliksi, tosin se kyllä vaatii paljon rakkautta ja välittämistä sekä ymmärrystä.

        Lähes jokainen homo sanoo ettei uskonnosta saa homoseksuaalina tukea ja turvaa sekä lohdutusta joka on täysin väärä käsitys.

        Uskonto voi tuoda helpotusta, tukea ja turvaa vaikka olisi homoseksuaali, homofobiset uskovaiset vain käyttävät homovastaisia tekstejä heidän omien näkemyksien pohjana, eli he lukevat vanhaa ja uutta testamenttia kuin piru raamattua ja tälläistä kaksinaamaista käänteismoraalia käyttäviä ihmisiä riittää.

        Edellyttää kyllä syvällistä raamatun tuntemusta jotta voit käyttää raamattua heteroseksuaaleja kohtaan, mutta niitä kyllä löytyy ja muuten homoseksuaaleja enemmän, mitä sinun pitää tajuta on se, että kaksinaamaisuus ja käänteismoraali ovat paholaisen tehokkaimpia työkaluja.

        Enkä nyt sano että jokaisen on käännyttävä uskoon tai muuta skeidaa.

        Tarkoituksenani on vain kertoa ettei uskonto ole jonkun homoseksuaalin mielestä auttanut hänen elämäänsä lainkaan joka ei kuitenkaan tarkoita ettei se silti muita auta.

        Itse olen homoseksuaali, uskovainen sellainen ja kyllä teen tätä syntiä useammin kuin edes jaksan laskea sekä olen elämäni aikana tehnyt muitakin vääriä tekoja.

        Uskonto on minulle tuonut voimaa elää ja lohdutusta vaikeina aikoina sekä avannut näkemyksiäni elämän ihmeestä ja saanut minut uskaltamaan olemaan oma itseni.

        Uskonto on myös helpottanut minua ihmisten erilaisuuden hyväksymisessä sekä antanut voimaa antaa anteeksi niille jotka ovat minua loukanneet.

        Uskonto ei tee minusta tai kenestäkään muustakaan hyvää ihmistä, mutta uskonto auttaa minua kulkemaan elämässäni eteenpäin ja toimeentulemaan erilaisten ihmisten kanssa sekä arvostamaan ihmisiä ja antamaan anteeksi niille jotka toimivat minua kohtaan väärin.

        Helppoa tuo ei ole, mutta hankaluus sekä erilaisuus ovat juuri asioita jotka tekevät elämästä elämän arvoisia.

        Jos nyt joku kysyy aionko minä jossain vaiheessa elämää lopettaa homostelut ja kääntyä hetero hihhuliksi, niin vastaukseni on en.

        Minä elän elämääni miten elän ja jätän elämäni tuomitsemisen Jumalalle enkä valheessa aio elää, kerta riitti sellaisen elämän kestämisessä.

        Elätkää elämäänne miten haluatte miettimättä uskontoa tarkasti, sillä loppujen lopuksi jokainen meistä kuolee eikä taida vittumaisempaa tapaa kuolla kuin miettien "mitenköhän yläkerran herra suhtautuu muhun?"


    • 17.homonuori

      Kiitos sulle "tutttua" paljon!=) nuo antaa voimaa! Mulla onkin jo tuol qruiseris proffa mut haluis niinku oikeit ystäviä. ja semmosii jotka ymmärtää mua.

      Halunki lähtee kotoo nii nopsaa ku voin, ja just jonnekki hesaan tai tampereelle..Täällä on oikeesti sairaan vaikee elää ku ei voi perheelle kertoo ja pitää elää semmost kaksoiselämää.:/

      Toivon aina et läydän jonkun samanhenkisen ihanan miehen.

      Melkee saat mut itkee ku luen tota

      • tutttua

        Niin voimia sulle. Mut oikeasti kannattaa just kartoittaa kaikki tollaset Qruiserit ym. viestittelyt voi johtaa kaverisuhteisiin siellä. Tietysti siellä pitää olla sen verran avoin ja aktivinen, että ihmiset saa susta jotain irti, eikä kannata tiukasti keskittyä ainoastaan just oman kylän väkeen :) Tiedän, että aika nihkeästi siellä on porukkaa pienillä paikkakunnilla, mutta kannattaa ainakin yrittää tutustua ihmisiin.

        Tota kaksoiselämää elää varmaan suurin osa vielä sun ikäisistä, erityisesti suhteessa vanhempiin. Mut ylppäri/valmistumiskevään jälkeen voit viimeistään alkaa elämään omaa elämää ^^ Sit kannattaa muistaa sekin, et kotona asumisessa on kuitenkin paljon kivojakin puolia. Saat ruuan pöytään, rahasta ei ole koko ajan tiukkaa niinkun aikuisena opiskelijana ja joku muu tekee ainakin osan kotitöistä. Pääsiäisenä on nyt tavallaan kiva käydä kotona kun siellä on ruoka pöydässä ja paikat siivottuna odottamassa, vaikka muuten kotona ei pitkään halua viipyä.


      • Tosiaan qruiser ja muut homokeskustelu sivustot ovat loistavia paikkoja löytää hengen heimolaisia ja saada niitä kavereitakin.

        Pää pystyyn vain ja anna elämän kulkea omaa kulkuaan murehtimatta muiden mielipiteistä.

        Jumala ei sinua hylkää vaikka vanhempasi kuinka väittäisivät toisin, tosi kaverit ovat kavereita olit sinä sitten homo tai hetero.

        Homoseksuaalisuus ahdistaa jos annat sen ahdistaa sinua ja muiden pilkka sattuu jos annat sen sattua.

        Maailmassa on kuule paljon isompia asioita joista on syytä murehtia kuten esimerkiksi Pohjois-Korean ja Etelä-Korean viimeaikoina pahastikkin kiristyneet välit, nälänhätä ja tauti epidemiat kehitysmaissa ja idässä edelleen jatkuva sisällisota.

        Noihin verrattuna voit vain naurahtaa ja tokaista " Ja mä kun luulin, että mulla on iso ongelma" :)


      • Ex vl gay

        Itsekin vanhoillislestaperheestä oleva homo. Loin itselleni ns. toimintasuunnitelman. Kielsin 4 kk sitten uskoni. Pyrin muuttamaan mahdollisimman pian pois kotoa jonnekin kauemmas, suvaitsevaisempaan paikkaan (jossa lestat ei ole valtaväestö) ja alottaa oman elämän. Jos perhe hylkää minut on se toki vaikea paikka, mutta sittenpä hylkää. Vl homona ei ole helppo elää, mutta ainakin itse olen pärjännyt siten, etten ole asioita liikaa miettinyt vaan pikkuhiljaa mennyt kohti omaa elämääni.


      • Jorma Nordin
        Ex vl gay kirjoitti:

        Itsekin vanhoillislestaperheestä oleva homo. Loin itselleni ns. toimintasuunnitelman. Kielsin 4 kk sitten uskoni. Pyrin muuttamaan mahdollisimman pian pois kotoa jonnekin kauemmas, suvaitsevaisempaan paikkaan (jossa lestat ei ole valtaväestö) ja alottaa oman elämän. Jos perhe hylkää minut on se toki vaikea paikka, mutta sittenpä hylkää. Vl homona ei ole helppo elää, mutta ainakin itse olen pärjännyt siten, etten ole asioita liikaa miettinyt vaan pikkuhiljaa mennyt kohti omaa elämääni.

        Vitun homo ei vittu !! no olinko vittumainen ?!


    • homopoika16

      Miks vitussa kaikki nuoret on kaapis!? :O minä olen tullut "kaapista" 14v ja nyt olen 16v ja vituttaa kun muut ikäiseni on kaikki tommosia!

      • Jaksu

        Kyllä kaapissa olevan homon kanssa voi seurustella. Osoitat vain välittämistä, kun ymmärrät toisen pelkoja. Pelot voi myös voittaa.


    • 17.homonuori

      Nonii taas. Oon ollut aika säälittävä joskus, huomaan x P
      Tääl päin menee ehkä vähän peremmin.. Parhaat kaverit sai kuulla tästä jo ajat sitten ja nyt sitten osa tuttuja. Kaikki on kyllä ottanut tän hyvin, melkein. Nyt tuntuu että voi edes vähän hengittää. Ihanaa.. Unelmoin vain vapaudesta, paikasta missä millään tälläisellä ei ole väliä. Jokainen elää omaa elämäänsä, onnellisesna ja rakastettuna sellaisesna kuin on.

      Pian alkaa koulu. Toivon että sieltä löytyisi samanhenkisisä ystäviä. Kun perhe saa suuntautumisestani kuulla, olen ajatllut, että ei ole minun ongelma hylkätäänkö minut. En tarvitse sellaisia ihmisiä elämääni, jotka tosipaikan tullen kääntävät selän.

      Joka päivä tulee jossain vaiheessa todella masentava olo, ettei ole mitään toivoa, mutta koitan uskoo parempaan tulevaisuuteen. Yritetään yhdes = >

      • 18nuori

        Kiva että sinulla menee paremmin :) Kyllä asiat kääntyy välillä ainakin parempaan suuntaan, jos ei kokonaan niin väliaikaisesti. Minullakin on tehnyt niin sillä tavalla vaihtelevaksi.

        Mutta kokonaista onnellisuutta odotellessa, tsemppiä sinulle :)


    • 14poju

      Moi oon 14v poika joka tuli just iha tunti sitte äitille kaapista ulos :D en vois olla onnellisempi !!! Tietysti osa kavereista tietää :D

      • you have a nice mommy :)


    • sexii2

      lappeenrannast homoi

    • I suffered from a similar experience, but you just have to be strong inside. believe in yourself and make friends XDDD do not give, you never know what will surprise you the next XDDD

    • shotoflove

      Moikka

      Mä oon 19v homo ja itsekkin asun ''pienellä'' paikkakunnalla Lappeenrannassa. Laitan sähköpostin johon voit laittaa viestiä jos haluat jutuseuraa. Muakin on kiusattu koko kouluaikani ajan.

      [email protected]

    • SOITA ja KESKUSTELE

      Moi 17.homonuori ja muut vastaavassa tilanteessa olevat!

      Olen aikuinen ihminen, ja itse tiedän, mitä on elää dogmaattisessa uskonyhteisössä.

      Muista, että sinun ei ole mikään pakko kertoa suuntautumisestasi ennen kuin olet itse valmis. Jos lähiympäristö tuomitsee, ei sinulla ole mitään velvollisuutta kertoa. Tämä monissa tapauksissa vain oman itsen suojelua. Sinulla ei myöskään ole mitään hävettävää.

      Koeta löytää vertaistuen lisäksi luotettava aikuinen/aikuisia, jonka kanssa keskustella. Voit nimettömänä soittaa useisiin palveluihin ja purkaa huoliasi. Älä jää yksin!

      Seuraavat Setan jäsenjärjestöt tarjoavat puhelin- ja/tai nettitukea:

      •Helsingin seudun Seta ry p. 045 121 0026 (ti klo 10-12 ja to 12-14). Tutustu palveluihin täällä.


      •Pirkanmaan Seta ry p. 045 3131450 (ma klo 12-13 ja ke klo 16-17. Suojattu nettilomake yhteydenottoa varten täällä, lisätietoa puhelin- ja nettipalvelusta täällä.


      •Oulun SETA ry p. 040 836 9569 (ti klo 18-20)


      •Jyväskylän SETA ry p. 045 638 9540 (ke klo 19-21)


      •Turun seudun Seta ry p. 045-1324877 (ti klo 14-16)


      •Sateenkaariperheiden neuvontapalvelu perheasioissa p. 050 321 0048 (ti klo 12-13 ja to klo 9-10).

      •Regnbågsankans telefonjour tel. 044-2975476 (onsdagar 19.30-21.30).

      Muista, että vaikka uskoisit Jumalaan, voit silti olla uskontojen ahdasmielisyyden (ahtaan tulkinnan) uhri.

      Uskontojen uhrien tuki UUT ry

      Helsingin vertaistukipuhelin: 0400 466 990. Parhaiten tavoitettavissa ma-to ja su klo 18-20.

      Oulun vertaistukipuhelin: 040 060 96 32. Jos emme heti pysty vastaamaan puhelimeen, pyydämme lähettämään soittopyynnön tekstiviestitse.

      Turun vertaistukipuhelin: 050 55 88 318. Varmimmin tavoitettavissa arkisin klo 17-19.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin
      01019 5202


      ON TÄRKEÄÄ, että etsit apua etkä jää yksin! Lestadiolaiset edustavat häviävän pientä osaa tämän pallon väestöstä, eivätkä ole ihan kaikessa oikeassa.

    • yytsejräj

      Moi!
      Itekki oon 17 ja lestadiolaisesta perheestä, vähän pienemmästä kaupungista kans, olen kylläkin tyttö, mutta olen myös miettiny pitkään omaa suuntautumista, en tiedä sitä vieläkään, olen kai ehkä bi..
      Voin kuvitella sun tilanteen.
      Oma perheeni on kyllä ihana, vaikka ei varmaan homoutta tai lesboutta hyväksyiskään, tai ehkä äiti saattaisi hyväksyä, mutta isästä en tiedä. Minulla on moni sisarus kieltäny lestadiolaisuuden, eikä se hierrä kenenkään välejä, siinä mielessä vanhempani on aika lepposat. Onhan se jokaisen oma asia kuitenkin miten elää. En tule varmaan itse koskaan kertomaan itsestäni perheelleni, olen toistaseksi ainakin vielä itsekin lestadiolainen ja ihan onnellinen, mutta en tiedä saa nähdä mihin elämä minut vie, olen ns. eksyksissä ja etsin itseäni ja omaa tietäni vielä.

      Mää en kyllä kauheesti osaa sua auttaa tosiaan, mutta ymmärrän kyllä miltä tuntuu olla lestadiolaisesta perheestä ja homo.. Itse olen aina ollut semmonen kilttityttö ja ei varmasti kukaan uskoisi jos kertoisin olevani bi tai lesbo. Kavereideni reaktiota en halua edes ajatella, jos ne saisivat tietää..

      Mutta muista että ei kaikki ihmiset ole ahdasmielisiä. Minulla on muutama serkku (lestadiolaisista perheistä) homoja, ja ei niistä mun tietääkseni ole noussut mitenkään haloota tai siis ei oo ollu mitään isoja ongelmia.

      Jos sun vanhemmat rakastaa sua, niin sillon ne hyväksyy sen mitä oot.

      Jos isäni saisi tietää minusta, niin veikkaisin että suurin tunne hänellä olisi pettymys, ja myös äidillä, mutta kyllä he pikkuhiljaa pystyisivät elämään asian kanssa. Mutta en siltikään halua kertoa heille mitään, koska en halua että he pettyvät. Rakastan heitä niin paljon ja tuun surulliseks jos näen taas isän pettyneet ja surulliset kasvot. Kun veljeni kielsi uskonsa niin näin isän kasvoista sellaisen ilmeen että en itse halua sellaista ilmettä isälleni aiheuttaa, se tuntu niin pahalta. Kyllä isäni kuitenkin rakastaa kaikkia lapsiaan niin kuin äitikin, eikä he halua menettää yhtäkään. He eivät ole ihmisiä jotka haluaisivat elää riidoissa tai huonoissa väleissä. Onneksi.

      Kyllä sun asiat järjestyy ja voit olla vielä onnellinen. Se vie varmaan aikaa, joten anna sitä, itelles ja muille. Asioilla on tapana järjestyä. Musta ei varmaan kauheesti apua ollu, mutta kerroin ainakin jotain.. :D Koitahan pärjätä! :)

      • Vihreä dinosaurus

        Hei nyt! Olen 45 v äiti, ja lapset teinejä. Nykynuoret pitävät homoja ihan normi settinä, kiitos median, salkkareiden ym. Itse olen ollut nuori aikana kun homot vielä tuntemattomia. Minusta homoilla, kuten heteroillakin, on samanlainen velvollisuus elää kunnolla yhteiskunnassa, kasvattaa lapsia, käydä kirkossa... Kyseessä on nimenomaan yksilön velvollisuus omassa elämässään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. Homous ei voi mitenkään olla syy syrjäytymiseen. Kirkko on instituutio siinä missä valtiokin ja homot kuuluvat sen jäseniksi, sen lakeja ja sääntöjä noudattamaan. Uskonto on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia, ja homouden hyväksyminen tai hylkääminen mielipidekysymyksiä. Yhtä hyvin voitaisiin keskustella siitä onko sininen oikeampi väri kuin punainen. Ole iloinen oma itsesi, ja mieti joka ikinen päivä kuinka hyvä tyyppi oletkaan!


      • Anonyymi

        Ei kai ihminen joka sinut on saattanut maailmaan voi olla pettynyt mitenkään siis olet tulos vanhempiesi geeneistä kromosomeista ja hormooneista , joten ei se voi tulosta syyttää , ja ei rakastava vanhempi voi pettyä lapseensa sillä olet ihan sama ihminen mitä olet aina ollut, et siis muutu miksikään senkään jälkeen kun kerrot.
        Väärä asenne ihmisillä jostain kuvitellusta asiasta on tullut jotenkin heidän totuudekseen.
        Ja mielipiteet siitä samaa luokkaa.
        En voisi hyljätä yhtäkään lapsistani jos joku niistä olisi tullut sanomaan että on homo, ja sen tietävät minun lapseni.ettei vanhempien rakkaus kuole , jos se on aitoa sillä että joku on erilainen.ei pitäisi muuttaa suhdetta lapseensa.
        Aina ärsyyntynyt ihmisistä jotka tunkeutuvat ihmisten yksityiselämään omine mielipiteineen


      • Anonyymi
        Vihreä dinosaurus kirjoitti:

        Hei nyt! Olen 45 v äiti, ja lapset teinejä. Nykynuoret pitävät homoja ihan normi settinä, kiitos median, salkkareiden ym. Itse olen ollut nuori aikana kun homot vielä tuntemattomia. Minusta homoilla, kuten heteroillakin, on samanlainen velvollisuus elää kunnolla yhteiskunnassa, kasvattaa lapsia, käydä kirkossa... Kyseessä on nimenomaan yksilön velvollisuus omassa elämässään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä. Homous ei voi mitenkään olla syy syrjäytymiseen. Kirkko on instituutio siinä missä valtiokin ja homot kuuluvat sen jäseniksi, sen lakeja ja sääntöjä noudattamaan. Uskonto on jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia, ja homouden hyväksyminen tai hylkääminen mielipidekysymyksiä. Yhtä hyvin voitaisiin keskustella siitä onko sininen oikeampi väri kuin punainen. Ole iloinen oma itsesi, ja mieti joka ikinen päivä kuinka hyvä tyyppi oletkaan!

        Olisit jättänyt pois tuon kirkossa käymisen , sillä se ei ole kaikilla ajankohtaista mitenkään mutta että elää yhteiskunnan lakien mukaisesti on itsestään selvyys kaikille ihmisille. ja sitten miten kukin elämänsä elää ei oikeastaan kuulu muille edes .
        Joten kakki ihmiset ovat tasa-arvoisia huolimatta siitä millä suuntauksella on syntynyt .


    • pyhä

      minä olen myös lestadiolaisesta perheestä, olen homo, olen 32v mies olen kaapissa. en ole kertonut kenellekkään siittä. olen tosi yksinäinen, jumala on minut tällaiseksi tehnyt uskon että olen hänelle rakas...ois kiva puhua jonkun kanssa.. oulusta itään

    • Anonyymi

      Ei homous tee ihmisestä erilaista. Homous on vain sitä, että pitää samasta sukupuolesta, se ei vaikuta muuhun kiinnostuksen kohteisiin, pukeutumiseen tai mihinkään.

      • Anonyymi

        Ihan niin ainoastaa yksi hyvin pieni osa ihmisestä eroittuu heteron ja homon välillä , muuten ovat ihan samanlaisia ihmisinä. Sen kun kaikki toopet kuvittelevat asioista mitä ei ole edes olemassa


    • Anonyymi

      <<kerros viel jotai kaappihomo ja nuori,ootteks vielä homoja sekä uskossa?

    • Anonyymi

      Moi yritä jaksaa voit tulla kiteelle minun luo asumaan jatka koulua täällä jukks

    • Anonyymi

      Osta isompi kaappi, niin ei ahdista tai sitten hissukseen ulos sieltä

    • Anonyymi

      Minä vähän kuin vahingossa tulin ulos äidilleni noin vuosi sitten. Satuin vain unohtamaan kenelle puhuin kun aloin kuvailemaan erään urheilijan ulkonäköä vähän liian yksityiskohtaisesti.
      Äitini kysyikin heti perään että oliko se sellainen tyyppi josta sinä pidät?
      Minä vähän häkellyin ja kysyin että mitenkä niin?
      Johon hän sanoi että haluaisitko olla kaveri hänen kanssaan tai saada samanlaisen kaverin?
      Vastasin että olisihan se varmaan ihan kivaa. (Äiti tiesi että minulla ei ole juurikaan kavereita)
      Johon hän sanoi että ei muuta kuin ulos ja etsimään itsellesi kaveri. Ja sanoi vielä että tuo se kaveri sitten heti näytille, niin nähdään onko hän sinun tyyppiä. (tämän hän sanoi hymyillen)
      Johonka minä hymyilin takaisin ja arvasin että hän tarkoitti "poikaystävä" tapaista kaveria.
      Äitini sanoi että älä välitä muista, vaan tee niin kuin katsot itse parhaaksi.
      Silloin tajusin että äitini oli jo pitkään tiennyt minun olevan homo ja se asia oli aivan OK hänen mielestään.
      Tästä seurasi vielä lisää keskustelua siitä kuinka äitini oli jo useita vuosia arvannut että jotakin on tekeillä, mutta ei ollut halunnut ottaa asiaa esille, koska ei tiennyt olenko minä valmis puhumaan siitä.

      Mikä helpotus tuo minun tekemä vahinko olikaan. Se sivuutti hankalan ja stressaavan ajatuksen siitä, että minun olisi mahdollisesti pitänyt jossakin vaiheessa pyytää äitiäni istumaan pöydän ääreen ja kertoa tuo asia hänelle pelonsekaisin tuntein.
      Olen nähnyt paljon videoita joilla ihmiset itkevät ja tärisevät pelosta kertoessaan vanhemmilleen homoudesta ja olen pelännyt sitä päivää valtavasti.

      Eli minun tarinani on sellainen, että minun ei koskaan tarvinnut sanoa äidilleni suoraan sitä klassista lausetta "olen homo", vaan hän tiesi sen ja jopa kannusti minua hankkimaan poikaystävän että en olisi yksinäinen.

      Minulla on paras äiti!

      Poika 22v

      • Anonyymi

        Todella ihana äiti kuvaus


    • Anonyymi

      moikka kiva kun kirjoitit asiasta itsekkin olin samoissa ongelmissa mutta nykysin menee oikein hyvin itsekkin olen pieneltä kylältä savosta jos haluat niin auttasin sun ahdinkoo varmasti mutta miten voisimme pitää yhteyttä toisiimme ja jutella asioista kunnolla

    • Anonyymi

      Ja kaikki sen turhan ja typerän uskonnon varjolla pitäisi oikea totuut kieltää ja elää rinnakkaistodellisuutta rukoillen olematonta.
      Voimia sulle ja kaikkea hyvää siihen matkaan mitä tulet tarvitsemaan kaiken tuen noin ahdistavassa ja paatuneessa ympäristössä.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin pitäisi olla laki ettei alaikäisiä lapsia saa opettaa uskovaiseksi , , se on sellainen asia että jokaisen on aikuisena tehtävä päätös jos haluaa olla uskossa tai ei. Lapsia johdetaan harhaan ja sitten saavat lukea t3rapiassa monet kerrat kaikkien kokemustensa perusteella
        Yksikin lapsi oli jo pienestä pitäen ujutettu uskoon ja terapiassa kertoi miten hän oli pelännyt koko lapsuutensa jumalan rangaistusta ja pelännyt ihmisiä jotka kaatuilevat hurmiossa ja huutava pastori jolla sylki oli roiskunut suusta kun hän oli huudellut halllujaa ja hyppinyt. Ätämä ihminen oli olien vanhempiensa syystä haavoitettu psyykkisesti. Siksi uskonnot päätetään aikuisena . Lapsena opetetaan hyviä tapoja pienille ja hän saa leikkiä muiden lasten kanssa lasten lailla , eikä mikään ole syntiä jota pieni lapsi tekee ja jota hänen pitäisi rukoilla anteeksi pyyntöä jumalata oletettuja syntejä joita pieni lapsi muka tekee. Silloin pitäisi ottaa lapsi huostaan terveeseen perheeseen .
        Eihän lapsille edes opeteta politiikkaakin koskaan koska eivät olisi kypsiä sitä ymmärtämään, sama koskee uskontoja , aikuisena saavat päättää mitä haluavat elämältä


    • Anonyymi

      MO pian olet aikuisten kirjoissa ja ilmeisesti muutat kotoa pois , ehkä toiselle paikkakunnalle. Jossa voi olla ihan sitä mitä olet.
      On sekin kamalaa ettei voi kertoa vanhemmilleen , jos. minun lapseni olisivat kertoneet jos he olisivat olleet eri suuntauksella sillä he tietävät että rakastaisin heitä kaikesta huolimatta siis jos uskonto on niiin tärkeä asia vanhemmille niin ymmärrän että on vaikea kertoa. Mutta sinun ei tule elää kaapissa vaan oikeutesi on elää ihan sellaisena kun olet , samalla tulisi myös vanhempiesi tukea sinua, sillä heiltähän olet saanut geenit ja kromosomit itseesi, joten olen aina ihmetellyt sitä että jotkut vanhemmat laittavat uskonnon ensisijalle tälläisissä asioissa .
      Ruotsissa yksi tapaus kun pojan vanhemmat olivat jehovia niin lopettivat suhteen omaan poikaansa sillä uskonto kielsi homot. Poika raukka sai pärjätä yksikseen. Tälläiset vanhemmat ällöttävät minua.
      Mutta tänään samainen poika asuu yhdessä rakkautensa kanssa ja on onnellinen hänen kanssaan , siis hän ei halunnut olla kaapissa aillä sehän oli hänen elämänsä ja siksi hänen on lupa olla ihan sellainen kun hän on.
      Joten toivon sinulle kaikkea hyvää elämän tiellä tulet näkemään että löysät paikkasi elämässä ja saat olla juuri sellainen kun olet.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe