Uskallanko pyytää k18 peliä?

kjwdbke

Eli otsikko kertoo olennaisen. Kertokaa miten itse pyysitte.

7

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      odotin että täytin kuustoista

    • Kjwdbke

      Ite oon 13

    • Steamista jos koneelle. Jos konsolille nii ruinaat tai odotat muutaman vuoden

    • riuttala76

      Heh! Mua naurattaa se miten hiton ylisuojelevaa porukkaa nykyaikana niin paljon lasten kasvatuksessa löytyy. Itse katsoin lapsena jo aina samoja hyviä elokuvia ja sarjoja 12-vuotta vanhemman isoveljeni kanssa, kun en vielä osannut tekstejä lukea niin veli oli reilu ja suomensi asiat koko elokuvan tai sarjan ajan. No aikanaan tuli eka tietokone Commodore 64 käytettynä, levyaseman ja ehkä n. 200kpl levyn kera jotka olivat täynnä pelejä ja hyötyohjelmia. Ei kukaan koskaan miettinyt mitä saisin tietää ja nähdä ja mitä en. No sitä kun tottui alussa tietokoneeseen jossa kiinteä "käyttöjärjestelmä" Rom muistilla niin ei sitä oikein nykypäivänä oikein innosta tietokonepelit jotka on niin pirun tarkkoja koneen ominaisuuksista ja käyttöjärjestelmistä. Toki mulle esim. live-shakki vaikka playok.comissa maistuu mutta noin yleensä pidän esim. playstation peleistä paljon enemmän, kun koneen suorituskykyä ym. ei tarvitse miettiä. Niin ne hyvät C64 ajat pelien suhteen noin äkkiä ajatellen tuovat mieleen Giana sistersin, Buggy Boyn ja Sid Meierin Piratesin!. Ilotikkuja taas kun ajattelee niin kunnon tac-2:sta ei voi unohtaa. En vieläkään oo tajunnut miten jotkut pystyy käyttämään kannettavaa konetta kannettavissa olevalla hiiren korvaavalla kosketuslevyllä. Oon ilmeisesti todella mämmikoura kun sen ei kertakaikkiaan multa suju alkuunkaan. Kyllä se kunnon oikea hiiri olla pitää. i mun isoveljellä ja äitillä oo kyllä mielessäkään käynyt koittaa ohjata hiiren osoitinta tökkimällä sormellan jotain kosketusherkkää levyä. Outoa että jotkut voi niin tietokonettaan käyttää. Mä kyllä haluan voida liikuttaa hiiren osoitinta varmasti, helposti ja tarkasti sinne minne haluan.

    • riuttala76

      Heh! Mua naurattaa se miten hiton ylisuojelevaa porukkaa nykyaikana niin paljon lasten kasvatuksessa löytyy. Itse katsoin lapsena jo aina samoja hyviä elokuvia ja sarjoja 12-vuotta vanhemman isoveljeni kanssa, kun en vielä osannut tekstejä lukea niin veli oli reilu ja suomensi asiat koko elokuvan tai sarjan ajan. No aikanaan tuli eka tietokone Commodore 64 käytettynä, levyaseman ja ehkä n. 200kpl levyn kera jotka olivat täynnä pelejä ja hyötyohjelmia. Ei kukaan koskaan miettinyt mitä saisin tietää ja nähdä ja mitä en. No sitä kun tottui alussa tietokoneeseen jossa kiinteä "käyttöjärjestelmä" Rom muistilla niin ei sitä oikein nykypäivänä oikein innosta tietokonepelit jotka on niin pirun tarkkoja koneen ominaisuuksista ja käyttöjärjestelmistä. Toki mulle esim. live-shakki vaikka playok.comissa maistuu mutta noin yleensä pidän esim. playstation peleistä paljon enemmän, kun koneen suorituskykyä ym. ei tarvitse miettiä. Niin ne hyvät C64 ajat pelien suhteen noin äkkiä ajatellen tuovat mieleen Giana sistersin, Buggy Boyn ja Sid Meierin Piratesin!. Ilotikkuja taas kun ajattelee niin kunnon tac-2:sta ei voi unohtaa.
      On sitä ollut ihan hauska välillä palata menneisiin aikoihin erilaisten emulaattoreiden avulla. Vanhojen koneiden ohjelmat kun löytyy lähes täydellisesti toimivina ilmaiseksi ja helposti. C64-emulaattorin lisäksi on tullut joskus käytettyä esim. vanhan PC:n 386:n emulaattoria jotta oon voinut pelata kaikkien aikojen parasta flipperiä Pinnball Fantasies.
      En vieläkään oo tajunnut miten jotkut pystyy käyttämään kannettavaa konetta kannettavissa olevalla hiiren korvaavalla kosketuslevyllä. Oon ilmeisesti todella mämmikoura kun sen ei kertakaikkiaan multa suju alkuunkaan. Kyllä se kunnon oikea hiiri olla pitää. i mun isoveljellä ja äitillä oo kyllä mielessäkään käynyt koittaa ohjata hiiren osoitinta tökkimällä sormellan jotain kosketusherkkää levyä. Outoa että jotkut voi niin tietokonettaan käyttää. Mä kyllä haluan voida liikuttaa hiiren osoitinta varmasti, helposti ja tarkasti sinne minne haluan.

    • riuttala76

      Heh! Mua naurattaa se miten hiton ylisuojelevaa porukkaa nykyaikana niin paljon lasten kasvatuksessa löytyy. Itse katsoin lapsena jo aina samoja hyviä elokuvia ja sarjoja 12-vuotta vanhemman isoveljeni kanssa, kun en vielä osannut tekstejä lukea niin veli oli reilu ja suomensi asiat koko elokuvan tai sarjan ajan. No aikanaan tuli eka tietokone Commodore 64 käytettynä, levyaseman ja ehkä n. 200kpl levyn kera jotka olivat täynnä pelejä ja hyötyohjelmia. Ei kukaan koskaan miettinyt mitä saisin tietää ja nähdä ja mitä en. No sitä kun tottui alussa tietokoneeseen jossa kiinteä "käyttöjärjestelmä" Rom muistilla niin ei sitä oikein nykypäivänä oikein innosta tietokonepelit jotka on niin pirun tarkkoja koneen ominaisuuksista ja käyttöjärjestelmistä. Toki mulle esim. live-shakki vaikka playok.comissa maistuu mutta noin yleensä pidän esim. playstation peleistä paljon enemmän, kun koneen suorituskykyä ym. ei tarvitse miettiä. Niin ne hyvät C64 ajat pelien suhteen noin äkkiä ajatellen tuovat mieleen Giana sistersin, Buggy Boyn ja Sid Meierin Piratesin!. Ilotikkuja taas kun ajattelee niin kunnon tac-2:sta ei voi unohtaa.
      On sitä ollut ihan hauska välillä palata menneisiin aikoihin erilaisten emulaattoreiden avulla. Vanhojen koneiden ohjelmat kun löytyy lähes täydellisesti toimivina ilmaiseksi ja helposti. C64-emulaattorin lisäksi on tullut joskus käytettyä esim. vanhan PC:n 386:n emulaattoria jotta oon voinut pelata kaikkien aikojen parasta flipperiä Pinnball Fantasies.
      En vieläkään oo tajunnut miten jotkut pystyy käyttämään kannettavaa konetta kannettavissa olevalla hiiren korvaavalla kosketuslevyllä. Oon ilmeisesti todella mämmikoura kun sen ei kertakaikkiaan multa suju alkuunkaan. Kyllä se kunnon oikea hiiri olla pitää. i mun isoveljellä ja äitillä oo kyllä mielessäkään käynyt koittaa ohjata hiiren osoitinta tökkimällä sormellan jotain kosketusherkkää levyä. Outoa että jotkut voi niin tietokonettaan käyttää. Mä kyllä haluan voida liikuttaa hiiren osoitinta varmasti, helposti ja tarkasti sinne minne haluan.

    • ...

      kerta riittää kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10100
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      415
      4422
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      91
      3036
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2865
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2674
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1722
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1630
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1433
    Aihe