Saako kreikassa juoda hanavettä??

tyhmäköööö

Olen lähössä kreikkaan ja mietin saako siellä juoda hanavettä?? joskus muistaisin kuulleeni että siellä on sama bakteeri kanta tjtn hanavedessä ku meillä Suomessa onko näin vai olenko kuullut omiani??

11

9285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis omisasi

saa juoda mutta menee maha kipeäksi ja loma piloille...missään muualla maailmassa ei ole samaa bakteeri kantaa vedessä kuin Suomessa....vähän ilmeisesti helpottaa ja vettä myydään myös pullossa....jos nyt joku sitä haluaa juoda...hampaa pesu ja suihku kyllä onnistuu missä vaan....

• dadfafafafaf

Kreikassa on ihan hyvää hanavettä, joillakin voi toki maha mennä sekaisin mutta se on niin ihmiskohtainen asia.

Tuohon "hampaa pesu ja suihku kyllä onnistuu missä vaan" asiaan olen kyllä erimieltä.

Itse en menisi vaikkapa Pietarissa pesemään edes hampaita hanavedellä, on kyllä senverran ruskean väristä tavaraa mitä siellä hanasta tulee.

Myös matkustustiedote Pietariin sanoo:

"Pietarin vesijohtovesi ei ole juomakelpoista. Käytä aina vain pullotettua vettä jopa hampaiden pesuun."

Sensijaan Kreikan matkustustiedotteessa ei tälläistä asiaa varoiteta.
        Itse joisin Kreikassa hanavettä.

• aguvaa
        dadfafafafaf kirjoitti:

Kreikassa on ihan hyvää hanavettä, joillakin voi toki maha mennä sekaisin mutta se on niin ihmiskohtainen asia.

Tuohon "hampaa pesu ja suihku kyllä onnistuu missä vaan" asiaan olen kyllä erimieltä.

Itse en menisi vaikkapa Pietarissa pesemään edes hampaita hanavedellä, on kyllä senverran ruskean väristä tavaraa mitä siellä hanasta tulee.

Myös matkustustiedote Pietariin sanoo:

"Pietarin vesijohtovesi ei ole juomakelpoista. Käytä aina vain pullotettua vettä jopa hampaiden pesuun."

Sensijaan Kreikan matkustustiedotteessa ei tälläistä asiaa varoiteta.
        Itse joisin Kreikassa hanavettä.

Missä kreikassa ? Monissa paikoissa on juotavaa - suositeltavaa ostaa pullovesi, n.2e/5l paikasta riippuen. Kahvin keittämiseen yms.raanavesi ok.

• aedfa

Juo vaan, jos jossain paikassa ei ole juomakelpoista siitä on kyllä ilmoitus.

• jepjep

Saa juoda.

Jos varman päälle haluat ottaa, niin juo pullovettä.

Mutta kyllä itse olen hanavedellä mennyt eikä ole mitään tullut.

• travelbag

Asunut siella puolet elamaani eika koskaan mitaan maha juttuja tms.
      Kylla Ateenassa voi turvallisesti juoda hanavetta.

Saaret on toinen juttu, joissakin sinne tuodaan vetta muualta, eika se ole samaa tasoa kuin kaupunkivesi.

Osta pullovetta.

• Saanko vai enkö?

Saat juoda ihan mitä haluat ja uskallat. Ellei sitten äitisi satu kieltämään. Mikäli äitisi ei lue tätä palstaa, niin kävele keittiöön kysymään henkilökohtaisesti.

Hyvää ja vatsassa kuplivaa lomaa sinulle!

• avohoito874

Mitä jos äitisi lukee tätä palstaa. mitä tehdä? juonko vettä vai en?

• VESIPOLIISI

EI SAA JUODA!!! TULEE SAKOT JOS JUOT!!!

• Anonyymi

Poliittine

• vesi peto

Tislaa vesi paksun urheilusukan tai villasukan lävitse, niin siitä tulee juomakelpoista ja aivan saman makuista, kuin siellä kotona Nilsiässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3904
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2081
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      230
      1370
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      136
      1289
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      114
      1169
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1168
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      71
      1067
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1015
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35