Palstan nimi on Uusperheet, mutta heti kun joku uusperheellinen uskaltaa ihan mitä tahansa kysyä, kertoa tai tiedustella kimpussa on lauma pikkupoikia tai hyeenajoukollinen hurskastelijoita, joiden näkemykset ovat jostain 1950-luvun raamattuvyöhykkeeltä tai Norman Batesin äidiltä..
Yhdestä kysymyksest voidaan kehittää kymmenien viestien täysin tolkuton jankkaus, josta ei puutu edes tappouhkauksia.
Uskomatonta toimintaa myös Suomi24:ltä, ettei palstalla ole luotsia/valvojaa.
Sekopäiden omima palsta?
23
125
Vastaukset
- Juurikin näin!!!!!!
Juurinin näin, veit sanat suustani! Tämä oli hyvin osuva ilmaisu siitä mitä tämä on!
- ÄitiExäNyxäVaimo
Minusta tuntuu että nämä palstan terroristit eivät ole itse uusperheellisiä ollenkaan. Aikansa kuluksi haastavat riitaa ja provosoivat. Heillä ei ole ilm. mitään muuta elämän sisältöä, ei ystäviä, ei töitä, ei harrastuksia. Melskaavat S24 palstoilla.
- quuppa.
Aivan ja yksi ylitse muiden on "lissu", joka eri persoonillaan vit***lee täällä, eikä ole edes uusperheellinen.
- ei voi ymmärtää
Sitä se on, äidit on roskaa mutta uudet sutheet, perheenrikkojat, äitien ja lasten haukkujat loistoporukkaa. Kun joku puolustaa jätettyjä lapsia ja ex vaimoja, heistä tulee hylkiöitä, mutta kun kehut uusioita jotka mollaa näitä jätettyjä niin voi että miten kukat kukkii heille.
- -.-.-
Oletko sinä uusperheellinen? Kuinka monta vuotta olet elänyt uusperheessä? Käsittääkseni sinä olet juurikin se, joka meuhkaa ja inttää täällä vuodesta toiseen, mutta kokemuksesi uusperhe-elämästä on pyöreä nolla. Vai olenko väärässä?
Monet keskusteluketjut menevät "pilalle" nimenomaan sinun vuoksesi. Sinä olet se "kaikki uusikot ovat perheenrikkojanaikkosia"-tyyppi, ja jonka mielestä uusperheitä ei edes ole olemassa. Miksi ihmeessä siis ylipäätään hengailet koko uusperheet-palstalla?
Välillä tuntuu, että ainoa joka täällä inttää ja tekee kärpäsistä härkäsiä, olet siinä. Äsken luin yhtä ketjua, jossa sinä intit inttämistäsi, ettei lasta saa antaa tarhasta uuden puolison mukaan ilman ÄIDIN mukaan, kun taas kaikki muut, jopa päiväkodissa työskentelevä ihminen yrittivät sinulle toitottaa, että kyllä saa, jos lapsen isä, eli toinen vanhempi, on antanut luvan. Ja niin asia on, otin siitä selvää ihan varta vasten. Todella turhauttavaa lukea tuollaista ketjua, jossa sinä vänkäät vastaan, vaikka olet väärässä. - -.-.-
-.-.- kirjoitti:
Oletko sinä uusperheellinen? Kuinka monta vuotta olet elänyt uusperheessä? Käsittääkseni sinä olet juurikin se, joka meuhkaa ja inttää täällä vuodesta toiseen, mutta kokemuksesi uusperhe-elämästä on pyöreä nolla. Vai olenko väärässä?
Monet keskusteluketjut menevät "pilalle" nimenomaan sinun vuoksesi. Sinä olet se "kaikki uusikot ovat perheenrikkojanaikkosia"-tyyppi, ja jonka mielestä uusperheitä ei edes ole olemassa. Miksi ihmeessä siis ylipäätään hengailet koko uusperheet-palstalla?
Välillä tuntuu, että ainoa joka täällä inttää ja tekee kärpäsistä härkäsiä, olet siinä. Äsken luin yhtä ketjua, jossa sinä intit inttämistäsi, ettei lasta saa antaa tarhasta uuden puolison mukaan ilman ÄIDIN mukaan, kun taas kaikki muut, jopa päiväkodissa työskentelevä ihminen yrittivät sinulle toitottaa, että kyllä saa, jos lapsen isä, eli toinen vanhempi, on antanut luvan. Ja niin asia on, otin siitä selvää ihan varta vasten. Todella turhauttavaa lukea tuollaista ketjua, jossa sinä vänkäät vastaan, vaikka olet väärässä.Piti kirjoittaa siis: tarhasta uuden puolison mukaan ilman äidin LUPAA.
- onnen ydinperhe
-.-.- kirjoitti:
Välillä tuntuu, että ainoa joka täällä inttää ja tekee kärpäsistä härkäsiä, olet siinä. Äsken luin yhtä ketjua, jossa sinä intit inttämistäsi, ettei lasta saa antaa tarhasta uuden puolison mukaan ilman ÄIDIN mukaan, kun taas kaikki muut, jopa päiväkodissa työskentelevä ihminen yrittivät sinulle toitottaa, että kyllä saa, jos lapsen isä, eli toinen vanhempi, on antanut luvan. Ja niin asia on, otin siitä selvää ihan varta vasten. Todella turhauttavaa lukea tuollaista ketjua, jossa sinä vänkäät vastaan, vaikka olet väärässä.Olipa melkoinen syytös! Pitääkö täällä pokkuroida, ja olla kaikkien kanssa samaa mieltä? Eikä täällä saa kertoa omaa mielipidettä? Onko yhteinen sopimus että kaikki äidit haukutaan ja lapset kanssa, jotta olisit hyväksytty tänne? Uusikoista ei saa sanoa pahaa, muuten olet roskakansaa???
Minä en kaunistele asioita, jotka ei ole oiekin, snon suoraan mitä ajattelen. En kaipaa kenenkään hyväksyntää siten että nöyristelen ja nyökkään. Minusta on väärin haukkua äidit ja syyttää heitä ja lapsia kaikista uusikon onglemista. Täällä velloo omituinen henki, ettääidit ja lapset saahaukuua ja mitä raaemmin sen parempi. Jos joku heitä puolustaa on samanlainen hyliö.
Sittenpä olen, en ole samaa mieltä asoista joista en todellakaan ole, vain sen tähden että kaikki muutkin, jos olen eri mieltä niin sanon sen. Ehkä olen niin vahnva ihminen ja mulla on mielipiteitä, niin sen tähden mulle ollaan kateellisia.
Mulle on ihan sama kuka hakeekenenkäkin lapsen tai kuka kiusaa kenenkäkinl asta, kunhan mun lapset ovat saaneet olla rauhassa, eikä ole tarvinnut ollamissään tekemisissä isänsä naisten kanssa milloinkaan. Heitä ei kukaan ole pystynyt hakemaan, ei haukkumaan eikä kiusaamaan. Mun lapset ei ole vapaata riistaa katkerille perheenrikkojille. Sen tähden kun olen onnistunut suojaamaan omat lapset näiltä asioilta mitäm onet joutuu kokemaan, sille ollaan kateellisia.
Mun lapset ovat saaneet elää hyvän lapsuuden ja aikuisuuteen asti ja ovat siitä erittäin kiitollisia, olen heille maailman paras äiti, ja sen he sanovat.
Minun lapset ei ole joutuneet ikinä huonosti kohdelluiksi vieraan ulkopuolisen ihmisen taholta, ja se on tärkeetä. Olisin äitinä hävennyt, jos minun lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja huonoon seuraan. Sitäpä ei edes mies suvainnut, vaan piti naikkosensa kaukana meistä. - omisuhodix
onnen ydinperhe kirjoitti:
Olipa melkoinen syytös! Pitääkö täällä pokkuroida, ja olla kaikkien kanssa samaa mieltä? Eikä täällä saa kertoa omaa mielipidettä? Onko yhteinen sopimus että kaikki äidit haukutaan ja lapset kanssa, jotta olisit hyväksytty tänne? Uusikoista ei saa sanoa pahaa, muuten olet roskakansaa???
Minä en kaunistele asioita, jotka ei ole oiekin, snon suoraan mitä ajattelen. En kaipaa kenenkään hyväksyntää siten että nöyristelen ja nyökkään. Minusta on väärin haukkua äidit ja syyttää heitä ja lapsia kaikista uusikon onglemista. Täällä velloo omituinen henki, ettääidit ja lapset saahaukuua ja mitä raaemmin sen parempi. Jos joku heitä puolustaa on samanlainen hyliö.
Sittenpä olen, en ole samaa mieltä asoista joista en todellakaan ole, vain sen tähden että kaikki muutkin, jos olen eri mieltä niin sanon sen. Ehkä olen niin vahnva ihminen ja mulla on mielipiteitä, niin sen tähden mulle ollaan kateellisia.
Mulle on ihan sama kuka hakeekenenkäkin lapsen tai kuka kiusaa kenenkäkinl asta, kunhan mun lapset ovat saaneet olla rauhassa, eikä ole tarvinnut ollamissään tekemisissä isänsä naisten kanssa milloinkaan. Heitä ei kukaan ole pystynyt hakemaan, ei haukkumaan eikä kiusaamaan. Mun lapset ei ole vapaata riistaa katkerille perheenrikkojille. Sen tähden kun olen onnistunut suojaamaan omat lapset näiltä asioilta mitäm onet joutuu kokemaan, sille ollaan kateellisia.
Mun lapset ovat saaneet elää hyvän lapsuuden ja aikuisuuteen asti ja ovat siitä erittäin kiitollisia, olen heille maailman paras äiti, ja sen he sanovat.
Minun lapset ei ole joutuneet ikinä huonosti kohdelluiksi vieraan ulkopuolisen ihmisen taholta, ja se on tärkeetä. Olisin äitinä hävennyt, jos minun lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja huonoon seuraan. Sitäpä ei edes mies suvainnut, vaan piti naikkosensa kaukana meistä.Olet katkeruuden perikuva. Jankutat samaa vuodesta toiseen, etkä pääse eteenpäin.
Kykenetkö olemaan viikon poissa palstalta vai tuleeko pakottava tarve avautua taas kerran samasta aiheesta. Mahdoit olla rasittava puoliso! - äitipuoli
Olipa melkoinen syytös! Pitääkö täällä pokkuroida, ja olla kaikkien kanssa samaa mieltä? Eikä täällä saa kertoa omaa mielipidettä? Onko yhteinen sopimus että kaikki äidit haukutaan ja lapset kanssa, jotta olisit hyväksytty tänne? Uusikoista ei saa sanoa pahaa, muuten olet roskakansaa???
Minun lapset ei ole joutuneet ikinä huonosti kohdelluiksi vieraan ulkopuolisen ihmisen taholta, ja se on tärkeetä. Olisin äitinä hävennyt, jos minun lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja huonoon seuraan. Sitäpä ei edes mies suvainnut, vaan piti naikkosensa kaukana meistä.Sinä et ole mikään keskustelemaan uusperheydestä. Sinulla ei ole asiasta mitään kokemusta, joten voit häipyä tältä palstalta. Eikä tarvitse alkaa mantraamaan "voihan sitä koiristakin puhua, vaikkei omista koiraa", eikä tarvitse alkaa esiintymään "opettajana, päiväkodinjohtajana" tai minään muunakaan. Sinä et tästä aiheesta tiedä mitään.
- -.-.-
Minun lapset ei ole joutuneet ikinä huonosti kohdelluiksi vieraan ulkopuolisen ihmisen taholta, ja se on tärkeetä. Olisin äitinä hävennyt, jos minun lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja huonoon seuraan. Sitäpä ei edes mies suvainnut, vaan piti naikkosensa kaukana meistä."onnen ydinperhe":
Eli kokemuksesi uusperhe-elämästä on pyöreä nolla, kuten arvelinkin.
Miksi niin hanakasti olet tyrkyttämässä täällä mielipiteitäsi, kun sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta uusperhe-elämästä? Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi, koska sinulla ei ole mitään konkreettista kosketuspintaa uusperhe-elämään.
Haukut uusperheellisiä ja väität, ettei uusperheitä ole olemassakaan, ja mainostat sitä kuinka et koskaan antanut lapsillesi edes mahdollisuutta tutustua isänsä uuteen puolisoon. Selvä, ne ovat sinun valintojasi, mutta nyt ollaan uusperheet-palstalla, ja uusperheissä ne puolison lapset ja uudet puolisot elävät arkea saman katon alla. Ei kyseessä olisi muuten uusperhe. Joten mantrojesi hokeminen tällä palstalla on aivan turhaa.
Sanot aina että sinulla on oikeus kertoa mielipiteesi. Totta, mutta niin on muillakin. Sinulla on paha tapa lytätä kaikkien muiden mielipiteet täällä, vain sinä olet oikeassa tuon naikkos-elämänfilosofiasi kanssa. Ja edelleenkin: mitä sinun mielipiteelläsi on väliä asiassa, jossa haetaan vertaistukea, neuvoja tai mielipiteitä samassa tilanteessa olevilta tai saman kokeneilta? Tuhansia kertoja hokemasi "meille eivät ex-miehen naikkoset tule kahvittelemaan"-jutut ovat aivan turhanpäiväisiä niissä tilanteissa. Me kaikki tiedämme jo naikkosvihastasi ja tiedämme myös sen, että sinulle on aivan turhaa edes yrittää selittää uusperheiden asioista ja dynamiikasta, koska sinä olet jo omassa mielessäsi päättänyt, että uusperheet ovat helvetistä ja kaikki uudet puolisot perheenrikkojia (vaikka näin ei todellakaan ole). Sinä saat olla ihan rauhassa valintojesi kanssa, mutta anna myös meidän muiden olla rauhassa meidän valintojemme kanssa.
Uusperheet-palstalla neuvoja hakevat ovat uusperheellisiä, eli eivät allekirjoita sinun maailmankuvaasi siitä, kuinka uudet puolisot eivät kuulu lasten elämään. Uusperheessä eletään yhdessä puolison lasten kanssa, ja konflikteja tulee jokaisessa perhemuodossa. Jos sinulla on noin valtava tarve toitottaa maailmalle uusperheiden pahuudesta, niin jätä ne kommenttisi vaikka tuonne yhteis- ja yksinhuoltajuus-palstalle, uusperheet-palstalle niitä on myöhäistä enää jättää.
Kiitos. - onnen ydin perhe
omisuhodix kirjoitti:
Olet katkeruuden perikuva. Jankutat samaa vuodesta toiseen, etkä pääse eteenpäin.
Kykenetkö olemaan viikon poissa palstalta vai tuleeko pakottava tarve avautua taas kerran samasta aiheesta. Mahdoit olla rasittava puoliso!Kaikki täällä on katkeria. Ja omista asioitanihan puhun, Jos emme halunneet ex miehen ja ex isän naikkosia elämäämme, se on meidän asia, ja meille paras mahdollinen tapa suojata lapsemme katkerilta naikkosilta ja haukkumisiltä. Eikä kukaan ole vielä kertonut miksi niitä pitää lasten elämään pakolla liaittaa, toisten ei meidän, ja mitä he tekevät lasten elämässä? Isä on se joka kuuluu lasten elämään, ei hän muita vieraita siihen tarvi. Ei ainkaan meillä.
Ja sanon että lapsemme ovat erittäin onnellisia, kun eivät ole joutuneet matkamaan viikottain isän ja äidin kodin väliä, vaanovat rauhassa saaneet asustaa mun luona rauhassa, ja aloillaan. Eikä vieraat ihmiset ole heitä päässeet haukkumaan ja hankaloittamaan heidän elämää. Se on meidän lasten elämää, että ovat saaneet elää lapsuuden arauhassa sivussa vääriltä vaikutteilta. Isä on saanut olla lasten elämässä jos itse on halunnut, mutta senkin naikkoset esti ja häiriköi hänen elämää.
Meillä lapset ovat erittäin onnellisia ja kiittävät siitä minua ,että olen ollut heidän tukena ja olen yhä, johon isä ei kyennyt. Kiitosta saan lapsilta, ja se riittää.
Uskon että monet hyökkäävät meitä vastaan, koska eitävt itse pysty samaan, ja joutuvat pakolla antamaan lapset vastoin heidän omaa tahtoa paikkaan jossa heiillä on paha olla. Ehkä niin, ehkä ei.. en tiedä, mutta pääasia on ettei minun lapset ole siihen joutuneet ikinä. Sen mieskin on atsonut parhaaksi ratkaisuksi, koska uskon että rakastaa lapsiaan siitä huolimatta, vaikkei pystynytkään olemaan heille kunnon isä.
Miten niin mahdoton puoliso? Eihän meillä ollut mitään normaalia perhe elämää kummoisempaa ennenkuin perheenrikkoja tuli ja sotki perheemme! Siitä ne ongelmat alkoivat. Siksi katsomme ettei lapset tule ikinä saamaan sellaista kuvaa, että perheen voi jättää koska tahansa, ja vaihtaa vieraisiin katkeellisiin ihmisiin, eikä enää tarvi omistaan välittää. Siihen emme lähteneet mukaan.
Meidän mielestä tämä oli meille parasta lasten kannalta, ja siitä monet ovatkin kateellisia.
Pääasia että lapset ovat olleet turvassa ja rauhassa, ja nyt ovat onnellisia aikuisia, ja me kaikki olemme eirttäin onnellisia. Olemme onnistuneet jätettyinä ihmisinä erittäin hyvin, puhalsimme yhten hiileen, ainoajoka kärsi oli mies itse, mutta sehän ei ole meidän vika. - onni on vain meillä
äitipuoli kirjoitti:
Sinä et ole mikään keskustelemaan uusperheydestä. Sinulla ei ole asiasta mitään kokemusta, joten voit häipyä tältä palstalta. Eikä tarvitse alkaa mantraamaan "voihan sitä koiristakin puhua, vaikkei omista koiraa", eikä tarvitse alkaa esiintymään "opettajana, päiväkodinjohtajana" tai minään muunakaan. Sinä et tästä aiheesta tiedä mitään.
Eo onneksi ole.
Ja olen siitä onnellinen, ettei lapsetkaan ole joutuneet moiseen katastrofaaliseen juttuun mukaan. Mies on osannut pitää naikkoset poissa meidän elämästä, tajuten myös itse, että se pilaa lapsemme täysin. Sitä hän ei halunnut, vaan piti naikkoset poissa meidän läheltä hyvin tiiviisti. Hävettäähän moinen tapa oman perheensä jättää, joten kärsii hiljaa itse piilossa. Ei haittaa. - rikkinäinen perhe
onnen ydin perhe kirjoitti:
Kaikki täällä on katkeria. Ja omista asioitanihan puhun, Jos emme halunneet ex miehen ja ex isän naikkosia elämäämme, se on meidän asia, ja meille paras mahdollinen tapa suojata lapsemme katkerilta naikkosilta ja haukkumisiltä. Eikä kukaan ole vielä kertonut miksi niitä pitää lasten elämään pakolla liaittaa, toisten ei meidän, ja mitä he tekevät lasten elämässä? Isä on se joka kuuluu lasten elämään, ei hän muita vieraita siihen tarvi. Ei ainkaan meillä.
Ja sanon että lapsemme ovat erittäin onnellisia, kun eivät ole joutuneet matkamaan viikottain isän ja äidin kodin väliä, vaanovat rauhassa saaneet asustaa mun luona rauhassa, ja aloillaan. Eikä vieraat ihmiset ole heitä päässeet haukkumaan ja hankaloittamaan heidän elämää. Se on meidän lasten elämää, että ovat saaneet elää lapsuuden arauhassa sivussa vääriltä vaikutteilta. Isä on saanut olla lasten elämässä jos itse on halunnut, mutta senkin naikkoset esti ja häiriköi hänen elämää.
Meillä lapset ovat erittäin onnellisia ja kiittävät siitä minua ,että olen ollut heidän tukena ja olen yhä, johon isä ei kyennyt. Kiitosta saan lapsilta, ja se riittää.
Uskon että monet hyökkäävät meitä vastaan, koska eitävt itse pysty samaan, ja joutuvat pakolla antamaan lapset vastoin heidän omaa tahtoa paikkaan jossa heiillä on paha olla. Ehkä niin, ehkä ei.. en tiedä, mutta pääasia on ettei minun lapset ole siihen joutuneet ikinä. Sen mieskin on atsonut parhaaksi ratkaisuksi, koska uskon että rakastaa lapsiaan siitä huolimatta, vaikkei pystynytkään olemaan heille kunnon isä.
Miten niin mahdoton puoliso? Eihän meillä ollut mitään normaalia perhe elämää kummoisempaa ennenkuin perheenrikkoja tuli ja sotki perheemme! Siitä ne ongelmat alkoivat. Siksi katsomme ettei lapset tule ikinä saamaan sellaista kuvaa, että perheen voi jättää koska tahansa, ja vaihtaa vieraisiin katkeellisiin ihmisiin, eikä enää tarvi omistaan välittää. Siihen emme lähteneet mukaan.
Meidän mielestä tämä oli meille parasta lasten kannalta, ja siitä monet ovatkin kateellisia.
Pääasia että lapset ovat olleet turvassa ja rauhassa, ja nyt ovat onnellisia aikuisia, ja me kaikki olemme eirttäin onnellisia. Olemme onnistuneet jätettyinä ihmisinä erittäin hyvin, puhalsimme yhten hiileen, ainoajoka kärsi oli mies itse, mutta sehän ei ole meidän vika.Ei tuo sun perhees mikään ydin ole. Justhan sä tossa höpiset kuinka rikki se on ja on ollut kaikki nämä vuodet. Pelkkä rikkinäinen yh-perhe.
- omisuhodix
äitipuoli kirjoitti:
Sinä et ole mikään keskustelemaan uusperheydestä. Sinulla ei ole asiasta mitään kokemusta, joten voit häipyä tältä palstalta. Eikä tarvitse alkaa mantraamaan "voihan sitä koiristakin puhua, vaikkei omista koiraa", eikä tarvitse alkaa esiintymään "opettajana, päiväkodinjohtajana" tai minään muunakaan. Sinä et tästä aiheesta tiedä mitään.
Jos minua tarkoitat joka onnen ydinperhettä katkeraksi sanoin, niin mistä sinä minun kokemukseni tiedät?!
Mutta voin sanoa nyt sen sinule. Minä olen se lapsi joka asui siinä uusperheessä vuodet, enkä suosittele sitä kellekään. Liekö kohtaloa vai mitä, mutta nyt olen itse yh ja ei tulisi mieleenikään perustaa uusperhettä, niin paljo tuli takkiin niiltä vuosilta, että omille en vastaavaa soisi. Miksi ottaa edes riskiä. Seyrustella voi ilmankin, että heti ollaan saman katon alla.
MUTTA....asiasta pääsee yli, eikä siihen tarvitse jäädä märehtimään vuodesta toiseen, kuten onnen ydinperhe. Toisille tämä jankutus ja tavallaan itsensä marttyyriksi tekeminen on ilmeisesti se selviytymiskeino, kun muuhun ei kykene. - VASTAA
Minun lapset ei ole joutuneet ikinä huonosti kohdelluiksi vieraan ulkopuolisen ihmisen taholta, ja se on tärkeetä. Olisin äitinä hävennyt, jos minun lapset olisivat joutuneet haukuttavaksi ja huonoon seuraan. Sitäpä ei edes mies suvainnut, vaan piti naikkosensa kaukana meistä.Vastaa kysymykseen oletko uusperheellinen?
- höpö,höpö.
Kaikki täällä on katkeria. Ja omista asioitanihan puhun, Jos emme halunneet ex miehen ja ex isän naikkosia elämäämme, se on meidän asia, ja meille paras mahdollinen tapa suojata lapsemme katkerilta naikkosilta ja haukkumisiltä. Eikä kukaan ole vielä kertonut miksi niitä pitää lasten elämään pakolla liaittaa, toisten ei meidän, ja mitä he tekevät lasten elämässä? Isä on se joka kuuluu lasten elämään, ei hän muita vieraita siihen tarvi. Ei ainkaan meillä.
Pääasia että lapset ovat olleet turvassa ja rauhassa, ja nyt ovat onnellisia aikuisia, ja me kaikki olemme eirttäin onnellisia. Olemme onnistuneet jätettyinä ihmisinä erittäin hyvin, puhalsimme yhten hiileen, ainoajoka kärsi oli mies itse, mutta sehän ei ole meidän vika.Kuka nyt sulle voi olla kade, no,jos joku kadehtii mielenvikaisuutta, alkoholismia ja katkeruutta niin sitten....
Eikä se exäsi mitään kärsi, nauttii uudesta elämästään ja puolisostaan ja vapaudestaan ja sinä kannat vastuun ja olet yksin. - onnen ydin perhe
rikkinäinen perhe kirjoitti:
Ei tuo sun perhees mikään ydin ole. Justhan sä tossa höpiset kuinka rikki se on ja on ollut kaikki nämä vuodet. Pelkkä rikkinäinen yh-perhe.
On on, ydin perhe on.
- kaikki me ollaan
höpö,höpö. kirjoitti:
Kuka nyt sulle voi olla kade, no,jos joku kadehtii mielenvikaisuutta, alkoholismia ja katkeruutta niin sitten....
Eikä se exäsi mitään kärsi, nauttii uudesta elämästään ja puolisostaan ja vapaudestaan ja sinä kannat vastuun ja olet yksin.Miksi yleistät että kaikki exät olisimme alkoholisoituneita tai mielenvikaisia? Sittenhän haukut itseäsikin.
- käääääks....
kaikki me ollaan kirjoitti:
Miksi yleistät että kaikki exät olisimme alkoholisoituneita tai mielenvikaisia? Sittenhän haukut itseäsikin.
Missä kohdin edellisessä viestissä yleistettiin, että kaikki exät olisivat alkoholisoituneita ja mielenvikaisia? Voisitko tarkentaa sen kohdan, jossa niin kirjoitettiin?
Sinulla on oikeasti jotain pahasti vialla luetun ymmärtämisessä... - onnen ydin perhe
-.-.- kirjoitti:
"onnen ydinperhe":
Eli kokemuksesi uusperhe-elämästä on pyöreä nolla, kuten arvelinkin.
Miksi niin hanakasti olet tyrkyttämässä täällä mielipiteitäsi, kun sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta uusperhe-elämästä? Ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi, koska sinulla ei ole mitään konkreettista kosketuspintaa uusperhe-elämään.
Haukut uusperheellisiä ja väität, ettei uusperheitä ole olemassakaan, ja mainostat sitä kuinka et koskaan antanut lapsillesi edes mahdollisuutta tutustua isänsä uuteen puolisoon. Selvä, ne ovat sinun valintojasi, mutta nyt ollaan uusperheet-palstalla, ja uusperheissä ne puolison lapset ja uudet puolisot elävät arkea saman katon alla. Ei kyseessä olisi muuten uusperhe. Joten mantrojesi hokeminen tällä palstalla on aivan turhaa.
Sanot aina että sinulla on oikeus kertoa mielipiteesi. Totta, mutta niin on muillakin. Sinulla on paha tapa lytätä kaikkien muiden mielipiteet täällä, vain sinä olet oikeassa tuon naikkos-elämänfilosofiasi kanssa. Ja edelleenkin: mitä sinun mielipiteelläsi on väliä asiassa, jossa haetaan vertaistukea, neuvoja tai mielipiteitä samassa tilanteessa olevilta tai saman kokeneilta? Tuhansia kertoja hokemasi "meille eivät ex-miehen naikkoset tule kahvittelemaan"-jutut ovat aivan turhanpäiväisiä niissä tilanteissa. Me kaikki tiedämme jo naikkosvihastasi ja tiedämme myös sen, että sinulle on aivan turhaa edes yrittää selittää uusperheiden asioista ja dynamiikasta, koska sinä olet jo omassa mielessäsi päättänyt, että uusperheet ovat helvetistä ja kaikki uudet puolisot perheenrikkojia (vaikka näin ei todellakaan ole). Sinä saat olla ihan rauhassa valintojesi kanssa, mutta anna myös meidän muiden olla rauhassa meidän valintojemme kanssa.
Uusperheet-palstalla neuvoja hakevat ovat uusperheellisiä, eli eivät allekirjoita sinun maailmankuvaasi siitä, kuinka uudet puolisot eivät kuulu lasten elämään. Uusperheessä eletään yhdessä puolison lasten kanssa, ja konflikteja tulee jokaisessa perhemuodossa. Jos sinulla on noin valtava tarve toitottaa maailmalle uusperheiden pahuudesta, niin jätä ne kommenttisi vaikka tuonne yhteis- ja yksinhuoltajuus-palstalle, uusperheet-palstalle niitä on myöhäistä enää jättää.
Kiitos.Ei kaikista tarvi olla kokemusta. Ja jo nitä lukiessa voi useinkin tuntea sen tuskan, mitä lapset ja exä joutuu kokemaan. On täällä aika karmivia kohtaloita lapsilla etenkin.
Ihmettelen kyllä että jotkut vapaaehtoisesti antavat niin tapahtua, eikä isät puutu millään tavoin siihen miten uuskko hänen lapsiaan kohtelee.
Neuvoja? Onko neuvon hakeminen se että haukutaan miehen lapset haiseviksi, ällöiksi, likaisiksi, ärsyttäviksi, niitä ei kestä... ym ym..ei minusta ole.
Meillä ei ex miehen/ex isän naikkoset kuulu meidän elämään, enkä ole koskaan sallinut heidän tulla meille ja olevan lastemme kanssa tekemisissä. Minun lapsiani ei kateelliset naiset hauku, kun perheen rikkoivat, enempää ei tuhoa meitä.
Se joka haluaa omia lapsia huonosti kohdeltavan, niin sitten haluavat, minä en.
Äitinä rakastan lapsiani yli kaiken, eikä kukaan ole oikeutettu minun lapsiani huonosti kohtelemaan, ei kukaan.
Minulla ainakin karvat nousee pystyyn, kun tulee otsikko, missä ex ja lapset ovat kaiken pahan syy ihan kaikessa, ja uusikko haluaa heistä eroon kun ovat ärsyttäviä, se tekee todella pahaa, vaikken tunne niitälapsia, mutta silti tekee pahaa. Siksi olenkin onnellinen, ettei meillä niin ole ikinä ollut, vaanlapset ovat rauhassa saaneet kasvaa ja olla omassa kotona, ilman isänsä naikkosten ilkeilyjä ja hankalaoittamista ja haukkuja. Oikeat onnen lapset. - olet tosi kipee
Ei kaikista tarvi olla kokemusta. Ja jo nitä lukiessa voi useinkin tuntea sen tuskan, mitä lapset ja exä joutuu kokemaan. On täällä aika karmivia kohtaloita lapsilla etenkin.
Ihmettelen kyllä että jotkut vapaaehtoisesti antavat niin tapahtua, eikä isät puutu millään tavoin siihen miten uuskko hänen lapsiaan kohtelee.
Neuvoja? Onko neuvon hakeminen se että haukutaan miehen lapset haiseviksi, ällöiksi, likaisiksi, ärsyttäviksi, niitä ei kestä... ym ym..ei minusta ole.
Meillä ei ex miehen/ex isän naikkoset kuulu meidän elämään, enkä ole koskaan sallinut heidän tulla meille ja olevan lastemme kanssa tekemisissä. Minun lapsiani ei kateelliset naiset hauku, kun perheen rikkoivat, enempää ei tuhoa meitä.
Se joka haluaa omia lapsia huonosti kohdeltavan, niin sitten haluavat, minä en.
Äitinä rakastan lapsiani yli kaiken, eikä kukaan ole oikeutettu minun lapsiani huonosti kohtelemaan, ei kukaan.
Minulla ainakin karvat nousee pystyyn, kun tulee otsikko, missä ex ja lapset ovat kaiken pahan syy ihan kaikessa, ja uusikko haluaa heistä eroon kun ovat ärsyttäviä, se tekee todella pahaa, vaikken tunne niitälapsia, mutta silti tekee pahaa. Siksi olenkin onnellinen, ettei meillä niin ole ikinä ollut, vaanlapset ovat rauhassa saaneet kasvaa ja olla omassa kotona, ilman isänsä naikkosten ilkeilyjä ja hankalaoittamista ja haukkuja. Oikeat onnen lapset.Voi Lissu nuo ovat sinun sivupersooniesi kirjoituksia, olet ite kirjoittanut haisevista miehen lapsista ja epäsiisteistä miehen lapsista, et taida tietää mitä sivupersoonasi hääräävät täällä, mutta me muut tiedämme, koska sun sivupersoonillasi on samanlaiset kirjoitusvirheet ja tyyli kun sinullaki.
- Jopas taas Lissu
kaikki me ollaan kirjoitti:
Miksi yleistät että kaikki exät olisimme alkoholisoituneita tai mielenvikaisia? Sittenhän haukut itseäsikin.
Kuka nyt sulle voi olla kade, no,jos joku kadehtii mielenvikaisuutta, alkoholismia ja katkeruutta niin sitten....Huomaa sana SULLE.
Et taida osata lukea yhtään?
- asialinjalla
Mikäli tarvitset neuvoa kohtalontovereilta, kokemuksia saman kokeneilta, ei kannata tämän sivuston kautta kovin montaa asiallista kommenttia asiaan odottaa.
On aihe mikä tahansa syylistetään kysyjä ja asia lähtee aivan väärään suuntaan alkuperäisestä aiheesta.
On melko asiatonta, kun joku uusperheen kuvioita opetteleva kysyy neuvoa saman kokeneilta, saa vastaukseksi "mitäs otit miehen jolla on lapsia".
Alkaa palsta muistuttaa kaikilta osin hyvää huumoripalstaa, kunhan muista lukea ensin alkuperäisen tekstin. Parin vastauksen jälkeen yleensä alkaa se huumoriosuus.
Valvoja olisi paikallaan asiattomuuksia karsimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756